eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrudziądzOczyszczanie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w strefie I i II miasta Grudziądza.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-06-19

Grudziądz: Oczyszczanie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w strefie I i II miasta Grudziądza.
Numer ogłoszenia: 202426 - 2009; data zamieszczenia: 19.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu , ul. gen. Józefa Hallera 79, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 45 10 395, faks 0-56 45 10 395.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdm.grudziadz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budzetowa nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Oczyszczanie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych w strefie I i II miasta Grudziądza..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia został umownie podzielony na 2 odrębne Strefy części zamówienia obejmujące prace w dwóch strefach: I i II. Strefa I - obejmuje północną część miasta, od granic administracyjnych do torów PKP dla kierunków Laskowice Pomorskie - Jabłonowo Pomorskie. Strefa II - obejmuje południową część miasta, od torów PKP dla kierunku Laskowice Pomorskie - Jabłonowo Pomorskie do granic miasta. Wykaz terenów objętych przedmiotem zamówienia w zakresie oczyszczania jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich - wg załącznika nr 6 i 7 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych tj. dla poszczególnych stref. Zasady oczyszczania jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenach objętych przedmiotem zamówienia. Oczyszczanie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich prowadzone jest przez cały rok, z wyróżnieniem okresu letniego i okresu zimowego zgodnie z przyjętymi niżej standardami. Za okres letni uważa się okres od 1 kwietnia do 30 października. Pozostały okres traktowany jest jako okres zimowy. W czasie, gdy nie występują zimowe zjawiska pogodowe m.in. opady śniegu, gołoledź wykonawca obowiązany jest do czyszczenia powierzonego terenu jak w okresie letnim. Oczyszczanie letnie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych oraz obiektów inżynierskich oznacza dokładne ręczne zebranie i zamiatanie wszystkich występujących nieczystości w tym w szczególności papiery, folie, butelki, szkło, kapsle, niedopałki papierosów, odchody zwierzęce, piasek, gruz, liście, kwiatostany, aż do całkowitego ich usunięcia, z wywozem zebranych odpadów do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Do wykonania ww prac dopuszcza się stosowanie małych chodnikowych zamiatarek mechanicznych. Jezdnie należy czyścić na całej powierzchni wraz z ze znajdującymi się na nich zatokami autobusowymi, wysepkami kanalizującymi ruch, nawierzchniami na łukach i rozjazdach oraz utwardzonymi zjazdami na drogi gruntowe. Oczyszczanie jezdni musi odbywać się w godzinach późnowieczornych lub nocnych. Należy je wykonywać w taki sposób, aby nie powodowało utrudnień w ruchu drogowym i skarg mieszkańców a pył i kurz nie unosiły się w powietrzu. Oczyszczanie należy prowadzić również w przypadku utrudnień spowodowanych np. przez parkujące pojazdy. Nie dopuszcza się zmniejszenia standardu oczyszczania w ciągu świąt i dni wolnych od pracy lub niesprzyjających warunków zewnętrznych np. porywiste wiatry lub skutki wandalizmu. Usuwanie wyrastającej roślinności należy wykonywać na bieżąco w sposób, powodujący pełne odkrycie obrzeża lub krawężnika. Dopuszcza się stosowanie herbicydów, po uprzednim uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. Po uschnięciu porost należy usunąć. Tereny przeznaczone do sprzątania raz w tygodniu i raz na dwa tygodnie powinny być uporządkowane do godziny 1400. Pozostałe tereny należy sprzątnąć do godz. 1000 w dni powszednie i do godz. 800 w sobotę i niedzielę. Zabrania się podrzucania nieczystości na tereny sąsiednie. Składowane w czasie sprzątania gromadki nieczystości należy usunąć tego samego dnia do godz. 1800. Oczyszczanie zimowe prowadzone jest na utwardzonych powierzchniach jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektach inżynierskich. Odśnieżanie należy wykonywać ręcznie. Dopuszcza się użycie małych pługów chodnikowych. Odśnieżanie i usuwanie śliskości należy rozpocząć niezwłocznie po wystąpieniu opadów śniegu lub innych zjawisk powodujących gołoledź. W przypadku opadów nocnych odśnieżanie należy prowadzić z takim wyprzedzeniem, aby umożliwić