Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-11-12
Warszawa: Przebudowa dworca kolejowego w Lesznie
Numer ogłoszenia: 206345 - 2009; data zamieszczenia: 12.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe , ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 47 41 561, faks 22 47 44 100.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dworcekolejowe.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Skarbu Państwa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dworca kolejowego w Lesznie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie określonym w dokumentacji projektowej wraz z realizacją projektu zapewniającego ciągłość funkcjonowania dworca dla zadania inwestycyjnego pn: Przebudowa dworca kolejowego w Lesznie. Zamawiający posiada prawomocne pozwolenie na budowę. 1. Opis charakterystyki obiektu nieruchomości dworcowej położonej w Lesznie przy ul. Dworcowej 1: Budynek dworca wybudowany został w 1877 roku, a w 1971 roku przeprowadzono całkowitą jego przebudowę. Jest to trzykondygnacyjny, podpiwniczony budynek o kubaturze - 127988 m3, powierzchni całkowitej - 2562,2 m2, powierzchni użytkowej - 2299,07m2 Konstrukcja budynku jest murowana z cegły ceramicznej, stropy są żelbetowe, dach żelbetowy kryty jest papą. Budynek wyposażony w instalacje teletechniczne, wodno-kanalizacyjne, c.o. Ogrzewany jest z kotłowni lokalnej. Nie wpisany do rejestru zabytków. 2. Roboty budowlane będą prowadzone przy konieczności zachowania odprawy podróżnych, z uwzględnieniem ich bezpieczeństwa. 3. Zamawiający proponuje zaplecze placu budowy zorganizować w budynku dworca oraz w bezpośrednim sąsiedztwie - od podjazdu. 4. W związku z realizacją przebudowy placu przeddworcowego i ul. Dworcowej w 2010 roku przez Urząd Miasta Leszno Zamawiający nie wyklucza zamiany lokalizacji placu budowy w zależności od technologii prac prowadzonych na tym terenie. 5. Zamawiający informuje, że z uwagi na przebudowę placu przeddworcowego i ul. Dworcowej niezbędnym będzie przebudowa kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z budynku dworca, co będzie skutkowało zmianą w istniejącym projekcie polegającą na tym, że zostanie zmieniony kierunek odprowadzenia ścieków do nowego przyłącza usytuowanego w innym miejscu niż obecnie. Dla tego fragmentu robót w terminie późniejszy zostanie zaktualizowana dokumentacja techniczna sieci kanalizacyjnej. Z posiadanych informacji wynika że instalacja wewnętrznej kanalizacji sanitarnej zostanie skierowana do pierwszej studzienki na podjeździe. O szczegółach zamawiający niezwłocznie powiadomi zainteresowanych udziałem w tym przetargu. Wykonawca kalkulując cenę ofertową przedmiotu zamówienia powinien uwzględnić niniejszą informację. 6. Zamówienie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami sztuki budowlanej mającymi zastosowanie przy wykonywaniu robót oraz wymaganiami SIWZ. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest równocześnie wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom - zał. nr 4..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w Postępowaniu jest skuteczne wniesienie wadium w wysokości 170.000,00 zł (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium musi być skutecznie wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: a. w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 49 1140 1010 0000 3523 8600 1001 w BRE Bank Oddział Warszawa, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - postępowanie przetargowe nr D7a-223-/4-1/2009. Zamawiający wymaga kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu wadium, który należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w którejś z form wskazanych w pkt IX.3. b do e, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie moment rejestracji złożenia dokumentu w siedzibie jednostki Zamawiającego: PKP SA Oddział Dworce Kolejowe w Warszawie, 00-861 Warszawa, ul. Hoża 63/67, Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji - Pani Barbara Wojda (pok. 316). Dokumenty muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień , b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, kondycja finansowa d) nie podlegają wykluczeniu z Postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy. 2. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu: a) Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał minimum trzy zamówienia na roboty budowlane w obiektach użyteczności publicznej obejmujące swym zakresem roboty ogólnobudowlane o wartości nie mniejszej niż 6.000.000,00 brutto za każde (obiekt użyteczności publicznej rozumie się jako obiekt zgodny z treścią § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Dz.U. Nr 75 poz. 690, ze zm.), b) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą lub osobami posiadającymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniejszej obowiązujących przepisów prawa oraz, że każda z w/w osób jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, c) Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową - w wysokości nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł, d) Wykonawca złoży oświadczenie że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy, a także, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy. 3. Zamawiający oceni spełnianie warunków przez Wykonawców, na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w punkcie VI. 4. W przypadku, gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie kilku Wykonawców, zamawiający dokonując oceny, czy spełniają oni wymagania określone w SIWZ, uwzględni uprawnienia, posiadaną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, personel oraz sytuację ekonomiczną i finansową wszystkich Wykonawców łącznie..