eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pszczew"Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"



Ogłoszenie z dnia 2024-12-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pszczew

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966800

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 13

1.5.2.) Miejscowość: Pszczew

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-330

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski

1.5.7.) Numer telefonu: 95 749 23 10

1.5.8.) Numer faksu: 957492312

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@pszczew.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pszczew.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e39e992e-0020-48ae-9af6-121fd127d4b0

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e39e992e-0020-48ae-9af6-121fd127d4b0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00680183

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00049373/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 500 000 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Pszczew

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00612086

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.15.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 949630,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew.

Szczegółowe warunki zamówienia:
1) Okres kredytowania – od daty zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2034 roku
2) Karencja w spłacie kredytu:
 w stosunku do odsetek – nie występuje,
 w stosunku do kapitału – od uruchomienia kredytu do 31 stycznia 2025 roku.
3) Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie trwania umowy.
4) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat od niewykorzystanej części kredytu.
5) W przypadku wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu brak dodatkowych opłat i prowizji.
6) Oprocentowanie kredytu wyrażone będzie jako suma stawki WIBOR 1M i marży Banku, przy czym WIBOR 1M będzie stawką zmienną dla każdego okresu odsetkowego, a marża Banku przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Zmiana wysokości oprocentowania kredytu dokonywana będzie miesięcznie na podstawie stawki WIBOR 1M z przedostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego dany miesiąc (okres obrachunkowy). Zmiana stopy oprocentowania kredytu na skutek zmiany WIBOR 1M nie powoduje konieczności zmiany umowy. W przypadku, gdy WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej 0 (zera), strony umowy zgodnie postanawiają, że do czasu osiągnięcia przez stawkę bazową wartości dodatniej, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka bazowa WIBOR 1M równa 0 (zero), powiększona o marżę Banku.
7) Płatność rat kredytu następować będzie do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego. Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy.
8) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych od kwoty aktualnego zadłużenia i podlegają spłacie w terminie do 15 dnia każdego miesiąca w okresie kredytowania, począwszy od następnego miesiąca po miesiącu, w którym uruchomiono pierwszą transzę kredytu na podstawie zawiadomień o ich wysokości co najmniej 7 dni przed terminem wymagalności. Spłata odsetek za grudzień 2034 roku ma nastąpić razem z ostatnią ratę kredytu.
9) W przypadku, gdy dzień spłaty raty kapitałowej, wynikający z harmonogramu spłaty kredytu, przypadnie w dzień wolny od pracy, spłata raty nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy.
10) Przy naliczaniu odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty 365/366 dni.
11) Spłata kapitału – po upływie okresu karencji w ratach i okresach spłaty określonych poniżej:
 rok 2025 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
 rok 2026 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
 rok 2027 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
 rok 2028 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
 rok 2029 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
 rok 2030 200.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 13.000,00zł oraz 11 x 17.000,00zł)
 rok 2031 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
 rok 2032 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
 rok 2033 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
 rok 2034 325.000,00 zł (w ratach miesięcznych: 1 x 26.900,00zł oraz 11 x 27.100,00zł)
12) Dla celów wyliczenia ceny ofertowej należy przyjąć jednorazowe uruchomienie kredytu w pełnej kwocie 2.500.000,00zł w dniu 18 grudnia 2024 roku.
13) Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco z deklaracją wekslową. Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu kontrasygnaty Skarbnika Gminy.
14) Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 777 Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 1568).
15) Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, przy czym minimalną wartość wykorzystanego kredytu określa się w kwocie 1.500.000 zł. W takiej sytuacji raty spłat kredytu zostaną proporcjonalnie zmniejszone.
16) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielonego kredytu, w szczególności prowizji za udzielenie lub wcześniejszą spłatę kredytu, opłat bankowych, opłat za przelewy lub prowadzenie rachunku związanego z obsługą kredytu, wydawanie zaświadczeń o wysokości zaciągniętego kredytu i opinii o jego obsłudze, itp. Wszystkie czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez Wykonawcę są bezpłatne dla Zamawiającego.
17) Zamawiający nie dopuszcza umieszczania w umowie zapisu o udzieleniu pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 918608,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 918608,77 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 918608,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Lubuski Bank Spółdzielczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 596-10-04-160

7.3.3) Ulica: ul. Kazimierza Wielkiego 24

7.3.4) Miejscowość: Międzyrzecz

7.3.5) Kod pocztowy: 66-300

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 918608,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego: do dnia 18 grudnia 2024 roku. dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.