To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2010-07-30
Warszawa: DIGITALIZACJA I REMASTERING FILMÓW: CUD NAD WISŁĄ I DLA CIEBIE POLSKO
Numer ogłoszenia: 204149 - 2010; data zamieszczenia: 30.07.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 186918 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8455074, faks 022 540 83 33.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DIGITALIZACJA I REMASTERING FILMÓW: CUD NAD WISŁĄ I DLA CIEBIE POLSKO.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług transferu taśmy filmowej na nośniki cyfrowe i cyfrowego remasteringu filmów: Cud nad Wisłą i Dla Ciebie Polsko. Zamawiający zamierza przeznaczyć: 1. do digitalizacji: 2 875 m/b materiału niemego, w tym: - 2000 m/b (1128 +872) na materiale palnym (nitro), - 875 m/b na materiale bezpiecznym (aceto), 2. do remasteringu, korekcji gęstościowej i udźwiękowienia około 110 tyś. klatek (tj. 2100 m/b). Przedmiot zamówienia polega w szczególności na: 1) Przeniesieniu obrazu z taśmy światłoczułej 35mm na podłożu palnym (nitro) do plików DPX, 10 bit o rozdzielczości 2K - około 2000 m/b; dopuszczalna maksymalna prędkość skanowania 6 klatek/s lub mniejsza (dostosowana do wytrzymałości taśmy) oraz przeniesieniu obrazu z taśmy światłoczułej 35mm na podłożu bezpiecznym (aceto) do plików DPX, 10 bit o rozdzielczości 2K - około 875 m/b. 1.1 Parametry techniczne transferu: Obraz powinien być skanowany w formacie DPX, 10 bit log przy rozdzielczości 2K 2048x1536 z geometrią 4:3, tzw. usługa skan bestlight. Podstawowym zadaniem procesu jest wierne przeniesienie charakterystycznych cech obrazu zarejestrowanego na materiale światłoczułym. Podczas opisu i ustalenia parametrów zmiennych skanowanego materiału, należy uwzględnić wszelkie informacje referencyjne co do nasycenia barwnego, gęstości optycznej, gammy i kontrastu. Zmienne te powinny być stosowane w sposób dynamiczny w zależności od wskazań i potrzeb. Materiał ten będzie źródłem do remasteringu i korekcji gęstościowej. 1.2 Stan zachowania taśmy pod kątem maszyn skanujących Część materiału przeznaczona do digitalizacji jest na materiale nitro, pochodzącego z okresu przedwojennego. Taśmę tą charakteryzuje znaczny skurcz (Cud nad Wisłą ok. 1.3 Dla Ciebie Polsko ok. 0.7 - 1.3) i kruchość materiału. 1.3 Zalecane maszyny do procesu digitalizacji Ze względu na bardzo dużą wartość kulturową materiału przekazywanego Wykonawcy do digitalizacji i jego szczególną wrażliwość, podczas procesu digitalizacji powinny zastosowane być urządzenia fabryczne, przeznaczone do pracy z materiałem filmowym (negatywowym, duppozytywowym, pozytywowym, czarno-białym, kolorowym), które nie powodują degradacji mechanicznej i termicznej materiału filmowego. Skanowanie powinno odbywać się przy pełnej rozdzielczości 2K. 1.4 Stan techniczny materiałów filmowych przed i po digitalizacji Materiał filmowy dostarczony będzie wraz z metryką stanu technicznego, sporządzoną przez Filmotekę Narodową. Wymagany jest wpis kontroli technicznej Wykonawcy przed przystąpieniem do pracy i po jej skończeniu. Wpis ten dotyczy stanu: emulsji, podłoża, perforacji oraz wszelkich nieprawidłowości występujących na materiale, a które mają wpływ na jakość obrabianego obrazu. 