eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ElblągUsługa pełnienia obowiązków inwestora zastępczego podczas realizacji zadania inwestycyjnego pnKompleksowa termomodernizacja oraz modernizacja oświetlenia wbudowanego w budynku Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu w ramach IV konkursu Programu priorytetowego Systemu zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme) Część 1 Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-05-29

Elbląg: Usługa pełnienia obowiązków inwestora zastępczego podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn: Kompleksowa termomodernizacja oraz modernizacja oświetlenia wbudowanego w budynku Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu w ramach IV konkursu Programu priorytetowego Systemu zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme) Część 1 Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej
Numer ogłoszenia: 209948 - 2013; data zamieszczenia: 29.05.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 55945 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Elbląski Szpital Specjalistyczny z Przychodnią Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Elblągu, ul. Komeńskiego 35, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 239 44 01, 55 239 44 95, faks 55 239 45 77.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa pełnienia obowiązków inwestora zastępczego podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn: Kompleksowa termomodernizacja oraz modernizacja oświetlenia wbudowanego w budynku Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu w ramach IV konkursu Programu priorytetowego Systemu zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme) Część 1 Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia obowiązków inwestora zastępczego podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn.:Kompleksowa termomodernizacja oraz modernizacja oświetlenia wbudowanego w budynku Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu dofinansowanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach IV konkursu Programu priorytetowego Systemu zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme) Część 1 Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej 2. Inwestycja będzie prowadzona zgodnie z dokumentacją projektową, która jest aktualnie w trakcie opracowania. Termin wykonania dokumentacji wraz z pozwoleniem na budowę - 30.04.2013 roku. Zakres robót do wykonania w ramach inwestycji: a) branża budowlana: Termomodernizacja obejmie jeden budynek Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu przy ul. Komeńskiego 35. Kubatura części ogrzewanej budynku wynosi 48 634,17 m3. Powierzchnia lokali użytkowych wynosi 13 224,6 m2 . Docieplenie ścian zewnętrznych całego budynku : wykonanie metodą lekko - mokrą polegającą na przymocowaniu kołkami do ściany od zewnątrz warstwy styropianu typu EPS 70-036 o grubości minimum 12 cm, na której należy wykonać warstwę fakturową na siatce. Ocieplenie ścian dotyczy wszystkich ścian zewnętrznych kondygnacji naziemnych.. W ociepleniu uwzględniono modernizację cokołu będącego częścią ściany zewnętrznej. Przewidywane zmiany w zakresie instalacji odgromowej, parapetów zewnętrznych, obróbek blacharskich oraz rozwiązania w zakresie mocowania do ścian budynku elementów instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Przebudowa schodów przy wejściach do budynku. Powierzchnia ścian do docieplenia - 7 500 m2. Ocieplenie dachu budynku : wykonanie w technologii wełny mineralnej o grubości minimum 18 cm i współczynniku nie większym niż 0,045 W/mK. Powierzchnia do docieplenia dachu około 4 500 - m2. b) branża elektryczna: Modernizacja oświetlenia wewnętrznego: wymianę źródeł światła wraz z oprawami zgodnie z podziałem oświetlenia według przeznaczenia, przebudowę instalacji oświetleniowej wewnątrz budynku oraz oświetleniem związanym z budynkiem dostosowując instalację do aktualnych norm i przepisów. Wykonanie w rozdzielniach budynku odpowiednich zabezpieczeń nadprądowych, różnicowoprądowych oraz przeciwprzepięciowych ( w celu prawidłowego funkcjonowania i bezpieczeństwa technicznego oświetlenia po modernizacji). Montaż 2296 opraw, 89 czujników ruchu oraz 594 ściemniaczy i włączników. c) branża sanitarna: Modernizacja instalacji wentylacji mechanicznej: modernizacja istniejącej wentylacji mechanicznej . Demontaż istniejącej instalacji, montaż nowej centrali nawiewno-wywiewnej z wymiennikiem krzyżowym i minimalnym odzyskiem ciepła z powietrza wywiewanego nie mniejszego niż 60%, montaż nowych kanałów nawiewno - wywiewnych oraz automatyki sterującej. Modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej: wykonanie nowej instalacji ciepłej wody