eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stara DąbrowaOdbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-03

Stara Dąbrowa: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa.
Numer ogłoszenia: 212528 - 2013; data zamieszczenia: 03.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stara Dąbrowa , 20, 73-112 Stara Dąbrowa, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 5739820, 5739832, faks 0-91 5739822.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.staradabrowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia publicznego pod nazwą Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właściciel nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Dąbrowa polegającego na świadczeniu przez Wykonawcę następujących usług:1 Odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Stara Dąbrowa. 2 Utworzenie, wyposażenie oraz prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Stara Dąbrowa (dalej PSZOK), a także zagospodarowanie odpadów gromadzonych w tym punkcie. 3 Wyposażenie wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości w pojemniki do gromadzenia niesegregowanych(zmieszanych) odpadów komunalnych, które po zakończeniu realizacji w/w zamówienia staną się własnością Zamawiającego. Ustawienie na czas wykonywania ww zamówienia publicznego pojemników typu dzwon, koloru niebieskiego, o poj. 2,5 m3 każdy, na odpady z papieru i tektury, opakowania z papieru i tektury. Rozmieszczenie i ilość ww pojemników określa tabela nr 3. 5 Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie z podziałem na: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01), b) odpady komunalne selektywnie zbierane w pojemnikach do segregacji w punktach zbiórki: - opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura (kody: 15 01 01, 20 01 01), - opakowania ze szkła i szkło (kody: 15 01 07, 20 01 02), - opakowania z tworzyw sztucznych oraz tworzywa sztuczne (kody: 15 01 02, 20 01 39), c) odpady wielkogabarytowe (kod: 20 03 07), d) odpady remontowe i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych (kody: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 07, 17 01 80), e) odpady komunalne zbierane w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK): -zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: (kody: 20 01 21*, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36), - odpady zielone i kuchenne ulegające biodegradacji (kody: 20 01 08, 20 02 01), -zużyte opony (kod: 16 01 03), -chemikalia, przeterminowane leki (kody z grupy 20), -zużyte baterie i akumulatory (kody z grupy 20), -opakowania z metali oraz metale: (kody: 15 01 04, 20 01 40), -wielomateriałowe (kod 15 01 05), -odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod: 20 03 99) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. W niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kody odpadów podano zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001 r. Nr 112 poz. 1206). 3. Charakterystyka gminy Stara Dąbrowa. 1) Powierzchnia gminy: 112, 59 km2 2) Liczba osób zameldowanych w gminie na dzień 27.05.2013 r. - 3735, przy czym liczba osób faktycznie zamieszkujących może się różnić o 15 %. 3) Miejscowości znajdujące się w granicach administracyjnych gminy Stara Dąbrowa: - Białuń,- Chlebowo,- Chlebówko,- Kicko,- Krzywnica,- Łęczówka,- Łęczyca, - Łęczyna,- Moskorze,- Parlino,- Nowa Dąbrowa,- Rokicie,- Rosowo,- Stara Dąbrowa,- Storkówko,- Wiry,- Załęcze. 4) Ilości odpadów komunalnych w 2011 r. i 2012 r. odebrana z terenu gminy Stara Dąbrowa. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne -kod 20 03 01. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l i 240 l, ustawionych na terenie nieruchomości zamieszkałych, w przeznaczonych do tego celu miejscach. Wykonawca na koszt Zamawiającego dostarczy i ustawi pojemniki o odpowiedniej pojemności, w jednolitym kolorze, w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości. Częstotliwość wywozu - opróżnianie pojemników przez Wykonawcę następować będzie 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę. Wykaz ilości pojemników na odpady komunalne zmieszane oraz szacunkowa ilość punktów gromadzenia tych odpadów. a. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w trakcie realizacji zamówienia ilości pojemników na niesegregowane odpady komunalne do 10 % łącznej ilości pojemników ( w przeliczeniu na sztuki). b. Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz wykaz punktów gromadzenia odpadów, które będą stanowiły załącznik do umowy. 2. Selektywnie zbierane odpady komunalne (odpady segregowane) o kodach: -15 01 01 - opakowania z papieru i tektury, -20 01 01 - papier i tektura, -15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych, -20 01 39 - tworzywa sztuczne, -15 01 07 - opakowania ze szkła, -20 01 02 - szkło. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie całej gminy Stara Dąbrowa odbywać się będzie w pojemnikach odpowiednio: a. pojemnik siatkowy o poj. 2,5 m3 - odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych i tworzywa sztuczne, b. pojemnik dwukomorowy (dzwon) w kolorze biało-zielonym o poj. 2,5 m3 - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła, c. pojemnik (dzwon) niebieski o poj. 2,5 m3- odpady z papieru i tektury, opakowania z papieru i tektury. Pojemniki zapewnia Zamawiający. Pojemniki rozmieszczone będą w ogólnodostępnych punktach zlokalizowanych na terenie gminy Stara Dąbrowa wg tabeli nr 3. Rozmieszczenie i ilość pojemników do selektywnej zbiórki. Częstotliwość wywozu - opróżnianie pojemników przez Wykonawcę następować będzie 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w trakcie realizacji zamówienia ogólnej ilości pojemników do segregacji na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny w punktach zbiórki (szkło + plastik + papier), do 20 % (w przeliczeniu na sztuki). 3) Odpady wielkogabarytowe (kod: 20 03 07) będą gromadzone przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy Stara Dąbrowa na terenie ich nieruchomości, w miejscu przeznaczonym na ten cel, tak aby Wykonawca mógł je bez problemu odebrać. Częstotliwość wywozu - wywóz odpadów wielkogabarytowych przez Wykonawcę następować będzie 1 raz w roku, zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę. 4) Odpady remontowe i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych (kody 17 01 01, 17 01 02, 17 01 07, 17 01 80) będą odbierane od właścicieli nieruchomości według zasad określonych w § 3 pkt 6 lit b uchwały Nr XXII-147-2012 Rady Gminy Stara Dąbrowa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stara Dąbrowa (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2013 r., poz. 656 ze zm.). 