Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-05-29
Katowice: ZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.: BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NA: PRZEBUDOWIE SIECI WODOCIĄGOWEJ, ODWODNIENIU WYKOPU, PRZEBUDOWIE SIECI GAZOWEJ I WYKONANIU POSADOWIENIA OBIEKTU WD-1.
Numer ogłoszenia: 209752 - 2013; data zamieszczenia: 29.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, 40-609 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 7819211, faks 032 781 92 00 , strona internetowa www.zdw.katowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.: BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NA: PRZEBUDOWIE SIECI WODOCIĄGOWEJ, ODWODNIENIU WYKOPU, PRZEBUDOWIE SIECI GAZOWEJ I WYKONANIU POSADOWIENIA OBIEKTU WD-1..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZAMÓWIENIE DODATKOWE DO UMOWY NR WI/P/111202/1/1 Z DNIA 30 KWIETNIA 2012 R. DLA INWESTYCJI PN.: BUDOWA PÓŁNOCNEJ OBWODNICY MIEJSCOWOŚCI PSZCZYNA - PROJEKTOWANA DROGA WOJEWÓDZKA NR 935, POLEGAJĄCE NA: PRZEBUDOWIE SIECI WODOCIĄGOWEJ, ODWODNIENIU WYKOPU, PRZEBUDOWIE SIECI GAZOWEJ I WYKONANIU POSADOWIENIA OBIEKTU WD-1..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.22 - Roboty budowlane w zakresie obwodnic .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
1. Projekt przekładki sieci wodociągowej w ul. Doświadczalnej został wykonany, zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o. o. w Pszczynie. Ww. warunki wskazywały na istniejącą sieć o średnicy DN110 PCV na podstawie czego został opracowany i uzgodniony z PIK Sp. z o. o. projekt przekładki wodociągu. W związku z prowadzonymi robotami przygotowawczymi dotyczącymi przebudowy sieci wodociągowej stwierdzono występowanie odmiennej średnicy wodociągu od tej, jaką przewidywała dokumentacja projektowa, a mianowicie istniejący wodociąg podlegający przebudowie posiada średnicę DN160. W związku z zaistniałą sytuacją wystąpiono do Projektanta o nadzór autorski dostosowujący projekt do warunków rzeczywistych. Projektant na podstawie warunków jakie występują w terenie opracował i przekazał zaktualizowany przedmiar uwzględniający konieczność wykonania robót pozwalających na przebudowę przedmiotowego odcinka sieci wodociągowej, zgodnie z istniejącymi warunkami w terenie. Zaistniałej sytuacji nie można było przewidzieć na etapie prowadzenia postępowania przetargowego. 2. Wykonawca zrealizował roboty ziemne (wykop pod wymianę gruntu), zgodnie z dokumentacją projektową w km 57+000 do km 57+450. Przeprowadzono badania kontrolne podłoża po wymianie gruntu, które potwierdziły osiągnięcie założonych w projekcie nośności (E2>=25 MPa) wymaganych pod wykonanie materacy wzmacniających podłoże. Na tej podstawie wykonawca przystąpił do wykonywania na ww. odcinku materaca wzmacniającego podłoże. Po wykonaniu wzmocnienia podłoża nie uzyskano wymaganych dokumentacją parametrów nośności. Występowanie złożonych, a co za tym idzie odmiennych, warunków gruntowo - wodnych w stosunku do przyjętych wg realizowanej dokumentacji projektowej, przy zawilgoceniu powoduje zmianę stanu gruntu, który przyczynia się do zmniejszenia parametrów nośności. Przy gruntach kategorii G3, G4 wilgotność ma znaczący wpływ na ich właściwości, a co za tym idzie na spadek nośności, co skutkuje brakiem możliwości uzyskania wymaganych parametrów wg STWiORB. Wymienione wyżej warunki gruntowo - wodne spowodowały zawilgocenie wykonanych warstw i utrzymywanie się wilgoci w tych warstwach pomimo wykonanego, zgodnie z dokumentacją projektową drenażu podłużnego pod rowami. Na podstawie przeprowadzonych badań projektant opracował dokumentację zamienną przedstawiającą sposób wykonania poprawy odwodnienia na odcinku w km 57+000 - 57+450. Rozwiązanie to obejmuje wykonanie dodatkowego drenażu podłużnego, który spowoduje obniżenie poziomu wody gruntowej pod konstrukcją jezdni. Występujące zmienne warunki gruntowo - wodne na terenie budowanej obwodnicy, powodujące zmianę stanu gruntu doprowadziły do sytuacji, której nie było można przewidzieć na etapie prowadzenia postępowania przetargowego. 