eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁapanówDostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Łapanów oraz jednostek organizacyjnych Gminy na 2025 rok



Ogłoszenie z dnia 2024-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Łapanów oraz jednostek organizacyjnych Gminy na 2025 rok

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁAPANÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660677

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łapanów 34

1.5.2.) Miejscowość: Łapanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-740

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 146134057

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lapanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://lapanow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl/Ogloszenia?searchText=%C5%82apan%C3%B3w

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Łapanów oraz jednostek organizacyjnych Gminy na 2025 rok

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e1c19b3-2644-4f38-bfa2-845474ccbe8f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00675139

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039082/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 |Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Łapanów oraz jednostek organizacyjnych Gminy na 2025 r,

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00557704

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IBP.III.271.10.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 754574,80 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 266 z późn. zm.) dla potrzeb Gminy Łapanów oraz jednostek organizacyjnych Gminy tj.
1.Urząd Gminy w Łapanowie, Łapanów 34, 32-740 Łapanów
2. Centrum Kultury w Łapanowie, Łapanów 10, 32-740 Łapanów
3. Przedszkole Publiczne Łapanowie, Łapanów 10, 32-740 Łapanów
4. Szkoła Podstawowa w Grabiu, Grabie 60, 32-740 Łapanów
5. Szkoła Podstawowa im. Jana Kasprowicza w Sobolowie, Sobolów 1, 32-742 Sobolów
6. Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Kantego w Łapanowie, Łapanów 195, 32-740 Łapanów
7. Szkoła Podstawowa w Tarnawie, Tarnawa 119, 32-741 Tarnawa
8. Gminny Zakład Komunalny w Kobylcu, Kobylec 64A, 32-740 Łapanów

Dostarczana energia elektryczna musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.), aktami wykonawczymi oraz Polskimi Normami.

Całkowite szacunkowe zużycie dla wszystkich punktów poboru energii [kWh] w okresie od 01.01.2025. do 31.12.2025r. wynosi 1 199 819 kWh. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem określa opis przedmiotu zamówienia (załącznik do SWZ) wraz z wykazem obiektów zamawiającego objętych przedmiotem zamówienia stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Wartość faktycznie zakupionej energii może różnić się od zadeklarowanej i zależeć będzie od rzeczywistego zapotrzebowania Zamawiającego, a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych konsekwencji z tego tytułu. Podane zapotrzebowanie na energię elektryczną oraz wartość zakupu energii są wyłącznie wartościami szacunkowymi.
Ilość nabytej energii elektrycznej będzie rozliczna według rzeczywistego jej zużycia przez Zamawiającego, po cenach jednostkowych wynikających ze złożonej przez Wykonawcę oferty.

Zamawiający posiada status Odbiorcy uprawnionego, o którym mowa w Ustawie z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku i w 2024 roku (Dz.U. 2024 poz. 190).

Uwaga: Mając na uwadze Program Ochrony Powietrza dla województwa małopolskiego - UCHWAŁA NR XXV/373/20 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 28 września 2020 roku. Działanie 1. Ograniczenie niskiej emisji i poprawa efektywności energetycznej zobowiązuje się wykonawcę do wykazania w formularzu ofertowym w jakiej części dostarczona energia elektryczna do budynków użyteczności publicznej będących własnością gminy będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych a wykonawcę z którym będzie podpisywana umowa zobowiązuje się najpóźniej do 120 dni od daty zawarcia umowy do przedłożenie poświadczonej gwarancji pochodzenia energii elektrycznej.

Budynki użyteczności publicznej będące własnością gminy:
Urząd Gminy Łapanów, Centrum Kultury Gminy Łapanów, Publiczne Przedszkole w Łapanowie, Szkoła Podstawowa w Grabiu, Szkoła Podstawowa im. Jana Kasprowicza w Sobolowie, Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Kantego w Łapanowie, Szkoła Podstawowa w Tarnawie, Ośrodek Zdrowia w Łapanowie, Remiza/świetlica wiejska w Lubomierzu, Świetlica wiejska w Grabiu, Świetlica wiejska w Chrostowej, Dom Ludowy w Sobolowie, Dom Strażaka w Tarnawie, Remiza na Wolicy, Świetlica na Wolicy, Remiza/świetlica w Zbydniowie, Świetlica wiejska w Kamyku, Remiza OSP w Łapanowie, Budynek Komunalny w Kobylcu