bezpieczne dotarcie mieszkańców do pracy, szkół, obiektów użyteczności publicznej. Odśnieżanie i posypywanie wyłącznie piaskiem głównych ciągów komunikacyjnych należy wykonywać na bieżąco z pełnym zakończeniem czynności nie później niż do 2 godzin od ustania zjawisk atmosferycznych. Na pozostałych terenach czas zakończenia czynności odśnieżania i zapobieganiu śliskości do 6 godzin od momentu ustania opadów. Doczyszczanie pozimowe z piasku należy wykonać w terminie do 10 dni dla głównych ciągów komunikacyjnych i do 20 dni dla terenów pozostałych licząc od dnia ustąpienia warunków zimowych. Harmonogram pozimowego sprzątania należy uzgodnić z Zamawiającym. W dni wolne od pracy należy zabezpieczyć dyżury umożliwiające prowadzenie czynności odśnieżania bez zakłóceń. Wywóz zalegającego śniegu należy wykonywać w miarę potrzeb, zapewniający pełną drożność ciągów komunikacyjnych. Zabrania się zgarniania śniegu na jezdnię. Wykonawca zobowiązany jest śledzić na bieżąco prognozę pogody dla Grudziądza. W przypadku wystąpienia na terenach objętych zamówieniem martwych zwierząt o fakcie należy niezwłocznie zawiadomić Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu odpowiedzialny za usuwanie martwych zwierząt lub Straż Miejską. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić stanowisko dyspozytorskie czynne całą dobę prze 7 dni w tygodniu, umożliwiające kontakt telefoniczny i fax do i od Zamawiającego oraz Straży Miejskiej. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku niewłaściwego wykonywania usług. Przystępując do realizacji umowy i w trakcie jej trwania Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w każdym roku obowiązywania zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000 PLN. Pracownicy wykonujący prace w terenie muszą posiadać odzież roboczą, oznakowaną czytelną nazwą firmy wykonującej prace. Wykonawca obowiązany jest zawiadamiać Zamawiającego na każde jego żądanie o zakresie wykonywanych prac w danym dniu. Powiadamianie odbywać się będzie w formie pisemnych raportów przesyłanych faxem lub mailem. Kontrolowanie oczyszczania terenów odbywać się będzie na bieżąco przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli niewykonania lub nienależytego wykonania prac określonych w umowie, Zamawiający powiadomi w formie ustnej bądź pisemnej dopuszczalny fax o powyższym Wykonawcę, o ile nie brał on udziału w kontroli. Wykonawca zobowiązany jest na życzenie Zamawiającego zapewnić środek transportu wraz z kierowcą, z co najmniej dwoma miejscami do siedzenia dla przedstawicieli Zamawiającego w celu kontroli jakości wykonywanego przedmiotu zamówienia max. 1 raz tygodniu oraz w dniu odbioru prac. Koszty transportu obciążają Wykonawcę..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.11.00 - 90.61.11.00 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.61.20.00 - Usługi zamiatania ulic 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym a w szczególności pojazdem niezbędnym do wywiezienia zebranych nieczystości i śniegu na miejsce ich utylizacji oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (art. 22 ust. 2 ustawy Pzp) . znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp). w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek opisany w ppkt 1.1.4. musi spełniać każdy z Wykonawców. SPOSÓB DOKONANIA OCENY SPEŁNIANIA WYMAGANYCH WARUNKÓW: Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów złożonych wraz z ofertą. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia albo nie spełnia. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia wymagane warunki i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp Wykonawca przedkłada: aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 2 do SIWZ; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp zgodnym z treścią załącznika nr 3 do SIWZ. Wykaz głównego sprzętu jakim dysponuje lub będzie dysponował do wykonania zadania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: dokument wymieniony pkt 1 ppkt 1.1. oraz oświadczenia wymienione w pkt 1 ppkt 1.2. i 1.3. niniejszego rozdziału winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę; wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp; dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę - Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania; dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się do przepisów § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605). Pozostali Wykonawcy dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu przedkładają zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605). Doświadczenie. