eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaWdrożenie i utrzymanie hurtowni danych



Ogłoszenie z dnia 2024-12-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Wdrożenie i utrzymanie hurtowni danych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ-INSTYTUT LOTNICTWA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387193275

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Krakowska 110/114

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-256

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 695 215 705

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: piotr.nowogrodzki@ilot.lukasiewicz.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ilot.lukasiewicz.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ilot.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/2623/wdrozenie-i-utrzymanie-hurtowni-danych

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Prace naukowe i prace rozwojowe w zakresie lotnictwa

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wdrożenie i utrzymanie hurtowni danych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-894611c5-a6c5-4609-8a41-f784b95f836f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00650869

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00566722

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AZLZ.26.172.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 590000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa zaprojektowanej na potrzeby Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa (dalej Ł-ILOT) hurtowni danych wraz z jej wdrożeniem i utrzymaniem.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
1) załącznik nr 1 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia (dalej OPZ) oraz
2) załącznik nr 3 do SWZ – wzór umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48611000-4 - Pakiety oprogramowania dla baz danych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

48612000-1 - System zarządzania bazą danych

72320000-4 - Usługi bazy danych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Kierując się dokumentami zamówienia i wyjaśnieniami Zamawiającego na pytania nr 13, 14 i 15, Wykonawcy w treści ofert przedstawili różne rozwiązania, tj.:
a) wdrożone jako rozwiązanie on-premise (oferta Wykonawcy: iTechnologie sp. z o.o., Datacamel sp. z o.o.);
b) częściowo rozwiązanie chmurowe a częściowo wdrożone jako rozwiązanie on-premise z wykorzystaniem posiadanych przez Zamawiającego licencji Windows Server Standard oraz Microsoft SQL Server 2019 Enterprise do zbudowania hurtowni danych (oferta Wykonawcy: QBICO sp. z o.o.);
c) rozwiązaniem chmurowym z wykorzystaniem posiadanych przez Zamawiającego licencji Windows Server Standard oraz Microsoft SQL Server 2019 Enterprise w zakresie udostępnienia plików zasilających i eksportu przeliczonych danych na infrastrukturze Zamawiającego (oferta Wykonawcy: Solemis Group sp. z o.o., CLOUDINSIGHT sp. z o.o., NDLS sp. z o.o.),

przy czym z uwagi na ograniczenia licencyjne firmy Microsoft tylko rozwiązanie c) jest możliwe do zrealizowania poprzez zapewnienie ww. licencji przez Zamawiającego udostępnienia plików zasilających i eksportu przeliczonych danych na infrastrukturze Zamawiającego. Pozostałe rozwiązania wymagają nabycia licencji przez Wykonawców tj. bez pośrednictwa Zamawiającego.

Tym samym rozwiązania opisane powyżej w pkt. a-b) zaoferowane przez Wykonawców będą niemożliwe do realizacji, w związku z odpowiedzią na pytania 13, 14, 15.

Oznacza to, że ww. odpowiedź doprowadziła do naruszenia:
1) art. 99 ustawy Pzp poprzez niejednoznaczny i niewyczerpujący opis przedmiotu zamówienia (wskazanie, że Zamawiający zapewni ww. licencje, przy faktycznym braku możliwości ich zapewniania, o czym szerzej wyżej) doprowadził, iż Wykonawcy, kierując się ww. wyjaśnieniem zaoferowali różne rozwiązania opisane wyżej;
2) art. 16 pkt 1) ustawy Pzp – wada opisana w pkt 1) spowodowała, że postępowanie w nie może być kontynuowane przy zachowaniu zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców z następujących przyczyn:
a) rozwiązania oferowane przez Wykonawców w pkt. a-b) stanowią świadczenie niemożliwe wobec wyżej przytoczonych treści postanowień licencyjnych firmy Microsoft;
b) brak uwzględnienia w rozwiązaniach opisanych w pkt a-b) kosztów ww. licencji, co prowadzi do tego, że złożone oferty są nieporównywalne.

Wystąpienie wspomnianych wyżej okoliczności stanowi podstawę do stwierdzenia wystąpienia wady postępowania powodującą niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Podpisanie umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu obarczonym wadą byłoby ewidentnym naruszeniem zasady określonej w art. 17 ust. 2 ustawy Pzp, w myśl której zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.

W chwili obecnej, tj. po otwarciu ofert, nie ma możliwości usunięcia wady postępowania polegającej na zmianie opisu przedmiotu zamówienia, w taki sposób, by doszło do zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego – postanowienia SWZ, w tym OPZ są wiążące dla zarówno Zamawiającego jak i Wykonawców zaś jakakolwiek ich zmiana prowadziłaby do naruszenia art. 223 ust. 1 ustawy Pzp (niedozwolone negocjacje/zmianę treści złożonej oferty).

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 58771,98 EUR

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 271040 EUR

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.