Ogłoszenie z dnia 2024-12-31
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00649297/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 3.500.000,00 zł”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZEC PODLASKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237428
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WARSZAWSKA 20
1.5.2.) Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-560
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzyrzecgmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://miedzyrzecgmina.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10364321.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 3.500.000,00 zł”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7df9784c-e854-408c-9f69-a9de7ec1d443
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00679286
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00066504/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 3.500.000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00649297
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FN.271.2.2024.AM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 300000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest usługa zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na okres do 31.12.2026 roku przeznaczonego na pokrycie planowanego deficytu budżetu o łącznej kwocie 3 500 000,00 zł (słownie złotych: trzy miliony pięćset tysięcy złotych). 2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe, o których mowa
w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp: 1) Pozostawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego: od 30.12.2024 r. do 31.12.2024 roku. 2)Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezaciągania całej kwoty kredytu. Dopuszcza się możliwość uruchomienia kredytu jednorazowo lub w transzach, do wysokości potrzeb Zamawiającego, nie później niż 31 grudnia 2024 r. 3)Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy. 4)Okres spłaty kredytu – spłata kapitału nastąpi w 24 miesięcznych ratach w terminie od 01.01.2025 r. do 31.12.2026 r. (z zastrzeżeniem możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów) w tym:
- 24 raty miesięczne w latach 2025-2026 płatne do ostatniego dnia miesiąca, z czego 1-sza rata w kwocie 145 833,41 zł. , 2-24-ta rata w kwocie 145 833,33 zł; 5)Terminy spłaty odsetek: raty odsetkowe płatne będą miesięcznie; 6)Oprocentowanie kredytu będzie wg zmiennej stopy procentowej ustalonej w oparciu o stawkę WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych powiększone o stałą w okresie kredytowania marżę Banku z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero. 7)Opis sposobu obliczenia oprocentowania: zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M ustalanej według notowania określonego w Tabeli Kursów Banku obowiązującej w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. 8)Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy, również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień zaciągnięcia pierwszej transzy kredytu.9)Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania.
10)Do obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych. 11)Planowany harmonogram spłat przedmiotowego kredytu, 2024 rok – odsetki; w latach 2025-2026 rata + odsetki.
12)Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 13)Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze dodatkowej prowizji od kredytu tj.: prowizji przygotowawczej, prowizji od przyznanego kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty, prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu.14)Ponadto, Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty. 15)Kredytodawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu - wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania (do dnia spłaty kredytu, a nie do końca trwania umowy). Zamawiający w okresie kredytowania zastrzega sobie prawo do zmiany terminów oraz wysokości rat spłaty kredytu, w takim przypadku Bank nie będzie pobierał opłat, prowizji bankowych oraz innych opłat manipulacyjnych. 16)Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN. 17)Informujemy, że zobowiązania Gminy wobec urzędu skarbowego, ZUS, banków, firm leasingowych oraz innych instytucji finansowych, rządowych lub samorządowych regulowane są terminowo i aktualnie nie występują zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec ww. instytucji w kwocie wyższej niż 0,2% dochodów za ostatni rok budżetowy i nie większej niż 100 000 zł. 18)Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty planowanego do zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego w łącznej kwocie 3 500 000,00 (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych 00/100 groszy) na finansowanie planowanego deficytu budżetu zostanie przedstawiona
w momencie podpisania umowy kredytowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 229320,23 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 229320,23 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 229320,23 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Międzyrzecu Podlaskim
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5380003058
7.3.3) Ulica: Warszawska
7.3.4) Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
7.3.5) Kod pocztowy: 21-560
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W MIĘDZYRZECU PODLASKIM
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W MIĘDZYRZECU PODLASKIM
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 229320,23 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Lądek - etap II
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.