Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-01-29
Ustka: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w Jednostce Wojskowej 4220 Ustka oraz w jednostkach organizacyjnych będących na zaopatrzeniu w 2015 r
Numer ogłoszenia: 20754 - 2015; data zamieszczenia: 29.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4220 , Lędowo-Osiedle 1N, 76-271 Ustka, woj. pomorskie, tel. 59 8151377, faks 59 8151578.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.6wog.wp.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojskowa jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w Jednostce Wojskowej 4220 Ustka oraz w jednostkach organizacyjnych będących na zaopatrzeniu w 2015 r.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest konserwacja i naprawa (serwis awaryjny) Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN), Telewizyjnych Systemów Nadzoru (TSN), Systemów Kontroli Dostępu (SKD) wraz z zaporami mechanicznymi (szlabany, bramki obrotowe itp.) i Elektronicznych Depozytorów Kluczy w Jednostce Wojskowej 4220 Ustka oraz w jednostkach organizacyjnych będących na zaopatrzeniu z podziałem na 5 zadań: ZADANIE Nr 1: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w jednostce wojskowej m. Chojnice. ZADANIE Nr 2: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w jednostkach i instytucjach wojskowych Czarne i Człuchów. ZADANIE Nr 3: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w jednostce wojskowej w m. Lębork. ZADANIE Nr 4: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w Jednostkach i instytucjach wojskowych m. Słupsk. ZADANIE Nr 5: Konserwacja i naprawa systemów wspomagających ochronę obiektów w Jednostkach i instytucjach wojskowych m. Ustka.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.00.00.00 - Usługi naprawcze i konserwacyjne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się: 1. Posiadaniem aktualnej (ważnej na dzień składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) koncesji wydanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia uprawniającą do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego (zgodnie z Ustawą o Ochronie Osób i Mienia z dnia 22 stycznia 1997 roku, Dz. U. nr 114, poz. 740 z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się: Wykonanymi, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanymi, głównymi usługami w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwoma (2) usługami w zakresie konserwacji i naprawy systemów wspomagających ochronę obiektów związanych z obronnością lub bezpieczeństwem państwa podległych Ministrowi Obrony Narodowej, (z podaniem ich nazwy, wartości, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie). - zał. Nr 5 Wartość wykonanych usług nie może być mniejsza niż: Zadania nr 1 - 20 000,00 zł łączna wartość wykonanych usług; Zadania nr 2 - 30 000,00 zł łączna wartość wykonanych usług; Zadania nr 3 - 30 000,00 zł łączna wartość wykonanych usług; Zadania nr 4 - 70 000,00 zł łączna wartość wykonanych usług; Zadanie nr 5 - 150 000,00 zł łączna wartość wykonanych usług Jeżeli Wykonawca dysponował będzie wiedzą i doświadczeniem udostępnianym przez inne podmioty, Wykonawca powinien wskazać te podmioty oraz załączyć zobowiązanie podmiotów udostępniających wiedzę i doświadczenia wraz z wymaganymi dokumentami.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 44 ustawy Pzp - zał. nr 1 do wniosku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże : 1.Dysponowanie osobami, które będą wykonywać zamówienie, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadania wymaganych uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nie czynności. Wykaz musi być wykonany według druku stanowiącego - zał. Nr 2 do wniosku. 2. Dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje i uprawnienia (zał. nr 3 i 4) 1) legitymacją kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego, dla wszystkich pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia. 2) poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienia przez kierownika jednostki organizacyjnej do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, jeżeli osoby nie posiadają poświadczenia bezpieczeństwa, dla wszystkich pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia. 3) aktualne zaświadczenia o przeszkoleniu z ochrony informacji niejawnych dla wszystkich pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia. 4) świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci zaliczonych do grupy 1 o napięciu do 1kV na stanowisku dozoru w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu, prac kontrolno-pomiarowych dla co najmniej jednej osoby realizującej przedmiot zamówienia, 5) świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci zaliczonych do grupy 1 o napięciu do 1kV na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu dla wszystkich osób przewidzianych do realizacji zamówienia. 6) zaświadczenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego dla wszystkich osób przewidzianych do realizacji zadania. 7) zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń lub autoryzacji w zakresie projektowania (systemy alarmowe w klasie SA3, SA4, Grade2, Grade3), instalacji, programowania, konserwacji urządzeń (systemów, programów) z rodziny: SATEL, GALAXY, SOYAL, SZERSZEŃ, InPro BMS, RISCO (ROKONET), PROTECTOR, BCS, BOSCH, NOVUS, ALNET, SAMSUNG, DEISTER ELEKTRONIC, POLON-ALFA dla przynajmniej jednej osoby przewidzianej do realizacji przedmiotu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się: Posiadaniem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zakres odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej o wartości co najmniej: Zadanie nr 1 - 50 000,00 PLN Zadanie nr 2 - 70 000,00 PLN Zadanie nr 3 - 80 000,00 PLN Zadanie nr 4 - 120 000,00 PLN Zadanie nr 5 - 200 000,00 PLN W przypadku złożenia wniosku na więcej niż jedno zadanie wartość ubezpieczenia musi być suma minimalnych wartości ubezpieczeń dla poszczególnych zadań.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia tych zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 10.
