eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻmigródObsługa prawna na rzecz Urzędu Miejskiego w Żmigrodzie.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-13

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna na rzecz Urzędu Miejskiego w Żmigrodzie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żmigród

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934911

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wojska Polskiego 2-3

1.5.2.) Miejscowość: Żmigród

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-140

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zmigrod.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zmigrod.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa prawna na rzecz Urzędu Miejskiego w Żmigrodzie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2089cbaa-0eed-4e7e-8c22-31ee8b182ed6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00652087

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044200/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Obsługa prawna na rzecz Urzędu Miejskiego w Żmigrodzie.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/zmigrod

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zmigrod

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IRL.271.18.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na realizacji zadania pn.: Obsługa prawna na rzecz Urzędu Miejskiego
w Żmigrodzie.
3.2. Zakres zamówienia, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
Obsługę prawną Urzędu Miejskiego oraz jednostek organizacyjnych gminy, miedzy innymi w zakresie:
1) udzielania porad i konsultacji prawnych,
2) opiniowania wewnętrznych aktów normatywnych, wydawanych przez Burmistrza Gminy Żmigród, Radę Miejską w
Żmigrodzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Żmigród (regulaminów, zarządzeń, uchwał i decyzji),
3) sporządzania opinii prawnych na życzenie Zleceniodawcy w zakresie zlecenia, w szczególności w zakresie:
a) projektów uchwał Rady Miejskiej;
b) spraw skomplikowanych;
c) zawarcia umów długoterminowych lub nietypowych albo dotyczących przedmiotu znacznej wartości;
d) rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy;
e) odmowy uznania zgłoszonych roszczeń;
f) spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi;
g) zawarcia ugody w sprawach majątkowych;
4) doradztwa bieżącego w zakresie zawieranych umów cywilnoprawnych oraz uczestniczenie w ich tworzeniu,
5)doradztwa w zakresie postępowań administracyjnych, prawa pracy, prawa zamówień publicznych,
6) doradztwa prawne w zakresie wszczynanych i toczących się postępowań sądowych przed sądami powszechnymi,
szczególnymi, organami egzekucyjnymi oraz Krajowej Izby Odwoławczej,
7) interpretowania obowiązujących przepisów prawa, udzielanie informacji o ich zmianach, uchybieniach w zakresie ich
przestrzegania oraz skutkach uchybień,
8) informowania Zleceniodawcy o obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Zleceniodawcy,
9) reprezentowania Zleceniodawcy przed organami państwa, w szczególności przed sądami powszechnymi, w
postępowaniu egzekucyjnym oraz przed organami samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej oraz
Krajowej Izby Odwoławczej w sprawach z zakresu zlecenia lub mających związek ze zleceniem,
10) uczestniczenia w sesjach Rady Miejskiej, prezentowanie stanowiska Burmistrza Gminy Żmigród oraz świadczenie
pomocy prawnej Burmistrzowi oraz Radzie Miejskiej w zakresie podejmowanych uchwał,
11) udzielania pomocy prawnej pracownikom Urzędu Miejskiego w zakresie wykonywanych przez nich zadań,
12) wykonywania innych czynności związanych z ochroną interesów prawnych Zleceniodawcy.
13) Personel Kluczowy będzie obecny w siedzibie Gminy Żmigród raz tygodniu, w dniu uzgodnionym z Zamawiającym
i w ilości godzin zgodniej z ofertą Wykonawcy. Realizacja przedmiotowego zadania będzie się odbywać także poprzez
udzielanie porad i konsultacji ustnych, telefonicznych lub podczas spotkań ustalonych
w terminie i miejscu uzgodnionym przez strony oraz sporządzanie krótkich odpowiedzi na zadane pytania oraz opinii w
formie wiadomości e-mail.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79140000-7 - Doradztwo prawne i usługi informacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami zawartymi w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość godzin podczas pełnienia dyżuru w siedzibie Zamawiającego

