eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SpiczynZaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 2 900 000 zł



Ogłoszenie z dnia 2024-12-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego
w łącznej kwocie 2 900 000 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Spiczyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019916

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Spiczyn 10C

1.5.2.) Miejscowość: Spiczyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-077

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@spiczyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.spiczyn.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://spiczyn.ezamawiajacy.pl/pn/spiczyn/demand/185397/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego
w łącznej kwocie 2 900 000 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-404e3e7a-c9a1-41f3-b831-960f0ad90ee5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00663759

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00620005

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UZP.271.17.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 2 900 000 zł (słownie złotych: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych) na okres do 31.12.2029 roku na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
4.2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe, o których mowa
w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp:
1) Uruchomienie kredytu jednorazowo Pozostawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego od 16 grudnia 2024 roku.
2) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy.
3) Okres spłaty kredytu – spłata kapitału w terminie
do 31.12.2029 r. (z zastrzeżeniem możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów).
4) Terminy spłaty odsetek: raty odsetkowe płatne będą kwartalnie, płatne ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał.
5) Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej
w oparciu o stawkę WIBOR dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero.
6) Opis sposobu obliczenia oprocentowania: zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M ustalanej według notowania określonego w Tabeli Kursów Banku obowiązującej
w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej
w ofercie.
7) Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia kwartału
w okresie kredytowania według stawki WIBOR 3M za poprzedni kwartał, również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień zaciągnięcia pierwszej transzy kredytu.
8) Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania.
9) Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych.
10) Planowany harmonogram spłat przedmiotowego kredytu, w latach 2024-2029 przedstawia się następująco:
− 2024-2025r. odsetki,
− 2026-2029 r. rata + odsetki.
11) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
12) Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze dodatkowej prowizji od kredytu tj.:
 prowizji przygotowawczej,
 prowizji od przyznanego kredytu,
 prowizji od wcześniejszej spłaty,
 prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu.
13) Ponadto, Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty.
14) Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu - wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania
(do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający
w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów
oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych.
15) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN.
16) Gmina na dzień ogłoszenia przetargu posiada zobowiązań kredytowych w kwocie 2 575 000 zł.
17) Informujemy, że zobowiązania Gminy Spiczyn wobec urzędu skarbowego, ZUS, banków, firm leasingowych oraz innych instytucji finansowych, rządowych lub samorządowych regulowane są terminowo i aktualnie nie występują zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec ww. instytucji.
18) Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty planowanego do zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 2 900 000na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów zostanie przedstawiona w momencie podpisania umowy kredytowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 703705,98 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 703705,98 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 703705,98 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Niemcach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 713 020 69 10

7.3.4) Miejscowość: Niemce

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 703705,98 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.