eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KosakowoŚwiadczenie usług opiekuńczych zwykłych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych i dzieci z autyzmem - podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kosakowie w 2025 roku



Ogłoszenie z dnia 2024-12-15

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych zwykłych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych i dzieci z autyzmem – podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kosakowie w 2025 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002837216

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Fiołkowa 2B

1.5.2.) Miejscowość: Kosakowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-198

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@kosakowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops.kosakowo.com

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych zwykłych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych i dzieci z autyzmem – podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kosakowie w 2025 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc589918-ef4c-4b63-93d9-81e0c81787ec

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00653652

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00006554/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Świadczenie usług opiekuńczych zwykłych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, dla osób dorosłych i dzieci z autyzmem – podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kosakowie w 2025 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak

2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:

art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 2) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 3) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 4) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 5) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 6) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 7) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 8) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 9) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 10) ustawy

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://www.platformazakupowa.pl/pn/gmina_kosakowo

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.platformazakupowa.pl/pn/gmina_kosakowo

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
1. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
1. .zip
2. .7Z
3. Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
4. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
5. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
6. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
7. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
8. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
9. Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
10. Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
11. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert/wniosków.
12. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
13. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor GOPS Kosakowo KOSAKOWO, 81-198 KOSAKOWO, UL. FIOŁKOWA 2B;
2) kontakt z Inspektorem ochrony danych możliwy jest pod adresem e-mail: rodo.gops@kosakowo.pl, tel.: 58 620-82-02
1) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
2) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
4) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
6) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
7) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
8) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1
Zwykłe usługi opiekuńcze (9 osób – łącznie 800 h)

1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa opiekuńcza. Przez usługi opiekuńcze zwykłe
z zadań własnych gminy rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznych GOPS w Kosakowie, w miejscu ich zamieszkania, polegających w szczególności na:
 zaspokojeniu szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniu zawodowym,
 zaspokajaniu podstawowych, codziennych potrzeb życiowych podopiecznego,
 podstawowej opiece higieniczno-sanitarnej nad podopiecznym,
 pielęgnacji, dokonywaniu zakupów, załatwianiu spraw osobistych podopiecznego,
 pomocy w utrzymaniu przez podopiecznego więzi ze środowiskiem,
 rehabilitacja fizyczna,
 usprawnianie do funkcjonowania w społeczeństwie,
 wspieranie psychologiczno-pedagogiczne i edukacyjno-terapeutyczne,
 wykonywanie innych czynności na rzecz podopiecznego, wynikających
z rozeznania potrzeb w środowisku podopiecznego,
 zapewnieniu kontaktów podopiecznego z otoczeniem.
2. Realizacja zamówienia wymaga od Wykonawcy dysponowania personelem do realizacji zamówienia do wykonania zadań na stanowisku opiekuna, legitymującym się przynajmniej rocznym doświadczeniem w pracy na podobnym stanowisku

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2
Specjalistyczne usługi opiekuńcze, w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi - dotacja z państwa (1 osoba – łącznie 60 godzin)

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa. Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi z zadań zleconych gminie rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznych GOPS w Kosakowie, w miejscu ich zamieszkania, polegających w szczególności na:
a) rozwijaniu umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
• kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych
i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi
i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania
w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
 samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych
i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
 dbałość o higienę i wygląd,
 utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
 wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
 korzystanie z usług różnych instytucji,
• interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
 pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
 ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
 doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
 kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
 współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
• pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
 w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
 w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
• wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
 w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
 w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
 w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie
w kontaktach z pracodawcą,
 w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku.
• pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
 nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
 pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
 zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
b) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
• pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
• uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
• pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
• pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
• w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, a także w utrzymaniu higieny,
• pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
• pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych.
c) pomoc mieszkaniowa, w tym:
• w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
• w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
• kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami
i gospodarzem domu;

2. Realizacja zamówienia wymaga Wykonawcy, który dysponuje zapleczem personalnym, spełniającym następujące wymagania:
a) Personel posiadający jedną z niżej wymienionych kwalifikacji do wykonywania zawodu:
• Opiekunki środowiskowej,
• Asystenta osoby niepełnosprawnej,
• Terapeuty zajęciowego,
• Pielęgniarki,
• Pracownika socjalnego.
b) Personel świadczący specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób
z zaburzeniami psychicznymi posiadający minimum półroczny staż pracy
w jednej z następujących jednostek:
• w jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób
z zaburzeniami psychicznymi,
• zakładzie rehabilitacji,
• ośrodku terapeutyczno – edukacyjno – wychowawczym,
• placówce terapii lub placówce oświatowej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
• jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
• szpitalu psychiatrycznym,
• innej jednostce niż wymienione, świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) Personel posiada przeszkolenie i doświadczenie w jednej z niżej wymienionych dziedzin:
• prowadzenia treningów samoobsługi;
• wspomagania procesu uczenia się;
• prowadzenia treningów zachowań społecznych;
• kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,
• kształtowanie nawyków celowej aktywności.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3
Specjalistyczne usługi opiekuńcze, w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi
i innymi schorzeniami lub niepełnosprawnością: dorosłych oraz dzieci - dotacja
(1 osoba – łącznie 60 godz.)

