eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NarolUdzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów



Ogłoszenie z dnia 2024-12-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości
3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NAROL

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział ZP

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900631

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Narol

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-610

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@narol.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.narol.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/narol

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości
3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-12163374-efa6-472f-9ebc-b1b33b9b1df6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00656222

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00022861/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00611247

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia będzie Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.800.000,00 PLN (słownie trzy miliony osiemset tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.
2. Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2031 r.
3. Planowany termin spłaty kredytu wraz z odsetkami do dnia 31.12.2031 r.
4. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 31.03.2025 r.
5. Zamawiający nie przewiduje prowizji za udzielenie kredytu.
6. Spłata kredytu w kwocie 3.800.000,00 PLN nastąpi w latach 2025 – 2031 w poniższy sposób:
a) w 2025 roku – 400.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 100.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
b) w 2026 roku – 400.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 100.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
c) w 2027 roku – 400.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 100.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
d) w 2028 roku – 700.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 175.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
e) w 2029 roku – 1.000.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 250.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
f) w 2030 roku – 700.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 175.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia
g) w 2031 roku – 200.000,00 zł – w 4 (czterech ratach) po 50.000,00 każda w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września, 31 grudnia

7. Spłata kolejnych rat kapitałowych będzie dokonywana do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał.
8. Odsetki od kredytu naliczone w okresie od dnia wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2024 r. płatne będą na dzień 31.12.2024 r. Począwszy od dnia 1 stycznia 2025 r. odsetki płatne będą co kwartał. Odsetki naliczane będą tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni a miesiąc kalendarzową liczbę dni.
9. Zamawiający określa sposób ustalenia WIBORu 3M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 3M według notowań na 10 dni kalendarzowych poprzedzający okres obrachunkowy.
10. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN).
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez naliczenia prowizji oraz dodatkowych opłat od wcześniejszej spłaty.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian harmonogramu spłat kredytu polegających na :
a/ zmianie terminów spłaty rat w ramach roku budżetowego – do wysokości poziomu spłaty rocznej
b/ zmianie wysokości rat w poszczególnych latach obowiązywania umowy.
Powyższe zmiany wymagają zgodnych oświadczeń woli dla swej ważności w formie aneksu do umowy.
13. Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia terminy spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat, w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy kredytu. Wydłużenie terminu spłaty kredytu wymaga zgodnych oświadczeń woli Zamawiającego i Wykonawcy dla swej ważności w formie aneksu do umowy.
14. Na potrzeby badania ofert, oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 3M z dnia 31.10.2024 r (tj 5,85) + stała marża Wykonawcy (Banku) . Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć termin wypłaty całości kredytu najpóźniej do dnia 20.12.2024 r.
15. Bank nie pobierze żadnych prowizji oraz innych opłat w związku z przyznanym kredytem w trakcie całego okresu kredytowania.
16. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika Miasta i Gminy zostanie złożona na deklaracji wekslowej.
17. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego
18. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Wykonawcę, Zamawiający udostępnia następujące dokumenty:
- opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Narol na lata 2024-2037
- Uchwała z Nr 615/LIX/2023 z dnia 19 grudnia 2023 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej
- Opina RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego będącego przedmiotem zamówienia
- Uchwała budżetowa Gminy Narol na 2023 r Nr 614/LIX/2023 z dnia 19 grudnia 2023 r.
- Sprawozdania budżetowe RB-NDS, Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N
- Uchwała 49/VI/2024 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 962350,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1009480,11 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 962350,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Narolu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7930001902

7.3.3) Ulica: Kościelna

7.3.4) Miejscowość: Narol

7.3.5) Kod pocztowy: 37-610

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 962350,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.