użytkowej w obiekcie wspomaganej układem 300 m 2 baterii solarnych wraz z buforem ciepła wspomagających instalację cieplej wody użytkowej, montaż izolacji na przewodach głównych i cyrkulacyjnych. - układ kolektorów słonecznych ( zalecane próżniowe) dla potrzeb podgrzewania wody, - instalacja solarnej wraz z instalacją kontrolno - sygnalizacyjną, - instalacja elektryczna zasilająca z tablicą rozdzielczą, Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania : modernizacja obejmuje wykonanie nowej instalacji centralnego ogrzewania ( z pominięciem już zmodernizowanej) w obiekcie, montaż zaworów podpionowych, wymianę głównych rurociągów na poziomie piwnic, wymianę 368 grzejników wraz z zaworami termostatycznymi z zabezpieczeniem antykradzieżowym, wykonanie poprawnej izolacji przewodów oraz wykonanie regulacji po modernizacji obiektu. 3. Podstawowe obowiązki Inwestora Zastępczego: 1) zapoznanie się z dokumentacja projektową wykonawczą, dokładne sprawdzenie dokumentacji pod względem merytorycznym , udział w odbiorze dokumentacji projektowej oraz pełna współpraca z Zamawiającym i Projektantem przy realizacji inwestycji; 2) w terminie 5 dni od daty otrzymania dokumentacji od Zamawiającego, Inwestor Zastępczy przedstawi Zamawiającemu raport z dokonanej weryfikacji dokumentacji z jej oceną i wnioskami w zakresie ewentualnej korekty oraz usunięcia wad i usterek dokumentacji (Inwestor Zastępczy zobowiązany jest po konsultacji z Zamawiającym do podjęcia działań w celu uniknięcia błędów projektowych); 3) zapewnienie własnych środków finansowych oraz personelu posiadającego doświadczenie zawodowe oraz stosowne uprawnienia do wykonywania powierzonych im czynności; 4) organizacja na terenie miasta Elbląg na własny koszt i utrzymanie przez cały okres trwania umowy biura wyposażonego w niezbędny sprzęt biurowy i komunikacyjny, archiwum do przechowywania dokumentacji oraz zapewnienie wszelkich innych środków technicznych, w tym środków transportu, koniecznych dla realizacji umowy; 5) protokolarne przekazanie dokumentacji projektowej i placu budowy Wykonawcy robót budowlanych; 6) kontrolowanie objęcia ubezpieczeniem Wykonawcy robót budowlanych przez cały okres trwania robót budowlanych; 7) kontrolowanie terminowości wykonania robót, w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu Wykonawcy, w celu dotrzymania terminów określonych w Harmonogramie Realizacji Inwestycji oraz bieżąca aktualizacja, bez zmiany terminu końcowego Harmonogramu; 8) kontrolowanie wykonywania robót pod kątem zgodności z umową i obowiązującymi przepisami; sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót budowlanych oraz wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej; 9) uczestnictwo w imieniu Zamawiającego wraz z Wykonawcą robót budowlanych w procedurze uzyskania koniecznych pozwoleń uzgodnień oraz innych decyzji administracyjnych; 10) opracowywanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe - nieprzewidziane i nieuwzględnione w dokumentacji projektowej i przekazanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu; 11) utrzymanie dyscypliny finansowej w zakresie planu rzeczowo finansowego w całym okresie realizacji inwestycji; 12) Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego w pełnym zakresie w specjalnościach konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w specjalności telekomunikacyjnej zgodnie z art. 25, 26 i 27 ustawy z dn. 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane, a w szczególności reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie stałej kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową , pozwoleniem na budowie, obowiązującymi przepisami prawa, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej - sztuką budowlaną. 4. Do obowiązków inwestora zastępczego w zakresie obsługi finansowej należy: 1) Opracowanie oraz przekazanie Zamawiającemu dokumentów niezbędnych do uruchomienia finansowania, 2) Sprawdzanie kalkulacji, kosztów powykonawczych, obmiarów robót i faktur wykonawców robót budowlanych pod względem merytorycznym i formalno - rachunkowym w oparciu o kosztorysy ofertowe przyjęte w przetargu lub zawarte w umowie z Zamawiającym, 3) Dochodzenie oraz egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych kar umownych za nienależyte wykonanie lub niewykonanie umowy, 4) Sprawdzanie kalkulacji, kosztorysów ofertowych pod względem merytorycznym, formalno - rachunkowym dla ewentualnych robót dodatkowych, nieprzewidzianych lub zamiennych (o ewentualnych robotach zamiennych Inwestor Zastępczy ma obowiązek poinformować Zamawiającego oraz uzyskać zgodę Zamawiającego oraz autora projektu). Sporządzanie na tą okoliczność stosownych protokołów robót dodatkowych, nieprzewidzianych lub zamiennych, 5) Rozliczenie końcowe inwestycji w tym : . całościowe zestawienie faktur i kosztów inwestycji z podziałem na koszty prac podstawowych, zamiennych i niewykonanych, . Dokumentacje wykonanych robót w postaci szczegółowych książek obmiaru. 