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: (1) W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, dla każdego z Wykonawców wymagane jest przedłożenie wraz z ofertą następujących oświadczeń i dokumentów: a) oświadczenie, o którym mowa w pkt IV.2.d, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 Ustawy, a także, że nie polega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy, b) w zakresie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 Ustawy: (i) [1] aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (ii) [2] aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (iii) [3] aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, (iv) [4] zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, (v) [5] zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) w zakresie posiadania niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: (vi) [6] wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych, o których mowa w pkt. V.2.a) SIWZ, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat zakończenia, odbiorców i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje lub inny dokument) - wzór wykazu określony został w Załączniku nr 2, (vii) [7] wykaz osób posiadających wymagane, określone w pkt. V 2.b) uprawnienia i kwalifikacje lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniejszej obowiązujących przepisów prawa wraz z dokumentami potwierdzającymi ich posiadanie, z podaniem imienia i nazwiska, rodzaju kwalifikacji i daty uzyskania którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca według wzoru określonego w Załączniku nr 3 oraz pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeśli w ww. wykazie wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował, d) w zakresie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia: 2. [8] informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, która potwierdza spełnienie warunków V.2 c). Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z treścią § 2 rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich dokumenty te mają być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zm.): e) odpowiednio zamiast dokumentów wskazanych w pkt. VI.1.b[1],[3],[4],[5] dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że: a1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, a2) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, a3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, f) odpowiednio zamiast dokumentów wskazanych w pkt VI.1.b[2] zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, g) dokumenty, o których mowa w lit. a1), a3) oraz lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dokumenty, o których mowa w lit. a2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, h) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VI. 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; wymogi określone w lit. c) stosuje się odpowiednio. 3. Dokumenty, zgodnie z treścią §4 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich dokumenty te mają być składane wymienione w niniejszym SIWZ, muszą zostać złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę lub pełnomocnika Wykonawcy za zgodność z oryginałem. 4. Dokumenty wydane w języku innym niż język polski muszą zostać złożone wraz z ich tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę lub pełnomocnika Wykonawcy. 5. W przypadku, gdy o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie kilku Wykonawców wystarczy aby co najmniej jeden z Wykonawców, złożył dokumenty wskazane w pkt. VI.1. c) i d) dla potwierdzenia spełniania wymogów określonych w pkt. V.2. W przypadku dokumentów określonych w pkt. VI.1.b) wymaga się aby każdy z wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia złożył wymagane dokumenty. Dokument, o którym mowa w pkt. VI.1.a) powinien podpisać pełnomocnik ustanowiony zgodnie z art. 23 ust. 2 Ustawy. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pełnomocnictwo Wykonawca dołączy do oferty. Pełnomocnictwo powinno być dołączone w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza 7. W przypadku, gdy dokumenty składane przez wykonawców będą zawierały kwoty w walutach obcych, ich wartość zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu ogłoszonego przez NBP na dzień ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dworcekolejowe.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.dworcekolejowe.pl.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.12.2009 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy dostarczyć do siedziby jednostki Zamawiającego: PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe w Warszawie, 00-681 Warszawa, ul. Hoża 63/67, piętro IV, pok. 428 - Sekretariat..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Budowa gospodarczego obiektu budowlanego przeznaczonego na cele gospodarki leśnej - wieża dla nietoperzy na dz. ew. nr 4200/11 obręb Jasionka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.