eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KluczeOpieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Klucze: odławianie, transport, opieka w schronisku oraz całodobowa pomoc weterynaryjna dla zwierząt rannych w wyniku zdarzeń drogowych w 2025 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-12

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Klucze: odławianie, transport, opieka w schronisku oraz całodobowa pomoc weterynaryjna dla zwierząt rannych w wyniku zdarzeń drogowych w 2025 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KLUCZE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257972

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Partyzantów 1

1.5.2.) Miejscowość: Klucze

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-310

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.7.) Numer telefonu: 326428508

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gmina-klucze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gmina-klucze.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Klucze: odławianie, transport, opieka w schronisku oraz całodobowa pomoc weterynaryjna dla zwierząt rannych w wyniku zdarzeń drogowych w 2025 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ba83e8ec-184b-43f4-b299-b67cb823e1cf

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00649775

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-klucze

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-klucze

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI, ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ ZOSTAŁY SZCZEGÓŁOWO OKREŚLONE W SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Klucze, ul. Partyzantów 1, 32-310 Klucze,
2) z inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Klucze można się kontaktować na adres: e-mail: iod@gminaklucze.pl,
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia,
4) odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja niniejszego postępowania na podstawie art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy,
5) Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia niniejszego postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekroczy 4 lata, okres przechowywania obejmie cały czas trwania umowy,
6) obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu,
7) stosowanie do art. 22 RODO, w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
8) posiadają Państwo:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących, przy czym w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od Państwa wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania lub sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych, przy czym skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku niniejszego postępowania, zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą ani nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz załączników do protokołu
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo to nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu zapewnienia możliwości korzystania ze środków ochrony prawnej – wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Państwu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn.: Opieka nad bezdomnymi zwierzętami z terenu gminy Klucze: odławianie, transport, opieka w schronisku oraz całodobowa pomoc weterynaryjna dla zwierząt rannych w wyniku zdarzeń drogowych w 2025 r.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1) odławianie i transport do schroniska, bezdomnych zwierząt pochodzących z terenu Gminy Klucze, a przypadkach koniecznych do lecznicy weterynaryjnej, po uzyskaniu zgłoszenia od upoważnionego pracownika Urzędu Gminy w Kluczach lub Policji. Usługa będzie realizowana zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi w tym zakresie. Przez wyłapywanie zwierzęcia rozumieć należy odłowienie jednej sztuki zwierzęcia, z zastrzeżeniem, że suka ze szczeniakami lub kotka z kociętami traktowane są jako jedna sztuka;
2) interwencje podejmowane będą przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, nie później niż 12 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego lub Policji (nie dotyczy zwierząt rannych, po kolizjach drogowych i innych). Interwencje podejmowane na zgłoszenie Policji należy przekazać do Urzędu Gminy Klucze bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w następnym dniu roboczym;
3) prowadzenie obserwacji przyjętych zwierząt w okresie kwarantanny z zapewnieniem im pożywienia, wody oraz opieki weterynaryjnej;
4) przyjmowanie i przetrzymywanie w schronisku bezdomnych zwierząt pochodzących
z terenu gminy Klucze. Zapewnienie kompleksowej opieki zwierzętom w tym opieki weterynaryjnej, odpowiednich warunków socjalno-bytowych oraz szczepień;
5) przyjęcie do schroniska dla bezdomnych zwierząt wyłapanych w okresie obowiązywania umowy do 28 psów i do 25 kotów;
