eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KoninBudowa siedziby Nadleśnictwa Konin wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istniejącego budynku siedziby i budynku gospodarczego



Ogłoszenie z dnia 2024-12-16

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa siedziby Nadleśnictwa Konin wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istniejącego budynku siedziby i budynku gospodarczego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO KONIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 310512119

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Gajowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Konin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-510

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.7.) Numer telefonu: +48 63 242-47-12, +48 63 242-47-39

1.5.8.) Numer faksu: +48 63 245-48-18

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: konin@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://konin.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa siedziby Nadleśnictwa Konin wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istniejącego budynku siedziby i budynku gospodarczego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-52bbfff5-3cfa-491c-a7a2-748d53390232

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00655421

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00336703/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Budowa siedziby Nadleśnictwa Konin

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-52bbfff5-3cfa-491c-a7a2-748d53390232

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały zawarte w pkt 9 Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
Natalia Napierajczyk – w zakresie przedmiotu zamówienia
e- mail: konin@poznan.lasy.gov.pl (dw: natalia.napierajczyk@poznan.lasy.gov.pl);
Paulina Olejak – w zakresie przebiegu postępowania
e-mail: konin@poznan.lasy.gov.pl (dw: paulina.olejak@poznan.lasy.gov.pl);
od poniedziałku do piątku w godz. 07:00 – 15:00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
2.Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum Pomocy”.
4.Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji dotyczącej niniejszego postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
5.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
6.Dokumenty elektroniczne wymienione w SWZ, o których mowa w §2 ust. 1 rozporządzenia wskazanego w pkt 9.6. SWZ sporządza się w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773 ze zm. – „rozporządzenie w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
7. Wymagane w SWZ informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w §2 ust. 1 rozporządzenia wskazanego w pkt 9.6. SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a)w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (i przekazuje się jako załącznik), lub
b)jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
8.Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP , sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9.Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz warunkach jej użycia można znaleźć na stronach internetowych kwalifikowanych dostawców usług zaufania, których lista znajduje się pod adresem internetowym: http://www.nccert.pl/kontakt.htm.
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi profilu zaufanego można znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania podpisu osobistego można znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych została zawarta w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), w pkt. 20.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. zostały zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), w pkt. 20.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.43.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku siedziby Nadleśnictwa Konin – Budynku biurowego i wiaty wraz z infrastrukturą towarzyszącą, rozbiórka istniejącego budynku siedziby Nadleśnictwa Konin, rozbiórka budynku gospodarczego, rozbiórka kolidującej infrastruktury wraz z zagospodarowaniem terenu, wykonanie nasadzeń zieleni oraz dostawa i montaż urządzeń związanych z wykonaniem zadania pn. „Budowa siedziby Nadleśnictwa Konin wraz z zagospodarowaniem terenu oraz rozbiórką istniejącego budynku siedziby i budynku gospodarczego”.
Projektowana inwestycja jest zlokalizowana w północnej części działki nr 560/20 (Miasto Konin, obręb Niesłusz).

W ramach planowanej inwestycji przewiduje się budowę m.in.:

Budynek biurowy

- powierzchnia użytkowa do rozbiórki - 452,40 m2
- powierzchnia zabudowy - 361,10 m2
- powierzchnia użytkowa - 583,93 m2
- kubatura - 4703,50 m3
- liczba kondygnacji nadziemnych - 2
- liczba kondygnacji podziemnych - 0
- wysokość budynku (budynek niski) - 11,98 m

Budynek gospodarczy

- powierzchnia użytkowa do rozbiórki - 170,00 m²

Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera Załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45213150-9 - Roboty budowlane w zakresie biurowców

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45321000-3 - Izolacja cieplna

45451000-3 - Dekorowanie

45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

09332000-5 - Instalacje słoneczne

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

45312200-9 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych

45312300-0 - Instalowanie anten

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45331221-1 - Instalowanie urządzeń klimatyzacji częściowej powietrza

