eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi AleksandrówOdbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-27

Aleksandrów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów
Numer ogłoszenia: 205376 - 2013; data zamieszczenia: 27.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Aleksandrów , 23-408 Aleksandrów, woj. lubelskie, tel. 084 6875002.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugaleksandrow.bip.luelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu zgodnych z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych na terenie Gminy Aleksandrów wynosi 600. Dominuje zabudowa jednorodzinna. W Gminie na obszarze 54,26 km2, znajdują się następujące miejscowości: Aleksandrów Pierwszy, Aleksandrów Drugi, Aleksandrów Trzeci, Aleksandrów Czwarty, Aleksandrów ul. Słoneczna; Aleksandrów ul. Wesoła; Aleksandrów ul. Klonowa, Bukowiec, Margole, Podlas, Sigła, Trzepietniak. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia liczba gospodarstw domowych może ulec zmianie. Wahania liczby gospodarstw domowych Wykonawca winien uwzględnić w kalkulacji ceny ryczałtowej dla przedmiotowego zamówienia. Szacunkowa ilość odpadów wytworzonych w gospodarstwach domowych znajdujących się na terenie Gminy Aleksandrów, w roku 2012 wyniosła 179 Mg ogółem, a w tym: 1. Selektywnie zebrane odpady komunalne ogółem - 67,1 Mg, z podziałem na frakcje: 1) Papier i tektura (kod: 20 01 01) = 4,3 Mg 2) Szkło (kod: 20 01 02) = 31,4 Mg 3) Tworzywa sztuczne (kod: 20 01 39) = 12,5 Mg 4) Metale (kod: 20 01 40) = 2,1 Mg 5) Urządzenia zawierające freony (kod: 20 01 23) = 0,2 Mg 6) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż 20 01 21, 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (kod: 20 01 35) = 1,6 Mg 7) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 (kod: 20 01 36) = 0,7 Mg 8) Inne odpady ( w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione 1 19 12 11 (kod: 19 12 12) = 4,4 Mg 9) Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach (kod:20 03 99) = 5,8 Mg 10) Odpady wielkogabarytowe (kod: 20 03 07) = 1,6 Mg 11) Zużyte opony (kod: 16 01 03) = 2,5 Mg 2. Zmieszane odpady komunalne (kod: 20 03 01) = 111,9 Mg Podanie powyższych ilości przez Zamawiającego ma charakter pomocniczy i nie może stanowić podstawy do składnia roszczeń przez Wykonawcę w przypadku różnic w ilościach zebranych odpadów w trakcie trwania obowiązującej umowy. Na terenie Gminy Aleksandrów obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo - workowy zbiórki odpadów komunalnych tj. odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach na odpady i workach. Wykonawca zapewnia odbiór odpadów komunalnych w każdej ilości przygotowanej przez właściciela nieruchomości w dniu zbiórki z uwzględnieniem przepisów zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Aleksandrów (Dz.Urz. Woj. Lubelskiego z 2013 r., poz. 356). 3.3. Charakterystyka przedmiotu zamówienia Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, które gromadzone będą w pojemnikach o pojemności: 120 l, 240 l, i 1100 l. 2. Odbiór odpadów komunalnych zgromadzonych w sposób selektywny od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych 1) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na terenie Gminy Aleksandrów będzie się odbywać w systemie workowym. Zamawiający wskazuje następujące kolory worków dla poszczególnych frakcji: - niebieski - przeznaczony na papier, tekturę, - żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne, - zielony - przeznaczony na odpady zielone, - biały - przeznaczony na szkło; - czerwony - przeznaczony na metal i opakowania z metalu, - brązowy - przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji, - pomarańczowy - przeznaczony na opakowania wielomateriałowe; - szary - przeznaczony na drobny gruz i zimny popiół. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zadania wyposaży właścicieli nieruchomości w 2 komplety worków (po dwa worki każdego koloru) do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Przy każdorazowym odbiorze odpadów selektywnie zbieranych Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości, od których odebrano ww. odpady, w worki co najmniej w takiej samej ilości i kolorze w jakiej zostały odebrane. Wyposażanie właścicieli nieruchomości w worki do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów jest kosztem własnym Wykonawcy. Wymagane parametry dla worków: - grubość minimalna = 0,06 mm, - tworzywo - folia polietylenowa LDPE, - worki winny być oznaczone logo firmy, nazwą określającą frakcję odpadów (oraz krótki opis wymagań dotyczących ich segregacji), dla których są przeznaczone, - pojemność worków od 60 l do 120 l 2) Szczegółowe zasady odbioru odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych: a) Wykonawca zapewni odbiór następujących frakcji odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, przeterminowane i niewykorzystane leki, odpady z tekstyliów, odpady niebezpieczne, odpady budowlanei rozbiórkowe, drobny gruz i zimne popioły, szkło, metale, tworzywa sztuczne, makulatura, chemikalia, odpady zielone oraz odpady ulęgające biodegradacji. b) Wykonawca wyposaży punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w odpowiednią ilość pojemników i kontenerów dla wyżej wymienionych frakcji dostosowanych do