1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa. Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób
z zaburzeniami psychicznymi i innymi schorzeniami lub niepełnosprawnością
z zadań zleconych gminie rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznych GOPS
w Kosakowie, w miejscu ich zamieszkania, polegających w szczególności na:
a) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych,
b) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1398, z późn. zm.):
• zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
• współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego
i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
2. Realizacja zamówienia wymaga Wykonawcy, który dysponuje zapleczem personalnym, spełniającym następujące wymagania:
a) Personel posiadający jedną z niżej wymienionych kwalifikacji do wykonywania zawodu:
• Fizjoterapeuty,
• Specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,
• Pielęgniarki,
• Pedagoga,
• Logopedy, psychologa,
b) Personel świadczący specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi posiadający minimum półroczny staż pracy w jednej
z następujących jednostek:
• w jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób
z zaburzeniami psychicznymi,
• zakładzie rehabilitacji,
• ośrodku terapeutyczno – edukacyjno – wychowawczym,
• placówce terapii lub placówce oświatowej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
• jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
• szpitalu psychiatrycznym,
• innej jednostce niż wymienione, świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) Personel posiada przeszkolenie i doświadczenie w jednej z niżej wymienionych dziedzin:
• usprawniania zaburzonych funkcji organizmu;
• wspomagania procesu terapeutycznego poza miejscem zamieszkania,
• kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,
kształtowanie nawyków celowej aktywności

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4
Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób autystycznych: dorosłych oraz dzieci (1 osoba – łącznie 60 godzin)

1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa. Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób dorosłych i dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznych GOPS w Kosakowie, w miejscu ich zamieszkania, polegających w szczególności na:
a) uczeniu i rozwijaniu umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
• kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych
i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
 samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych
i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
 dbałość o higienę i wygląd,
 utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki oraz ze społecznością lokalną,
 wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
 korzystanie z usług różnych instytucji,
• interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
 pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
 ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
 doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
 kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
 współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
• pomoc w załatwianiu spraw urzędowych dla opiekunów dziecka, w tym:
 w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
 w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
b) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
• pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
• pomoc opiekunom dziecka w uzgadnianiu i pilnowaniu terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
• pomoc opiekunom dziecka w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
• pomoc opiekunom dziecka w pilnowaniu przyjmowania leków oraz obserwowaniu ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
• pomoc opiekunom dziecka w dotarciu do placówek służby zdrowia,
• pomoc opiekunom dziecka w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych dla podopiecznych.
c) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1398, z późn. zm.):
• zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
• współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
d) pomoc mieszkaniowa opiekunom dziecka, w tym:
• w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
• w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
e) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2020 poz. 685.).
2. Realizacja zamówienie wymaga od Wykonawcy, dysponowania zapleczem personalnym, spełniającym następujące wymagania:
a) Personel posiadający jedną z niżej wymienionych kwalifikacji do wykonywania zawodu:
• Opiekunki środowiskowej,
• Fizjoterapeuty,
• Asystenta osoby niepełnosprawnej,
• Terapeuty zajęciowego,
• Specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,
• Pielęgniarki,
• Pedagoga,
• Logopedy, psychologa,
• Pracownika socjalnego.
b) Personel świadczący specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób
z zaburzeniami psychicznymi posiadający minimum półroczny staż pracy
w jednej z następujących jednostek:
• w jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób
z zaburzeniami psychicznymi,
• zakładzie rehabilitacji,
• ośrodku terapeutyczno – edukacyjno – wychowawczym,
• placówce terapii lub placówce oświatowej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
• jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
• szpitalu psychiatrycznym,
• innej jednostce niż wymienione w pkt a-f, świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze
dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) Personel posiada przeszkolenie i doświadczenie w jednej z niżej wymienionych dziedzin:
• prowadzenia treningów samoobsługi;
• wspomagania procesu uczenia się;
• prowadzenia treningów zachowań społecznych;
• usprawniania zaburzonych funkcji organizmu;
• wspomagania procesu terapeutycznego poza miejscem zamieszkania,
• kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,
kształtowanie nawyków celowej aktywności

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Projektowane postanowienia umowy, załącznik nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-23 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: PLATFORMAZAKUPOWA.PL

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-23 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-21

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający wyklucza :
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 irozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 1 marca 2018 r. oprzeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
d) Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 p.z.p

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.