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu podobnych technicznie lub technologicznie robót budowlanych jak roboty objęte zakresem zamówienia podstawowego i związane z realizacją zamierzenia budowlanego wchodzącego w skład Przedmiotu zamówienia.
Zakres rzeczowy robót budowlanych stanowiących Przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 5.2 SWZ nie przekroczy wartości 15 % wartości niniejszego zamówienia.
Zamówienia, o których mowa w pkt 5.2 SWZ będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Zamówienia, o których mowa w pkt 5.2 SWZ będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót budowlanych stanowiących Przedmiot zamówienia, w szczególności na skutek zmian w projekcie budowlanym oraz konieczność wykonania robót dodatkowych celem zwiększenia użyteczności lub funkcjonalności obiektu budowlanego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria
oceny ofert:
1 Cena brutto (C) - waga 60 %
2 Okres gwarancji jakości (G) - waga 40 %
Maksymalna liczba punktów w kryteriach równa jest określonej wadze dla tych kryteriów w %.
Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w formularzu Oferty, sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena” (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku),
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych,
Co - cena oferty ocenianej.
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
2) W ramach kryterium „Okres gwarancji jakości” oceniany będzie okres gwarancji jakości na wykonany Przedmiot Umowy (z wyłączeniem nasadzeń zieleni, które mają stały, określony we wzorze umowy, okres gwarancji) licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego Przedmiotu Umowy.
Do oceny w ramach kryterium zostanie przyjęty okres gwarancji jakości zawarty w formularzu Oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Okres gwarancji jakości należy podać w pełnych miesiącach. Wykonawca nie może zaoferować okresu gwarancji jakości krótszego niż 60 miesięcy.
Maksymalny okres gwarancji jakości przyjęty do oceny ofert wyniesie 84 miesiące, co oznacza, że w przypadku zaoferowania okresu gwarancji jakości na okres dłuższy niż 84 miesiące do oceny w ramach kryterium oceny ofert przyjęte zostanie 84-miesięczny okres gwarancji jakości.
Podanie przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji jakości niż 60 miesięcy skutkować będzie odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia (art. 226 ust. 1 pkt 5) PZP) .
W przypadku braku podania w formularzu Oferty sporządzonym wg załącznika nr 1 do SWZ okresu gwarancji jakości, Zamawiający uzna, że Wykonawca zapewnia minimalną długość okresu wymaganą przez Zamawiającego (tj. 60 miesięcy) i taki weźmie do oceny w ramach kryterium „Okres gwarancji jakości”.
W ramach kryterium „Okres gwarancji jakości” sposób przyznania punktów będzie dokonany przy zastosowaniu wzoru:

Go
G = ------------ x 100 pkt x 40 %
Gn
gdzie:
G – liczba punktów w ramach kryterium „Okres gwarancji jakości” (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku),
Gn – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji jakości (maksymalnie 84 miesiące),
Go – okres gwarancji jakości oferty ocenianej.
15.4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów wyliczoną zgodnie ze wzorem:
O = C + G
Oferta może uzyskać maksymalnie 100,00 punktów.
Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej.
Zamawiający uzna warunek dotyczący sytuacji finansowej za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 PLN;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną (zakończoną pozytywnym odbiorem robót) polegającą na budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, posiadającego następujące cechy: co najmniej 2 kondygnacje nadziemne, o kubaturze brutto nie mniejszej niż 4000 m3 oraz powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 500 m2.
Przez budowę, Zamawiający rozumie roboty budowlane zdefiniowane w art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.).
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
- co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą:
i. uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm. – „Prawo budowlane”) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) – umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia oraz
ii. kwalifikacje/doświadczenie: co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od dnia uzyskania przedmiotowych uprawnień) w pełnieniu funkcji Kierownika budowy/kierownika robót, w tym doświadczenie w kierowaniu jako kierownik budowy co najmniej jedną robotą budowlaną zakończoną pozytywnym odbiorem końcowym polegającą na budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, posiadającego następujące cechy: co najmniej 2 kondygnacje nadziemne, o kubaturze brutto nie mniejszej niż 4000 m3 oraz powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 500 m2;

(przy czym funkcja kierownika budowy/kierownika robót była pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych, a kierownik uczestniczył przy ich zakończeniu i odbiorze końcowym robót).

