Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-06-15
Szastarka: NA OBSŁUGĘ BANKOWĄ BUDŻETU GMINY SZASTARKA I JEJ JEDNOSTEK OD 02.07.2012 R. DO 31.12.2012 R.
Numer ogłoszenia: 204490 - 2012; data zamieszczenia: 15.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Szastarka , 23-225 Szastarka, woj. lubelskie, tel. 015 8714104, faks 015 8714130.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaszastarka.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: NA OBSŁUGĘ BANKOWĄ BUDŻETU GMINY SZASTARKA I JEJ JEDNOSTEK OD 02.07.2012 R. DO 31.12.2012 R..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest bankowa obsługa budżetu Gminy Szastarka oraz jednostek organizacyjnych Gminy tj od 02.07.2012 r. 31.12.2012 r -Gminnego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Szastarce, -Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce, -Gminnego Centrum Kultury w Polichnie, -Gminnej Biblioteki Publicznej w Szastarce. 2. Liczba jednostek organizacyjnych Gminy oraz liczba rachunków w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. 3.Zakres zamówienia, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1) otwarcie, likwidacja i prowadzenie rachunków 2) możliwość obrotu między rachunkami za pośrednictwem poleceń przelewu; 3) stopa oprocentowania rachunków będzie zmienna, a jej wysokość będzie określana co miesiąc w wysokości średnia stawka WIBID 1M z miesiąca poprzedzającego okres rozliczeniowy - miesiąc x R - niezmienny w okresie realizacji umowy wskaźnik określony przez Wykonawcę w ofercie kapitalizacja odsetek następować będzie na koniec każdego miesiąca; 4) realizowanie wpłat i wypłat gotówkowych, w tym - możliwość dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez osoby upoważnione, działające w imieniu posiadaczy rachunków - możliwość wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków - możliwość dokonywanie wpłat 5) realizacja przelewów przekazywanych w formie elektronicznej jak i papierowej na następujących zasadach - przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej muszą być realizowane w czasie rzeczywistym - przelewy złożone w formie papierowej do godziny 14,00 powinny być realizowane w tym samym dniu 6) wdrożenie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych dla przewidywanej liczby 8 stanowiskmoże ulec zmianie, w tym - zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej, - przeniesienie bazy danych z obecnie wykorzystywanego systemu bankowości elektronicznej do systemu proponowanego przez bank, - serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych, usuwani awarii w możliwie najkrótszym czasie, - w przypadku awarii systemu lub braku łączności z bankiem - przyjmowanie i wydawanie zleceń płatniczych składanych na zewnętrznych nośnikach danych lub w formie pisemnej bez dodatkowych opłat, - przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi systemu, 7) wymagania wobec systemu bankowości elektronicznej - dostęp do usług przez 8 godzin w każdym dniu roboczym, - dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym, - możliwość dokonywania przelewów bankowych, - generowanie z możliwością wydruku wyciągów bankowych, - pełna informacja o dacie i godzinie operacji, - przechowywanie przelewów i wyciągów w archiwum systemu, - umożliwienie użytkownikowi dysponowania podpisem elektronicznym, - wykonywanie analiz i raportów z operacji i transakcji za wskazane okresy, w zakresie uzgodnionym z zamawiającym, z możliwością ich drukowania, - system ten musi być systemem bezpiecznym, o dostępie chronionym hasłami, - system w wersji on-line 8) wydawanie blankietów czekowych 9) wydawanie opinii i zaświadczeń na wniosek posiadacza rachunku 10) możliwość udzielenia w rachunku bieżącym budżetu Gminy, w okresie trwania umowy, odnawialnego kredytu krótkoterminowego do wysokości określonej przez Radę Gminy w uchwale budżetowej. Do wyliczeń oferty proszę przyjąć kwotę w wysokości 200 000,- PLN dwieście tysięcy zł, na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego; szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym - zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową - każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu, - wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłaty od salda niewykorzystanej części kredytu, - kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu dwóch dni od daty podpisania odrębnej umowy kredytowej, - zamawiający zapłaci odsetki od rzeczywistego zadłużenia, - kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana wg zmiennej stopy procentowej równej stała marża podana w ofercie + WIBOR 1M; oprocentowanie kredytu w danym miesiącu będzie równe stała marża podana w ofercie + WIBOR 1M na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedniego - za każdorazowe postawienie kredytu do dyspozycji Gminy Bank pobiera jednorazową prowizję w wysokości określonej w ofercie, - odsetki będą naliczane za każdy dzień, od wykorzystanej kwoty kredytu i będą pobieraną z rachunku bieżącego Gminy raz w miesiącu, 11) jednostki organizacyjne Gminy będą miały prawo do zawarcia umów na wykonanie bankowej obsługi zgodnie z niniejszą SIWZ i na warunkach określonych w ofercie wykonawcy, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki tj. brak kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku bieżącym 12) Bank nie będzie pobierał z tytułu obsługi bankowej Gminy i jej jednostek żadnych innych opłat niż określone w niniejszej SIWZ i ofercie Banku 13) W przypadku, gdy wybrany bank nie będzie posiadał w miejscowości Szastarka swojej siedziby lub siedziby oddziału albo filii, uruchomi on w miejscowości Szastarka w terminie do 02.07.2012 r. swój oddział, filię lub punkt kasowy zapewniający pełną obsługę budżetu Gminy Szastarka i jednostek organizacyjnych Gminy Szastarka 14. dane opisujące wielkość zamówienia ilości rachunków i przeprowadzanych operacji oraz stan środków na rachunkach wskazane są w siwz pkt.Rozdział 1. tabela ppk.14.