Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-08-04
Pszów: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
Numer ogłoszenia: 209799 - 2010; data zamieszczenia: 04.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pszów , ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów, woj. śląskie, tel. 032 455 88 76, faks 032 455 86 36.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszow.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Zamówienie dotyczy udzielenia Gminie Miasto Pszów długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach którego realizowane będzie zadanie inwestycyjne w zakresie Modernizacji układu komunikacyjnego w centrum Pszowa: 1. kwota kredytu: 2.220.000,00 zł; 2. okres kredytowania: 83 (osiemdziesiąt trzy) miesiące; 3. okres zaciągania kredytu: uruchomiony w 3 transzach: -I transza - do pięciu dni od daty podpisania umowy - w wysokości 650.000,00 zł; -II transza - we wrześniu 2010 r. - w wysokości 1.100.000,00 zł; -III transza - w październiku 2010 r. - w wysokości 470.000,00 zł; na żądanie Zamawiającego; 4. okres karencji w spłacie kapitału: do końca maja 2011 r.; 5. spłata odsetek: miesięcznie, na koniec każdego miesiąca, naliczane od bieżącej kwoty zadłużenia; 6. spłata kapitału: -w czerwcu 2011 r. - jednorazowa spłata w wysokości 1.000.000,00 zł; -od 2012 r. - 65 (sześćdziesiąt pięć) równych rat miesięcznych, na koniec każdego miesiąca w wysokości 18.700,00 zł i 1 (jedna) rata w wysokości 4.500,00 zł; 7. dodatkowe uwarunkowania: -Zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części bez konieczności dodatkowej prowizji lub innych obciążeń z tego tytułu -Zamawiający nie dopuszcza możliwości ponoszenia obciążeń z tytułu niewykorzystanej części kwoty kredytu -Zamawiający nie dopuszcza możliwości poniesienia opłaty, ani innych obciążeń z tytułu uruchomienia kredytu bądź prowizji przygotowawczej -Zamawiający dopuszcza możliwość refundacji poniesionych wcześniej wydatków związanych z realizacją zadania finansowanego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach Modernizacji układu komunikacyjnego w centrum Pszowa -Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową. II. Zamawiający udostępnia następującą dokumentację: -Uchwała Nr XL/323/2010 Rady Miejskiej w Pszowie z dnia 8 lipca 2010 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, - Uchwała Nr XXXIV/290/2010 Rady Miejskiej w Pszowie z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie budżetu Miasta Pszów na rok 2010 wraz z jej zmianami, - sprawozdanie Rb-27S za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - sprawozdanie Rb-28S za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - sprawozdanie Rb-NDS za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - sprawozdanie Rb-Z i Rb-N za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - bilans z wykonania budżetu Gminy na 31 grudnia 2009 r., - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o prawidłowości dołączonej do projektu uchwały budżetowej na rok 2010 r. prognozy kwoty długu Miasta Pszów, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia przestrzegania przepisów ustawy dotyczących uchwalania i wykonywania budżetów w następnych latach, - opinia Regionalnej izby Obrachunkowej dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2009, - sytuacja finansowa Gminy - przepływy pieniężne..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 83.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Szczegółowe zapisy dotyczące warunków złożenia wadium zawarte są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub dokumenty równoważne (potwierdzające prawo prowadzenia na terenie polski działalności bankowej w zakresie udzielania kredytów zgodnie z przepisami powołanej wyżej ustawy).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji; 2. Podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy projekt umowy proponowany przez Wykonawcę, zawierający wszystkie istotne dla zamawiającego postanowienia umowne, wskazane w pkt 22 specyfikacji. Jeśli projekt nie będzie uwzględniał przedmiotowych postanowień bądź będzie z nimi sprzeczny, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona (z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 ustawy). Ostateczna treść umowy będzie uzgodniona przez strony po rozstrzygnięciu przetargu w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych i kwestii nie objętych ww. postanowieniami; 3. Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. 4. Kopię dowodu wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pszow.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziby Zamawiającego - Referat Inwestycji, Remontów, Architektury i Gospodarki Gruntami, ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2010 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - Referat Inwestycji, Remontów, Architektury i Gospodarki Gruntami, ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Wszystkie niżej wymienione wymogi stanowią istotne dla zamawiającego postanowienia umowy, w związku z czym muszą się one znaleźć w zaproponowanym przez wykonawcę projekcie umowy. Jeśli projekt umowy nie będzie uwzględniał przedmiotowych warunków bądź będzie z nimi sprzeczny, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 ustawy. 1. kredyt zostanie przeznaczony na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach którego realizowane będzie zadanie inwestycyjne w zakresie: Modernizacji układu komunikacyjnego w centrum Pszowa, z możliwością refundacji poniesionych już wcześniej wydatków związanych z ww. inwestycją. 2. kredyt zostanie uruchomiony w trzech transzach: I transza - do pięciu dni od daty podpisania umowy - w wysokości 650.000,00 zł; II transza - we wrześniu 2010 r. - w wysokości 1.100.000,00 zł; III transza - w październiku 2010 r. - w wysokości 470.000,00 zł; na żądanie Zamawiającego 3. płatności zobowiązań zamawiającego z tytułu obsługi kredytu (odsetki) regulowane będą miesięcznie (w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca) według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy (w okresie karencji odsetki płatne będą od wykorzystanej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału odsetki malejące) - aktualizacja stopy procentowej będzie następowała pierwszego dnia każdego miesiąca, obowiązująca będzie stawka WIBOR 1M ogłoszona dwa dni robocze przed dniem aktualizacji; 4. spłata kapitału następować będzie: - w czerwcu 2011 r. - jednorazowa spłata w wysokości 1.000.000,00 zł; - od 2012 r. - 65 (sześćdziesiąt pięć) równych rat miesięcznych, na koniec każdego miesiąca w wysokości 18.700,00 zł i 1 (jedna) rata w wysokości 4.500,00 zł 5. zamawiający nie dopuszcza ponoszenia opłat i prowizji z tytułu uruchomienia i udostępnienia kredytu; 6. bank winien zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty jakiejkolwiek części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez zamawiającego dodatkowych kosztów, po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze dokonania takiej spłaty (najdalej - w okresie odsetkowym poprzedzającym okres odsetkowy, w którym nastąpi wcześniejsza spłata); 7. jedyną dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu akceptowaną przez zamawiającego jest weksel in blanco z deklarację wekslową. II. Ostateczna treść umów będzie uzgodniona przez strony po rozstrzygnięciu przetargu w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych i kwestii nieobjętych wymienionymi powyżej warunkami. III. Zamawiający zastrzega sobie możliwość korzystania z instrumentów zabezpieczających ryzyko zmiany stopy procentowej w dowolnym banku..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PSZOWA
- Opracowanie projektu Planu Ogólnego Miasta Pszów
- Rozbudowa wraz z przebudową sali zajęć warsztatowych w budynku ZSP w Pszowie przy ul. Romualda Traugutta 32
- Budowa Miasteczka Ruchu Rowerowego
więcej: przetargi w Pszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w kwocie 6 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie występującego w ciągu roku 2025 przejściowego deficytu budżetu Gminy Bodzentyn.
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Lubelskiego i jednostek organizacyjnych Powiatu Lubelskiego"
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.