eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrasneŚwiadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku



Ogłoszenie z dnia 2024-12-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krasne-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krasnem

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690009222

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krasne 121

1.5.2.) Miejscowość: Krasne

1.5.3.) Kod pocztowy: 36-007

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 17 23 00 200

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gopskrasne@gminakrasne.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakrasne.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ee98844-de84-422a-b612-d3f5491de7f5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00668693

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00614767

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.261.1.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Krasne w miejscu zamieszkania podopiecznego w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r., które przyznawane są zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Usługi opiekuńcze wykonywane będą dla podopiecznych w miejscu ich zamieszkania lub pobytu na terenie Gminy Krasne.
2) Liczba osób objętych usługami opiekuńczymi – około 20 osób miesięcznie.
3) Przewidywana ilość godzin usług opiekuńczych – około 916 godzin miesięcznie. Przedmiot zamówienia obejmuje szacunkową liczbę godzin usług opiekuńczych w ilości około 11 000 godzin w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
4) Liczba godzin wskazana powyżej została podana szacunkowo i może ulec zmianie, ponieważ nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania z tytułu zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, jak również nie może to być podstawą do odmowy wykonania gwarantowanej części zamówienia.
5) Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi, które obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza, pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
6) Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności:
- pomoc w ubieraniu się,
- dokonywanie zakupów razem z podopiecznym lub samodzielnie,
- palenie w piecu, przynoszenie opału, wody (w razie potrzeby),
- przynoszenie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez lekarza, karmienie oraz sprzątanie po posiłku,
- pranie bielizny osobistej podopiecznego,
- pranie lub zanoszenie i odbieranie bielizny pościelowej i odzieży do/z pralni,
- prasowanie,
- bieżące utrzymanie w czystości mieszkania osoby objętej pomocą, w szczególności wynoszenie śmieci i okresowe generalne sprzątanie mieszkania,
- wezwanie lekarza w sytuacjach wymagających jego interwencji oraz realizacja recept,
- załatwianie niezbędnych spraw urzędowych (poczta, administracja, bank itp.),
- zgłaszanie napraw urządzeń domowych.
b) opiekę higieniczną, w szczególności:
 zapewnienie higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy toalecie porannej, wieczornej, np. mycie, kąpanie, czesanie, golenie, mycie głowy, obcinanie paznokci itp.),
 pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych w tym: zmiana pieluch,
 zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
 posłanie łóżka podopiecznego,
 zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń ciała podopiecznego,
 układanie podopiecznego w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji ciała u osób nieporuszających się,
 utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, kaczki, basenu, wanny, umywalki, nocnika, sedesu itp.) przy użyciu środków czystości podopiecznego,
 wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia higieny osobistej oraz higieny pomieszczeń.
c) zapewnienie kontaktów z otoczeniem obejmujące:
 pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami,
 pomoc w poruszaniu się, w szczególności w dojściu na zabiegi medyczne, rehabilitacyjne, do lekarza itp.,
 towarzyszenie w spacerach,
 czytanie prasy, książek, listów, itp.,
 wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z otoczeniem,
 powiadamianie rodziny lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia,
 okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjalnych: samotności, cierpieniu i umieraniu.
w razie potrzeby udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w przypadkach nagłych i zagrażających życiu podopiecznego
7) Wykonawca realizujący usługi opiekuńcze winien:
a) zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.,
b) zatrudnić taka liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia,
c) kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego.
8) Zasady realizacji usług opiekuńczych:
a) Zamawiający wskazuje Wykonawcy w zleceniu osoby kwalifikujące się do przyznania usług i określa rodzaj i zakres w zależności od rodzaju potrzeb stwierdzonych u podopiecznego,
b) objęcie podopiecznego opieką musi nastąpić zgodnie z terminem określonym w zleceniu GOPS podejmowanym na podstawie decyzji,
c) w sytuacjach wyjątkowych wymagających natychmiastowego objęcia usługami opiekuńczymi, Zamawiający dokonuje zgłoszenia telefonicznie, a Wykonawca organizuje ich realizację natychmiastowo od momentu otrzymania zgłoszenia. Zgłoszenie to zostanie potwierdzone zleceniem wydanym przez Zamawiającego,
d) usługi opiekuńcze świadczone są w oparciu o zlecenie, która określa:
 miejsce realizacji usługi,
 czas jej trwania,
 szczegółowy zakres czynności do wykonania.
e) usługi będą świadczone od poniedziałku do piątku, oraz w zależności od stanu zdrowia podopiecznego, także w soboty i niedziele. Ilość godzin usług opiekuńczych świadczonych w środowisku będzie zgodna z ilością godzin przyznanych decyzją,
f) usługi opiekuńcze mogą być świadczone przez wykonawcę, który posiada doświadczenie w opiece nad chorym w domu,
g) rozliczenie za świadczone usługi odbywa się co miesiąc na podstawie przedłożonej Karty Pracy Opiekunki/Opiekuna, potwierdzonej podpisem przez podopiecznego,
h) Karta Pracy stanowi — załącznik nr 1 do umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 439560,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 481690,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 439560,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Optima Care Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8971812331

7.3.3) Ulica: Marsa 56A

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 04-242

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 439560,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.