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę polegającą na oczyszczaniu letnim i zimowym ulic przez okres ciągły trwający co najmniej 12 miesięcy o powierzchni łącznej nie mniejszej niż 50.000 m2 oraz o wartości brutto nie mniejszej niż 50% ceny zadeklarowanej za wykonanie zadania lub zadań, na które Wykonawca składa ofertę. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek. Przy łącznym spełnieniu tego warunku wymagane jest wykazanie przynajmniej przez jednego z Wykonawców spełnienia warunku wykonania jednej w/w usługi, za wyjątkiem okresu trwania usługi, który może być sumowany..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdm.grudziadz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich; ul. gen J. Hallera 79, 86-300 Grudziądz.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.06.2009 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich; ul. gen J. Hallera 79, 86-300 Grudziądz.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie nie jest finansowane ze środków UE.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Strefa I - obejmuje północną część miasta, od granic administracyjnych do torów PKP dla kierunków Laskowice Pomorskie - Jabłonowo Pomorskie..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zasady oczyszczania jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenach objętych przedmiotem zamówienia. Oczyszczanie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich prowadzone jest przez cały rok, z wyróżnieniem okresu letniego i okresu zimowego zgodnie z przyjętymi niżej standardami. Za okres letni uważa się okres od 1 kwietnia do 30 października. Pozostały okres traktowany jest jako okres zimowy. W czasie, gdy nie występują zimowe zjawiska pogodowe (m.in. opady śniegu, gołoledź) wykonawca obowiązany jest do czyszczenia powierzonego terenu jak w okresie letnim. Oczyszczanie letnie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych oraz obiektów inżynierskich oznacza dokładne ręczne zebranie i zamiatanie wszystkich występujących nieczystości w tym w szczególności papiery, folie, butelki, szkło, kapsle, niedopałki papierosów, odchody zwierzęce, piasek, gruz, liście, kwiatostany, aż do całkowitego ich usunięcia, z wywozem zebranych odpadów do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Do wykonania w/w prac dopuszcza się stosowanie małych (chodnikowych) zamiatarek mechanicznych. Jezdnie należy czyścić na całej powierzchni wraz z ze znajdującymi się na nich zatokami autobusowymi, wysepkami kanalizującymi ruch, nawierzchniami na łukach i rozjazdach oraz utwardzonymi zjazdami na drogi gruntowe. Oczyszczanie jezdni musi odbywać się w godzinach późnowieczornych lub nocnych. Należy je wykonywać w taki sposób, aby nie powodowało utrudnień w ruchu drogowym i skarg mieszkańców a pył i kurz nie unosiły się w powietrzu. Oczyszczanie należy prowadzić również w przypadku utrudnień spowodowanych np. przez parkujące pojazdy. Nie dopuszcza się zmniejszenia standardu oczyszczania w ciągu świąt i dni wolnych od pracy lub niesprzyjających warunków zewnętrznych (np. porywiste wiatry lub skutki wandalizmu). Usuwanie wyrastającej roślinności należy wykonywać na bieżąco w sposób, powodujący pełne odkrycie obrzeża lub krawężnika. Dopuszcza się stosowanie herbicydów, po uprzednim uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. Po uschnięciu porost należy usunąć. Tereny przeznaczone do sprzątania raz w tygodniu i raz na dwa tygodnie powinny być uporządkowane do godziny 1400. Pozostałe tereny należy sprzątnąć do godz. 1000 w dni powszednie i do godz. 800 w sobotę i niedzielę. Zabrania się podrzucania nieczystości na tereny sąsiednie. Składowane w czasie sprzątania gromadki nieczystości należy usunąć tego samego dnia do godz. 1800. Oczyszczanie zimowe prowadzone jest na utwardzonych powierzchniach jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektach inżynierskich. Odśnieżanie należy wykonywać ręcznie. Dopuszcza się użycie małych pługów ( chodnikowych). Odśnieżanie i usuwanie śliskości należy rozpocząć niezwłocznie po wystąpieniu opadów śniegu lub innych zjawisk powodujących gołoledź. W przypadku opadów nocnych odśnieżanie należy prowadzić z takim wyprzedzeniem, aby umożliwić bezpieczne dotarcie mieszkańców do pracy, szkół, obiektów użyteczności publicznej. Odśnieżanie i posypywanie wyłącznie piaskiem