eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KaliszUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych



Ogłoszenie z dnia 2024-12-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KALISKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854636

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Świętego Józefa 5

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 625014200

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jacek.jankowski@powiat.kalisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-89a366a0-9169-43eb-b104-4862b4765995

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-89a366a0-9169-43eb-b104-4862b4765995

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00669956

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065962/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 4.000.000,00 zł na realizację zadań majątkowych powiatu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00605462

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.22.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 876866,66 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych.
Charakterystyka kredytu:
1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu do wysokości 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100).
2) Okres kredytowania: całkowita spłata kapitału i odsetek – do dnia 10 grudnia 2031 r.
3) Wykonawca postawi kredyt do dyspozycji Zamawiającego jednorazowo na podstawie wniosku o uruchomienie kredytu w ciągu liczby dni roboczych podanej przez Wykonawcę w wybranej ofercie od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego, nie później jednak niż do dnia 23 grudnia 2024 roku.
4) Spłata kapitału kredytu będzie następowała miesięcznie do 10-ego dnia miesiąca, w 84 ratach miesięcznych, z tym że 12 rat po 80.000,00 zł począwszy od stycznia 2025 roku każda, 12 rat po 40.000,00 zł począwszy od stycznia 2026 roku każda, 36 rat po 50.000,00 zł począwszy od stycznia 2027 roku każda, 4 raty po 40.000,00 zł począwszy od stycznia 2030 roku każda oraz 20 rat po 30.000,00 zł począwszy od maja 2030 roku każda.
5) W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
6) Wysokość i terminy spłaty rat kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach mogą zostać zmienione na wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem, najpóźniej na 15 dni roboczych przed terminem płatności bieżącej raty kredytu.
7) W przypadku zamiaru odroczenia terminu płatności rat kapitałowych kredytu na okres do trzech miesięcy Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć Wykonawcy pisemny wniosek w tym zakresie.
8) Zamawiający zastrzega możliwość przedterminowej spłaty rat kapitałowych kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zamiaru dokonania wcześniejszej spłaty części lub całości zadłużenia, Zamawiający zobowiązuje się do pisemnego poinformowania o tym Wykonawcy na 7 dni roboczych przed dokonaniem spłaty podając wysokość i termin przedterminowej spłaty kredytu.
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zamiaru rezygnacji z części kredytu Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć Wykonawcy pisemny wniosek w tym zakresie.
10) Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stawki WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) obowiązującej na dwa dni robocze przed dniem, w którym nastąpiło postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego, powiększonej o marżę w wysokości podanej
w stosunku rocznym przez Wykonawcę w wybranej ofercie.
11) Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie pierwszego dnia miesiąca. Oprocentowanie kredytu w kolejnych okresach będzie ustalane według stawki WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) obowiązującej w dniu zmiany oprocentowania, powiększonej o marżę w wysokości podanej w stosunku rocznym przez Wykonawcę w wybranej ofercie. W przypadku, gdy w danym dniu nie ogłoszono stawki WIBOR 1M, stosuje się stawkę WIBOR 1M obowiązującą według ostatniego notowania tej stawki w miesiącu poprzednim.
12) W przypadku, gdy stawka referencyjna WIBOR 1M będzie ujemna, to przyjmuje się stawkę referencyjną na poziomie 0,00%.
13) Spłata rat odsetkowych będzie następowała w terminach miesięcznych do 10-ego dnia każdego miesiąca, począwszy od miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu w którym uruchomiono kredyt.
14) W przypadku, gdy termin spłaty raty odsetkowej przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
15) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od dnia powstania zadłużenia do dnia poprzedzającego jego spłatę.
16) Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni.
17) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową.
18) Marża Wykonawcy podana w wybranej ofercie będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania, z zastrzeżeniem zmian, o których mowa w ust. XXIII pkt 3 ppkt 3 SWZ.
19) Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami niż odsetki od kredytu. Zamawiający nie przewiduje prowizji przygotowawczej oraz innych prowizji i opłat w koszcie kredytu.
20) Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego wystawiania zaświadczeń, opinii i innych dokumentów dotyczących współpracy oraz obsługi kredytu.
21) Pozostałe warunki realizacji zamówienia znajdują się w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 5 specyfikacji warunków zamówienia.
22) Przez cenę oferty w niniejszym postępowaniu rozumie się zsumowane koszty (wysokość odsetek) związane z udzieleniem i obsługą kredytu (koszt kredytu).
2. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę:
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności w zakresie analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej, obsługi kredytu (w tym np. prowadzenie rachunku Zamawiającego, naliczanie odsetek) w trakcie realizacji zamówienia.
2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w pkt 2 ppkt 1. Zamawiający uprawniony jest
w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1:
a) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli lub Państwową Inspekcję Pracy braku spełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek,
b) za niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 3 lit. a i b Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek.
3. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 1646) oraz realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia.
4. Kod opisujący przedmiot zamówienia wg CPV : 66113000-5 Usługi udzielania kredytu.
5. W celu umożliwienia Wykonawcy oceny zdolności kredytowej Zamawiającego na stronie internetowej Zamawiającego, w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce „Majątek publiczny” dostępne są sprawozdania budżetowe za 2023 rok i za III kwartał 2024 roku, sprawozdania finansowe za 2023 rok, informacja o stanie mienia komunalnego Powiatu na dzień 31 grudnia 2023 roku oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Uchwały budżetowe dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego, w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce „Rejestry publiczne” – „Rejestr Uchwał Rady Powiatu Kaliskiego – VI kadencja” oraz „Rejestr Uchwał Rady Powiatu Kaliskiego – VII kadencja”.
6. Jednocześnie Zamawiający informuje, że niżej wymienione dokumenty zostaną udostępnione Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy:
1) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Starosty Kaliskiego,
2) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Wicestarosty Kaliskiego,
3) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Kaliskiego,
4) zaświadczenie o potwierdzeniu nadaniu numeru NIP Powiatowi Kaliskiemu,
5) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON Powiatu Kaliskiego,
6) zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, wystawione dla Starostwa Powiatowego w Kaliszu przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
7) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, wystawione dla Starostwa Powiatowego w Kaliszu przez Urząd Skarbowy,
8) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, wystawione dla Powiatu Kaliskiego przez Urząd Skarbowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 750945,39 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 770231,32 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 750945,39 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000505183

7.3.3) Ulica: Plac Wolności 6

7.3.4) Miejscowość: Koźminek

7.3.5) Kod pocztowy: 62-840

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 750945,39 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-12-19 do 2031-12-10

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.