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu
Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, nie więcej niż dziesięciu (10) Wykonawców. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż dziesięciu (10) Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali najwyższe oceny spełniania tych warunków, zgodnie z punktacją określoną poniżej w ogłoszeniu: 1. W przypadku, gdy Wykonawca jedynie wykaże spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w punkcie III.3.2) niniejszego ogłoszenia - 1 punkt. 2. Za każdą (ponad wymagane minimum dwie usługi o łącznej wartości: dla zad. I- 20 000,00 zł; dla zad. II - 30 000,00 zł; dla zad. III - 30 000,00 zł; dla zad. IV -70 000,00 zł i dla zad. 5 -150 000,00 zł) wykonaną usługę w zakresie konserwacji i napraw systemów wspomagających ochronę obiektów związanych z obronnością lub bezpieczeństwem państwa podległych Ministrowi Obrony Narodowej, o wartości nie mniej niż 10 000,00 zł.- (dodatkowo) 2 punkty za każdą dodatkową wykazaną usługę (zostanie przyznanych maksymalnie 10 punktów). 3. Wykonawca wykaże, ze posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ponad kwotę: Zadanie nr 1 ponad kwotę 50 000,00 zł o co najmniej 10 000,000 zł - 1 punkt Zadanie nr 2 ponad kwotę 70 000,00 zł o co najmniej 10 000,00 zł - 1 punkt Zadanie nr 3 ponad kwotę 80 000,00 zł o co najmniej 10 000,00 zł - 1 punkt Zadanie nr 4 ponad kwotę 120 000,00 zł o co najmniej 10 000,00 zł - 1 punkt Zadanie nr 5 ponad kwotę 150 000,00 zł, o co najmniej 10 000,00 zł - 1 punkt.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 50
- 2 - cena 1 roboczogodziny - 40
- 3 - Ilośc grup dwuosobowych, które będą jednocześnie wykonywać prace naprawcze w różnych obiektach - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza wprowadzenie zmian do zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian poprzez dopuszczenie możliwości zmian umowy w formie pisemnego aneksu dotyczącego: 1. Zmiany wartości brutto umowy na pisemny wniosek Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatkowej podatku od towarów i usług (VAT) dotyczącej zakresu przedmiotu zamówienia. 2. Zmiany osób reprezentujących Wykonawcę i Zamawiającego z przyczyn losowych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.6wog.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 4220, Lędowo - Osiedle 1N, 76 - 271 Ustka, budynek nr 29, pokój nr 110..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.02.2015 godzina 10:00, miejsce: Jednostka Wojskowa 4220, Lędowo - Osiedle 1N, 76 - 271 Ustka, budynek nr 25, pokój nr 9..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie trzech lat przed wszczęciem postępowania poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z USTKI
- Sukcesywne usługi usuwania śniegu oraz usuwania śliskości w sezonie zimowym 2024/25 dróg, chodników, ciągów pieszo - jezdnych Gminy Ustka
- Zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych z terenu Miasta Ustka z usługami opiekuńczymi oraz bez usług opiekuńczych
- Modernizacja hydroforni na terenie Ośrodka Szkoleniowo - Wypoczynkowego Leśnik w Orzechowie - V postępowanie
więcej: przetargi w Ustce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie okresowych przeglądów, konserwacji i serwisowania urządzeń instalacji gazowych w budynkach UR
- Wykonanie usługi naprawy oraz konserwacji urządzeń grzewczych na paliwo płynne typu KL-15, KL-35, RL-36, K-40 na potrzeby 43 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Świętoszowie
- Konserwacja budynków i lokali komunalnych zarządzanych przez PGKiM Sp. z o.o. w Koninie
- Umieszczanie plakatów w gablotach reklamowych w wiatach przystankowych na terenie m.st. Warszawy w ramach realizacji kampanii reklamowych
- Usługi napraw sprzętu gastronomicznego i chłodniczego służby żywnościowej 32WOG oraz jednostkach i instytucjach wojskowych będących na zaopatrzeniu w ich miejscach dyslokacji w zakresie 4 części
- ZP.U.LW.70.2024 Montaż oraz wymiana wodomierzy w budynku mieszkalnym w Warszawie przy ul. Waryńskiego 6
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.