głównych ciągów komunikacyjnych należy wykonywać na bieżąco z pełnym zakończeniem czynności nie później niż do 2 godzin od ustania zjawisk atmosferycznych. Na pozostałych terenach czas zakończenia czynności odśnieżania i zapobieganiu śliskości do 6 godzin od momentu ustania opadów. Doczyszczanie pozimowe z piasku należy wykonać w terminie do 10 dni dla głównych ciągów komunikacyjnych i do 20 dni dla terenów pozostałych licząc od dnia ustąpienia warunków zimowych. Harmonogram pozimowego sprzątania należy uzgodnić z Zamawiającym. W dni wolne od pracy należy zabezpieczyć dyżury umożliwiające prowadzenie czynności odśnieżania bez zakłóceń. Wywóz zalegającego śniegu należy wykonywać w miarę potrzeb, zapewniający pełną drożność ciągów komunikacyjnych. Zabrania się zgarniania śniegu na jezdnię. Wykonawca zobowiązany jest śledzić na bieżąco prognozę pogody dla Grudziądza. W przypadku wystąpienia na terenach objętych zamówieniem martwych zwierząt o fakcie należy niezwłocznie zawiadomić Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu (odpowiedzialny za usuwanie martwych zwierząt) lub Straż Miejską. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić stanowisko dyspozytorskie czynne całą dobę prze 7 dni w tygodniu, umożliwiające kontakt telefoniczny i fax do i od Zamawiającego oraz Straży Miejskiej. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku niewłaściwego wykonywania usług. Przystępując do realizacji umowy i w trakcie jej trwania Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w każdym roku obowiązywania zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000 PLN. Pracownicy wykonujący prace w terenie muszą posiadać odzież roboczą, oznakowaną czytelną nazwą firmy wykonującej prace. Wykonawca obowiązany jest zawiadamiać Zamawiającego na każde jego żądanie o zakresie wykonywanych prac w danym dniu. Powiadamianie odbywać się będzie w formie pisemnych raportów przesyłanych faxem lub mailem. Kontrolowanie oczyszczania terenów odbywać się będzie na bieżąco przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli niewykonania lub nienależytego wykonania prac określonych w umowie, Zamawiający powiadomi w formie ustnej bądź pisemnej (dopuszczalny fax) o powyższym Wykonawcę, o ile nie brał on udziału w kontroli. Wykonawca zobowiązany jest na życzenie Zamawiającego zapewnić środek transportu wraz z kierowcą, z co najmniej dwoma miejscami do siedzenia dla przedstawicieli Zamawiającego w celu kontroli jakości wykonywanego przedmiotu zamówienia (max. 1 raz tygodniu) oraz w dniu odbioru prac. Koszty transportu obciążają Wykonawcę..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.10.00-0, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-0, 90.63.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2011.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Strefa II - obejmuje południową część miasta, od torów PKP dla kierunku Laskowice Pomorskie - Jabłonowo Pomorskie do granic miasta..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zasady oczyszczania jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenach objętych przedmiotem zamówienia. Oczyszczanie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektów inżynierskich prowadzone jest przez cały rok, z wyróżnieniem okresu letniego i okresu zimowego zgodnie z przyjętymi niżej standardami. Za okres letni uważa się okres od 1 kwietnia do 30 października. Pozostały okres traktowany jest jako okres zimowy. W czasie, gdy nie występują zimowe zjawiska pogodowe (m.in. opady śniegu, gołoledź) wykonawca obowiązany jest do czyszczenia powierzonego terenu jak w okresie letnim. Oczyszczanie letnie jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych oraz obiektów inżynierskich oznacza dokładne ręczne zebranie i zamiatanie wszystkich występujących nieczystości w tym w szczególności papiery, folie, butelki, szkło, kapsle, niedopałki papierosów, odchody zwierzęce, piasek, gruz, liście, kwiatostany, aż do całkowitego ich usunięcia, z wywozem zebranych odpadów do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Do wykonania w/w prac dopuszcza się stosowanie małych (chodnikowych) zamiatarek mechanicznych. Jezdnie należy czyścić na całej powierzchni wraz z ze znajdującymi się na nich zatokami autobusowymi, wysepkami kanalizującymi ruch, nawierzchniami na łukach i rozjazdach oraz utwardzonymi zjazdami na drogi gruntowe. Oczyszczanie jezdni musi odbywać się w godzinach późnowieczornych lub nocnych. Należy je wykonywać w