6) przetrzymywanie złapanych zwierząt w schronisku przez okres 14 dni, będące kwarantanną sanitarną oraz okresem oczekiwania na ewentualnego dotychczasowego właściciela. Po tym okresie zwierzęta mogą być przekazywane innym opiekunom;
7) zwrot zwierząt (odłowionych psów i kotów umieszczonych w schronisku) właścicielom po udokumentowaniu przez nich swoich praw właścicielskich do zwierzęcia. Wyłapane zwierzę oddane prawowitemu właścicielowi w ogólnym rozrachunku liczone będzie jako 1/2 sztuki limitu (wskazanego w pkt 5) zwierząt do umieszczenia w schronisku;
8) dysponowanie siatkami do zarzucania oraz wystrzeliwanymi do odławiania zwierząt;
9) usypianie ślepych miotów;
10) utylizacja padłych zwierząt;
11) znakowanie bezdomnych zwierząt mikrochipem;
12) sterylizacja albo kastracja zwierząt oraz kompleksowe szczepienie;
13) poszukiwanie nowych opiekunów dla bezdomnych zwierząt oraz przekazywanie ich osobom zdolnym zapewnić im właściwą opiekę i należyte warunki utrzymania. Przedkładanie informacji na temat liczby wydanych do adopcji zwierząt, z podaniem szczegółowych danych dot. zwierzęcia;
14) wykonywanie fotografii odłowionym zwierzętom;
15) prowadzenie ewidencji przyjmowanych i wydawanych zwierząt wraz z dokumentacją fotograficzną) ze szczegółową charakterystyką oraz przebiegiem ich pobytu w schronisku z wyszczególnieniem zabiegów weterynaryjnych. Opieka nad bezdomnymi zwierzętami winna być prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami;
16) przesyłanie Zamawiającemu miesięcznych informacji na temat ilości odłowionych zwierząt na terenie gminy Klucze z podaniem miejscowości gdzie zwierzę zostało odłowione i załączeniem fotografii wykonanej w dniu odłowienia oraz informacji dotyczącej stanu ilościowego zwierząt w schronisku z terenu gminy Klucze, tj. liczby zwierząt przyjętych do schroniska i liczby zwierząt zdjętych ze stanu z podaniem przyczyny;
17) udzielanie pomocy weterynaryjnej bezdomnym, rannym zwierzętom, w tym zabieranie ich z miejsca wypadku, po kolizjach drogowych i innych, u których wymagana jest interwencja weterynaryjna i transport do lekarza weterynarii, w ciągu 1 godziny od otrzymania zgłoszenia dokonanego przez pracownika Urzędu Gminy w Kluczach lub Policji. Zgłoszenie od policji należy przekazać upoważnionemu pracownikowi Urzędu Gminy Klucze bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w następnym dniu roboczym;
18) wykonanie badań i leczenie rannych, bezdomnych zwierząt oraz wykonywanie niezbędnych zabiegów lekarsko–weterynaryjnych, sprawowanie opieki, karmienie zgodnie z potrzebami oraz zapewnienie stałego dostępu do wody zwierzętom przebywającym w gabinecie, do czasu wyleczenia i umieszczenia w schronisku lub do śmierci zwierzęcia na skutek doznanych obrażeń w wypadku. Zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt lekarz weterynarii jako osoba posiadająca stosowną wiedzę i kompetencje w możliwie najlepszy sposób dokona kwalifikacji przypadku i oceni, czy zwierzę kwalifikuje się do leczenia, czy ze względów humanitarnych lepszym rozwiązaniem będzie uśpienie. W przypadku uśpienia zwierzęcia z przyczyny doznanych obrażeń (do 3 dni od zdarzenia) w wyniku wypadku w ogólnym rozrachunku liczone będzie jako 1/2 sztuki limitu (wskazanego w pkt 5) zwierząt do umieszczenia w schronisku;
19) w przypadku odłowu psa, który pogryzł człowieka należy dostarczyć go do lekarza weterynarii wskazanego przez Powiatowego Lekarza Weterynarii w Olkuszu w celu poddania go 15 dniowej obserwacji na koszt Wykonawcy;
20) prowadzenie rejestru przyjmowanych, rannych, bezdomnych zwierząt, z określeniem liczby zebranych, rannych zwierząt, stanu zdrowia oraz ewentualnej przyczyny śmierci;
21) udział w akcjach edukacyjnych oraz akcjach adopcyjnych prowadzonych przez organizacje pozarządowe lub placówki oświatowe na terenie gminy Klucze;
22) w ramach kontroli realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do wejścia na teren schroniska w każdym czasie w okresie realizacji umowy, dokonania kontroli zwierząt i dokumentacji dotyczącej zwierząt przetrzymywanych w schronisku. Jeżeli kontrola stwierdzi, że zwierzęta są chore i w złej kondycji, zostaną one odebrane, a ich leczeniem zostanie obciążony Wykonawca.
23) po upływie terminu obowiązywania umowy obowiązek zapewnienia opieki odłowionym zwierzętom nie odebranym przez dotychczasowych właścicieli przechodzi na Wykonawcę jako właściciela schroniska bez żadnych dodatkowych roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.

Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt, oraz rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania zwierząt.

Należność będzie płatna przelewem na rachunek Wykonawcy w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury VAT wraz z dokumentami określonymi w punkcie 16 opisu przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 98380000-0 - Usługi psiarni

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85210000-3 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych

