Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-09-29
Bieruń: Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE II)
w roku szkolnym 2014/2015 w Projekcie pn. Kompetentni w edukacji-Wdrożenie systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie bieruńsko - lędzińskim
Numer ogłoszenia: 205575 - 2014; data zamieszczenia: 29.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bieruniu , ul. Granitowa 130, 43-155 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 216 36 90, faks 32 216 36 90.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.poradnia.powiatbl.pl/
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: powiatowa jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE II) w roku szkolnym 2014/2015 w Projekcie pn. Kompetentni w edukacji-Wdrożenie systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie bieruńsko - lędzińskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE II) w roku szkolnym 2014/2015 w Projekcie pn. Kompetentni w edukacji-Wdrożenie systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie bieruńsko - lędzińskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego z Działania 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w następujących dwóch placówkach oświatowych: a) Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Imielinie, 41-407 Imielin, ul. K. Miarki 7, b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. J.Ch. Ruberga w Lędzinach, 43-143 Lędziny, ul. Hołdunowska 13. 2.Beneficjentem projektu jest Powiat Bieruńsko - Lędziński, a Realizatorem bezpośrednim projektu jest Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Bieruniu wraz z Partnerem projektu: Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o.o. z siedzibą w Woli. 3.Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE) jest ekspertem, który będzie pracował na rzecz w/w placówek oświatowych (szkół), zgodnie ze złożoną ofertą w ramach realizowanego Projektu. 4.Głównym celem Projektu jest wdrożenie do dnia 31 lipca 2015 roku nowatorskiego systemu doskonalenia nauczycieli, który będzie odpowiadał na zdiagnozowane indywidualne potrzeby jednostek oświatowych z powiatu bieruńsko - lędzińskiego. 5.Szacunkowa ilość godzin pracy w ramach umowy dla każdego SORE wynosi: 82 godziny zegarowe na jedną placówkę edukacyjną w okresie od dnia podpisania umowy do 31.07.2015 roku. 6.Miejsce realizacji usługi: Biuro projektu oraz szkoły wskazane w ust.1 oraz miejsce wybrane przez Wykonawcę. 7.Osoba wyłoniona w przetargu do pełnienia funkcji SORE w placówkach wskazanych w ust.1 w rozdziale III SIWZ nie może być pracownikiem tych placówek. 8.Głównym zadaniem SORE jest wspieranie dyrektora i nauczycieli w przygotowaniu i realizacji rocznego planu wspomagania na podstawie wybranej przez szkołę oferty doskonalenia. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji wspiera szkołę i dyrektora, radę pedagogiczną towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji rocznego planu wspomagania. 9.SORE nawiązuje kontakt ze szkołą w okresie do 3 dni roboczych od daty podpisania umowy, buduje relacje z dyrektorem i radą pedagogiczną. Współpracuje z dyrektorem i radą pedagogiczną w przeprowadzeniu diagnozy i konstruowaniu rocznego planu wspomagania, opracowuje zapisy dokumentu rocznego planu wspomagania. Odpowiada za prawidłową organizację działań związanych z zewnętrznym wspomaganiem. Pozostaje w stałym kontakcie z dyrektorem i pracownikami zaangażowanymi w realizację rocznego planu wspomagania (RPW) w szkole. Wspiera nauczycieli w czasie wdrażania nowych umiejętności i wypracowanych procedur. Swoje działania realizuje bezpośrednio w szkole, które wspiera, jak również w biurze projektu lub w wybranym przez siebie miejscu. SORE opracowuje niezbędną dokumentację związaną z realizacją projektu, w tym Roczny Plan Wspomagania dla danej placówki, na rzecz której pracuje. 10.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia pn. Orientacyjny harmonogram obowiązków SORE zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 11.Zamawiający nie wyraża zgody, aby Wykonawca w trakcie wypełniania obowiązków stanowiących przedmiot zamówienia, wykonywał w danych placówkach oświatowych lub w biurze projektu innych czynności, niezwiązanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, pod rygorem rozwiązania umowy przez Zamawiającego. 