eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TułowiceUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 059 000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2024-12-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 059 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tułowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413308

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szkolna 1

1.5.2.) Miejscowość: Tułowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-130

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tulowice@tulowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.tulowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/tulowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 059 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c83e18a-1396-40e4-b619-316290c81ea9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00672328

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00028124/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 059 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00600721

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu dla Gminy Tułowice w wysokości 2.059.000,-zł. Przez obsługę kredytu należy rozumieć czynności związane z obsługą spłat rat kapitałowych i odsetek od kredytu. Cel kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Tułowice w roku 2024 r.
2. Przedmiot zamówienia jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży których stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym, zgodnie z orzeczeniem Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 8 maja 2014r. (sygn. akt BDF1/4900/130/131-132/12/3394).
3. Kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w dniu podpisania umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu jednorazowo, na podstawie dyspozycji płatniczej.
4.Spłata kredytu: karencja spłaty kapitału kredytu do 30 marca 2025 r., spłata kapitału
w 16 ratach kwartalnych w terminach i kwotach:

Rok 2025:
1) 64 000,00 zł - 31 marca 2025 roku
2) 64 000,00 zł - 30 czerwca 2025 roku
3) 64 000,00 zł - 30 września 2025 roku
4) 62 750,00 zł - 31 grudnia 2025 roku
-------------------------------------------------------------------

254 750,00 zł RAZEM 2025 R =======================================


Rok 2026:
1) 139 000,00 zł - 31 marca 2026 roku
2) 139 000,00 zł - 30 czerwca 2026 roku
3) 139 000,00 zł - 30 września 2026 roku
4) 137 750,00 zł - 31 grudnia 2026 roku
------------------------------------------------------------------

554 750,00 zł RAZEM 2026 R =======================================

Rok 2027:
1) 139 000,00 zł - 31 marca 2027 roku
2) 139 000,00 zł - 30 czerwca 2027 roku
3) 139 000,00 zł - 30 września 2027 roku
4) 137 750,00 zł - 31 grudnia 2027 roku
------------------------------------------------------------------

554 750,00 zł RAZEM 2027 R ======================================

Rok 2028:
1) 174 000,00 zł - 31 marca 2028 roku
2) 174 000,00 zł - 30 czerwca 2028 roku
3) 174 000,00 zł - 30 września 2028 roku
4) 172 750,00 zł - 31 grudnia 2028 roku
------------------------------------------------------------------

694 750,00 zł RAZEM 2028 R =======================================

RAZEM 2 059 000,00 zł



5. Spłata odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym miesiąca począwszy od miesiąca uruchomienia kredytu. Odsetki liczone będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Oprocentowanie będzie oparte o stawkę WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i powiększone o marżę banku. Marża jest stała w całym okresie kredytowania.
6. Wykonawca powiadomi Zamawiającego pisemnie o wysokości należnych odsetek za dany okres najpóźniej na 7 dni przed terminem ich zapłaty.
7. Gdy stawka bazowa WIBOR osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka bazowa WIBOR równa zero.
8. W przypadku likwidacji stawki WIBOR zostanie ona za porozumieniem stron zamieniona na stawkę, która jako wskaźnik referencyjny zastąpi stawkę WIBOR, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR, bez kosztów obciążających Zamawiającego/ Kredytobiorcę.
9. Prowizja od kwoty przyznanego kredytu – płatna jednorazowo do 7 dni od dnia podpisania umowy – maksymalnie 0,25 % wartości kredytu.
10. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami.
11. Wykonawca winien zagwarantować możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu (co do kwot i terminów spłat kapitału) bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji.
12. Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy przez Zamawiającego, w terminie 7 dni przed dniem dokonania spłaty, o zamiarze dokonania takiej spłaty.
13. Wykonawca do obsługi kredytu otworzy rachunek techniczny – bez opłat i prowizji.
14. Zamawiający nie będzie dokumentował wykorzystania kredytu.
15. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco podpisany przez Burmistrza Tułowic wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika Gminy na deklaracji wekslowej.
16. Wszystkie w/w wymienione warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy. W związku z tym muszą się one znaleźć w zaproponowanym przez wykonawcę wzorze umowy. Umowa zaproponowana przez wykonawcę musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego przed jej podpisaniem.
17. Sytuację finansową Zamawiającego dokumentują sprawozdania za III kwartał 2024 r.:
Rb-NDS, Rb-Z, Rb-27-S, Rb-28-S oraz zestawienie zobowiązań finansowych gminy Tułowice (posiadanych kredytów i pożyczek) – stan na dzień 30 września 2024 r.
18. Zarządzenie Nr 59/2024 Burmistrza Tułowic z dnia 31 października 2024 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu stanowi załącznik do specyfikacji warunków zamówienia.
19. Opinia RIO w Opolu:
a) o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Tułowice na 2024 rok,
b) o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Tułowice,
c) o wykonaniu budżetu za 2023 rok,
stanowią załączniki do specyfikacji warunków zamówienia.
20. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie dostarczona przed podpisaniem umowy z wykonawcą.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 319809,53 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 322864,97 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 319809,53 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Łubnianach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7540338841

7.3.3) Ulica: przy ulicy Osowskiej 1

7.3.4) Miejscowość: Łubniany

7.3.5) Kod pocztowy: 46-024

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 319809,53 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-12-20 do 2028-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.