eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁęcznaZaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Łęczna w roku 2024 roku w kwocie 5.440.000 PLN



Ogłoszenie z dnia 2024-12-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Łęczna w roku 2024 roku w kwocie 5.440.000 PLN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łęczna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020055

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Kościuszki 5

1.5.2.) Miejscowość: Łęczna

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-010

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.leczna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.leczna.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://um-leczna.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Łęczna w roku 2024 roku w kwocie 5.440.000 PLN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df3b3686-3e5a-43ed-b549-5531786683f1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00656703

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065248/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Łeczna w 2024 roku w kwocie 5.440.000 PLN

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00576439

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IRG.271.14.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1023288,66 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego
w kwocie do 5.440.000 PLN (pięć milionów czterysta czterdzieści tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Łęczna w roku 2024 z przeznaczeniem na wydatki majątkowe wraz z obsługą tego kredytu w okresie od podpisania umowy do 15.10.2028 roku.
2. Okres kredytowania – od dnia podpisania umowy do dnia 15.10.2028 roku.
3. Spłata kapitału będzie następowała w złotych polskich w ratach, według następującego harmonogramu:

w dniu 31.01.2025 roku – 100.000,00 PLN

w dniu 27.02.2026 roku – 100.000,00 PLN
w dniu 31.03.2026 roku – 100 000,00 PLN
w dniu 30.04.2026 roku - 100.000,00 PLN
w dniu 29.05.2026 roku – 100 000,00 PLN
w dniu 30.06.2026 roku – 100.000,00 PLN
w dniu 31.07.2026 roku - 100.000,00 PLN
w dniu 31.08.2026 roku - 100.000,00 PLN
w dniu 30.09.2026 roku - 100.000,00 PLN

w dniu 29.01.2027 roku – 100.000,00 PLN
w dniu 26.02.2027 roku – 100.000,00 PLN
w dniu 31.03.2027 roku – 300.000,00 PLN
w dniu 30.04.2027 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 31.05.2027 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 30.06.2027 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 30.07.2027 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 31.08.2027 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 30.09.2027 roku - 300.000,00 PLN

w dniu 29.02.2028 roku – 300.000,00 PLN
w dniu 31.03.2028 roku – 200.000,00 PLN
w dniu 28.04.2028 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 31.05.2028 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 30.06.2028 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 31.07.2028 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 31.08.2028 roku - 300.000,00 PLN
w dniu 29.09.2028 roku - 240.000,00 PLN

4. Spłata rat odsetkowych będzie następowała w okresach kwartalnych do 15 dnia następnego miesiąca kalendarzowego po zakończeniu okresu obrachunkowego (kwartału kalendarzowego), za który zostały naliczone odsetki.
5. Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będą stanowić jedynie koszty oprocentowania zmienne, obliczane dla każdego kwartalnego okresu obrachunkowego jako suma wysokości stawki WIBOR 3M według notowania z pierwszego dnia rozpoczęcia każdego okresu obrachunkowego i marży banku, stałej w całym okresie kredytowania (WIBOR 3M + marża banku). Pierwszym dniem pierwszego okresu obrachunkowego jest dzień uruchomienia kredytu (I transzy kredytu) a ostatnim dniem pierwszego okresu obrachunkowego jest dzień 31.12.2024 roku. Kolejne okresy obrachunkowe będą pokrywać się z kwartałami kalendarzowymi.
6. Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni zaś rok 365 lub w przypadku roku przestępnego 366 dni.
7. Bank zobowiązany będzie o informowaniu pisemnie (pismo, e-mail) Gminę o wysokości naliczonych odsetek w nieprzekraczalnym terminie do 5 dnia miesiąca, w którym planowana jest spłata odsetek.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kapitału przed upływem terminów określonych w harmonogramie spłaty, określonym w pkt 3 bez wcześniejszego powiadomienia Banku o planowanym terminie spłaty.
Zamawiający zastrzega możliwość spłaty całego kapitału przed upływem terminu kredytowania, terminu spłaty rat kapitałowych, tj. przed 29.09.2028 roku.
Informacje dodatkowe:
1). Zamawiający oświadcza, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne.
2). Zamawiający oświadcza, że nie posiada wierzytelności, które byłyby zabezpieczone przez wierzycieli w formie przewidzianej przepisami prawa,
a w szczególności hipoteką lub zastawem.
3). Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 928939,94 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 962040,73 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 928939,94 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000017319

7.3.3) Ulica: Aleje Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 928939,94 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-10-15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.