eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie instalacji teletechnicznych z dostawą i montażem wyposażenia teleinformatycznego Sali audytoryjnej na terenie kompleksu wojskowego w Krakowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-29

Kraków: Wykonanie instalacji teletechnicznych z dostawą i montażem wyposażenia teleinformatycznego Sali audytoryjnej na terenie kompleksu wojskowego w Krakowie
Numer ogłoszenia: 20569 - 2016; data zamieszczenia: 29.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO

I.1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Mogilska 85, 30-901 Kraków, woj. małopolskie, tel. 261 13 10 40, faks 261 13 13 06.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzikrakow.wp.mil.pl

I.2) RODZAJ: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Wykonanie instalacji teletechnicznych z dostawą i montażem wyposażenia teleinformatycznego Sali audytoryjnej na terenie kompleksu wojskowego w Krakowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji teletechnicznych z dostawą i montażem wyposażenia teleinformatycznego Sali audytoryjnej na terenie kompleksu wojskowego w Krakowie. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi wykonanie instalacji teletechnicznych z dostawą i montażem urządzeń wchodzących w skład n/w systemów: *system sygnalizacji pożaru, *system sygnalizacji włamania i napadu, *system kontroli dostępu, *instalacja AKPiA i BMS, teletechnika/AV obejmujące wykonanie systemu audiowizualnego, nagłośnienia, telewizji użytkowej, wideokonferencji i montaż szaf dystrybucyjnych, * sieci strukturalne. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia przedstawiają m.in.: * wzór umowy oraz instrukcja dla wykonawcy prac dotycząca ochrony środowiska w zakresie realizowanej usługi, * instrukcja bezpieczeństwa przemysłowego, * specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, * dokumentacja projektowa, * przedmiar robót. Ww. dokumenty stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i są jej integralną częścią. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający na etapie składania ofert będzie wymagał od wykonawców zaproszonych do składania ofert wniesienia wadium w wysokości 220.000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
    I. Wykonawca i Podwykonawcy są zobowiązani do zapewnienia ochrony informacji niejawnych, które uzyskali w trakcie postępowania o udzielenie zmówienia lub z którymi zapoznali się w trakcie jego realizacji oraz po jego zakończeniu, zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. II. Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania zobowiązania Podwykonawcy, któremu zleci podwykonawstwo w trakcie realizacji zamówienia, do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych. III. Wykonawca zobowiązuje się do bezzwłocznego dostarczenia informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają zamawiające mu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonaniem umowy o podwykonawstwo. IV Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy (Podwykonawcy), którzy mają brać udział w realizacji zamówienia, na etapie realizacji umowy, jeśli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanego zamówienia. V. Warunkiem realizacji umowy - na podstawie art. 55 ustawy - jest posiadanie przez Wykonawcę minimum świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego II stopnia o klauzuli POUFNE, potwierdzającego zdolność przedsiębiorcy do ochrony informacji niejawnych z wyłączeniem możliwości ich przetwarzania we własnych systemach teleinformatycznych W razie utraty (cofnięcia przez ABW lub SKW) posiadanego świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić pisemnie o tym fakcie Zamawiającego. VI. Wykonawca zobowiązany jest przesłać Zamawiającemu Wykaz osób przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy, podając: imię i nazwisko pracownika, nr Pesel, serię i nr jego dowodu tożsamości, dokumenty wynikające z art. 21, ust. 1 lub 4 ustawy i organ je wydający (tj. aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającym do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej poufne oraz zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 października 2014 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez ABW lub SKW) oraz zakres kompetencyjny wykonywanych prac objętych warunkami umowy. Wykonawca w trakcie trwania umowy - bez porozumienia z Zamawiającym - nie może powierzyć ani cedować swoich uprawnień nadanych mocą umowy między stronami, żadnej jej części innym osobom lub firmom niż wymienionym w ww. wykazie. Do ww wykazu należy dołączyć wykaz samochodów wykorzystywanych w przedsięwzięciu wraz z personaliami kierowców. VII. Wykonawca bez zgody Zamawiającego nie ma prawa zapoznawać się z materiałami stanowiącymi jego własność. VIII. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian personalnych do wykazu o którym mowa w pkt VI, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego co najmniej 10 dni przed wprowadzeniem tych zmian. Wszystkie zgłoszone osoby powinny posiadać stosowne dokumenty bezpieczeństwa. IX. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego naruszenia lub próby naruszenia ustawy lub niniejszych postanowień przez pracowników Wykonawcy podczas realizacji umowy, Zamawiający zwróci się z wnioskiem do Wykonawcy o wykluczenie jego pracownika z dalszego wykonywania czynności związanych z realizacją umowy, a w przypadku uzasadnionym zaistniałą sytuacją strona Zamawiająca podejmie stosowne środki prawne wobec tej osoby. X. Jeżeli Wykonawca poweźmie wiadomość, że wobec osób skierowanych do realizacji przedmiotu umowy: a) postawiono zarzuty popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym, naruszyli zobowiązania dotyczące bezpieczeństwa informacji, wprowadzili w błąd co do okoliczności będących podstawą uznania przez Zamawiającego spełnienia warunków podjęcia pracy u Zamawiającego, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub takiego przestępstwa, za które może zostać orzeczony zakaz zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej, a orzeczenie takiego zakazu mogłoby mieć wpływ na zaufanie Zamawiającego do Wykonawcy lub wpływ na przebieg wykonywania przedmiotu umowy, a w szczególności utratę dokumentu lub dokumentów jak w pkt V lub VI. b) wszczęto postępowanie dyscyplinarne lub przedsięwzięto inne, podobne procedury niezwłocznie zawiadomi ustnie i na piśmie o tym fakcie Zamawiającego, a na żądanie Zamawiającego zastąpi tę osobę inną osobą ujętą w wykazie o którym mowa w pkt VI lub postąpi jak w pkt VIII. XI. Przedmiot umowy i wszelkie informacje oraz materiały uzyskane w czasie i po jej realizacji nie mogą być wykorzystane do żadnego rodzaju materiałów promocyjnych i czynności z tym związanych, w szczególności prezentacje w środkach masowego przekazu, filmach, ulotkach, folderach, systemach teleinformatycznych itp. XII. Zabrania się wykonywania kopii materiałów niejawnych na sprzęcie nie posiadającym ważnej dokumentacji bezpieczeństwa zaakceptowanej/zatwierdzonej przez SKW lub ABW. XIII. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy przez Wykonawcę, a prace realizowane przez podwykonawcę będą wiązały się z dostępem do informacji niejawnych, Wykonawca opracuje (stosownie do zakresu informacji niejawnych) Instrukcję bezpieczeństwa przemysłowego. Opracowany dokument przed przekazaniem podwykonawcy powinien uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego. XIV. Wykonawca potwierdza spełnienie warunków określonych w niniejszej instrukcji bezpieczeństwa przemysłowego dokumentami złożonymi w postępowaniu przetargowym. W przypadku realizacji zadania przez konsorcjum firm, , lider konsorcjum musi wskazać w umowie konsorcjum, Wykonawcę odpowiedzialnego za ochronę informacji niejawnych, spełniającego wymogi przepisów o ochronie informacji niejawnych o klauzuli Poufne. XV. Wszystkie przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego materiały winny być po zakończonych pracach określonych