potrzeb punktu. c) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Odbiór odpadów winien nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania. 3) Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów selektywnie zebranych z terenu nieruchomości zamieszkałych: 1 raz w miesiącu (w tym samym dniu odpady zmieszane i selektywnie zebrane) na podstawie harmonogramu ustalonego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. Zamawiający może, w przypadku gdy sporządzony i przedstawiony do akceptacji przez Wykonawcę harmonogram jest sprzeczny z obowiązującym porządkiem prawnym, w szczególności uchwałami Rady Gminy, odmówić jego zatwierdzenia. W takim przypadku Wykonawca uwzględnia uwagi Zamawiającego i przedstawia mu niezwłocznie nową treść harmonogramu do zatwierdzenia. Wykonawca jest zobowiązany, na koszt własny dokonać, co najmniej 2 razy w roku (w 2013 roku - 1 raz, w 2014 roku - 2 razy), mycia i dezynfekcji pojemników przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne. 4) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować (w 2013 roku - 1 raz, w 2014 roku - 2 razy) zbiórkę sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony z terenu wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Aleksandrów. Harmonogram zbiórki zostanie ustalony przed podpisaniem umowy z wybranym w drodze przetargu Wykonawcą. 3.4. Wymagania stawiane Wykonawcom w zakresie sprzętu technicznego, bazy magazynowo-transportowej oraz prowadzenia dokumentacji: 1. Sprzęt techniczny: Wykonawca ubiegający się o realizację przedmiotowego zamówienia winien dysponować wyposażeniem umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości tj. w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości winny znajdować się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej i co najmniej jeden pojazd przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz szerokości dróg i istniejących na nich organizacji ruchu. Wykonawca powinien posiadać możliwość sprzedaży, dzierżawy lub użyczenia na rzecz właścicieli nieruchomości pojemników na zmieszane odpady komunalne w przypadku wystąpienia takiego zapotrzebowania. 2. Szczegółowe wymagania dla pojazdów Wykonawca posiadający pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów komunalnych powinien: 1) trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, 2) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, 3) zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 4) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym 5) wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikacją tych danych, 6) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 7) zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 8) myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 9) prowadzić dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, 10) na koniec każdego dnia roboczego opróżnić pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, 11) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych 3. Wymagania dla bazy magazynowo - transportowej Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Aleksandrów jest obowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowana na terenie gminy Aleksandrów lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa, musi spełniać następujące warunki: 1) teren bazy magazynowo - transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 2) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 3) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, 4) teren bazy magazynowo - transportowej winien być wyposażone w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145), 5) baza magazynowo - transportowa winna być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 6) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. 4. Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczość: 1) zagospodarowanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych poprzez ich zagospodarowanie we własnej instalacji lub przekazanie ich do odzysku podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie w tym zakresie. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie Zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie tych odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, 2) zagospodarowanie selektywnie odebranych odpadów komunalnych poprzez poddanie ich odzyskowi lub przekazanie ich do odzysku czy też przygotowanie do ponownego użytku zostanie udokumentowane poprzez przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu dokumentów potwierdzających dokonanie tej czynności, tj. karty przekazania odpadu potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub w przypadku władania instalacją do zagospodarowania tych odpadów oświadczenia o dokonaniu takiej czynności, 3) zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych powinny być poddawane zagospodarowaniu w instalacjach wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 - Region Południowy w instalacji regionalnej lub zastępczej spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony Środowiska. