eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DynówPrzebudowa drogi leśnej Iskań - Dylągowa nr inw. 220/311 - etap II 0+000 - 1+146

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-07

Dynów: Przebudowa drogi leśnej Iskań - Dylągowa nr inw. 220/311 - etap II 0+000 - 1+146
Numer ogłoszenia: 202838 - 2015; data zamieszczenia: 07.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Dynów , ul. Jaklów 2, 36-065 Dynów, woj. podkarpackie, tel. 016 6521229 w. 20, faks 016 6521072.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_dynow/zamowienia_publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej Iskań - Dylągowa nr inw. 220/311 - etap II 0+000 - 1+146.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem niniejszego zamówienia przebudowa drogi leśnej Iskań - Dylągowa nr inw. 220/311 - etap II 0+000 - 1+146 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie: -Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych, trasa kolei w terenie pagórkowatym lub górskim - 1,16 km -Usuniecie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, grubość warstwy do 15 cm - zdjęcie humusu na powierzchni poszerzeń jezdni, mijanek, składnic zrębowych i zjazdów - 4147,18 m2 -Oskardowanie istniejącej nawierzchni z kruszywa wraz z zagęszczeniem-4011 m2 -Warstwy mrozoochronne (mechaniczne zagęszczenie) piasek drobny , grubość po zagęszczeniu 25.cm - 4011 m2 -Podbudowa z kruszywa łamanego, 0/63 mm stabilizowanego mechanicznie, warstwa po zagęszczeniu 27 cm -1082,97 m3 -Nawierzchnia z tłucznia kamiennego 31,5/63, warstwa górna po uwałowaniu 10.cm zagęszczona mechanicznie z nawilżaniem zaklinowana klińcem 4/31,5 mm i zamknięta miałem kamiennym 0,075/4 mm - 4011 m2 -Roboty ziemne wykonywane koparkami gąsienicowymi przedsiębiernymi, podsiębiernymi, zgarniakowymi i chwytakowymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km - wykonanie koryta gł. 20cm - 288,64 m3 -Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI - 1443,18 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, wapnem 15.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 10.cmx2=20cm -2886,36 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, wapnem 20.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 15.cm - 1443,18 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, za pomocą sprzętu rolniczego, stabilizacja wapnem, 20.kg/m2, dodatek za każdy dalszy 1.cm grubości (dodatkowy 1cm) -1443,18 m2 -Podbudowy z kruszyw łamanych 0/63mm, warstwa dolna, po zagęszczeniu 20.cm -1443,18 m -Nawierzchnia z tłucznia kamiennego 31,5/63, warstwa górna po uwałowaniu 10.cm zagęszczona mechanicznie z nawilżaniem zaklinowana klińcem 4/31,5 mm i zamknięta miałem kamiennym 0,075/4 mm - 1443,18 m2 -Roboty ziemne wykonywane koparkami gąsienicowymi przedsiębiernymi, podsiębiernymi, zgarniakowymi i chwytakowymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km - wykonanie koryta gł. 13cm - 249,6 m3 -Nakłady uzupełniające do tablic za każde dalsze rozpoczęte 0.5 km odległości transportu ponad 1 km samochodami samowyładowczymi przy przewozie po terenie lub drogach gruntowych - 249,6m3-Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI -1920 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, wapnem 15.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 10.cmx2=20cm- 1920 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, wapnem 20.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 15.cm- 1920 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, za pomocą sprzętu rolniczego, stabilizacja wapnem, 20.kg/m2, dodatek za każdy dalszy 1.cm grubości (dodatkowy 1cm) - 1920m2 -Podbudowy z kruszyw łamanych 0/63mm, warstwa dolna, po zagęszczeniu 20.cm - 1920 m2 -Nawierzchnia z tłucznia kamiennego 31,5/63, warstwa górna po uwałowaniu 10.cm zagęszczona mechanicznie z nawilżaniem zaklinowana klińcem 4/31,5 mm i zamknięta miałem kamiennym 0,075/4 mm - 1920 m2 -Ścinanie poboczy mechanicznie, grubości do 10.cm, nakłady podstawowe - zagospodarowanie uzyskanego materiału w zakresie Wykonawcy -1719 m2 -Profilowanie i zagęszczanie podłoża o szrokości 0,5 m wykonywane ręcznie, kat. gruntu III-IV- 1719 m2 -Umocnienie poboczy mieszanką kruszywa ,grubość po zagęszczeniu 15.cm - rozłożenie w gotowym korycie, wyprofilowanie i zagęszczenie nawierzchni pobocza z mieszanki 0/31,5mm stab, mech. na szer. 0,5m -1146 m2 -Nasypy wykonywane koparkami zgarniakowymi lub chwytakowymi z bezpośrednim przerzutem gruntu uzyskanego z ukopu - koparki o poj. łyżki 0.6-1.2 m3 kat. gruntu III - uzupełnianie poboczy - 538,24 m3 -Oczyszczenie z namułu przepustów rurowych, przepust Fi.1,20.m, zamulenie do wysokości 1/3.Fi - 25m -Oczyszczenie z namułu przepustów rurowych, przepust Fi.0,40.m, zamulenie do wysokości 1/3.Fi - 8m -Czyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna i skarp gr. NAMUŁU 10 cm -2228 m -Czyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna i skarp dodatek za każde dalsze 10 cm namułu - 2228m -Umocnienie skarp i dna rowów płytami chodnikowymi oraz brukiem na podsypce płyty betonowe chodnikowe o wym. 35x35x5 cm na podsypce piaskowej - 635,6 m2 -Przepusty rurowe, rury PEHD Fi 60.cm - wraz z umocnieniem wlotu i wylotu - 8m -Przepusty rurowe, rury PEHD Fi 80.cm - wraz z umocnieniem wlotu i wylotu - 8m -Wodospust wykonany w poprzek drogi - 180m -Roboty ziemne wykonywane koparkami gąsienicowymi przedsiębiernymi, podsiębiernymi, zgarniakowymi i chwytakowymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km - wykonanie koryta gł. 50cm - 63 m3 -Warstwy odsączające (mechaniczne zagęszczenie), grubość po zagęszczeniu 20.cm, walec statyczny - piasek drobny- 126 m2 -Wzmocnienie podłoża wykonane z pospółki stabilizowanej, cementem 20.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 15 cm x2=30cm -252 m2 -Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu III-VI-150 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, wapnem 15.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 10.cm - 150m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, za pomocą sprzętu rolniczego, stabilizacja wapnem, 20.kg/m2, dodatek za każdy dalszy 1.cm grubości (dodatkowe 6cm)- 900 m2 -Warstwy odsączające (mechaniczne zagęszczenie), grubość po zagęszczeniu 20.cm, walec statyczny - piasek drobny-150m2 -Podbudowy z kruszyw łamanych (niesort kamienny 0/63), warstwa dolna, po zagęszczeniu 20.cm -150 m2 -Podbudowy z kruszyw łamanych (niesort kamienny 31,5/63), warstwa górna, po zagęszczeniu 10.cm -150 m2 -Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu III-VI-180 m2 -Podbudowy z gruntu stabilizowanego, wapnem 15.kg/m2, warstwa po zagęszczeniu 10 cm x2=20cm -360 m2 -Warstwy odsączające (mechaniczne zagęszczenie), grubość po zagęszczeniu 20.cm, walec statyczny - piasek drobny-180 m2 -Nawierzchnie z kamienia tłuczonego, warstwa dolna, po uwałowaniu 20.cm - 180m2 3. Rękojmia za wady wynosi 36 miesięcy. 4. Miejsce realizacji zamówienia oraz charakterystyka istniejącego obiektu: Lokalizacja: woj. podkarpackie, powiat przemyski, Gmina Dubiecko, numer działek ewidencyjnych - 193/3,193/4,193/5,193/6,193/7,193/8,193/9 Planowana do przebudowy droga jest istniejącą od wielu lat drogą utwardzoną. Istniejąca trasa drogi prowadzona jest po terenie górzystym zalesionym..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust.1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: I.Wadium 1.Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 8 500,00 PLN (słownie: Osiem tysięcy pięćset złotych 00/100), 2.Wadium może być wnoszone w: -pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ Przemyśl 32 2030 0045 1110 0000 0090 8710 z dopiskiem: Wadium przetarg S.270.1.2.2015 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Oryginał wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez uprawnione podmioty, należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego w wyznaczonym terminie w osobnej kopercie (sposób dowolny). 4. Wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga, aby okres ważności poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez uprawnione podmioty nie był krótszy niż okres związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 24.08.2015 r. godziny 12:00. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganej wysokości i formie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zmówienia na warunkach określonych w ofercie, 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13.Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę w ofercie. II. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 1.Zamawiający wymaga od wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto, tj. ceny ofertowej. 2.Zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)Pieniądzu (przelewem), b)Poręczeniu bankowym lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)Gwarancji bankowej, d)Gwarancji ubezpieczeniowej, e)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed terminem podpisania umowy, na rachunek bankowy: BGŻ Przemyśl 32 2030 0045 1110 0000 0090 8710 4.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 5.Zabezpieczenie w formie innej niż pieniądz należy wnieść w formie oryginału w siedzibie zamawiającego. 6.Dokumentami uzasadniającymi żądanie roszczeń mogą być: a)Wykaz niewykonanych lub nienależycie wykonanych elementów stanowiących przedmiot umowy; b)Kopia pisma (pism) wzywających wykonawcę do należytego wykonania przedmiotu umowy; c)Oświadczenie zamawiającego, że pomimo skierowanych pism, wykonawca nie wykonał należycie przedmiotu umowy. 7.