Ogłoszenie z dnia 2024-12-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00560688/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-23
- 2024/BZP 00577568/01 - Modyfikacja z dnia 2024-11-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA SARZYNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sarzyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-310
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-14172e9d-c525-4478-9bdd-b090f579cfaa1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-14172e9d-c525-4478-9bdd-b090f579cfaa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00650889
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039836/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Zaciągnięcie kredytu z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz finansowanie deficytu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00560688
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.24.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 100 000 zł (słownie: dwa miliony sto tysięcy złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.
UWAGA!
Przy obliczaniu ceny kredytu stosuje się zasadę podaną w załączniku nr 4 do SWZ.
2. Spłata kredytu następować będzie w ratach przy uwzględnieniu wymaganego przez Zamawiającego harmonogramu spłaty kredytu.
Forma spłaty:
rok 2032: kwota 1 200 000 zł - 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 100 000,00 zł,
rok 2033: kwota 900 000 zł - 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 75 000,00 zł.
Termin zapadalności poszczególnych rat: ostatni dzień miesiąca.
Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego dokonania wcześniejszej spłaty rat kapitałowych kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania późniejszej spłaty części rat kapitałowych w sytuacji, gdy wskaźniki zadłużeniowe uniemożliwią pełną spłatę zaplanowanej kwoty kapitału w umownym okresie.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej.
3. Odsetki od Kredytu naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, począwszy od dnia uruchomienia kredytu w systemie miesięcznym (naliczane za każdy pełny miesiąc a w miesiącu zaciągnięcia kredytu i końcowej spłaty kredytu za faktyczną liczbę dni odsetkowych).
Termin zapadalności spłaty odsetek: do 10 dnia po zakończeniu miesiąca za który są naliczane.
Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy.
Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin zapadalności spłaty odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
4. Spłata prowizji.
Prowizja od kredytu winna być przedstawiona w kwocie, która obejmuje wszelkie koszty do poniesienia przez Zamawiającego w związku z realizacją zamówienia, poza odsetkami. Prowizja jest kosztem ponoszonym jednorazowo. O naliczeniu, bądź odstąpieniu od naliczenia prowizji decyduje Wykonawca.
Odsetki od udzielonego kredytu wraz z ewentualną ww. jednorazową prowizją stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz z obsługą kredytu (z wyjątkiem sytuacji opisanych w § 3 ust. 2 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ).
5. Koszty obsługi kredytu:
Oprocentowanie kredytu – zmienne, ustala się w oparciu o stawkę WIBOR 1M, liczoną dla danego miesiąca jako średnia arytmetyczna ogółu notowań z miesiąca poprzedniego, powiększoną o marżę banku, której wartość będzie niezmienna w całym okresie kredytowania.
6. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.
7. Waluta kredytu – rozliczenie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będzie dokonywać się w złotych polskich /PLN/.
8. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco (z deklaracją wekslową).
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobrania kredytu w mniejszej wysokości bez dodatkowych kosztów (opłat, kar, prowizji itp.).
10. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna;
11. Zamawiający odpowie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na każde pytanie dotyczące SWZ oraz przekaże informacje i materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej gminy, a także do przygotowania i złożenia oferty, wyłącznie w formie źródłowej (np. sprawozdań, uchwał itp.). Zamawiający nie będzie sporządzał danych w formie przetworzonej według schematów, tabel, zestawień itp. określonych przez wykonawców.
12. Powody nie dokonania podziału zamówienia na części:
Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ nie jest on uzasadniony ze względu na specyfikę zamówienia. Zamówienie ma charakter jednorodny, stąd podział zamówienia na części jest nieekonomiczny. Udzielenie całości zamówienia jednemu Wykonawcy może przyczynić się do uzyskania korzystniejszych warunków finansowych kredytu.
Podział zamówienia na części został wprowadzony przez ustawodawcę w celu zwiększenia udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych oraz zwiększenia konkurencyjności. Zdaniem Zamawiającego zakres niniejszego zamówienia jest dostosowany do potrzeb sektora MŚP bez konieczności jego dalszego rozdrabniania. Ponadto dokonanie podziału przedmiotowego postępowania na części mogłoby przynieść odmienne od zamierzonych przez ustawodawcę skutki dla konkurencyjności postępowania i racjonalności dokonywanych wydatków, ponieważ, jeśli zamówienie zostałoby zbyt rozdrobnione, to mogłoby przestać być atrakcyjne także dla MŚP.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 829183,76 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 908886,13 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 829183,76 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Nadsański Bank Spółdzielczy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000507621
7.3.3) Ulica: ul. Okulickiego 56c
7.3.4) Miejscowość: Stalowa Wola
7.3.5) Kod pocztowy: 37-450
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 829183,76 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-12-19 do 2033-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1) Planowany termin postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego: 19.12.2024 r.
2) Okres spłaty kredytu: do 31.12.2033 r.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego dla Gminy Radzyń Podlaski"
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.