Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2007-04-06
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Kędzierzyn-Koźle: wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu przy Placu Wolności 13 Publikacja obowiązkowa.
I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu, do kontaktów: Olga Broda, Maja Makowiecka-Sroka, Piotr Kmieć, pl. Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077 4833116, e-mail: starostwo@powiat.kedzierzyn-kozle.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): WWW.POWIAT.KEDZIERZYN-KOZLE.PL Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu, Wydział Gospodarczy II piętro pokój nr 30, Olga Broda, Maja Makowiecka-Sroka, Piotr Kmieć, Plac Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077/47-23-200 lub 201, wew. 58 lub 40, fax 077/47-23-295, e-mail: gospodarczy@powiat.kedzierzyn-kozle.pl, www.powiat.kedzierzyn-kozle.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu, Wydział Gospodarczy II piętro pokój nr 30, Maja Makowiecka-Sroka, Piotr Kmieć, Plac Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077/47-23-200 lub 201 wew. 40, fax 077/47-23-295, e-mail: gospodarczy@powiat.kedzierzyn-kozle.pl, www.powiat.kedzierzyn-kozle.pl. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu, Wydział Gospodarczy II piętro pokój nr 30, Maja Makowiecka-Sroka, Piotr Kmieć, Plac Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, tel. 077/47-23-200 lub 201 wew. 40, fax 077/47-23-295, e-mail: gospodarczy@powiat.kedzierzyn-kozle.pl, www.powiat.kedzierzyn-kozle.pl. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Ogólne usługi publiczne. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.
II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu przy Placu Wolności 13. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Starostwo Powiatowe Plac Wolności 13 47-220 Kędzierzyn-Koźle. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wymiana stolarki okiennej i drzwiowej balkonowej w budynku Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu przy Placu Wolności 13. Istniejąca stolarka okienna i drzwiowa balkonowa jest drewniana skrzynkowa, osadzona w otworach z węgarkiem. Przy wymianie istniejącej stolarki na nową należy odtworzyć zasadnicze elementy zdobnicze. Niniejsze zamówienie obejmuje wymianę stolarki: - w piwnicy: okna drewniane na okna z tworzyw PCV - na parterze: okna drewniane na okna drewniane klejone - na I piętrze: okna i drzwi balkonowe drewniane na okna i drzwi balkonowe drewniane klejone. Przedmiot zamówienie oraz szczegółowy zakres robót określają: - specyfikacja ogólna techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (ST-O) stanowiąca załącznik do niniejszej SIWZ - specyfikacja szczegółowa techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (SST-1) stanowiąca załącznik do niniejszej SIWZ - przedmiar robót stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ - Załącznik nr 1 - obejmujący zestawienie okien z tworzyw PCV w piwnicy - Załącznik nr 2 - obejmujący zestawienie okien drewnianych klejonych na parterze budynku - Załącznik nr 3 - obejmujący zestawienie okien i drzwi balkonowych drewnianych klejonych na I piętrze - wizja lokalna WAŻNE! Przed zamówieniem stolarki należy wykonać pomiary otworów z natury - Przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał pomocniczy ułatwiający Wykonawcy wyliczenie ceny ofertowej przedmiotu zamówienia. - Podane w materiałach przetargowych nazwy dostawców, producentów, materiałów, urządzeń, czy ich elementów należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy \Prawo zamówień publicznych\. Oznacza to, że wykonawca może zaoferować materiały lub urządzenia równoważne pod warunkiem, że klasa ich jakości będzie odpowiadać podanej w materiałach przetargowych oraz będą zachowane parametry techniczne i jakościowe. W takiej sytuacji należy również podać nazwę dostawcy, producenta oraz nazwę oferowanego materiału czy urządzenia i udokumentować jego jakość, celem porównania. Do oferty należy załączyć dokumentację dopuszczającą proponowane rozwiązanie materiałowo-techniczne do stosowania w budownictwie lub dokumentację montażową - warsztatową zastosowanego rozwiązania. - Do niniejszej SIWZ dołączony jest przedmiar robót, załączniki nr 1, 2, 3 obejmujące zestawienie okien i drzwi balkonowych oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót szczegółowa i ogólna (ST-O, SST-1). Wykonanie zadania obejmuje dodatkowo: a) Organizację i zagospodarowanie placu budowy. b) Organizację ruchu i oznakowanie budowy. c) Instrukcja konserwacji i eksploatacji. d) Wywóz materiałów rozbiórkowych nie nadających się do odzysku na Miejskie Składowisko Odpadów lub na inne miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. e) Składowanie w rejonie placu budowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego zdemontowanych materiałów nadających się do odzysku po uprzedniej akceptacji inwestora. f) Likwidację placu budowy. g) Przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: 1 Formularz oferty wypełniony ściśle według załączonego wzoru druk nr 1; 2 Kosztorys ofertowy; 3 Oświadczenie wykonawcy na podstawie art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 ze zm.) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1-2 ustawy pzp - druk nr 2; 4 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej potwierdzające uprawnienia do wykonywania działań lub czynności objętych niniejszym zamówieniem, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5 Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6 Podpisany projekt umowy wraz z kartą gwarancyjną przez osobę upełnomocnioną do reprezentowania Wykonawcy oraz harmonogram rzeczowo-finansowy sporządzony przez Wykonawcę niezależnie od czasu realizacji przedmiotu zamówienia i ilości etapów płatności. Harmonogram powinien zawierać, co najmniej takie dane jak: nazwa zadania, kwota, czas realizacji, siły własne, podwykonawstwo, etapy płatności - druk nr 3; (podpisanie projektu umowy przez wykonawcę jest równoznaczne z zaakceptowaniem warunków w niej zawartych) 7. Pełnomocnictwo wykonawcy wiodącego - druk nr 4 (załączyć tylko do ofert składanych przez wykonawców występujących wspólnie lub spółki cywilne) 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Oryginalny kod CPV: 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Kod CPV wg słownika 2008: 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Oryginalny kod CPV: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Oryginalny kod CPV: 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej Kod CPV wg słownika 2008: 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Przedmiotem zamówienia jest wymiana stolarki okiennej i drzwiowej balkonowej w budynku Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu przy Placu Wolności 13. Istniejąca stolarka okienna i drzwiowa balkonowa jest drewniana skrzynkowa, osadzona w otworach z węgarkiem. Przy wymianie istniejącej stolarki na nową należy odtworzyć zasadnicze elementy zdobnicze. Niniejsze zamówienie obejmuje wymianę stolarki: - w piwnicy: okna drewniane na okna z tworzyw PCV - na parterze: okna drewniane na okna drewniane klejone - na I piętrze: okna i drzwi balkonowe drewniane na okna i drzwi balkonowe drewniane klejone. Przedmiot zamówienie oraz szczegółowy zakres robót określają: - specyfikacja ogólna techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (ST-O) stanowiąca załącznik do niniejszej SIWZ - specyfikacja szczegółowa techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (SST-1) stanowiąca załącznik do niniejszej SIWZ - przedmiar robót stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ - Załącznik nr 1 - obejmujący zestawienie okien z tworzyw PCV w piwnicy - Załącznik nr 2 - obejmujący zestawienie okien drewnianych klejonych na parterze budynku - Załącznik nr 3 - obejmujący zestawienie okien i drzwi balkonowych drewnianych klejonych na I piętrze - wizja lokalna WAŻNE! Przed zamówieniem stolarki należy wykonać pomiary otworów z natury - Przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał pomocniczy ułatwiający Wykonawcy wyliczenie ceny ofertowej przedmiotu zamówienia. - Podane w materiałach przetargowych nazwy dostawców, producentów, materiałów, urządzeń, czy ich elementów należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy \Prawo zamówień publicznych\. Oznacza to, że wykonawca może zaoferować materiały lub urządzenia równoważne pod warunkiem, że klasa ich jakości będzie odpowiadać podanej w materiałach przetargowych oraz będą zachowane parametry techniczne i jakościowe. W takiej sytuacji należy również podać nazwę dostawcy, producenta oraz nazwę oferowanego materiału czy urządzenia i udokumentować jego jakość, celem porównania. Do oferty należy załączyć dokumentację dopuszczającą proponowane rozwiązanie materiałowo-techniczne do stosowania w budownictwie lub dokumentację montażową - warsztatową zastosowanego rozwiązania. - Do niniejszej SIWZ dołączony jest przedmiar robót, załączniki nr 1, 2, 3 obejmujące zestawienie okien i drzwi balkonowych oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót szczegółowa i ogólna (ST-O, SST-1). Wykonanie zadania obejmuje dodatkowo: a) Organizację i zagospodarowanie placu budowy. b) Organizację ruchu i oznakowanie budowy. c) Instrukcja konserwacji i eksploatacji. d) Wywóz materiałów rozbiórkowych nie nadających się do odzysku na Miejskie Składowisko Odpadów lub na inne miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. e) Składowanie w rejonie placu budowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego zdemontowanych materiałów nadających się do odzysku po uprzedniej akceptacji inwestora. f) Likwidację placu budowy. g) Przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Pożądany; okres w miesiącach: 2