1.5 Nadzór nad procesem digitalizacji i korekcji gęstościowej Opis i korekcja barwna powinna odbywać się pod nadzorem kolorysty z dużym doświadczeniem zawodowym (osoba z co najmniej trzy letnim doświadczeniem z digitalizacją i korekcją gęstościową materiałów filmowych a także posiadająca doświadczenie w skanowaniu taśmy nitro). Ponadto Wykonawca będzie miał obowiązek dopuścić do nadzoru nad wykonaniem przedmiotu zamówienia osoby wskazane przez Zamawiającego. W takim przypadku, jeśli usługa jest wykonywana z udziałem osoby delegowanej przez Zamawiającego do pracy poza Warszawą, to wszelkie koszty noclegu (hotel minimum trzygwiazdkowy) i dojazdu (loty klasa ekonomiczna, pociągi klasą 1) osoby delegowanej przez FN pokrywa Wykonawca. Osobie delegowanej z ramienia Zamawiającego do nadzoru nad procesem digitalizacji przypada prawo do przyjęcia lub odrzucenia wykonanej usługi pod względem jakościowym. Zleceniobiorca w terminie 7 dni jest zobowiązany do skorygowania zaistniałej nieprawidłowości. 2) Rekonstrukcji i remasteringu obrazu, który obejmuje: 2.1 . Remastering cyfrowy, retusz i korekcja obrazu tytułu Cud nas Wisłą ok. 59214 klatek (39 min.) wg wskazówek ekspertów technicznych i archiwistów Zamawiającego. Korekcja obrazu powinna odbyć się z należytą starannością by nie doprowadzić do powstania cyfrowych artefaktów i innych dodanych zniekształceń. Dopuszcza się sytuację uznania uszkodzeń niemożliwych do usunięcia w uzgodnieniu z nadzorującym wyznaczonym przez Zamawiającego. 2.1.1 Oczekiwany zakres korekcji obrazu a. Stabilizacja obrazu. b. Wyrównanie migotliwości obrazu. c. Usunięcie zadeszczeń (drobne rysy poziome przebiegające przez obraz). d. Usunięcie stałych rys. e. Usunięcie skośnych zarysowań. f. Usunięcie zaśnieżeń (drobny kurz). g. Usunięcie większych plam i ubytków emulsji jedno- i wielo-klatkowych. h. Usunięcie zniekształceń i plam w obrębie sklejek (sklejki pomiędzy i wewnątrz ujęć). i. Stabilizacja skoków obrazu w obrębie sklejek. 2.1.2 Finalna korekcja gęstości Po etapie remasteringu powinna zostać wykonana finalna korekcja gęstości obrazu pod nadzorem Zamawiającego. 2.2 Rekonstrukcja cyfrowa filmu pod względem treści i formy z elementami montażu filmu Dla Ciebie Polsko. 2.2.1 Kwestie montażowe związane z rekonstrukcją filmu Dla Ciebie Polsko. Z materiału N 20218 nitro tablice zostały usunięte a miejsca po nich zaznaczone. Oryginalne tablice przetrwały w DPO na podłożu octanowym i będą źródłem materiału dla nowej cyfrowej kopii. Wymagania dotyczące montażu materiału Dla Ciebie Polsko: a. Do materiału N 20218 NITRO, należy wstawić tablice tekstowe z materiału N 20539, (DPO) b. Napisom należy nadać właściwą długość i formę poprzez odwrócenie obrazu z negatywu na pozytyw (obecnie jest: czarne litery na białym tle, powinno być: białe litery na ciemnym tle) c. Opracowanie nowych tablic początkowych (czołówki) d. Wykonanie i wstawienie dodatkowych tablic tekstowych (brakujących i objaśniających w liczbie ok.15) e. Porównanie i wybór ujęć do finałowego montażu (pod względem kolejności lub długości, ewentualnego braku ujęć w wersji nitro), 2.2.2 Remastering cyfrowy, retusz i korekcja zniszczeń obrazu dla tytułu Dla Ciebie Polsko ok. 47245 klatek (około 35-40 min - w zależności od wyniku prac montażowych) wg wskazówek ekspertów technicznych i archiwistów Zamawiającego. Korekcja obrazu powinna odbyć się z należytą starannością by nie doprowadzić do powstania cyfrowych artefaktów i innych dodanych zniekształceń. Dopuszcza się sytuację uznania uszkodzeń niemożliwych do usunięcia w uzgodnieniu z nadzorującym wyznaczonym przez Zamawiającego. 2.2.3 Oczekiwany zakres korekcji obrazu: a. Stabilizacja obrazu, b. Wyrównanie migotliwości obrazu c. Usunięcie zadeszczeń (drobne rysy poziome przebiegające przez obraz), d. Usunięcie stałych rys e. Usunięcie skośnych zarysowań, f. Usunięcie zaśnieżeń (drobny kurz), g. Usunięcie większych plam i ubytków emulsji jedno- i wielo-klatkowych, h. Usunięcie zniekształceń, plam i napisów w obrębie sklejek, i. Stabilizacja skoków obrazu w obrębie sklejek. 2.2.4 Finalna Korekcja gęstości Po etapie remasteringu powinna zostać wykonana finalna korekcja gęstości obrazu pod nadzorem przedstawiciela Zamawiającego. 