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 70 % zostanie zwrócone przez zamawiającego wykonawcy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznaniu go przez Zamawiającego jako należycie wykonane. Pozostałe 30 % zostanie zwrócone nie później niż 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady. 8.Zabezpieczenie zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu oceny spełnienia powyższego warunku Wykonawcy wykażą i udokumentują wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej, w ramach której wykonywano budowę lub przebudowę lub remont drogi, o wartości minimum 500 000,00 złotych brutto, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/ nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek winien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia urządzeniami. Potencjał techniczny winien składać się, co najmniej z: - spycharka lub równiarka -1szt. - koparka lub koparko- ładowarka -1szt. - samochód ciężarowy -1szt. - walec min. 10 ton -1szt. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/ nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek winien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysonował co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane - w specjalności drogowej - (zgodnie z ustawą prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm. z późn. zm.) Uwaga: Dopuszcza się wykazanie spełnienia określonych warunków poprzez przedstawienie osób posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach inaczej nazwanych lecz wyłącznie takich, które uprawniają do wykonywania tych samych czynności, do których uprawniają uprawnienia budowlane w specjalnościach wymienionych w odpowiednich warunkach. Przez uprawnienia budowlane do sprawowania funkcji kierownika budowy, rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzenia ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014, poz. 1278), albo odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku, gdy wskazane przez wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.). Wykonawca w celu potwierdzenia, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi odpowiednie przygotowanie techniczne i merytoryczne. Dopuszczalne są uprawnienia, uzyskane na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowania dokonana zostanie w systemie spełnienia/ nie spełnienia na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek winien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 2. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. III.6).1, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Okrs gwarancji - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewidują możliwość dokonywania istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: 1) Terminu wykonania zamówienia: a. Jeżeli zajdzie konieczność wprowadzenia w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych albo w innych dokumentach zmian, wywołanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów albo zmianami w wiedzy technicznej lub błędów projektowych, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego zmian w projekcie; b. Konieczności uzyskania decyzji, uzgodnień, wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, mogących spowodować wstrzymanie robót, objętych niniejszą umową, c. Konieczność wprowadzenia zmian w sposobie wykonania robót budowlanych, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej oraz w przypadku stwierdzenia niezinwentaryzowanych elementów infrastruktury, d. Na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajku generalnego lub lokalnego), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót; e. W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, odbiegających od normy, uniemożliwiających wykonywanie robót lub spełnienie wymogów technologicznych,; f. Jeżeli wystąpią okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; g. Jeżeli konieczność zmiany terminu zakończenia robót wystąpi w następstwie okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności w przypadku czasowego wstrzymania robót przez zamawiającego; h. Termin realizacji zamówienia może ulec przesunięciu także w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych. i. Wstrzymania realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów, 2) Zmiany zakresu zamówienia spowodowana zmianą dokumentacji technicznej, skorygowanej przez projektanta i zaakceptowanej przez zamawiającego; 3) Sposobu wykonania zamówienia, materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie, 4) Zmiana osób przewidzianych do realizacji zamówienia na inne, spełniające warunki określone w XI c) 2); 5) Zmiany zakresu zamówienia powierzanego do wykonania podwykonawcom; 6) Zmiana podwykonawcy; 7) Zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8) Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy; 9) Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami 2. Zmiany umowy przewidziane dopuszczalne są na następujących warunkach: - W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych okoliczności w XXIV pkt 4 termin realizacji zamówienia ulega odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny na należyte spełnienie świadczenia, nie dłużej jednak niż czas trwania tych okoliczności oraz w zakresie nie powodującym zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie. - ad IV.3).1. 