eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MońkiKompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki wodno - ściekowej Aglomeracji Mońki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-06-24

Mońki: Kompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki wodno - ściekowej Aglomeracji Mońki
Numer ogłoszenia: 205650 - 2009; data zamieszczenia: 24.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mońki , ul. Słowackiego 5A, 19-100 Mońki, woj. podlaskie, tel. 085 7162587, faks 085 7162587.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.monki.um.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki wodno - ściekowej Aglomeracji Mońki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach projektu planowana jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno - pompowej oraz sieci wodociągowej w ulicach miasta Mońki, którego tereny objęte są Planem Aglomeracji. Z uwagi na położenie ulic oraz oczyszczalni na terenie miasta, projekt podzielono na 4 zadania: Zadanie nr 1 - obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na Osiedlu Reja w ulicach: Dolna, Hugo Kołłątaja, Kolejowa, Konarskiego, Czesława Miłosza, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Bolesława Prusa, Juliusza Słowackiego i dz. nr 1632/1, Stanisława Staszica, Ks. Jana Twardowskiego, Stanisława Wyspiańskiego, Zdrojowa, Zadanie nr 2 - obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na Osiedlu Zachód w ulicach: Ełcka, Św. Kazimierza, Kilińskiego, Ojca Maksymiliana Kolbego, Kościelna, Kwiatowa, Ks. Małynicza, Nowokościelna, Ogrodowa, Macieja Rataja, Skarbowa, Sportowa, Szkolna, Wiejska, Wincentego Witosa, Kar. Stefana Wyszyńskiego z sięgaczem, Zadanie nr 3 - obejmuje budowę sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w pozostałych ulicach: Białostocka, Batalionów Chłopskich, Dworcowa, Marii Konopnickiej, Magazynowa, Adama Mickiewicza, Al. Niepodległości, Wojska Polskiego, Szlachecka, Wyzwolenia, Zielona, Zadanie nr 4 - obejmuje remont urządzeń Miejskiej Oczyszczalni Ścieków w Mońkach. Sieci wodociągowe będą zasilane z 2-óch istniejących stacji uzdatniania wody położonych przy ul. Szkolnej i ul. Zdrojowej. Ścieki będą odprowadzane do istniejącej kanalizacji sanitarnej podłączonej do oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w Mońkach przy ul. Puchalskiego. Zakres rzeczowy projektu obejmuje: 1.budowę sieci kanalizacji sanitarnej: -budowę kanałów sanitarnych grawitacyjnych o długości 13.373,75 m, -budowę 562 przyłączy domowych o łącznej długości 2.861,3 m, -budowę 12 przepompowni ścieków, -budowę rurociągów tłocznych o długości 4.353,3 m, -budowę 12 przyłączy energetycznych do przepompowni ścieków, 2. budowę sieci wodociągowej: -budowę sieci wodociągowej o długości 6.998,5 m -przełączenie 40 istniejących przyłączy wodociągowych do wybudowanej sieci. 3. remont urządzeń technologicznych oczyszczalni ścieków: -przepompowni ścieków surowych, -piaskownika i stacji dmuchaw. -reaktorów biologicznych. -węzła osadowego. Sieć kanalizacji sanitarnej Projektowana kanalizacja sanitarna wykonana będzie jako grawitacyjno - pompowa z odprowadzeniem ścieków poprzez projektowany układ kanałów: Zadanie nr 1 - do istniejącego systemu kanalizacji sanitarnej w ul. Sienkiewicza, Kopernika i Słowackiego; miejscem odprowadzenia ścieków z pompowni sieciowej P1 jest projektowany kanał grawitacyjny w ul. Staszica, przepompowni P2 - istniejący kanał w ul. Słowackiego, Zadanie nr 2 - do istniejącego systemu kanalizacji sanitarnej w ul. Szkolnej, Kościelnej i Ełckiej; miejscem odprowadzenia ścieków z pompowni sieciowej P3 jest istniejący kanał sanitarny w ul. Szkolnej, z P4 - projektowany kanał sanitarny w ul. Witosa, z P5 - projektowany kanał sanitarny w ul. Kościelnej, z P6 - istniejący kanał sanitarny w ul. Ełckiej poprzedzony projektowaną studnią rozprężną, z P7 - projektowany kanał sanitarny w ul. Małynicza, Zadanie nr 3 - do istniejącego systemu kanalizacji sanitarnej, z przepompowni P8 do istniejącej kanalizacji sanitarnej w ul. Szkolnej, z P9 - projektowany kanał w ul. Białostockiej - Leśnej, z P10 - projektowany kanał w ul. Szlacheckiej - Wojska