III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Nie dotyczy 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia zgodnie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz.177 ze zm.) mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Zamawiający żąda, aby Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu złożył wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 6) niniejszej SIWZ. B. Zamawiający żąda aby dokumenty składane były odpowiednio w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. C. Zamawiający uzna wymienione powyżej warunki udziału w postępowaniu za spełnione na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych i opisanych w specyfikacji oraz złożonych przez wykonawcę. D. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie przedłożonych przez wykonawców dokumentów, których listę zawiera pkt 6) niniejszej SIWZ. E. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. F. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. G. Brak jakiegokolwiek z wymienionych w pkt. 6) niniejszej SIWZ dokumentu potwierdzającego spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub oświadczenia o spełnieniu tych warunków lub złożenie w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia. Oferta wykonawcy wykluczonego zostanie uznana za odrzuconą. H. Z postępowania zostaną wykluczeni Wykonawcy nie spełniający warunków określonych w art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.). Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawcę o wyklu¬czeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Formularz oferty wypełniony ściśle według załączonego wzoru druk nr 1; 2 Kosztorys ofertowy; 3 Oświadczenie wykonawcy na podstawie art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 ze zm.) o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1-2 ustawy pzp - druk nr 2; 4 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej potwierdzające uprawnienia do wykonywania działań lub czynności objętych niniejszym zamówieniem, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5 Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6 Podpisany projekt umowy wraz z kartą gwarancyjną przez osobę upełnomocnioną do reprezentowania Wykonawcy oraz harmonogram rzeczowo-finansowy sporządzony przez Wykonawcę niezależnie od czasu realizacji przedmiotu zamówienia i ilości etapów płatności. Harmonogram powinien zawierać, co najmniej takie dane jak: nazwa zadania, kwota, czas realizacji, siły własne, podwykonawstwo, etapy płatności - druk nr 3; (podpisanie projektu umowy przez wykonawcę jest równoznaczne z zaakceptowaniem warunków w niej zawartych) 7. Pełnomocnictwo wykonawcy wiodącego - druk nr 4 (załączyć tylko do ofert składanych przez wykonawców występujących wspólnie lub spółki cywilne)
IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.kedzierzyn-kozle.pl/cms/php/strona.php3?cms=cms_powkk&id_dzi=6&id_men=7. Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2007 godzina 11:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 08.05.2007, godzina 11:30, Starostwo Powiatowe Plac Wolności 13 47-220 Kędzierzyn-Koźle, Wydział Gospodarczy II piętro pokój nr 30.
VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 04.04.2007.
INNE PRZETARGI Z KĘDZIERZYNA-KOŹLA
- Dokumentacja projektowo-kosztorysowa w zakresie budowy/przebudowy ul. Połanieckich i Leona Wyczółkowskiego w Kędzierzynie-Koźlu
- Dostawa pojemników na odpady dla Czysty Region sp. z o. o. w Kędzierzynie-Koźlu
- Świadczenie usługi ochrony osób, budynku i mienia oraz przewozu akt dla Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu na 2025r.
- Świadczenie usługi utrzymania czystości terenu Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu w 2025r.
- Dostawy warzyw i owoców świeżych oraz kiszonych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu w I półroczu 2025 roku
- Świadczenie usług związanych z prowadzeniem zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ramach rządowego programu "Za Życiem" w roku 2025
więcej: przetargi w Kędzierzynie-Koźlu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Rozbudowa Szkoły Podstawowej oraz budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej w msc. Skuły (dokończenie rozbudowy)
- BUDOWA ŚCIEŻKI ROWEROWEJ Z MIEJSCOWOŚCI WSCHOWA DO MIEJSCOWOŚCI LGIŃ W OPARCIU O PRZEBIEG DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 305 - ETAP III -HETMANICE- LGIŃ granica województwa
- Przebudowa zbiornika retencyjnego we wsi Leśniowice
- Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 110 przy ul. Bohaterów 41
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.