Zamawiający posiada mikroinstalacje OZE - zamawiający wyłącza z postępowania punkty objęte statusem prosumenta.
1.
a) Nr PPE 590322424700402813,
b) Adres instalacji: Łapanów 34,
c) Rodzaj źródła: Mikroinstalacja fotowoltaiczna,
d) Moc instalacji 1,1 kW,
e) Przewidywana roczna ilość energii elektrycznej oferowana do sprzedaży 208 kWh,
f) Rodzaj obiektu/prowadzonej działalności - Urząd Gminy Łapanów -Budynek Użyteczności Publicznej;
2.
a) Nr PPE: 590322424700303516,
b) Adres instalacji: Sobolów 25,
c) Rodzaj źródła: Mikroinstalacja fotowoltaiczna,
d) Moc instalacji: 11 kW,
e) Przewidywana roczna ilość energii elektrycznej oferowana do sprzedaży 2080 kWh,
f) Rodzaj obiektu/prowadzonej działalności: Dom Kultury - Budynek Użyteczności Publicznej (dom kultury, ośrodek zdrowia, biblioteka, bank);
3.
a) Nr PPE: 590322424700353801,
b) Adres instalacji: Łapanów 36,
c) Rodzaj źródła: Mikroinstalacja fotowoltaiczna,
d) Moc instalacji 9 kW,
e) Przewidywana roczna ilość energii elektrycznej oferowana do sprzedaży: 1900 kWh,
f) Rodzaj obiektu/prowadzonej działalności: Biura/OSP - Budynek Użyteczności Publicznej.

Gmina i jednostki organizacyjne będzie miała prawo do zgłaszania nowego punktu poboru energii elektrycznej, przy czym stawki cenowe zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie będą obowiązywać także w odniesieniu do nowych punktów poboru energii elektrycznej.

Gmina i jednostki organizacyjne będzie miała prawo do rezygnacji z PPE z uwagi np. na jego likwidację.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany mocy oraz grupy taryfowej przy zmianie warunków umowy o świadczenie usług dystrybucji. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe będzie jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostaną ujęte w SWZ oraz wycenione
w Formularzu ofertowym Wykonawcy.

Niniejsze zamówienie nie obejmuje usługi dystrybucji.
Aktualnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) Zamawiającego jest TAURON Dystrybucja S.A.

Zamawiający ma zawartą umowę kompleksową na czas określony, do dnia 31.12.2024 r. Wykonawca musi przeprowadzić procedurę rozdzielenia umów.

Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi z dniem 01.01.2025r. jednak nie wcześniej niż po skutecznym przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy. Zamawiającego obowiązuje jednomiesięczny okres wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego z obecnym sprzedawcą energii.

Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie odrębnych umów sprzedażowych zawartych przez Gminę Łapanów dla każdej z jednostek objętych postepowaniem. Szczegółowe zestawienie punktów poboru energii (PPE) stanowi załącznik nr 9 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia - wykaz punktów. Warunkiem rozpoczęcia dostaw jest wygaśnięcie lub skuteczne wypowiedzenie aktualnie obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej.

Na fakturach dla PPE jednostek organizacyjnych Wykonawca zobowiązany będzie wskazać nabywcę, którym będzie Gmina Łapanów oraz odbiorcę i płatnika, którym będzie właściwa jednostka.

Wykonawca musi posiadać ważną i obowiązującą Generalną Umowę Dystrybucyjną zawartą
z właściwym dla Zamawiającego, Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.

Dla punktów poboru energii, obowiązkiem Wykonawcy będzie:
-zgłoszenie Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji umów sprzedaży energii elektrycznej, których stroną jest Zamawiający;
-pełnienie funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe (w tym opracowywanie i zgłaszanie grafików handlowych do OSD) dla energii elektrycznej, sprzedanej w ramach niniejszego Zamówienia. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia, odpowiednio dla odbioru w grupach taryfowych i przy mocach umownych określonych w załącznikach.

W celu przeprowadzenia procedury rozdzielenia i zmiany sprzedawcy Zamawiający przekaże Wykonawcy, z którym zawrze umowę, niezbędne dane do przeprowadzenia zmiany sprzedaży dla każdego punktu.
Gmina i jednostki organizacyjne mogą udzielić Wykonawcy pełnomocnictwo do:
-zgłoszenia umowy sprzedaży do OSD,
-reprezentowania w procesie rozdzielenia i zmiany sprzedawcy energii elektrycznej,
-złożenia wniosków o zawarcie umów o świadczenie usług dystrybucyjnych.
W powyższych przypadkach Wykonawca zobowiązany będzie do podjęcia stosownych działań w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 719848,14 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1015334,83 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 719848,14 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AUDAX RENEWABLES POLSKA SP. Z O.O.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5272609597

7.3.3) Ulica: ŻURAWIA

7.3.4) Miejscowość: WARSZAWA

7.3.5) Kod pocztowy: 00-503

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-11-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 719848,14 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2025-01-01 do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.