Polskiego, Strażackiej, z P11 - istniejący kanał w ul. Wojska Polskiego, z P 12 - projektowany kanał w ul. Magazynowej, z projektowanych kanałów grawitacyjnych w ul. Białostockiej - istniejące kanały w ul. Mickiewicza, Strażackiej i Leśnej, z projektowanych kanałów ul. Magazynowej - istniejący kanał w ul. Łąkowej, z projektowanych kanałów w ul. Szlacheckiej i Wojska Polskiego - istniejący kanał w ul. Wojska Polskiego, z z projektowanych kanałów w ul. Niepodległości - istniejący kanał w ul. 1000-lecia PP, ponadto przewiduje się również przebudowę istniejącego kanału w ul. Konopnickiej. Kanały sanitarne grawitacyjne Zaprojektowano kanały sanitarne o łącznej długości 13.373,75 m. Planuje się, iż będą one wykonane z rur i kształtek kanalizacyjnych O200, O250 i O400 (w ul. Konopnickiej) z PCV, klasy S, szeregu SDR34 łączonych na kielich i uszczelkę gumową. Z uwagi na występowanie na rynku rur kanalizacyjnych różnych producentów, zastosowane rury powinny spełniać parametry techniczne rur grubościennych, litych i muszą posiadać niezbędne atesty dopuszczające do zastosowania w budownictwie. Kanały sanitarne powinny być ułożone na podsypce, której grubość i rodzaj uzależnione są od poziomu wody gruntowej: - 20 cm podsypki żwirowej przy odwodnieniu wykopu przy pomocy drenażu oraz przy pomowcy igłofiltrów i dodatkowo drenażu, - 10 cm podsypki żwirowej przy odwodnieniu wykopu przy pomowcy igłofiltrów, - 10 cm podsypki piaskowej w przypadku wykopów suchych. Podsypkę należy wykonać z materiałów dowiezionych. Na trasie projektowanych kanałów sanitarnych zaprojektowano mieszany system studni: - studnie betonowe o średnicy 1000 mm i 1200 mm (w zależności od głębokości) zlokalizowane na końcówkach kanałów oraz w punktach węzłowych - łącznie 194 szt., - studnie inspekcyjne z PCV O425 mm montowane na kanałach pomiędzy studniami rewizyjnymi - 428 szt. Studnie rewizyjne wykonane będą z prefabrykowanych kręgów betonowych do studni szczelnych łączonych na felc i uszczelkę gumową. Do przykrycia studni zaprojektowano pokrywy żelbetowe 1270x600 lub 1470x600 posadowione na pierścieniu odciążającym oraz włazy żeliwne sferoidalne klasy D 400 kN wyposażone w zatrzaski, zawiasy i uszczelkę. Kanały powinny być wprowadzone i wyprowadzone do studni przez otwory wykonane w zakładzie producenta studni oraz dodatkowo uszczelnione pierścieniem uszczelniającym. Po wykonaniu studnie należy zabezpieczyć poprzez dwukrotne pomalowanie abizolem R+P. Studnie inspekcyjne muszą posiadać kinetę dostosowaną do układu lokalizacyjnego podłączenia nieruchomości do sieci. Do przykrycia studni należy zastosować pokrywę żeliwną posadowioną z zastosowaniem rury teleskopowej. W przypadku studni rewizyjnych i inspekcyjnych realizowanych na drogach o nawierzchni gruntowej, po ich wykonaniu należy teren wokół studni utwardzić poprzez wykonanie płyty betonowej z betonu B-15 o wymiarach: - dla studni rewizyjnej - O2,0 x 0,15 m, - dla studni inspekcyjne - O1,0 x 0,15 cm. Przyłącza domowe Przyłącza domowe łączące nieruchomości z kanałami sanitarnymi zaprojektowano w liniach rozgraniczających ulic - od kanału zbiorczego do granicy nieruchomości. W związku z tym po ich wybudowani należy je zakorkować. Zaprojektowano 562 przyłącza domowe o łącznej długości 2.861,3 m. Przyłącza wykonane będą z rur PCV O160 klasy S, szeregu SDR 34. Rury te powinny być ułożone na podsypce piaskowej o grubości: - 20 cm podsypki żwirowej przy odwodnieniu wykopu przy pomocy drenażu oraz przy pomowcy igłofiltrów i dodatkowo drenażu, - 10 cm podsypki piaskowej w przypadku wykopów suchych. Włączenie poszczególnych przyłączy do kanału zbiorczego w ulicy przyjęto w studniach rewizyjnych lub w studniach inspekcyjnych. Przepompownie ścieków Z uwagi na warunki wysokościowe zaprojektowano 12 przepompowni ścieków: - Zadanie nr 1 - 2 przepompownie P1 - P2, - Zadanie nr 2 - 5 przepompowni P3 - P7, - Zadanie nr 3 - 5 przepompowni P8 - P12. Posiadają one: -obudowę z polimerobetonu z wyprofilowanym dnem, co zapobiega odkładaniu się osadów ściekowych, -rurociągi i armaturę wykonane ze stali kwasoodpornej, -2 pompy z wirnikiem otwartym Hortex -sterowanie pracą pomp