- co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót w branży sanitarnej, posiadającą:
i. uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm. – „Prawo budowlane”) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) – umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia oraz
ii. kwalifikacje/doświadczenie: co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od dnia uzyskania przedmiotowych uprawnień) w kierowaniu robotami budowalnymi jako kierownik robót instalacyjnych lub sanitarnych, w tym doświadczenie w kierowaniu robotami instalacyjnymi lub sanitarnymi jako kierownik robót przy co najmniej jednej robocie budowlanej zakończonej pozytywnym odbiorem końcowym polegającej na budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o kubaturze brutto nie mniejszej niż 4000 m3 i powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 500 m2, obejmującej wykonanie robót branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej wraz z infrastrukturą w postaci przyłączy i sieci zewnętrznych ww. branży,
(przy czym funkcja kierownika robót była pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych).
- co najmniej 1 osobą, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia do pełnienia funkcji kierownika robót w branży elektrycznej, posiadającą:
i. uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm. – „Prawo budowlane”) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) – umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia oraz
ii. kwalifikacje/doświadczenie: co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych) w kierowaniu robotami elektrycznymi jako kierownik robót, w tym doświadczenie w kierowaniu robotami elektrycznymi, jako kierownik robót przy co najmniej jednej robocie budowlanej zakończonej pozytywnym odbiorem końcowym polegającej na budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o kubaturze brutto nie mniejszej niż 4000 m3 i powierzchni użytkowej nie mniejszej 500 m2, obejmującej wykonanie robót branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej wraz z infrastrukturą w postaci przyłączy i sieci zewnętrznych ww. branży
(przy czym funkcja kierownika robót była pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych);
- co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót drogowych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej uprawniające do kierowania robotami drogowymi;

2. Zamawiający nie dopuszcza łączenia wyżej wymienionych stanowisk, jeżeli którakolwiek z osób przewidzianych przez Wykonawcę, posiada wymagane przez Zamawiającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w więcej niż jednej, wyżej wymienionej specjalności oraz kwalifikacje/doświadczenie zawodowe.

3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 8 SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, do złożenia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a)informacji z KRK w zakresie:
(a)art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP,
(b)art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
(c)art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a) PZP,
(d)art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) PZP, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
(e)art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu
b)oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (zał. nr 8 do SWZ),
c)zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
d)zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e)odpisu lub informacji z KRS lub z CEiDG, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
f) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
(a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,
(b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
(c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
(d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,
(e) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z późn. zm.),
(f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) PZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
(g) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c PZP,
(h) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
(i) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7-10 PZP.
- (zał. nr 4 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający na podstawie art.274ust.1PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a)wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat(liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składnia ofert),a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane(zał.nr5 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz,o którym mowa wyżej, dotyczy robót budowlanych,w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b)dowodów określających czy roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 8.2.lit a)SWZ zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane,a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
c)informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
Jeśli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.2.litc)SWZ, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe,które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.
d)wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi,z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,posiadanych uprawnień (nr i zakres uprawnień, zapewniających prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, oraz data i pełna podstawa prawna ich wydania) i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami(zał.nr6 do SWZ).
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt7.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy. W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt.7.1.ppkt 4)lit.a)SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty wykonają te roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych(war.wskazane w pkt 7.1.ppkt4)SWZ) lub sytuacji finansowej(war. wskazane w pkt 7.1.ppkt3)SWZ) podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:
1)zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
2)oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu(w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby)sporządzone zgodnie ze wzorem(zał. nr3a do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w pkt 3.31.-3.33 SWZ. 5.10.). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust 1 pkt 2 i ust. 3 PZP), jest obowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy i usługi spełniają wymagania określone w SWZ (składając wraz z ofertą stosowne dokumenty takie jak deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, atesty, certyfikaty, karty techniczne, projekty warsztatowe czy wykonawcze itp.). Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 PZP) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Dokumenty, uwiarygodniające, że zaoferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego - szczegółowy opis materiałów i urządzeń równoważnych odnoszący się do wskazanych kryteriów
równoważności.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

W terminie składania ofert określonym w pkt 13.1. SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:
a)Formularz Oferty (Zał. nr 1 do SWZ)
b)odpis lub informację z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
c)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, jeżeli w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpisu lub informacji z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru),
d)pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
e)podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP (Zamawiający rekomenduje wykorzystać oświadczenie znajdujące się w Formularzu Oferty stanowiącym zał. nr 1 do SWZ),
f)wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej),
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 2a do SWZ.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) SWZ) lub sytuacji finansowej (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 3) SWZ) na zasadach określonych w art. 118 PZP w zw. z art. 266 PZP, zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.3. lit a), c)-f) SWZ, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. lit a), c)-f) SWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy w trybie art. 274 ust. 1 PZP.