6) zatwierdzanie do zapłaty pod względem merytorycznym faktur VAT wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych w terminie do 5 dni od daty dostarczenia - Inwestor Zastępczy ponosi skutki finansowe wynikające z nieterminowego przekazania Zamawiającemu faktur wystawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, 5. Do obowiązków Inwestora Zastępczego w zakresie właściwego obiegu informacji dotyczących inwestycji należy: 1) Przekazywanie Zamawiającemu wszelkich żądanych przez niego informacji i wyjaśnień, w szczególności postępu robót budowlanych i stanu realizacji dostaw, 2) Składanie Zamawiającemu nie rzadziej niż raz w miesiącu do 15 dnia każdego miesiąca, w którym realizowana będzie Inwestycja, raportów o pracach wykonanych przez Wykonawcę robót budowlanych, zawierających informacje i dane o stanie zaawansowania budowy oraz wszelkich przypadkach ujawnionych wad i opóźnień w wykonywaniu prac wraz z dokumentacją fotograficzną; 6. Do obowiązków Inwestora Zastępczego w zakresie dokumentowania przebiegu inwestycji należy: 1) Prowadzenie pełnej dokumentacji budowy obejmującej także sporządzane przez Wykonawcę robót budowlanych oryginały i potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów (dokumentacje techniczne, rysunki, raporty, pisma, harmonogramy itp.) wraz z ich wykazem i przekazanie Zamawiającemu w terminie 30 dni od daty odbioru końcowego budowy. Dokumentacja ta obejmuje w szczególności : a) Dokumentację projektową b) Dokumentację powykonawczą sposobu wykonania prac - rysunki, wszelkie dokumentacje warsztatowe oraz powykonawcze podpisane przez osoby odpowiedzialne za ich realizacje oraz dokumentację fotograficzną wykonaną przez Inwestora Zastępczego części i fragmentów robót i obiektu w szczególności dot. robót zanikających i ulegających zakryciu, c) Atesty materiałowe, certyfikaty, deklaracje zgodności i inne dokumenty wymagane prawem budowlanym dot. wbudowanych materiałów, d) Instrukcje obsługi, karty DTR, karty gwarancyjne i inne dot. wbudowanych urządzeń i sprzętu w obiekcie, e) Protokoły prób i sprawdzeń, odbiorów UDT i innych urządzeń i instalacji oraz sprzętu, f) Raporty, g) Dokumentację zmian, w tym: analizy ekonomiczno - techniczne, projekty i rysunki zamienne, protokoły konieczności, rysunki robocze i zamienne powstające na budowie a nie spełniające formalnych wymogów nadzoru autorskiego, h) Dokumentacje nadzorów autorskich, w tym : kserokopie potwierdzonych wpisów nadzoru autorskiego do dziennika budowy, projekty i rysunki zamienne, i) Przedmiary robót oraz książkę obmiaru robót, dokumentacje finansowo - księgową budowy, korespondencję, w tym: decyzje, opinie, uzgodnienia, 7. Na etapie zakończenia budowy inwestor zastępczy zobowiązany jest do: 1) Przygotowania wszelkich materiałów do umożliwienia dokonania odbioru końcowego, powiadomienia wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego o terminie odbioru, 2) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanej inwestycji ( jeśli będzie wymagane) oraz zgłoszenie obiektu do użytkowania zgodnie z postanowieniami Ustawy Prawo Budowlane, 8. Do obowiązków Inwestora Zastępczego należy przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych ( minimum 2 razy w roku) i pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót budowlanych oraz sporządzanie stosownych protokołów z tych przeglądów. W czasie przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych inwestor zastępczy ma obowiązek zgłaszać ewentualne wady i kontrolować ich usuwanie przez Wykonawcę oraz uczestniczyć w ewentualnym rozwiązywaniu sporów pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą . 9. Podczas przeprowadzania przeglądów gwarancyjnych Inwestor Zastępczy ma obowiązek zgłaszać ewentualne wady i kontrolować ich usuwanie przez Wykonawcę robót budowlanych oraz będzie uczestniczył w ewentualnym rozwiązywaniu sporów pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych. 10.Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do zawarcia jako załącznika do umowy polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu skutków działalności Inwestora Zastępczego za szkody powstałe wobec Zamawiającego lub osób trzecich w związku z prowadzonymi usługami - zgodnie z wymaganiami określonymi w § 12 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 11.Zamawiający wymaga, aby Inwestor Zastępczy sporządził i przedłożył do akceptacji Zamawiającemu harmonogram płatności w terminie 7 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót sporządzonego przez Wykonawcę robót. Płatności będą wypłacane proporcjonalnie do wartości wykonywanych robót budowlanych, z zastrzeżeniem, że 90 % wartości wynagrodzenia wypłacane będzie na podstawie częściowych faktur proporcjonalnie do postępu robót budowlanych, natomiast pozostałe 10% wynagrodzenia zostanie wypłacone po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie ( o ile będzie wymagane) i zakończeniu rozliczenia finansowego zadania. 12.Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do wykonywania innych czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi oraz wykonywania wszystkich innych czynności nie wymienionych w przedmiocie zamówienia niezbędnych do prawidłowego prowadzenia i zakończenia inwestycji. 13.W celu wyczerpującego zapoznania się z przyszłą inwestycją Zamawiający zaleca odbycie samodzielnej wizji w terenie oraz aby zapoznał się z założeniami audytu energetycznego i elektrycznego, które są w posiadaniu Zamawiającego. 14.Zamawiający nie zastrzega w SIWZ, że część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Inwestora Zastępczego w ofercie części zamówienia której wykonanie powierzy podwykonawcom. 15.Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 16.Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której Zamawiający dokona wyboru Inwestora Zastępczego : 1) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Inwestora Zastępczego. 2) Zamawiający określa następujące warunki w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian w zawartej umowie : a) Konieczność przedłużenia terminu umowy z powodu : - działania siły wyższej tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności ( np. przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof ). Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego tj. z powodu nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy, b) konieczność zmiany terminu umownego i harmonogramu realizacji robót: - konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz, itp., - zmiany wymagań związanych ze zmianą lub wydaniem pozwolenia na budowę dla realizowanego zamówienia, wynikających z konieczności wykonania robót zamiennych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, a koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego, - zmiany przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę wydanego dla realizowanego zamówienia, - konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru Budowlanego itp. c) ograniczenie zakresu robót budowlanych, wynikających z braku środków finansowych lub zmianą wysokości dofinansowania za środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, d) zmiany w składzie zespołu Inwestora Zastępczego, tj. zmiany osób na inne pod warunkiem, że będą one spełniały warunki udziału postawione przez Zamawiającego w SIWZ, e) zmiana koordynatora prac ze strony Zamawiającego, f) ustawowej zmiany stawki VAT. bez zmiany wynagrodzenia 3) W przypadku żądania przedłużenia terminu umownego z przyczyn zależnych od Inwestora Zastępczego zostanie przeprowadzona następująca procedura: a) Inwestor Zastępczy prześle Zamawiającemu projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem. b) Zamawiający udzieli pisemnej odpowiedzi lub odeśle podpisany aneks do umowy przed upływem terminu wykonania umowy. 4) Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany. 5) Inwestorowi Zastępczemu nie przysługuje zwiększenie wynagrodzenia w przypadku przedłużenia terminu realizacji zadania..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.63.00.00 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Kompleksowa termomodernizacja oraz modernizacja oświetlenia wbudowanego w budynku Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu dofinansowanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach IV konkursu Programu priorytetowego Systemu zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme) Część 1 Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Usługa pełnienia obowiązków inwestora zastępczego podczas realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Kompleksowa termomodernizacja oraz modernizacja oświetlenia wbudowanego w budynku Elbląskiego Szpitala Specjalistycznego z Przychodnią SP ZOZ w Elblągu

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.04.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EURO PROJEKT, ul. Królewiecka 195a, 82-300 Elbląg, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 69105,69 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 49446,00

  • Oferta z najniższą ceną: 49446,00 / Oferta z najwyższą ceną: 102090,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.