12.Zamawiający zastrzega, że osoba wyłoniona w postępowaniu do pełnienia funkcji SORE z ramienia Wykonawcy nie może być pracownikiem placówek (szkoły) wskazanych w opisie zamówienia. 13.Zamawiający zastrzega, ze względu na finansowanie przedmiotu umowy, że łączna liczba godzin pracy osoby wykonującej usługę, wynikająca z wykonywania wszystkich zadań w ramach umowy na pełnienie funkcji SORE w projekcie 3.5 oraz innych projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, innych programów Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia oraz wynikająca z wykonywania pracy w ramach podpisanych umów o pracę i umów cywilno-prawnych, które nie są współfinansowane ze środków unijnych nie może przekroczyć 240 godzin zegarowych miesięcznie. 14.W przypadku udzielenia zamówienia Wykonawcom, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający, przed podpisaniem umowy, wymaga przedłożenia umowy regulującej współpracę Wykonawców. 15. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe, 80.50.00.00-9, 80.40.00.00-8, usługi niepriorytetowe określone w art. 2a ustawy Prawo Zamówień Publicznych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.50.00.00-9, 80.40.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek minimalny Zamawiającego: o zamówienie może ubiegać się wykonawca, który dysponuje lub będzie dysponował osobą posiadającą niżej opisane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe dla zamówienia tj.: a.wykształcenie wyższe II stopnia oraz przygotowanie pedagogiczne, b.co najmniej roczne doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych - pracownikami oświatowymi np. w moderowaniu grupowej pracy koncepcyjnej, kierowanie spotkaniami poświęconymi zespołowemu wypracowaniu rozwiązań określonych problemów środowiska oświatowego, prowadzenie warsztatów, szkoleń, spotkań z radami pedagogicznymi, nauczycielami, pracownikami oświatowymi, tworzenie procedur dla placówek oświatowych, realizacja usług rozwojowych na rzecz systemu edukacji publicznej lub niepublicznej itd.), c.zrealizowanie zajęć, spotkań itp. z osobami dorosłymi - pracownikami oświatowymi np. nauczycielami w wymiarze co najmniej 40 godzin dydaktycznych, d.posiadanie kwalifikacji zawodowych potwierdzone ukończeniem kursów, szkoleń lub studiów przygotowujących do pracy trenera, edukatora, moderatora, coacha, (posiadanie certyfikatu trenerskiego, edukatorskiego lub ukończone szkolenie na SORE, TERM.) oraz osoba, wykonująca zamówienie nie może być karana za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek minimalny Zamawiającego: o zamówienie może ubiegać się wykonawca, który dysponuje lub będzie dysponował osobą posiadającą niżej opisane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe dla zamówienia tj.: a.wykształcenie wyższe II stopnia oraz przygotowanie pedagogiczne, b.co najmniej roczne doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych - pracownikami oświatowymi np. w moderowaniu grupowej pracy koncepcyjnej, kierowanie spotkaniami poświęconymi zespołowemu wypracowaniu rozwiązań określonych problemów środowiska oświatowego, prowadzenie warsztatów, szkoleń, spotkań z radami pedagogicznymi, nauczycielami, pracownikami oświatowymi, tworzenie procedur dla placówek oświatowych, realizacja usług rozwojowych na rzecz systemu edukacji publicznej lub niepublicznej itd.), c.zrealizowanie zajęć, spotkań itp. z osobami dorosłymi - pracownikami oświatowymi np. nauczycielami w wymiarze co najmniej 40 godzin dydaktycznych, d.posiadanie kwalifikacji zawodowych potwierdzone ukończeniem kursów, szkoleń lub studiów przygotowujących do pracy trenera, edukatora, moderatora, coacha, (posiadanie certyfikatu trenerskiego, edukatorskiego lub ukończone szkolenie na SORE, TERM.) oraz osoba, wykonująca zamówienie nie może być karana za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowego opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie o niekaralności osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnej za świadczenie usługi (załącznik Nr 7a do SIWZ). 2. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa wyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, które to podmioty będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów pisemnego zobowiązania. Wymagane jest załączenie do oferty odpowiednio załączników 7b do SIWZ - Oświadczenie innego podmiotu. 3. Oświadczenia o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, sporządzonego w formie zgodnej z załącznikiem nr 4 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w/w oświadczenie składa pełnomocnik wykonawców, w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólnie. 4. Inne oświadczenia i dokumenty, których przedłożenia w ofercie żąda Zamawiający: 1)wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ. 2)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej). 3)Oświadczenie dotyczące podwykonawstwa, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 60
