eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PszówZaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-08-04

Pszów: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
Numer ogłoszenia: 209799 - 2010; data zamieszczenia: 04.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pszów , ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów, woj. śląskie, tel. 032 455 88 76, faks 032 455 86 36.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszow.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Zamówienie dotyczy udzielenia Gminie Miasto Pszów długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.220.000,00 zł na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach którego realizowane będzie zadanie inwestycyjne w zakresie Modernizacji układu komunikacyjnego w centrum Pszowa: 1. kwota kredytu: 2.220.000,00 zł; 2. okres kredytowania: 83 (osiemdziesiąt trzy) miesiące; 3. okres zaciągania kredytu: uruchomiony w 3 transzach: -I transza - do pięciu dni od daty podpisania umowy - w wysokości 650.000,00 zł; -II transza - we wrześniu 2010 r. - w wysokości 1.100.000,00 zł; -III transza - w październiku 2010 r. - w wysokości 470.000,00 zł; na żądanie Zamawiającego; 4. okres karencji w spłacie kapitału: do końca maja 2011 r.; 5. spłata odsetek: miesięcznie, na koniec każdego miesiąca, naliczane od bieżącej kwoty zadłużenia; 6. spłata kapitału: -w czerwcu 2011 r. - jednorazowa spłata w wysokości 1.000.000,00 zł; -od 2012 r. - 65 (sześćdziesiąt pięć) równych rat miesięcznych, na koniec każdego miesiąca w wysokości 18.700,00 zł i 1 (jedna) rata w wysokości 4.500,00 zł; 7. dodatkowe uwarunkowania: -Zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części bez konieczności dodatkowej prowizji lub innych obciążeń z tego tytułu -Zamawiający nie dopuszcza możliwości ponoszenia obciążeń z tytułu niewykorzystanej części kwoty kredytu -Zamawiający nie dopuszcza możliwości poniesienia opłaty, ani innych obciążeń z tytułu uruchomienia kredytu bądź prowizji przygotowawczej -Zamawiający dopuszcza możliwość refundacji poniesionych wcześniej wydatków związanych z realizacją zadania finansowanego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach Modernizacji układu komunikacyjnego w centrum Pszowa -Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową. II. Zamawiający udostępnia następującą dokumentację: -Uchwała Nr XL/323/2010 Rady Miejskiej w Pszowie z dnia 8 lipca 2010 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, - Uchwała Nr XXXIV/290/2010 Rady Miejskiej w Pszowie z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie budżetu Miasta Pszów na rok 2010 wraz z jej zmianami, - sprawozdanie Rb-27S za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - sprawozdanie Rb-28S za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - sprawozdanie Rb-NDS za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - sprawozdanie Rb-Z i Rb-N za rok 2009 i I półrocze 2010 r., - bilans z wykonania budżetu Gminy na 31 grudnia 2009 r., - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o prawidłowości dołączonej do projektu uchwały budżetowej na rok 2010 r. prognozy kwoty długu Miasta Pszów, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia przestrzegania przepisów ustawy dotyczących uchwalania i wykonywania budżetów w następnych latach, - opinia Regionalnej izby Obrachunkowej dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2009, - sytuacja finansowa Gminy - przepływy pieniężne..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 83.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych i 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Szczegółowe zapisy dotyczące warunków złożenia wadium zawarte są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub dokumenty równoważne (potwierdzające prawo prowadzenia na terenie polski działalności bankowej w zakresie udzielania kredytów zgodnie z przepisami powołanej wyżej ustawy).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji; 2. Podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy projekt umowy proponowany przez Wykonawcę, zawierający wszystkie istotne dla zamawiającego postanowienia umowne, wskazane w pkt 22 specyfikacji. Jeśli projekt nie będzie uwzględniał przedmiotowych postanowień bądź będzie z nimi sprzeczny, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona (z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 ustawy). Ostateczna treść umowy będzie uzgodniona przez strony po rozstrzygnięciu przetargu w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych i kwestii nie objętych ww. postanowieniami; 3. Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. 4. Kopię dowodu wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pszow.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziby Zamawiającego - Referat Inwestycji, Remontów, Architektury i Gospodarki Gruntami, ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.08.2010 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego - Referat Inwestycji, Remontów, Architektury i Gospodarki Gruntami, ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Wszystkie niżej wymienione wymogi stanowią istotne dla zamawiającego postanowienia umowy, w związku z czym muszą się one znaleźć w zaproponowanym przez wykonawcę projekcie umowy. Jeśli projekt umowy nie będzie uwzględniał przedmiotowych warunków bądź będzie z nimi sprzeczny, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 ustawy. 1. kredyt zostanie przeznaczony na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w związku z wyprzedzającym finansowaniem działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach którego realizowane będzie zadanie inwestycyjne w zakresie: Modernizacji układu komunikacyjnego w centrum Pszowa, z możliwością refundacji poniesionych już wcześniej wydatków związanych z ww. inwestycją. 2. kredyt zostanie uruchomiony w trzech transzach: I transza - do pięciu dni od daty podpisania umowy - w wysokości 650.000,00 zł; II transza - we wrześniu 2010 r. - w wysokości 1.100.000,00 zł; III transza - w październiku 2010 r. - w wysokości 470.000,00 zł; na żądanie Zamawiającego 3. płatności zobowiązań zamawiającego z tytułu obsługi kredytu (odsetki) regulowane będą miesięcznie (w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca) według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy (w okresie karencji odsetki płatne będą od wykorzystanej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału odsetki malejące) - aktualizacja stopy procentowej będzie następowała pierwszego dnia każdego miesiąca, obowiązująca będzie stawka WIBOR 1M ogłoszona dwa dni robocze przed dniem aktualizacji; 4. spłata kapitału następować będzie: - w czerwcu 2011 r. - jednorazowa spłata w wysokości 1.000.000,00 zł; - od 2012 r. - 65 (sześćdziesiąt pięć) równych rat miesięcznych, na koniec każdego miesiąca w wysokości 18.700,00 zł i 1 (jedna) rata w wysokości 4.500,00 zł 5. zamawiający nie dopuszcza ponoszenia opłat i prowizji z tytułu uruchomienia i udostępnienia kredytu; 6. bank winien zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty jakiejkolwiek części lub całości zadłużenia z tytułu kredytu bez ponoszenia przez zamawiającego dodatkowych kosztów, po uprzednim powiadomieniu banku o zamiarze dokonania takiej spłaty (najdalej - w okresie odsetkowym poprzedzającym okres odsetkowy, w którym nastąpi wcześniejsza spłata); 7. jedyną dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu akceptowaną przez zamawiającego jest weksel in blanco z deklarację wekslową. II. Ostateczna treść umów będzie uzgodniona przez strony po rozstrzygnięciu przetargu w zakresie szczegółowych rozwiązań technicznych i kwestii nieobjętych wymienionymi powyżej warunkami. III. Zamawiający zastrzega sobie możliwość korzystania z instrumentów zabezpieczających ryzyko zmiany stopy procentowej w dowolnym banku..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.