85200000-1 - Usługi weterynaryjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu – na podstawie kryteriów i ich wag określonych wyżej – w następujący sposób według kryterium określonych w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
I. Warunki udziału w postępowaniu:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
1) posiada zezwolenie na prowadzenie schroniska dla zwierząt wydane na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach;
2) posiada decyzję o nadaniu schronisku weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego zgodnie z art. 5 ust. 9 ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
3) posiada aktualną decyzję wydanej przez właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta zezwalającej na prowadzenie schroniska dla zwierząt;
4) posiada aktualną decyzję powiatowego lekarza weterynarii o nadaniu podmiotowi weterynaryjnemu numeru identyfikacyjnego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
5) posiada aktualną zezwolenia związanego z transportem zwierząt, w tym decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii o dopuszczeniu środka transportującego do przewożenia zwierząt;
6) posiada aktualne dokumenty świadczące o zatrudnieniu do transportu zwierząt kierowców, konwojentów posiadających kwalifikacje niezbędne do transportowania zwierząt, w tym licencja dla osoby transportującej zwierzęta;
7) posiada aktualną umowę zawartą z lekarzem weterynarii w zakresie opieki weterynaryjnej nad bezdomnymi zwierzętami w schronisku;
8) posiada aktualną umowę prowadzącego schroniska z legalnym punktem odbioru martwych zwierząt w celu utylizacji gdy schronisko nie posiada możliwości utylizacji we własnym zakresie.

3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku.

4. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w okresie ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną podobną przedmiotowo usługę, ŚWIADCZONĄ PRZEZ CO OKRES JEDENEGO ROKU z podaniem wykazu wykonanych usług, wartości przedmiotu zamówienia, dat wykonania i odbiorców tych usług oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zgodnie ze wzorem wykaz usług załącznik nr 4 do SWZ.

b) dysponuje bądź będzie dysponował następującym sprzętem:
Zamawiający nie określa warunku.

Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w części V pkt 2 i pkt 4a) polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, musi dołączyć do oferty zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

II. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, wobec których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 523, 1292, 1559 i 2054),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769 oraz z 2020 r. poz. 2023),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III. Zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwana dalej „ustawą” – ogłoszoną w dniu 15 kwietnia 2022 r. w Dzienniku Ustaw pod poz. Nr 835. Zamawiający informuje o następujących podstawach wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj.Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
Zamawiający na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy Dz.U.2022.835 z dnia 2022.04.15 informuje, iż z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 i Dz. U. z 2022 r. poz. 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 120, Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenia (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik 3) Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu usług wykonanych (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik 4) o których mowa w części V ust. 1 pkt 4 ppkt a) SWZ, a w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy,
2) Dokumenty uprawniające do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów w postaci:
1. aktualnej decyzji wydanej przez właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta zezwalającej na prowadzenie schroniska dla zwierząt,
2. aktualnej decyzji powiatowego lekarza weterynarii o nadaniu podmiotowi weterynaryjnemu numeru identyfikacyjnego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,
3. zezwolenia związanego z transportem zwierząt, w tym decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii o dopuszczeniu środka transportującego do przewożenia zwierząt,
4. dokumenty świadczące o zatrudnieniu do transportu zwierząt kierowców, konwojentów posiadających kwalifikacje niezbędne do transportowania zwierząt, w tym licencja dla osoby transportującej zwierzęta,
5. aktualnej umowy zawartej z lekarzem weterynarii w zakresie opieki weterynaryjnej nad bezdomnymi zwierzętami w schronisku,
6. aktualnej umowa prowadzącego schronisko z legalnym punktem odbioru martwych zwierząt w celu utylizacji gdy schronisko nie posiada możliwości utylizacji we własnym zakresie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oświadczenia
1. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie (Załącznik 2) stanowiące dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w części V pkt 4 SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie (Załącznik 2a), składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Oświadczenie zawiera informację, z której powinno wynikać, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik 2c).
3. Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w części V pkt 4 SWZ, polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, także oświadczenie (Załącznik 2b) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, oraz dołącza do oferty zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

Wraz z ofertą Wykonawca składa oświadczenia, o których mowa w części VI.1 SWZ, pełnomocnictwo jeżeli występuje.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Wadium w wysokości – 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych 00/100).
Wykonawca powinien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w części XII SWZ, w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 462). Wybór formy wniesienia wadium należy do Wykonawcy.
2. Wadium Wykonawca utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek Zamawiającego w Banku Pekao SA, nr rachunku: 48 1240 4748 1111 0000 4868 2084. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli najpóźniej w terminie jego wniesienia, określonym w ust. 1, zostanie uznany rachunek bankowy Zamawiającego na kwotę wadium.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 1, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami lub wystąpi do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
6. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający.
UWAGA. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 1 ustawy. Zgodnie z zapisami SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został szczegółowo przewidziany w załączniku do SWZ (wzór umowy).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-20 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-klucze

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-20 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-18

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający wykluczy wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego w przypadku wystąpienia którejkolwiek z określonych w niej przesłanek. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie w/w przesłanki Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu potwierdzające brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – zawarte w druku oświadczenia i niepodleganiu wykluczeniu. W przypadku składania oferty
wspólnej przez kilku wykonawców, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa powyższe oświadczenie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.