taki sposób, aby nie powodowało utrudnień w ruchu drogowym i skarg mieszkańców a pył i kurz nie unosiły się w powietrzu. Oczyszczanie należy prowadzić również w przypadku utrudnień spowodowanych np. przez parkujące pojazdy. Nie dopuszcza się zmniejszenia standardu oczyszczania w ciągu świąt i dni wolnych od pracy lub niesprzyjających warunków zewnętrznych (np. porywiste wiatry lub skutki wandalizmu). Usuwanie wyrastającej roślinności należy wykonywać na bieżąco w sposób, powodujący pełne odkrycie obrzeża lub krawężnika. Dopuszcza się stosowanie herbicydów, po uprzednim uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym. Po uschnięciu porost należy usunąć. Tereny przeznaczone do sprzątania raz w tygodniu i raz na dwa tygodnie powinny być uporządkowane do godziny 1400. Pozostałe tereny należy sprzątnąć do godz. 1000 w dni powszednie i do godz. 800 w sobotę i niedzielę. Zabrania się podrzucania nieczystości na tereny sąsiednie. Składowane w czasie sprzątania gromadki nieczystości należy usunąć tego samego dnia do godz. 1800. Oczyszczanie zimowe prowadzone jest na utwardzonych powierzchniach jezdni, parkingów, chodników, ścieżek rowerowych i obiektach inżynierskich. Odśnieżanie należy wykonywać ręcznie. Dopuszcza się użycie małych pługów ( chodnikowych). Odśnieżanie i usuwanie śliskości należy rozpocząć niezwłocznie po wystąpieniu opadów śniegu lub innych zjawisk powodujących gołoledź. W przypadku opadów nocnych odśnieżanie należy prowadzić z takim wyprzedzeniem, aby umożliwić bezpieczne dotarcie mieszkańców do pracy, szkół, obiektów użyteczności publicznej. Odśnieżanie i posypywanie wyłącznie piaskiem głównych ciągów komunikacyjnych należy wykonywać na bieżąco z pełnym zakończeniem czynności nie później niż do 2 godzin od ustania zjawisk atmosferycznych. Na pozostałych terenach czas zakończenia czynności odśnieżania i zapobieganiu śliskości do 6 godzin od momentu ustania opadów. Doczyszczanie pozimowe z piasku należy wykonać w terminie do 10 dni dla głównych ciągów komunikacyjnych i do 20 dni dla terenów pozostałych licząc od dnia ustąpienia warunków zimowych. Harmonogram pozimowego sprzątania należy uzgodnić z Zamawiającym. W dni wolne od pracy należy zabezpieczyć dyżury umożliwiające prowadzenie czynności odśnieżania bez zakłóceń. Wywóz zalegającego śniegu należy wykonywać w miarę potrzeb, zapewniający pełną drożność ciągów komunikacyjnych. Zabrania się zgarniania śniegu na jezdnię. Wykonawca zobowiązany jest śledzić na bieżąco prognozę pogody dla Grudziądza. W przypadku wystąpienia na terenach objętych zamówieniem martwych zwierząt o fakcie należy niezwłocznie zawiadomić Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu (odpowiedzialny za usuwanie martwych zwierząt) lub Straż Miejską. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić stanowisko dyspozytorskie czynne całą dobę prze 7 dni w tygodniu, umożliwiające kontakt telefoniczny i fax do i od Zamawiającego oraz Straży Miejskiej. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku niewłaściwego wykonywania usług. Przystępując do realizacji umowy i w trakcie jej trwania Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia w każdym roku obowiązywania zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000 PLN. Pracownicy wykonujący prace w terenie muszą posiadać odzież roboczą, oznakowaną czytelną nazwą firmy wykonującej prace. Wykonawca obowiązany jest zawiadamiać Zamawiającego na każde jego żądanie o zakresie wykonywanych prac w danym dniu. Powiadamianie odbywać się będzie w formie pisemnych raportów przesyłanych faxem lub mailem. Kontrolowanie oczyszczania terenów odbywać się będzie na bieżąco przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli niewykonania lub nienależytego wykonania prac określonych w umowie, Zamawiający powiadomi w formie ustnej bądź pisemnej (dopuszczalny fax) o powyższym Wykonawcę, o ile nie brał on udziału w kontroli. Wykonawca zobowiązany jest na życzenie Zamawiającego zapewnić środek transportu wraz z kierowcą, z co najmniej dwoma miejscami do siedzenia dla przedstawicieli Zamawiającego w celu kontroli jakości wykonywanego przedmiotu zamówienia (max. 1 raz tygodniu) oraz w dniu odbioru prac. Koszty transportu obciążają Wykonawcę..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.10.00-0, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-0, 90.63.00.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.07.2011.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.