przy pomocy mikroprocesorowych sterowników współpracujących z sondą do ciągłego pomiaru zwierciadła ścieków sterowanie pracą pomp i zintegrowanych z panelem operatorskim, -modem GSM z obustronną transmisją danych, -naprzemienną prace pomp, a w sytuacjach zwiększonego dopływu ścieków - pracę równoległą -dwustopniowe zabezpieczenie przed dostępem osób nie powołanych, -pełną archiwizację, rejestrowanie, kontrolę i sterowanie pompownią za pomocą panelu, -obudowę sterownicy ze stopniem ochrony minimum IP54, -zabezpieczenia przeciw przeciążeniowe pomp, -gniazdo do awaryjnego zasilania agregatem. Zasilanie w energię elektryczną Przepompownie zasilane będą w energię elektryczną przyłączami energetycznymi podziemnymi podłączonymi do istniejącej sieci napowietrznej. Odcinek od linii napowietrznej do urządzenia pomiarowego zamontowanego na słupie wykonane będzie z przewodu AsXSn 4 żyłowego. Odcinek od urządzenia pomiarowego do przepompowni wykonane będą kablem YAKXS 5 żyłowym ułożonym w wykopie. Skrzyżowanie przewodu z projektowanymi i istniejącymi mediami oraz przepusty pod jezdnią wykonane będą w rurach ochronnych. Całość wykonana będzie zgodnie z PN-76/E-05125 oraz warunkami przyłączenia wydanymi przez RE Białystok Teren. Rurociągi tłoczne Rurociągi tłoczne służyć będą do odprowadzania ścieków z przepompowni do istniejącej kanalizacji ścieków. Zaprojektowano rurociągi tłoczne o średnicach: 90 x 5,1; 75 x 4,3 i 63 x 3,6 mm. Planuje się wybudować łącznie 4.353,3 m rurociągów tłocznych z rur ciśnieniowych z PE80 PN7,5 SDR 17 łączonych przez zgrzewanie elektrooporowe. Rurociągi te będą ułożone we wspólnym wykopie z kanałem grawitacyjnym, w odległości 0,5m od kanału sanitarnego. Na odcinkach nie pokrywających się z kanałem sanitarnym, rurociąg należy ułożyć na posypce, której grubość i rodzaj uzależniona jest od poziomu wody gruntowej: - 20 cm podsypki żwirowej przy odwodnieniu wykopu przy pomocy drenażu oraz przy pomowcy igłofiltrów i dodatkowo drenażu, - 10 cm podsypki piaskowej w przypadku wykopów suchych. Załamanie trasy rurociągu tłocznego należy realizować za pomocą łuków pod kątem max. 450. Po ułożeniu rurociągu należy poddać go próbie szczelności na ciśnienie 0,4 MPa. W trakcie zasypywania, na wysokości 0,5 m nad przewodem należy ułożyć folię ostrzegawczą o szerokości 0,2 m z wkładką metalową. Sieć wodociągowa Całkowita długość sieci wodociągowej wynosi 6 998,5 m. Magistrala wodociągowa W celu usunięcia istniejącego wodociągu z działek prywatnych zaprojektowano przebudowę przewodu magistralnego w ul. Szkolnej o długości 153,0 m. Zastosowano rury o średnicy d 300 mmm z rur z żeliwa sferoidalnego łączonych na kielich i uszczelkę o gumowa o podwójnej twardości z armaturą na kołnierze PN 1,6 MPa. Rurociąg ułożony będzie na podsypce wyrównawczej piaskowej o grubości 10 cm. Po zakończeniu montażu przewody należy poddać próbie ciśnieniowej zgodnie z normą PN-1997/B-10725 Przewody zewnętrzne, wymagania i badania przy odbiorze, a następnie dezynfekcji oraz płukaniu strumieniem czystej wody. W trakcie zasypywania przewodów, na całej długości w odległości 0,5 m nad przewodem należy ułożyć folię ostrzegawczą w kolorze niebieskim z wkładką metalową. Sieć wodociągowa rozdzielcza W ramach projektu zaplanowano wybudowanie sieci wodociągowej rozdzielczej o łącznej długości 6.845,5 m z rur o średnicy d 110, d 160 z rur PCV PN10 łączonych na kielich i uszczelkę. Dla wodociągów z PCV zastosowano zasuwy odcinające klinowe PN16 kołnierzowe z miękkim uszczelnieniem, wyposażone w przedłużacz trzpienia i skrzynkę żeliwną do zasuw. Posadowienie zasuw żeliwnych projektuje się na blokach betonowych wykonanych z betonu B15. Skrzynki do zasuw, które montowane będą w chodnikach i w jezdni utwardzonej należy zlicować z ich poziomem. Skrzynki, które montowane będą w trawnikach i na terenach nieutwardzonych należy wyposażyć w pierścienie żelbetowe przystosowane do zamocowania skrzynki. Do celów przeciw pożarowych zaprojektowano 58 podziemnych hydrantów O100 mm z kolanem ze stopką, montowanych na odnogach wyposażonych w zasuwę odcinającą (wyżej opisaną). Przewody wodociągowe należy układać w wykopach