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane wójtowi Gminy Aleksandrów w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Sprawozdanie powinno zawierać: 1) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; 2) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; 3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany zamieścić w sprawozdaniu także informacje o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3.5. Informacje o sposobie zagospodarowania odpadów komunalnych Gmina Aleksandrów zgodnie z uchwałą Nr XXIV/396/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 została zaliczona do Regionu Południowego. W regionie gospodarowania odpadami, w którym jest położona Gmina Aleksandrów na dzień dzisiejszy nie funkcjonuje Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych, do czasu jej powstania wszystkie odpady zebrane z terenu gminy Aleksandrów wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do instalacji zastępczych wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub w przypadku jej braku do wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego instalacji zastępczych oraz do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami. Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania właścicieli nieruchomości zamieszkałych deklarowanego przez nich selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez Właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgłoszonego w deklaracji podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę. Wykonawca sporządza na tę okoliczność stosowną dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i niezwłocznie przekazuje ją Zamawiającemu, umożliwiając wydanie decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości uiszczanej opłaty..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100), które może być wnoszone w jednej z kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.) 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, prowadzony w Banku Spółdzielczym w Księżpol, Nr konta bankowego 60 9614 0008 2001 0001 3114 0001 3. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Aleksandrów. 4. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 05.06 2013r. do godz. 10.00 (liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 6. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 7. Wykonawcy, którzy wnieśli wadium nie stanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z ust. 1 - są wykluczeni. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art.46 ust.4a ustawy. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuj wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi a wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust1. lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli jego wniesienia żądano, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca udokumentuje, że jest wpisany do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Aleksandrów Ocena spełnienia niniejszego warunku nastąpi na podstawie dołączonych do oferty : - zaświadczenia o dokonanym wpisie do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Aleksandrów - oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej jednej usługi z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych trwającej przez okres 12 miesięcy o łącznej masie co najmniej 150 Mg, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Ocena spełnienia niniejszego warunku nastąpi na podstawie dołączonych do oferty: - wykazu wykonanych lub wykonywanych usług (wzór stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ) wraz z załączonymi dowodami czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca udokumentuje, że dysponuje co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej i co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do mycia i dezynfekcji pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych. Ocena spełnienia niniejszego warunku nastąpi na podstawie dołączonych do oferty: - wykazu sprzętu jakim dysponuje wykonawca (wzór stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ) - oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku. Ocena spełnienia niniejszego warunku nastąpi na podstawie dołączonego do oferty: - oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku. Ocena spełnienia niniejszego warunku nastąpi na podstawie dołączonego do oferty: - oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) W przypadku gdy Wykonawca upoważni inną osobę do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w jego imieniu należy złożyć stosowne pełnomocnictwo, które należy załączyć do oferty w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Istotne postanowienia umowy zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 5 do SIWZ. 2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach i zakresie: 1) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (m.in. zmiana podatku VAT), 2) zmiana zakresu usług, które Wykonawca powierzył podwykonawcom, 3) zmiana formy organizacyjno-prawnej, przekształcenia lub połączenia Wykonawcy, 4) zmiana danych teleadresowych lub numerów konta Zamawiającego lub Wykonawcy. 3. Obowiązującą formą zmiany umowy jest forma pisemna pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugaleksandrow.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Aleksandrów, 23-408 Aleksandrów 380, pokój nr 15 w godz. 7:30-15:30.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Aleksandrów, 23-408 Aleksandrów 380, pokój nr 7 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.