Ogłoszenie z dnia 2024-12-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00614767/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-11-25
- 2024/BZP 00626799/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krasne-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krasnem
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690009222
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krasne 121
1.5.2.) Miejscowość: Krasne
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-007
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 17 23 00 200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gopskrasne@gminakrasne.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakrasne.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gminakrasne.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ee98844-de84-422a-b612-d3f5491de7f5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00668693
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00614767
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GOPS.261.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Krasne w miejscu zamieszkania podopiecznego w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r., które przyznawane są zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Usługi opiekuńcze wykonywane będą dla podopiecznych w miejscu ich zamieszkania lub pobytu na terenie Gminy Krasne.
2) Liczba osób objętych usługami opiekuńczymi – około 20 osób miesięcznie.
3) Przewidywana ilość godzin usług opiekuńczych – około 916 godzin miesięcznie. Przedmiot zamówienia obejmuje szacunkową liczbę godzin usług opiekuńczych w ilości około 11 000 godzin w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
4) Liczba godzin wskazana powyżej została podana szacunkowo i może ulec zmianie, ponieważ nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania z tytułu zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, jak również nie może to być podstawą do odmowy wykonania gwarantowanej części zamówienia.
5) Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi, które obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza, pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
6) Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności:
- pomoc w ubieraniu się,
- dokonywanie zakupów razem z podopiecznym lub samodzielnie,
- palenie w piecu, przynoszenie opału, wody (w razie potrzeby),
- przynoszenie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez lekarza, karmienie oraz sprzątanie po posiłku,
- pranie bielizny osobistej podopiecznego,
- pranie lub zanoszenie i odbieranie bielizny pościelowej i odzieży do/z pralni,
- prasowanie,
- bieżące utrzymanie w czystości mieszkania osoby objętej pomocą, w szczególności wynoszenie śmieci i okresowe generalne sprzątanie mieszkania,
- wezwanie lekarza w sytuacjach wymagających jego interwencji oraz realizacja recept,
- załatwianie niezbędnych spraw urzędowych (poczta, administracja, bank itp.),
- zgłaszanie napraw urządzeń domowych.
b) opiekę higieniczną, w szczególności:
zapewnienie higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy toalecie porannej, wieczornej, np. mycie, kąpanie, czesanie, golenie, mycie głowy, obcinanie paznokci itp.),
pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych w tym: zmiana pieluch,
zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
posłanie łóżka podopiecznego,
zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń ciała podopiecznego,
układanie podopiecznego w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji ciała u osób nieporuszających się,
utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, kaczki, basenu, wanny, umywalki, nocnika, sedesu itp.) przy użyciu środków czystości podopiecznego,
wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia higieny osobistej oraz higieny pomieszczeń.
c) zapewnienie kontaktów z otoczeniem obejmujące:
pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami,
pomoc w poruszaniu się, w szczególności w dojściu na zabiegi medyczne, rehabilitacyjne, do lekarza itp.,
towarzyszenie w spacerach,
czytanie prasy, książek, listów, itp.,
wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z otoczeniem,
powiadamianie rodziny lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia,
okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjalnych: samotności, cierpieniu i umieraniu.
w razie potrzeby udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w przypadkach nagłych i zagrażających życiu podopiecznego
7) Wykonawca realizujący usługi opiekuńcze winien:
a) zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.,
b) zatrudnić taka liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia,
c) kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego.
8) Zasady realizacji usług opiekuńczych:
a) Zamawiający wskazuje Wykonawcy w zleceniu osoby kwalifikujące się do przyznania usług i określa rodzaj i zakres w zależności od rodzaju potrzeb stwierdzonych u podopiecznego,
b) objęcie podopiecznego opieką musi nastąpić zgodnie z terminem określonym w zleceniu GOPS podejmowanym na podstawie decyzji,
c) w sytuacjach wyjątkowych wymagających natychmiastowego objęcia usługami opiekuńczymi, Zamawiający dokonuje zgłoszenia telefonicznie, a Wykonawca organizuje ich realizację natychmiastowo od momentu otrzymania zgłoszenia. Zgłoszenie to zostanie potwierdzone zleceniem wydanym przez Zamawiającego,
d) usługi opiekuńcze świadczone są w oparciu o zlecenie, która określa:
miejsce realizacji usługi,
czas jej trwania,
szczegółowy zakres czynności do wykonania.
e) usługi będą świadczone od poniedziałku do piątku, oraz w zależności od stanu zdrowia podopiecznego, także w soboty i niedziele. Ilość godzin usług opiekuńczych świadczonych w środowisku będzie zgodna z ilością godzin przyznanych decyzją,
f) usługi opiekuńcze mogą być świadczone przez wykonawcę, który posiada doświadczenie w opiece nad chorym w domu,
g) rozliczenie za świadczone usługi odbywa się co miesiąc na podstawie przedłożonej Karty Pracy Opiekunki/Opiekuna, potwierdzonej podpisem przez podopiecznego,
h) Karta Pracy stanowi — załącznik nr 1 do umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85312100-0 - Usługi opieki dziennej
85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 439560,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 481690,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 439560,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Optima Care Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8971812331
7.3.3) Ulica: Marsa 56A
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 04-242
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 439560,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI KRASNE
więcej: przetargi KRASNE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług asystenckich wspierających aktywność społeczną, edukacyjną lub zawodową osób z niepełnosprawnościami na terenie Gminy Lubiszyn
- Świadczenie usług asystenckich wspierających aktywność społeczną, edukacyjną lub zawodową osób z niepełnosprawnościami na terenie Gminy Lubiszyn
- Wykonywanie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych
- Świadczenie usług związanych z organizacją i prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem".
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sicienku w 2025 roku.
- Świadczenie usług opiekuńczych (z wyłączeniem usług świadczonych dla osób z zaburzeniami psychicznymi) w roku 2025
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.