1) lit.a), b) c), d), e), f), g), h), i) - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań, wprowadzenia zmian w dokumentacji. - ad IV.3).2) - zmiana zakresu przedmiotu umowy w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, - ad IV.3).3) - zamiana na materiały, urządzenia i sprzęt posiadające co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty oraz zmiana sposobu wykonania zamówienia powodująca usprawnienie procesu budowy, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie pod warunkiem nie zwiększania ceny; - ad IV.3).4) Zmiana którejkolwiek z osób, przewidzianych do wykonania przedmiotu umowy, w trakcie realizacji niniejszej umowy musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganych postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. - ad IV.3).5) zmiana zakresu prac powierzonych podwykonawcom możliwa jest wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody zamawiającego. - ad pkt XXIV 4.6) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. - ad IV.3).7) zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Strony mogą wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_dynow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Dynów ul. Jaklów 2, 36-065 Dynów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2015 godzina 12:00, miejsce: Nadleśnictwo Dynów ul. Jaklów 2, 36-065 Dynów, pokój nr 7.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I.OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 1.Zamawiający oceni i porówna jedynie oferty, które: 1) Zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania. 2) Nie zostaną odrzucone przez zamawiającego. 2.Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie: - Kryterium A - cena brutto. Kryterium temu będzie przypisana waga wynosząca 0,98 - Kryterium B - okres gwarancji. Kryterium temu będzie przypisana waga-0,02 3.Zasady oceny dla kryterium cena (C). Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania: Ocena Kryterium A dokonywana będzie wg wzoru: Cena = 100 pkt. x 0,98 x wartość najniższej oferty wyrażona w zł/ wartość badanej oferty wyrażona w zł 4.Zasady oceny dla kryterium okres gwarancji (Og). Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania: Ocena kryterium B dokonywana będzie wg wzoru: Okres gwarancji = 100 pkt. x 0,2 x okres gwarancji badanej oferty/ maksymalny okres gwarancji określony przez zamawiającego. 5.Minimalny okres gwarancji określony przez Zamawiającego wynosi 24 miesiące. 6.Maksymalny okres gwarancji określony przez Zamawiającego wynosi 60 miesięcy. 7.Punkty liczone w każdym kryterium zostaną zsumowane. 8.Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów. 9.Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie - Prawo zamówień publicznych oraz SIWZ i została oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane powyżej kryteria wyboru tj. otrzyma największą ilość punktów. 10.Ocenie podlegać będą ceny brutto. 11.W przypadku zaoferowania krótszego okresu gwarancji Zamawiający uzna, że oferta nie spełnia wymogów i zostanie odrzucona. 12.Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną. 13.Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 14.W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. II.OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 1.Forma wynagrodzenia jaką zamawiający przyjmuje: wynagrodzenie ryczałtowe. 2.Wykonawca określi w złotych polskich - PLN w zapisie liczbowym, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku: a. Całkowitą kwotę oferty netto, tj. bez podatku od towarów i usług, b. Kwotę podatku od towarów i usług, c. Całkowitą cenę oferty brutto. 3.Ceną oferty jest kwota brutto, wymieniona w formularzu ofertowym . 4.Wykonawcy zobowiązani są do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na wycenę zamówienia. 5.Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty bezpośrednie, koszty pośrednie, zysk oraz koszty wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia. W cenie powinny być uwzględnione wszystkie podatki, ubezpieczenia, opłaty, opłaty transportowe itp., włącznie z podatkiem od towarów i usług - VAT. Wykonawca obowiązany będzie do wystawiania faktury za realizację przedmiotu zamówienia, ze stawką podatku VAT obowiązującą na dzień składania faktury. Uwaga - błędna stawka podatku VAT nie stanowi omyłki rachunkowej, lecz błąd w obliczeniu ceny. Oferta zawierająca błędną stawkę podatku VAT zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia (lub części zamówienia jeżeli zamówienie jest podzielone na części) lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie: 1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 157, poz. 1314); 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy. III.POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 1.Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), przysługuje odwołanie wyłącznie wobec następujących czynności: a)opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, b) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia, c) odrzucenia oferty odwołującego. 2.Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują, również organizacjom wpisanym na listę ogłoszoną przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. 3.Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4.Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 5.Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 6.Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną. 7.Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.). W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. Na powyższe czynności nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.). 8.Odwołanie wnosi się: a) w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób, b) wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej, c) odwołanie wobec czynności innych niż określone w ustępie a i b, w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 9.W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający, może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków. 10.W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia. 11.Pozostałe informacje na temat środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI - Środki ochrony prawnej, Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) IV. INFORMACJA DOTYCZĄCA PODWYKONAWCÓW 1.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. 3.Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 4.Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. 5.Zamawiający, w terminie do 7 dni zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: 1) niespełniającej wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w ust. 3. 6.Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni uważa się za akceptację projektu umowy przez zamawiającego. 7.Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczona za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 8.Zamawiający, w terminie 7 dni zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w ust. 5. 9.Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni, uważa się za akceptację umowy przez zamawiającego. 10. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł. Zamawiający może określić niższą wartość, od której będzie zachodził obowiązek przedkładania umowy o podwykonawstwo. 11.W przypadku, o którym mowa w ust. 10, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w ust. 4, zamawiający informuje o tym wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej. 12.Przepisy ust. 3-11 stosuje się odpowiednio do zmian tej umowy o podwykonawstwo. 13.Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. 14. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 13, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. 15.Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy. 16. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty zamawiający jest obowiązany umożliwić wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 13. Zamawiający informuje o terminie zgłaszania uwag, nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia tej informacji. 17.W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w ust. 16, w terminie wskazanym przez zamawiającego, zamawiający może: 1) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty albo 2) złożyć do depozytu sadowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo 3) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 18. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 13, zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego wykonawcy. 19. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, o których mowa w ust. 13, lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy w sprawie zamówienia publicznego przez zamawiającego. 20. Przepisy art. 143a-143d ustawy pzp. nie naruszają praw i obowiązków zamawiającego, wykonawcy, podwykonawcy i dalszego podwykonawcy wynikających z przepisów art. 6471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. 21. W przypadkach, o których mowa w ust. 7 i 10, przedkładający może poświadczyć za zgodność z oryginałem kopie umowy o podwykonawstwo. 22. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 23. Zamawiający może żądać od wykonawcy zmiany albo odsunięcia podwykonawcy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstw, określonych w postępowaniu lub powierzone roboty nie są należycie wykonywane. 24. Wszelkie postanowienia umowy dotyczące podwykonawców, należy stosować odpowiedni od dalszych podwykonawców..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.