na 10 cm warstwie podsypki wyrównawczej dowiezionej z zewnątrz. Po zakończeniu montażu przewody należy poddać próbie ciśnieniowej zgodnie z normą PN-1997/B-10725 Przewody zewnętrzne, wymagania i badania przy odbiorze, a następnie dezynfekcji oraz płukaniu strumieniem czystej wody. W trakcie zasypywania przewodów, na całej długości w odległości 0,5 m nad przewodem należy ułożyć folię ostrzegawczą w kolorze niebieskim z wkładką metalową. Przyłącza wodociągowe W chwili obecnej w części ulic jest wybudowana sieć wodociągowa do której podłączonych jest łącznie 40 nieruchomości: -ul. Słowackiego (Zadanie nr 1) - 9 nieruchomości, -ulice: Białostocka, Batalionów Chłopskich, Al. Niepodległości, Zielona i Wyzwolenia (Zadanie nr 3) - 31 nieruchomości. Z uwagi na zwiększenie liczby odbiorców wody, zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz z uwagi małą ich przepustowość zaplanowano wybudowanie nowej sieci wodociągowej. W związku z tym powstanie konieczność przełączenia 40 przyłączy wodociągowych o łącznej długości 53 mb do nowej sieci (długość przyłączy wynika z przesunięcia nowego przewodu w stosunku do istniejącego). Wcięcie do nowego przewodu należy wykonać na opaskę Haku do nawiercania z gwintem przyłączeniowym firmy HAWLE nr kat. 5250 - lub równoważne. Bezpośrednio za opaską będzie zamontowana zasuwa z Żywicy POM ze złączką przyłączeniową ISO dla rur PE. Należy zastosować rury ciśnieniowe PE PN10 o średnicy O32 - 40 mm. Po wykonaniu każde przyłącze należy poddać je próbie ciśnieniowej zgodnie z normą PN-1997/B-10725. Remont urządzeń oczyszczalni ścieków Zakres rzeczowy prac remontowych jakie zaplanowano wykonać w oczyszczalnie ścieków zestawiono w tabeli poniżej. Prace te będą polegały głównie na wymianie istniejących urządzeń lub ich części na nowe z zachowaniem parametrów, miejsca montażu oraz wymiarów. l.p. Nazwa zakres prac modernizacyjnych Ilość Przepompownia ścieków surowych 1 Wymiana kraty mechanicznej 1 kpl. 2 Wykonanie zastawek naściennych ze stali nierdzewnej na kanałach o średnicy 800 mm [ doprowadzenie ścieków do komór czerpalnych przepompowni ] 2 kpl. 3 Wymiana pomp ściekowych MSI-74-Z, H=12m, Q=30 l/s wraz ze stopą sprzęgającą 2 kpl. 4 Wymiana zaworów kołnierzowych klapowych DN 150, figura 302, MPa 1,0 4 szt. 5 Wymiana elementów instalacji wentylacyjnej: wentylator nawiewu [kanałowy osiowy z kołnierzami ] szt. 2, Wentylator wywiewny dachowy z podstawą szt. 2 Wywietrznik grawitacyjny szt. 2 1 kpl. 6 Wymiana pomp ściekowych MSI-24 z wirnikiem VORTEX z funkcją mieszania [ 2 szt. Piaskownik i Stacja Dmuchaw 7 Wymiana łańcucha w zgarniaczu [łańcuch pociągowy, rozbieralny 100-232, PN-80M-84200] długość 54,00 mb wraz z łopatami zgarniającymi 1 kpl. 8 Wymiana dmuchaw DR 126 T [ 4 kpl. ] 9 Wymiana elementów instalacji wentylacyjnej: wentylator nawiewu [ kanałowy osiowy z kołnierzami ] szt. 2 Wentylator wywiewny dachowy z podstawą szt. 3 1 kpl. Reaktory biologiczne 10 Wymiana systemu napowietrzania w reaktorach biologicznych 4 kpl. 11 Wymiana mieszadeł zatapialnych MZ 10 Hydra 1,1 kW 2 kpl. 12 Remont koryt rozprowadzających 220 m 13 Wymiana pomp ściekowych MS1-24 VORTEX 2 szt. 14 Wykonanie powłok antykorozyjnych i zabezpieczających elementów konstrukcji stalowych i betonowych reaktorów. 1 kpl. 15 Wymiana rozdzielni elektrycznej przepompowni recyrkulacji osadu 1 szt. 16 Wymiana przepływomierzy, szafek termostatyzowanych oraz mierników przepływu w komorze rozdziału recyrkulacji osadu 5 kpl. 17 Wymiana przepływomierzy, szafek termostatyzowanych oraz mierników przepływu w komorze przepływomierzy ścieków oczyszczonych 2 kpl. 18 Wykonanie powłok zabezpieczających elementów konstrukcji stalowych i betonowych w osadnikach wtórnych 2 kpl. 19 Instalacja systemu tlenomierzy do sterowania procesu natlenienia w reaktorach biologicznych 2 kpl. 20 Instalacja falownika do sterowania pracą dmuchaw 2 kpl. Węzeł osadowy 21 Wymiana mieszadła w zagęszczaczu grawitacyjnym 1 kpl. 22 Wymiana pomp ściekowych MSO-12 2 szt. 23 Wymiana rozdzielni elektrycznej 1 kpl. 24 Wymiana przenośnika taśmowego 1 kpl. 25 Instalacja przepływomierza elektromagnetycznego na ścieżce osadu UKF wraz z miernikiem przepływu 1 kpl. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45.23.24.20 - Roboty w zakresie ścieków 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 165 000,00 zł (słownie sto sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) spełnią warunki określone w art. 22 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.) 2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust 1 i 2 ustaw z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 ze zm.) 3) spełnią wymogi specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o dokumenty wymagane w rozdziale VII niniejszej SIWZ metodą spełnia/nie spełnia z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: a) formularz oferty - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę (zał. nr 1 do SIWZ), b) Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - (zał. Nr 2 do SIWZ) 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawo zamówień publicznych składa następujące oświadczenia i dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: a) stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kierownicy budowy) posiadają uprawnienia budowlane w specjalnościach: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z załączeniem do oferty uprawnień oraz aktualnego na dzień składania ofert zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych wraz z załączeniem do oferty uprawnień oraz aktualnego na dzień składania ofert zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, - drogowej wraz z załączeniem do oferty uprawnień oraz aktualnego na dzień składania ofert zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. b) wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonali co najmniej: - 3 roboty budowlane z których każda swym zakresem obejmowała budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o śr. min. 200 mm i długości min. 5000m oraz, - 3 roboty budowlane z których każda swym zakresem obejmowała budowę sieci wodociągowej o śr. 110 mm i długości min. 2000 m. Wykonawca powinien podać ich wartość, zakres, datę i miejsce wykonania (zał. nr 3 do SIWZ) oraz załączyć do oferty dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia przez wykonawcę. Wymagane dokumenty, o których mowa wykonawca przedstawi w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana metodą spełnia/ nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawców a wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń. 5. Wykonawca mający siedzibę lub zamieszkały poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej: a) zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt 2 lit. a) składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt 5, zastępuję się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w rozdziale VII pkt 5. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: a) ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, b) zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika, ofertę podpisuje pełnomocnik c) do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy, d) pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną, e) wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem; f) jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, g) termin na jaki została zawarta umowa regulująca współpracę Wykonawców występujących wspólnie nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia wydłużony o okres gwarancji i rękojmi, h) oferta winna zawierać dokumenty określone w rozdziale VII pkt 2 lit. a) dla każdego partnera z osobna; pozostałe dokumenty składane są wspólnie, i) warunek opisany w rozdziale VII pkt 3 lit. b) musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.monki.um.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Mońkach ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.07.2009 godzina 08:45, miejsce: Urząd Miejski w Mońkach, ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki, pok. 114.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. Oś priorytetowa V: Rozwój infrastruktury ochrony środowiska. Działanie 5.1 Rozwój regionalnej infrastruktury ochrony środowiska..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.