eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzków-OsadaUdzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Gorzków



Ogłoszenie z dnia 2024-12-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Gorzków

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gorzków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950371695

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Główna 9

1.5.2.) Miejscowość: Gorzków-Osada

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-315

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 846838156

1.5.8.) Numer faksu: 846838111

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@gorzkow.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzkow.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7d487cac-6f11-4893-a39f-9f17c1f04d91

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Gorzków

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d487cac-6f11-4893-a39f-9f17c1f04d91

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00680860

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00071295/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Gorzków

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00642255

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2024.KK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi bankowej polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego w kwocie 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gorzków.
2.Szczegółowe warunki zamówienia:
1)Okres kredytowania: od dnia uruchomienia kredytu do 31.12.2028 r.
2)Uruchomienie kredytu będzie następowało w transzach na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, które będą składane Wykonawcy za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w umowie, przy czym pierwsza transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż 31 grudnia 2024 r.
3)Realizacja dyspozycji kredytobiorcy będzie następowała w formie bezgotówkowej na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia dyspozycji.
4)Zamawiający zastrzega sobie możliwość uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji i kosztów z tego tytułu (zmniejszenie max. do 30% kwoty kredytu wskazanej w ust. 1).
5)Całkowity koszt obsługi kredytu stanowią:
- stawka bazowa – oprocentowanie zmienne obliczone dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o WIBOR 3M,
- marża banku wyrażona w punktach procentowych – stała w całym okresie kredytowania.
6)Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu bank nie pobierze dodatkowej prowizji od kredytu, tj.:
- prowizji przygotowawczej,
- prowizji od przyznanego kredytu,
- prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu,
- prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu.
7)Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy.
8)Spłata kredytu (kapitału) będą następowały w terminach wyszczególnionych w harmonogramie w rozdziale XX ust. 9 SWZ. Spłata pierwszej raty kapitałowej w dniu 31 marca 2025 r. a ostatniej w dniu 31 grudnia 2028 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez pobierania przez Wykonawcę od tych czynności dodatkowych opłat czy prowizji (np. prowizja rekompensacyjna od kredytu spłaconego przed terminem). O zamiarze wcześniejszej spłaty Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie 3 dni przed dniem spłaty.
9)Spłata odsetek będzie następowała w terminach kwartalnych liczonych od faktycznie wykorzystanego kredytu z tym, że spłata odsetek za rok 2024 r. nastąpi w dniu 31.12.2024 r. (w przypadku, gdy wypłata pierwszej transzy kredytu nastąpi przed 31.12.2024 r.). Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni, a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. W przypadku, gdy termin spłaty rat kapitałowych i odsetek, przypadnie na dzień wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. Odsetki płatne będą na ostatni dzień kwartału. Termin płatności pierwszej raty odsetkowej.
10)Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia kwartału w okresie kredytowania według stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze poprzedzające rozpoczęcie kwartału kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie; również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się kwartał poprzedzający dzień zaciągnięcia kredytu.
11)Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy.
12)W celu obliczenia ceny ofertowej dla potrzeb wyboru najkorzystniejszej oferty należy przyjąć dzień 30.12.2024 r. jako przewidywany dzień uruchomienia kredytu oraz stałą stopę oprocentowania WIBOR 3M z dnia 06.12.2024 r. w wysokości: 5,87% dla całego okresu kredytowania powiększoną o stałą marżę Wykonawcy.
13)Spłata odsetek i rat kapitałowych następować będzie na podstawie pism przesłanych przez Wykonawcę za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w umowie. Bank zobowiązany będzie do powiadamiania Zamawiającego o wysokości należnych odsetek i rat kapitałowych na cztery dni przed dniem spłaty rat kapitałowych i odsetek za dany okres.
14)Zamawiający informuje, że na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładkach: Bilans Gminy/Budżet oraz Rada Gminy, zostały udostępnione dokumenty niezbędne do zbadania zdolności kredytowej (sprawozdania budżetowe, uchwały).
15)Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 289990,10 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 289990,10 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 289990,10 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Krasnymstawie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5640001749

7.3.4) Miejscowość: Krasnystaw

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 289990,10 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-12-30 do 2028-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.