- 2 - doświadczenie zawodowe - 30
- 3 - kwalifikacje zawodowe - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Szczegółowe warunki umowy podano w istotnych postanowieniach umowy (załącznik nr 8 do SIWZ). 2.Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy PZP. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umów/umowy w następujących okolicznościach: a.rezygnacji Zamawiającego z wykonania części usługi z jednoczesnym ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy, b.ustawowej zmiany przepisów podatkowych lub innych np. zmiany stawki podatku VAT, składek do ZUS, c.działania siły wyższej, zdarzeń losowych niezależnych od stron umowy, d.poprawy oczywistej omyłki, e.zmiany terminu realizacji zamówienia spowodowanej przerwami w realizacji usługi powstałymi z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; f. pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy; g.zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych identyfikacyjnych; h.zmiany lub wprowadzenia podwykonawcy, zmiany lub wprowadzenia osoby/ osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia (realizujących zamówienie) pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego; i. zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy; j. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, k. konieczności wprowadzenia zmian będących następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, l. kiedy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy. m.w ramach istotnych zmian zastrzega się prawo zmiany załącznika nr 1 do umowy w trakcie wykonywania usługi - orientacyjny harmonogram realizacji obowiązków SORE dla danej części zamówienia w zakresie terminów wykonania i liczby godzin, z zastrzeżeniem nieprzekraczania maksymalnego limitu godzinowego określonego na wykonanie usługi w załączniku, umowie i ofercie wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pppbirerun.bip.wizja.net.pl/101/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro projektu: Centrum Przedsiębiorczości
CP Sp. z o.o. ul. Kopalniana 6, 43-225 Wola, Sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Biuro projektu: Centrum Przedsiębiorczości CP Sp. z o.o., ul. Kopalniana 6, 43-225 Wola..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. ,Kompetentni w edukacji-Wdrożenie systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie bieruńsko - lędzińskim współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty - Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z BIERUNIA
- Dostawa suszarni przemysłowej dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Piast-Ziemowit Ruch Piast
- Sukcesywne tankowanie paliwa na stacji/stacjach benzynowych dla pojazdów i sprzętów będących w posiadaniu Zamawiającego w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
więcej: przetargi w Bieruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usługa przeprowadzenia zajęć/warsztatów dodatkowych dla dzieci oraz zajęć TUS dla rodzin w ramach projektu pn. Wsparcie działalności Placówki Wsparcia Dziennego w Gminie Gnojno"
- Przeprowadzenia grupowych zajęć z przedsiębiorczości - trener przedsiębiorczości (coach) w ramach projektu "Zawodowy Powiat Trzebnicki"
- Cyberbezpieczny samorząd
- Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu rozwoju kompetencji zarządczych dla kadry menedżerskiej Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego
- Usługa kompleksowego zorganizowania 5-dniowego branżowego szkolenia w ośrodku kształcenia i doskonalenia zawodowego w rolnictwie (Niemcy)
- 82/ZP/2024 Przeprowadzenie warsztatów plastycznych, warsztatów muzycznych, zajęć edukacji medialnej oraz zajęć jogi dla uczestników Klubu Seniora przy Domu Seniora UŁ.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.