3. Z uwagi na istniejące warunki terenowe, niezinwentaryzowane podziemne sieci uzbrojenia kolidujące z projektowanymi gazociągami, konieczne jest wydłużenie zaprojektowanych sieci gazowych. Wydłużenie gazociągów w stosunku do pozycji TER wynika również z nieznacznych zmian zagłębienia projektowanej sieci z uwagi na występujące przeszkody terenowe. Ponadto po dokonaniu inwentaryzacji w terenie ilości rur stalowych istniejącego gazociągu nie odpowiada ona ilości w stosunku do wniesionej na mapie do celów projektowych. Ze względu na umiejscowienie urządzeń obcych pod ziemią, nie było można przewidzieć ww. sytuacji na etapie prowadzenia postępowania przetargowego. 4. Wykonawca podczas prowadzenia robót ziemnych pod podporami P1 i P2 wiaduktu drogowego WD-1 natrafił na występowanie w podłożu słabonośnych gruntów. Otrzymane wyniki z przeprowadzonych badań potwierdziły, iż podłoże nie posiada wymaganych parametrów pozwalających na dalszą budowę obiektu. Podczas przeprowadzonych badań uzupełniających przez Wykonawcę robot stwierdzono występowanie w podłożu gruntów spoistych (glin pylastych zwięzłych warstwowanych piaskiem drobnym w stanie twardoplastycznym) o zróżnicowanym stopniu plastyczności. Wykonanie posadowienia podpór wg technologii założonej w dokumentacji projektowej, nie gwarantuje uzyskania prawidłowej stateczności posadowienia obiektu. W związku z powyższym konieczne jest wykonanie rozparcia ścianki szczelnej, a następnie pogłębienie wykopu do rzędnej (ok. 1÷1,2 m) na której, zalegają grunty pozwalające na prawidłowe posadowienie podpór. Złożone warunki gruntowe i gruntowo - wodne nie pozwoliły na precyzyjne określenie na etapie opracowywanej dokumentacji projektowej, jak i przeprowadzonego postępowania przetargowego rodzaju gruntu oraz jego stopnia plastyczności. Wyżej wymienione roboty nie były możliwe do przewidzenia na etapie wykonywania dokumentacji projektowej. Niewykonanie w możliwie jak najszybszym terminie ww. robót będzie skutkować opóźnieniami na odcinku A budowanej obwodnicy miejscowości Pszczyny. Brak wybudowania ww. obwodnicy, jak również przedłużające się prace związane z jej realizacją, stwarzać będą dodatkowego zagrożenia i uciążliwości dla uczestników ruchu oraz okolicznych mieszkańców, co uniemożliwi również prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego. W związku z powyższym wystąpiła konieczność wprowadzenia robót dodatkowych, których zakres nie był objęty zamówieniem podstawowym. Przedstawiony wyżej zakres prac, jaki wynika ze stwierdzonych w trakcie robót okoliczności stał się konieczny do realizacji w celu prawidłowego wykonania robot podstawowych objętych dokumentacją projektową. Zgodnie z zapisami art. 67, ust 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) uznano, iż możliwe jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki. Należałoby podkreślić, że wykonanie należycie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Łączna wartość robót nie przekroczy 50% wartości realizowanego zamówienia. Zakres zamówienia dodatkowego nie jest objęty zamówieniem podstawowym, a jego wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. Wartość zamówienia dodatkowego określona została na podstawie kosztorysu inwestorskiego i wynosi 452 402,38 zł netto, co stanowi około 1,04 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
STRABAG SP. Z O.O., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Zakup pojazdu typu autobus
- Remont mieszkań (III)/XV/2024
- Usługa przemieszczania /holowania/ pojazdów oraz części pojazdów na koszt Policji dla jednostek Policji garnizonu śląskiego
- Dostawa urządzeń sieciowych
- Dostawa subskrypcji dla systemu VoIP oraz usługa wsparcia
- Świadczenie usług pełnienia dyżurów awaryjnych
więcej: przetargi w Katowicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.