2.3 Synchronizacja z muzyką Synchronizacja z dostarczonym plikiem dźwiękowym w formacie wave z restaurowanym obrazem. 2.3.1 Muzyka do filmu będzie tworzona na podstawie pliku poglądowego (preview) i dostarczona Wykonawcy po zaakceptowaniu i przekazaniu pliku poglądowego (nie później niż 15 października). 2.3.2 Dostarczona sekwencja obrazów powinna być zsynchronizowana i mieć zgodny czas trwania (początek i koniec) z wynikowym plikiem dźwiękowym. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji Zamawiającego osiągnięty efekt synchronizacji obrazu i muzyki (należy wykonać plik wideo, referencyjny w rozdzielczości PAL). 3) Nośniki danych i zapis: Materiał filmowy po digitalizacji powinien zostać zapisany na wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia nośnikach. Koszt nośników, zapisu i exportu danych jest składnikiem ceny ryczałtowej. Wykonawca zapewni wszystkie wymagane nośniki. Nośniki danych: 3.1 Dyski SATA II cache min 32MB, do zastosowań macierzowych, nowe z gwarancją producenta na co najmniej trzy lata, o pojemności minimalnej 1TB w ilości nie mniej niż 8 szt. 3.2. Kasety HDCAM SR długość zapisu minimum 40 min, w ilości nie mniej niż szt. 4 - (przed remasteringiem jedynie dla digitalizowanych taśm NITRO) o długość zapisu minimum 40 min. 3.3. Kasety Betacam Digital - nowe, z gwarancją producenta na co najmniej jeden rok, o długości zapisu minimum 40 min, w ilości nie mniej niż 5 szt. Nazwa czynności Wymagane minimalne parametry techniczne Materiały wydawane przed remasteringiem i finalną korekcją gęstościową Zapis na dysku SATA rozdzielczość - 2K format pliku - DPX, 10 bit log/lin rozdzielczość - 720X576 (pliki poglądowe) DVPAL, MPEG2 lub MPEG4 realizacja montażu do akceptacji Zapis na nośnikach magnetycznych HDCAM SR - 4:4:4, RGB (16:9, bez czarnych bocznych pasów, przeformatowanie geometryczne niestandardowe) Betacam Digital - 4:2:2 YUV Materiały wydawane po remasteringui korekcji Zapis na dysku SATA rozdzielczość - 2K format pliku - DPX, 10 bit log/lin rozdzielczość - 720X576 (pliki poglądowe) DVPAL, MPEG2 lub MPEG4 Zapis na nośnikach magnetycznych HDCAM SR - 4:4:4, RGB (16:9, bez czarnych bocznych pasów, przeformatowanie geometryczne niestandardowe) Betacam Digital - 4:2:2 YUV.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.10.00.00 - Usługi kinematograficzne oraz wideo 92.11.00.00 - Produkcja filmów kinowych i wideo oraz podobne usługi .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.07.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
STUDIO PRODUKCYJNE ORKA SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
STUDIO PRODUKCYJNE ORKA SP. Z O.O.
- Studio Produkcyjne ORKA Sp. z o.o., ul. Bukowińska 22 lok 3b, 02-703 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 150000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 122000,00
Oferta z najniższą ceną: 122000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 492453,00
Waluta: PLN.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont 6 pustostanów lokali mieszkalnych administrowany przez Urząd Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy
- Dostawa - Sprzedaż energii elektrycznej czynnej dla grupy taryfowej jednostrefowej w nieruchomościach SPL dla PW SPZOZ w Warszawie.
- Budowa zbiornika przeciwpowodziowego w Piaskach o pow. 96,95 ha"- usługi geodezyjne, wycena i wykup gruntów pod inwestycję
- Dostawy drobiu wykonywane sukcesywnie do 31.05.2026 r.
- Roboty utrzymaniowe na terenie ZZ Przemyśl IV - roboty
- Dostarczanie obiadów do Środowiskowego Domu Samopomocy typu BD przy ul. Korotyńskiego 13 w Warszawie w 2025 roku
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.