W pkt. 8.5 - 8.7 SWZ zawarto informacje o dokumentach jakie składa Wykonawca jeśli ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP w zw. z art. 266 PZP, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowienia zawarte w pkt 8.5.-8.7 SWZ stosuje się odpowiednio.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 150 000,00 zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 419 ze zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BOŚ BANK nr rachunku: 58 1540 1027 2102 0000 4376 0005 z dopiskiem: „na zabezpieczenie oferty w postępowaniu - budowa siedziby Nadleśnictwa Konin”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
Treść wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4) SWZ musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia;
3) kwotę gwarancji/poręczenia;
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4 ) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione.
Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
Oświadczenie, o którym mowa w art.125ust.1PZP(tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał.nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (zał. nr 2 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej(tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3 SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów.
Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117ust.3PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym zgodnie z art.117ust.4PZP Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w Formularzu Oferty (Zał. nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym Formularzu. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.117ust.4PZP odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 8.3. należy załączyć zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej KRUS - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadkach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia ujęty został w pkt. 32 Warunków Szczególnych Umowy-"WSU"(stanowiących Załącznik nr 9 do SWZ).
Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących niżej określonych przypadkach mających na celu prawidłową realizację przedmiotu umowy w zakresie:
1) Podwykonawstwa – w szczególności powierzenie Podwykonawcom innej części zamówienia niż wskazane w ofercie Wykonawcy w uzasadnionym przypadku, za uprzednią zgodą Zamawiającego; wprowadzenie Podwykonawcy robót w przypadku, gdy oferta Wykonawcy nie zawierała wskazania części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza on powierzyć Podwykonawcy; powierzenie Podwykonawstwa innemu podmiotowi niż zostało to wskazane w ofercie Wykonawcy; rezygnacja z Podwykonawcy;
2) Terminu zakończenia robót - o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót oraz ewentualnie o okres usuwania ich skutków, lub o okres o jaki ulegnie skróceniu Termin zakończenia robót spowodowany odpowiednimi przyczynami w sytuacjach opisanych w punkcie 32.2.2) WSU (Załącznik nr 9 do SWZ);
3) Wysokości wynagrodzenia, materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w sytuacjach opisanych w punkcie 32.2.3) WSU (Załącznik nr 9 do SWZ);
4) Pozostałe zmiany:
a) zmiany danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych,
b) obiektywnie niezbędne dla zachowania i realizacji celów Umowy, dla których została ona zawarta.
5) Zamawiający dopuszcza także zmiany innych postanowień Umowy, dla których wystarczające jest powiadomienie Stron i pisemna akceptacja Stron Umowy, obejmujących w szczególności:
a) zmianę kluczowego personelu budowy, pod warunkiem spełniania przez nowe osoby wymagań stawianych im w SWZ oraz akceptacji przez Zamawiającego,
b) zmiany Harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych w zakresie terminów realizacji poszczególnych zadań w ramach przedmiotu Umowy, nie powodujące zmiany terminu końcowego wykonania Umowy określonego w pkt 3.1. niniejszej WSU,
c) zmiana Przedstawiciela Zamawiającego i Przedstawiciela Wykonawcy.
Zmiana terminu realizacji Umowy jest możliwa, gdy na skutek wprowadzenia zmiany Umowy w wymienionym w ust. 32.2. pkt. 2)WSU zakresie termin wykonania Umowy będzie krótszy lub dłuższy niż w ofercie. Zmiana terminu zakończenia robót może zostać dokonana o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót oraz ewentualnie o okres usuwania ich skutków lub o okres o jaki ulegnie skróceniu Termin zakończenia robót spowodowany odpowiednimi przyczynami. Gdy termin wykonania Umowy ulega skróceniu, o taki okres może ulec skróceniu termin wykonania Umowy. Gdy termin wykonania Umowy ulegnie przedłużeniu, o taki okres może ulec przedłużeniu termin wykonania Umowy.
Wskazane powyżej zmiany mogą zostać wprowadzone jedynie w przypadku, jeżeli obie Strony Umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane wyżej okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia. Strona, która występuje z propozycją zmiany Umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian Umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę.
Zmiany wymienione powyżej mają charakter trwały. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy i wymagają podpisania aneksu do Umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Zamawiającego o każdym zdarzeniu mogącym mieć wpływ na niewykonanie umowy w terminie.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-01-09 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (zakładka „Oferty/wnioski”, widoczna w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy).

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-01-09 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający wymaga przed podpisaniem umowy spełnienia przez Wykonawcę określonych w SWZ formalności.
Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcom na zasadach określonych w SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.