umową zwrócone Zamawiającemu bez zbędnej zwłoki. XVI. Materiały i dokumenty podlegające ochronie w ramach realizacji przedmiotu zamówienia mogą być stosownie do ich klauzuli tajności (Poufne) i konieczności przekazywane lub udostępniane między stronami umowy wyłącznie poprzez ich właściwe kancelarie w sposób określony w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne (Dz. U. Nr 271, poz. 1603). XVII. Niszczenie wykorzystanych lub uszkodzonych przedmiotów lub materiałów związanych z przedmiotem umowy jest zabronione. Przedmioty lub materiały wykorzystywane przez Zamawiającego przeznaczone do utylizacji mogą być składowane wyłącznie w wyznaczonych miejscach przez Zamawiającego i powinny być właściwie zabezpieczone przed ich ewentualnym rozproszeniem. XVIII. Pracownicy Wykonawcy mogą prowadzić prace w pomieszczeniach Użytkownika wyłącznie w obecności osób ze strony Użytkownika dysponujących tymi pomieszczeniami. XIX. W przypadku wykonywania czynności w obiektach na terenie Użytkownika związanych z przedmiotem zamówienia, dopuszcza się - na podstawie wewnętrznych przepisów strony Użytkownika użytkowanie telefonów komórkowych - przekazując uprzednio imię i nazwisko właściciela, numer telefonu, jego typ i email. XX. Wejście, wyjście i przebywanie w obiektach (w pomieszczeniach) Użytkownika oraz strefach bezpieczeństwa, do których będą mieli dostęp pracownicy Wykonawcy realizujący umowę, odbywać się będzie wyłącznie na podstawie imiennych przepustek wydanych przez Użytkownika. XXI. Wszyscy pracownicy ze strony Wykonawcy realizujący warunki umowy będą przeszkoleni przez przedstawiciela pionu ochrony Użytkownika w zakresie wewnętrznych zasad poruszania się osób po terenie obiektów Użytkownika.
  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
    I. Wykonawca zobowiązany jest do: - wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców. II. Zamawiający nie wyraża zgody na dalsze podzlecanie robót budowlanych przez Podwykonawców, z wyjątkiem sytuacji gdy Dostawca urządzeń zastrzega dla siebie montaż dostarczanych urządzeń lub materiałów; III. Wykonawca zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy wraz z wyciągiem z kosztorysu ofertowego Wykonawcy pozycji kosztorysu, które zamierza zlecić Podwykonawcy, a także projektu jej zmiany oraz poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane i jej zmian, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia lub wprowadzenia zmiany; IV. termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej; V. Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu umowy wraz z wyciągiem z kosztorysu zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: a) niespełniającej wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w szczególności wprowadzenia w nich postanowień niezgodnych z umową zawartą przez Zamawiającego z Wykonawcą w zakresie terminów wykonania (harmonogramów) zasad wprowadzenia i rozliczeń ewentualnych robót dodatkowych, zamiennych, zasad rozliczeń niezgodnych z § 12 wzoru umowy, zasad zmian umowy niezgodnych z § 21 wzoru umowy oraz ustalenia wynagrodzenia Podwykonawcy wyższego niż przewidziane dla Wykonawcy za zakres robót podzlecanych, b) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni, Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń lub pisemnego sprzeciwu uważa się za akceptację odpowiednio projektu umowy lub umowy przez Zamawiającego; VI. Wykonawca, Podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo (także jej zmianę), której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000 zł. Jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy faktury lub rachunku, Zamawiający informuje o tym Wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej; VII. Powyższe postanowienia mają zastosowanie do zmian umów o podwykonawstwo; VIII. Wykonawca odpowiada za działania Podwykonawców w trakcie wykonywania przedmiotu umowy jak za działania własne; IX. Wykonawca nadzoruje prace wykonywane przez Podwykonawców i je koordynuje.