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu 66.10.00.00 - (3) Usługi bankowe i inwestycyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy a) spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych b) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy c) posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe Dz.U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 z poźń. zm. lub inny dokument, na podstawie, którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisami prawa bankowego. 2.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do formularza oferty. 3. zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz.U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 z poźn. zm.) lub inny dokument, na podstawie, którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodnie z przepisami prawa bankowego. Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2 b ustawy, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - oprocentowanie kredytu - 40
- 3 - oprocentowanie środków na rachunkach - 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1 .Czas obowiązywania umowy od 02.07.2012 do 31.12.2012 r. z zastrzeżeniem Rozdz.4 SIWZ). 2. Przedmiotem zamówienia jest bankowa obsługa budżetu Gminy Szastarka oraz jednostek organizacyjnych Gminy. Liczba jednostek organizacyjnych Gminy oraz liczba rachunków w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. 3. W ramach umowy Bank będzie realizował zamówienie zgodnie z zapisami SIWZ opisującymi przedmiot zamówienia, w szczególności Rozdz. 1 pkt 3 ppkt 1-12, które stanowią integralną część umowy. 4. Bank uruchomi system bankowości elektronicznej zgodnie z wymogami SIWZ. 5. Bank będzie potwierdzał stan salda na każdy dzień roboczy - wyciąg bankowy. 6. Na wniosek Gminy Bank uruchomi kredyt w rachunku bieżącym zgodnie z wymogami SIWZ. 7. Bank będzie realizował polecenia przelewu drogą elektroniczną, a w szczególnych przypadkach w formie papierowej. 7.Bank będzie przyjmował wpłaty gotówkowe oraz dokonywał wypłaty gotówkowe na terenie Szastarki, zgodnie z wymogami SIWZ. 9. Bank będzie pobierał wyłącznie opłaty, prowizje i odsetki wymienione w swojej ofercie. 10. Prowizje i opłaty, z wyjątkiem oprocentowania kredytu i środków na rachunkach, będą niezmienne w okresie obowiązywania umowy. 11. Stopa oprocentowania środków na rachunkach będzie zmienna, a jej wysokość będzie określana na każdy miesiąc w wysokości : [średnia stawka WIBID 1M z miesiąca poprzedzającego okres rozliczeniowy-miesiąc ] x [ R ]- niezmienny w okresie realizacji umowy wskaźnik określony przez Wykonawcę w ofercie , Kapitalizacja odsetek następować będzie na koniec każdego miesiąca. 12. Kwota wykorzystanego kredytu odnawialnego będzie oprocentowana wg zmiennej stopy procentowej równej stała marża podana w ofercie + WIBOR 1M oprocentowanie kredytu w danym miesiącu będzie równe stała marża podana w ofercie + WIBOR 1M na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedniego. Za postawienie kredytu do dyspozycji Gminy Bank pobiera jednorazową prowizję w wysokości określonej w ofercie , Odsetki będą naliczane za każdy dzień, od wykorzystanej kwoty kredytu i będą pobierane z rachunku bieżącego Gminy raz w miesiącu. 13. W ramach umowy bank będzie realizował tego samego dnia zlecenia Zamawiającego otrzymane w formie papierowej do godziny 14,00, zlecenia otrzymane po godz. 14,00 będą realizowane przez bank w terminie 1 dnia roboczego. 14. Termin realizacji zlecenia płatniczego biegnie od chwili złożenia zlecenia przez Zamawiającego do momentu obciążenia jego rachunku. 15. Bank prowadzący rachunki Zamawiającego ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy, wskutek nieterminowej lub nieprawidłowej realizacji zlecenia płatniczego. 16. Bank zobowiązuje się do zapłacenia kar umownych za zawinione przez siebie opóźnienia w realizacji zlecenia płatniczego Zamawiającego w wysokości obowiązujących odsetek ustawowych od kwoty niezrealizowanego w terminie zlecenia. 17. Jednostki organizacyjne Gminy będą miały prawo do zawarcia umów na wykonanie bankowej obsługi na warunkach określonych w ofercie, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki tj. brak kredytu odnawia lnego krótkoterminowego w rachunku bieżącym 18. Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody. 19. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami umowy zawartej pomiędzy bankiem, a Zamawiającym zastosowanie będą miały przepisy: Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 ze zm.) i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 Nr 113 poz. 759 ze zm.). 20. W razie rozbieżności pomiędzy regulaminami banku a treścią oferty banku i postanowieniami SIWZ, przyjmuje się, że obowiązują postanowienia SIWZ oraz oferty banku. 21. W przypadku nie przestrzegania warunków umowy przez jedną ze stron umowy, drugiej stronie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy z zachowaniem 45-dniowego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia strony umowy zobowiązane są uregulować wszelkie wzajemne zobowiązania finansowe wynikające z umowy. 22. Za porozumieniem stron umowa może zostać rozwiązana w każdym czasie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaszastarka.pl/bip/zamówieniapubliczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Szastarka
23-225 Szastarka, pokój nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2012 godzina 09:00, miejsce: siedziba zamawiającego, sekretariat pokój nr.14.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.