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale 7 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: - nie dotyczy
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów: - nie dotyczy
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: - nie dotyczy
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
2.4.1 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:
-należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, co najmniej jedno zamówienie
polegające na świadczeniu przez okres co najmniej 12 miesięcy stałej obsługi prawnej na rzecz jednostek sektora
finansów publicznych/ jednostek samorządu terytorialnego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych (tekst jedn.: t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł
brutto.
W przypadku, gdy Wykonawca aktualnie wykonuje dane zamówienie Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony,
jeżeli od rozpoczęcia realizacji zamówienia do dnia wystawienia dokumentów, potwierdzających jego należyte
wykonywanie, zamówienie 1) jest realizowane już przez 12 miesięcy i 2) wartość wykonanego (zrealizowanego)
zamówienia wynosi nie mniej niż 200 000,00 zł brutto.
Przez jedno zamówienie Zamawiający rozumie wykonanie zamówienia w ramach jednej umowy. Przez zamówienia
wykonane należy rozumieć:
a) zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie;
b) zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie;
W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków załączy dokumenty zawierające kwoty
wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski według średnich kursów walut
NBP opublikowanych w dniu, w którym wydano dokument. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP w dniu,
w którym wydano dokument. Zamawiający dokona przeliczenia według kursu ostatnio ogłoszonego przed dniem, w
którym wydano dokument.
2.4.2 Zamawiający uzna warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże,
że dysponuje odpowiednim potencjałem osób skierowanych do realizacji zamówienia (Personel Kluczowy),
umożliwiającym realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Personel Kluczowy musi się składać z co najmniej trzech osób posiadających uprawnienia do wykonywania zawodu
radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 499) lub zawodu
adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz.U z 2024 r. poz.1564) lub będącymi
prawnikiem zagranicznym wykonującym stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez
prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 823) oraz
posiadającymi wpis na odpowiednią listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego lub
jako prawnik zagraniczny.
Jedna w ww. osób powinna posiadać tytuł zawodowy radcy prawnego lub adwokata od co najmniej 10 lat lub być
prawnikiem zagranicznym posiadającym od co najmniej 10 lat uprawnienia do świadczenia pomocy prawnej na
terenie Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z postanowieniem ustawy z dnia5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez
pracowników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej. Druga z ww. osób powinna posiadać
uprawnienia zawodowe radcy prawnego/adwokata od co najmniej 3 lat.
Co najmniej jedna osoba skierowana do realizacji niniejszego zamówienia powinna posiadać doświadczenie
w reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w min. 10 postępowaniach prowadzonych przed sądami
powszechnymi oraz co najmniej 2 postępowaniami przed Sądami Administracyjnymi jako pełnomocnik główny (nie
na podstawie pełnomocnictwa substytucyjnego).
Każda z osób skierowanych do realizacji niniejszego zmówienia na dyżurze w siedzibie Zamawiającego powinna
legitymować się co najmniej 3-letnim doświadczeniem w świadczeniu pomocy prawnej jako radca prawny, adwokat
lub prawnik zagraniczny w obsłudze prawnej jednostek samorządu terytorialnego. Doświadczenie osoby
w świadczeniu pomocy prawnej, o którym mowa powyżej nie może polegać wyłącznie na zastępstwie procesowym.
Każda z osób wymienionych jako Personel Kluczowy powinna mieć doświadczenie w co najmniej jednym
postępowaniu prowadzonym przed Krajową Izbą Odwoławczą w imieniu zamawiającego lub przystępującego po
stronie Zamawiającego. Każda z osób wymienionych jako Personel Kluczowy powinna mieć doświadczenie w co
najmniej jednym postępowaniu przed Regionalną Izbą Obrachunkową w charakterze pełnomocnika lub obrońcy.
Każda z osób wymienionych jako Personel Kluczowy powinna posiadać doświadczenie w pełnieniu obsługi prawnej co
najmniej 10 sesji organu stanowiącej JST.
Osoby wymienione jako Personel Kluczowy muszą osobiście realizować zamówienie, w szczególności pełnić dyżury w
siedzibie zamawiającego i obsługiwać sesje Rady Miejskiej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów,
z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty,
oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – według
załącznika do SWZ;
b) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed
jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego
(załącznik nr 5);

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym
okresie, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, co najmniej jedno zamówienie polegające na
świadczeniu przez okres co najmniej 12 miesięcy stałej obsługi prawnej, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i wykazu jednostek sektora finansów publicznych, na rzecz których była świadczona
usługa;
b) wykaz osób (Personelu Kluczowego), który będzie świadczył usługę wraz ze wskazaniem potencjału i
doświadczenia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia
niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

13.1 Ofertę sporządza się na FORMULARZU OFERTOWYM – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca
jest zobowiązany złożyć:
1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
2) Zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby oraz oświadczenie, o których mowa w Rozdziale 10 pkt 10.2.
i 10.8. SWZ (jeżeli dotyczy).
3) Dowód wniesienia wadium w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu.
4) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego,
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru odpowiednie
pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli Zamawiający może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów.
5) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo.
Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być przekazane w formie elektronicznej lub postaci
elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym (jeżeli dotyczy).
6) Oświadczenie podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 10.4. SWZ
(jeżeli dotyczy)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

.1 Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych 00/100) w formie
zgodnej z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:
1) w pieniądzu;
2) w gwarancjach bankowych;
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-23 13:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zmigrod

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-23 13:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-21

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.