III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.2) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu jeśli wykaże, że posiada ważną koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia.

  • III.3.3) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł brutto, polegającą na wykonaniu instalacji teletechnicznych systemów: systemu sygnalizacji pożaru, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu kontroli dostępu, instalacji AKPiA i BMS, teletechniki/AV obejmującej wykonanie systemu audiowizualnego, nagłośnienia, telewizji użytkowej, wideokonferencji i montaż szaf dystrybucyjnych, sieci strukturalnych, wraz z dostawą i montażem urządzeń wchodzących w skład ww. systemów.

  • III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że dysponuje: a) osobą pełniącą funkcję kierownika robót telekomunikacyjnych posiadającą: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej, - aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; b) osobami które będą uczestniczyć w czynnościach zawierania umowy posiadającymi: - aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, c) pełnomocnikiem ochrony posiadającym: - aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego lub Wojskowe Służby Informacyjne; d) co najmniej czterema osobami przewidzianymi do realizacji przedmiotu umowy w części dotyczącej instalacji systemów ochrony i teleinformatyki w tym jedną osobą do organizowania i kierowania zespołem pracowników zabezpieczenia technicznego posiadającymi: - aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych, - zaświadczenie o dokonaniu wpisu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego Komendanta Wojewódzkiego Policji zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. Dopuszcza się przedstawienie zamiast uprawnień budowlanych w danej specjalności innych uprawnień, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. nr 63, poz.394).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
    • aktualne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
  • III.4.5.2)

    • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

    III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    I. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Do przedmiotowego zobowiązania wykonawca ma obowiązek dołączyć dokumenty potwierdzające umocowanie osób podpisujących takie zobowiązanie do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby (np. odpis z KRS, zaświadczenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pełnomocnictwo, itp.) Jeżeli Wykonawca, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dołączenia do oferty dokumentów dotyczących w szczególności: a) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; Zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy Pzp: Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów (...), odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. II. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania Zamawiający wymaga dołączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: A) świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego II stopnia o klauzuli POUFNE, potwierdzającego zdolność przedsiębiorcy do ochrony informacji niejawnych z wyłączeniem możliwości ich przetwarzania we własnych systemach teleinformatycznych. W przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum firm), przedmiotowy dokument winien złożyć każdy z wykonawców (każdy członek konsorcjum). B) poświadczeń bezpieczeństwa upoważniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli POUFNE dla osób wskazanych w wykazie osób (wzór wykazu osób dostępny na stronie internetowej zamawiającego), tj.: a) dla osoby pełniącej funkcję kierownika robót telekomunikacyjnych, b) dla osób, które będą uczestniczyć w czynnościach podpisania umowy, c) dla co najmniej czterech osób przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy w części dotyczącej instalacji systemów ochrony i teleinformatyki w tym jednej osoby do organizowania i kierowania zespołem pracowników zabezpieczenia technicznego, d) dla pełnomocnika ochrony

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

    IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 3.

    Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

    Do składania ofert zostanie zaproszonych trzech Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu spełniające warunki określone przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali największą liczbę punktów, zgodnie z poniższą formułą: Jeden punkt wykonawca otrzyma za spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia, tj. jeśli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł brutto, polegającą na wykonaniu instalacji teletechnicznych systemów: systemu sygnalizacji pożaru, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu kontroli dostępu, instalacji AKPiA i BMS, teletechniki/AV obejmującej wykonanie systemu audiowizualnego, nagłośnienia, telewizji użytkowej, wideokonferencji i montaż szaf dystrybucyjnych, sieci strukturalnych, wraz z dostawą i montażem urządzeń wchodzących w skład ww. systemów. Każdy dodatkowy jeden punkt zostanie przyznany za każde wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie jednej roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł brutto, polegającej na wykonaniu instalacji teletechnicznych systemów: systemu sygnalizacji pożaru, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu kontroli dostępu, instalacji AKPiA i BMS, teletechniki/AV obejmującej wykonanie systemu audiowizualnego, nagłośnienia, telewizji użytkowej, wideokonferencji i montaż szaf dystrybucyjnych, sieci strukturalnych, wraz z dostawą i montażem urządzeń wchodzących w skład ww. systemów. Wykonawca może uzyskać maksymalnie 5 dodatkowych punktów. Do następnego etapu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymają największą ilość punktów. Zamawiający nie będzie przyznawał dodatkowych punktów za posługiwanie się zasobami innych podmiotów. W przypadku, gdy dwóch lub więcej wykonawców uzyska równą ilość punktów, decydujące znaczenie dla kwalifikacji będzie miała łączna wartość robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji teletechnicznych systemów: systemu sygnalizacji pożaru, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu kontroli dostępu, instalacji AKPiA i BMS, teletechniki/AV obejmującej wykonanie systemu audiowizualnego, nagłośnienia, telewizji użytkowej, wideokonferencji i montaż szaf dystrybucyjnych, sieci strukturalnych, wraz z dostawą i montażem urządzeń wchodzących w skład ww. systemów, za które zostaną przyznane punkty. W przypadku, gdy Wykonawca wykaże spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia, tj. wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 5 mln zł brutto, polegającą na wykonaniu instalacji teletechnicznych systemów: systemu sygnalizacji pożaru, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu kontroli dostępu, instalacji AKPiA i BMS, teletechniki/AV obejmującej wykonanie systemu audiowizualnego, nagłośnienia, telewizji użytkowej, wideokonferencji i montaż szaf dystrybucyjnych, sieci strukturalnych, wraz z dostawą i montażem urządzeń wchodzących w skład ww. systemów, Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia dokumentów dotyczących pozostałych robót budowlanych uwzględnionych w wykazie, tj. robót budowlanych, za które Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty, jeśli dokumenty te nie zostaną dołączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub będą zawierać błędy lub jeśli z dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dokumentów nie będzie wynikać, że roboty te spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy z powodu zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów resortowych MON, która ma wpływ na realizację przedmiotu umowy, a ponadto w przewidzianym niżej zakresie i w wypadku wystąpienia określonych poniżej okoliczności: 1. Terminów przewidzianych w § 2 i § 3 umowy w sytuacji: - konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, uzyskania dodatkowych opinii lub uzgodnień; - konieczności zmiany decyzji pozwolenia na budowę lub konieczności wystąpienia o wydanie nowego pozwolenia na budowę; - konieczności uzyskania innych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień; - wystąpienia awarii lub trudności technicznych podczas realizacji robót (np. wykopaliska, kolizje instalacji, wody gruntowe, kurzawka); - zlecenia robót dodatkowych, które powodują wydłużenie terminu realizacji przedmiotu umowy; - wprowadzenia robót zamiennych lub wystąpienia istotnych wzrostów obmiarów robót wpływających na wydłużenie terminu realizacji robót; - wstrzymania przez Zamawiającego robót z powodu ograniczenia środków finansowych przez ich dysponentów; - zwłoki Użytkownika w udostępnieniu frontu robót lub zwłoki Zamawiającego w przekazaniu placu budowy; - wystąpienia siły wyższej, niekorzystnych warunków atmosferycznych lub innych istotnych czynników niezależnych od stron, które uniemożliwiły Wykonawcy terminowe zakończenie robót objętych umową; - wystąpienia podczas odbioru końcowego konieczności wykonania robót dodatkowych zaleconych przez instytucje zewnętrzne biorące udział w odbiorze końcowym, warunkujących odbiór przedmiotu umowy i dopuszczenie do eksploatacji. 2. Osób przewidzianych do realizacji zamówienia reprezentujących Wykonawcę w sytuacji, gdy ze względów obiektywnych zmiana jest konieczna i nie będzie naruszać przepisów prawa budowlanego w zakresie obowiązujących wymogów stawianych uczestnikom procesu budowlanego, pod warunkiem, że osoby te spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ. 3. Zmiana zakresu robót powierzonych przez Wykonawcę Podwykonawcy może nastąpić gdy: - wystąpiła istotna zmiana w stanie zatrudnienia osób o niezbędnych kwalifikacjach, która uniemożliwia realizację prac przez Wykonawcę, - uzasadniona jest wyższym standardem wykonania robót, zmianą technologii, materiałów, zapobiegnie opóźnieniom w realizacji przedmiotu umowy. 4. Jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie w sytuacji: a) braku ich na rynku, b) pojawienia się na rynku materiałów, urządzeń nowszej generacji oraz nowych technologii, których zastosowanie będzie miało wpływ na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy, uzyskanie lepszej jakości robót, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie; c) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych w celu usunięcia wadliwych rozwiązań projektowych; 5. Oprócz warunków przewidzianych w § 10 umowy dopuszcza się możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w wypadku: a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT; b) wzrostu kosztów ponoszonych przez Wykonawcę (m. in. na ubezpieczenie budowy, ochronę placu budowy) w związku z wydłużeniem terminu zakończenia robót z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; Ewentualna podwyżka wynagrodzenia z tego tytułu nastąpi w oparciu o ustalenia przyjęte w protokole z negocjacji, na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających wzrost ponoszonych kosztów. c) ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego celowości rezygnacji z wykonania części zamówienia; d) zastosowania zmian opisanych w pkt. 4); e) ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w wyniku realizacji robót zamiennych; f) konieczność wykonania robót wskazanych w § 1 pkt. 5 wzoru umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zaniechania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Zakres robót zaniechanych zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego w protokole konieczności sporządzonym przy udziale Projektanta i przedstawiciela Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w trakcie wykonywania robót zmiany w szczegółowym harmonogramie realizacji przedmiotu umowy, dotyczącej zakresu rzeczowego robót oraz terminów ich realizacji, w sytuacji ograniczenia lub zwiększenia środków budżetowych przewidzianych w CPIB na dany rok budżetowy. W powyższej sytuacji dopuszcza się możliwość stosownej zmiany terminu zakończenia robót, przewidzianego w § 2 pkt. 1 lit. b umowy. Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu Stron, w formie pisemnego aneksu do niniejszej umowy pod rygorem nieważności. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zawiera załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wzór umowy, który zostanie przekazany wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

    IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.5.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazana wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

    IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.03.2016 godzina 10:30, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Krakowie , ul. Mogilska 85, 30-901 Kraków, kancelaria.

    IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt III.4.2 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców, przy czym oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia może zostać złożone przez pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może zostać złożone odrębnie przez każdego z wykonawców lub przez pełnomocnika. Pozostałe dokumenty mogą być złożone odrębnie lub wspólnie. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez spółkę cywilną aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, powinno być wydane dla każdego ze wspólników spółki cywilnej oddzielnie oraz dla spółki cywilnej. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami musi być podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. Powyższe upoważnienie musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Dokumenty wskazane w niniejszym ogłoszeniu winny być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę z tym, że: wydruk komputerowy aktualnej informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej posiadają status dokumentu oryginalnego i nie wymagają poświadczania ich za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument wymieniony w pkt III.4.6 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Na stronie internetowej zamawiającego (www.rzikrakow.wp.mil.pl) dostępne są wzory: 1. Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 2. Oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 3. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia 4. Informacji o przynależności do grupy kapitałowej 5. Wykazu robót budowlanych potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunku wiedzy i doświadczenia 6. Wykazu osób. II. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć w formie pisemnej. Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują drogą pisemną, faksem lub drogą elektroniczną (art. 27 ust. 1 ustawy). Każda ze stron na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania (art. 27 ust. 2 ustawy). W przypadku nie potwierdzenia otrzymania korespondencji przesłanej faksem lub e-mailem, za potwierdzenie doręczenia uznaje się raport potwierdzający nadanie faksu lub e-maila. korespondencje należy przesyłać na: email - rzikrakow.zam.publ@wp.mil.pl; fax - 261-13-13-06. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu. Zastrzeżenie dotyczące informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca zobowiązany jest złożyć we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofercie w sposób wyraźnie określający wole ich utajnienia, np. złożyć utajnione informacje w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem *tajemnica przedsiębiorstwa* lub spiąć (zszyć) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstw lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania, w celu zachowania ich poufności. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, nie później niż w terminie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofert, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.