Ogłoszenie z dnia 2024-12-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00633322/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-04
- 2024/BZP 00639528/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa i rozliczenie transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pomocą kart i innych instrumentów płatniczych oraz dzierżawę 3 terminali.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MORSKI INSTYTUT RYBACKI - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: Sekcja Przetargów i Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000144733
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Hugo Kołłątaja 1
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-332
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 587356105
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mtebecio@mir.gdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.mir.gdynia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mirgdynia.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Państwowy Instytut Badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa i rozliczenie transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pomocą kart i innych instrumentów płatniczych oraz dzierżawę 3 terminali.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6598842a-be6b-4e8b-9c2a-17869586f252
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00672346
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00633322
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP/45/FZP/DH/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Obsługa i rozliczenie transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pomocą kart i innych instrumentów płatniczych oraz dzierżawę 3 terminali.
Obsługa i rozliczenie transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pomocą kart i innych instrumentów płatniczych oraz dzierżawę 3 terminali.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66100000-1 - Usługi bankowe i inwestycyjne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
66133000-1 - Usługi w zakresie przetwarzania i rozliczania
66172000-6 - Usługi przetwarzania transakcji finansowych i usługi izb rozrachunkowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Z artykułu 255 pkt 6 ustawy Pzp wynika, że wada wskazana w tym przepisie musi łącznie spełniać następujące przesłanki:• być niemożliwa do usunięcia,
• mieć rzeczywisty lub potencjalny wpływ na wynik postępowania.
Oznacza to, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający w Rozdziale XXV SWZ wskazał obowiązek zapłaty wadium w wysokości 4 000,00 zł natomiast w Ogłoszeniu o zamówieniu w sekcji VI pkt 6.4) takiego obowiązku nie przewidział. W związku z powyższym nastąpiła niezgodność sprowadzająca się do odmiennych treści pomiędzy Specyfikacją warunków zamówienia a Ogłoszeniem o zamówieniu. W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, która nie została zabezpieczona wadium. Wada ta uniemożliwia dalsze procedowanie postępowania bez naruszenia przepisów ustawy Pzp, uniemożliwia prawidłową ocenę i wybór oferty, a co za tym idzie zawarcia umowy niepodlegającej unieważnieniu. Ponadto wada nie jest możliwa do usunięcia na tym etapie postępowania tj. po otwarciu ofert.
Wyrazem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wyrażonej w art. 16 pkt. 1 ustawy Pzp jest zgodność postanowień SWZ z postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu. Dopuszczenie do rozbieżności pomiędzy tymi dokumentami ma wpływ na krąg podmiotów zainteresowanych postępowaniem, a także prowadzi do możliwości złożenia nieporównywalnych ofert przez wykonawców, który czerpią wiedzę o postępowaniu z tych dwóch różnych źródeł.
Zgodnie z art. 286 ust. 1 Pzp Zamawiający może zmienić treść SWZ jedynie przed upływem terminu składania ofert, również zmiana ogłoszenia może być dokonana tylko przed upływem terminu składania ofert. W postępowaniu bez-sporne jest, że termin składania ofert już upłynął, zatem brak jest możliwości usunięcia wady przez zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu. Jednocześnie
„Przepis art. 457 ust. 1 pkt 1 p.z.p. sformułowany jest mało przejrzyście, ale trudno byłoby zaakceptować, dlaczego ustawodawca jako prowadzącą do nieważności umowy, miałby przyjąć jedynie przesłankę związaną z ogłoszeniami, mającymi znaczenie dla sporządzenia ofert, a pominął inne naruszenia przepisów, które takie znaczenia również mają. Dlatego trzeba przyjąć, że intencją ustawodawcy było wprowadzenie przesłanki nieważności umowy zawartej z naruszeniem przepisów p.z.p., jednak nie każdym, tylko kwalifikowanym - takim, które miało znaczenie dla przygotowania ofert, a więc wpłynęło na wynik postępowania”. (KIO 610/23).
W świetle powyższego można stwierdzić, że rozbieżność w treści dokumentów zamówienia i ogłoszenia o zamówieniu ma istotne znaczenie dla przygotowania ofert a co za tym idzie sposobu ich oceny przez Zamawiającego oraz wynik po-stępowania. Wobec powyższego ziściły się przesłanki unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicz-nego z uwagi na wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Dostawa refraktometra multispektralnego - powtórne
- Usługa cateringowa i wynajęcia sali dla gości Balu Studenta UMG 2025
- Dostawa samochodu osobowego do przewozu dziewięciu osób
- Konwój wartości pieniężnych.
- Wykonywanie usługi konserwacyjno-serwisowej urządzeń transportu bliskiego oraz dokonywanie napraw i usuwanie awarii w kompleksach administrowanych przez Komendę Portu Wojennego Gdynia
- Dostawa fluorescencyjnego mikroskopu badawczego do automatycznego skanowania preparatów i analizy obrazu wspomaganej algorytmami sztucznej inteligencji
więcej: przetargi w Gdyni »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.