5) Odpady komunalne zbierane w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) to: -zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: (kody 20 01 21*, 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36), -odpady zielone i kuchenne ulegające biodegradacji (kody 20 01 08, 20 02 01), -zużyte opony (kod 16 01 03), -chemikalia, przeterminowane leki (kody z grupy 20), -zużyte baterie i akumulatory (kody z grupy 20), -opakowania z metali oraz metale: (kody 15 01 04, 20 01 40), -wielomateriałowe: (kod 15 01 05), -odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod: 20 03 99) Zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), z kontenera o pojemności do 5,0 m3 opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontenery na zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - odbiór zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Przeterminowane chemikalia i opakowania po nich, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, przeterminowane leki odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), w szczelnie zamkniętym kontenerze o pojemności do 5,0 m3 opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontenery na przeterminowane chemikalia i opakowania po nich, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, przeterminowane leki zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - odbiór przeterminowanych chemikaliów i opakowań po nich, opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach, przeterminowanych leków z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Zużyte opony odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), z kontenera o pojemności do 5 m3 opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontenery na zużyte opony zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - przez Wykonawcę zużytych opon z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Odpady zielone i kuchenne ulegające biodegradacji odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), w szczelnie zamkniętym kontenerze o pojemności do 5,0 m3 opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontener na odpady zielone i kuchenne ulegające biodegradacji zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - przez Wykonawcę odpadów zielonych i kuchennych ulegających biodegradacji z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Opakowania z metali oraz metale odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), z kontenera o pojemności do 5 m3 opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontenery na opakowania z metali oraz metale zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - przez Wykonawcę metali z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Odpady wielomateriałowe odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), w szczelnie zamkniętym kontenerze o pojemności do 5,0 m3 opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontenery na odpady wielomateriałowe zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - przez Wykonawcę odpadów wielomateriałowych z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę. nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod: 20 03 99) odbierane będą z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), z kontenera o pojemności do 5 m3 , opatrzonego napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. Kontenery na w/w odpady komunalne zapewnia Wykonawca. Częstotliwość wywozu - przez Wykonawcę odpadów komunalnych niewymienionych w innych podgrupach (kod: 20 03 99 ) z PSZOK - następować będzie zgodnie z harmonogramem wywozu sporządzonym przez Wykonawcę, nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. 6) Utworzenie, wyposażenie oraz prowadzenie gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy. Wykonawca odpowiada za utworzenie, wyposażenie oraz prowadzenie gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) od mieszkańców Gminy, na nieruchomości wskazanej przez Zamawiającego , spełniającego następujące warunki: a) Wykonawca wyposaży PSZOK w następujące kontenery i pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych: - 1 pojemnik na odpady biodegradowalne - kontener zamknięty o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami, opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów, - 1 pojemnik na zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kontener zamknięty o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami, opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów, - 1 pojemnik na przeterminowane chemikalia i opakowania po nich, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, przeterminowane leki - kontener zamknięty o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami, opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów, - 1 pojemnik na zużyte opony - kontener o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów. - 1 pojemnik na metale - kontener o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów, - 1 pojemnik na odpady wielomateriałowe - kontener zamknięty o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami, opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów, - 1 pojemnik na odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod: 20 03 99) - kontener o pojemności do 5 m3, przystosowany do transportu odpowiednimi pojazdami opatrzony napisem określającym rodzaj zbieranych do niego odpadów; b) Obowiązki Wykonawcy w związku z prowadzeniem PSZOK: - zbieranie odpadów komunalnych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą o odpadach, - ewidencjonowanie przyjętych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, - prowadzenie rejestru osób przywożących odpady, - prowadzenie nadzoru zbierania odpadów, - wyszkolenie oraz zatrudnienie personelu przeszkolonego, - konserwacja pojemników i ich utrzymanie w dobrym stanie oraz dbałość o wyposażenie techniczne PSZOK, - ponoszenie kosztów eksploatacji PSZOK, w szczególności: kosztów pracowników, konserwacji, napraw i remontów urządzeń, instalacji, pojemników, kontenerów, obiektów budowlanych i innych elementów PSZOK oraz kosztów opłat za korzystanie ze środowiska. c) Rodzaje odpadów odbieranych w PSZOK: - zużyte baterie i akumulatory,- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,- zużyte opony,- odpady ulegające biodegradacji,- metale,- opakowania wielomateriałowe, - chemikalia,- przeterminowane leki,- odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod: 20 03 99) d) Czas działania PSZOK: punkt powinien funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy: - jeden dzień w każdym tygodniu, - minimum 4 godziny dziennie, - Wykonawca uzgodni z Zamawiającym dzień tygodnia i godziny otwarcia PSZOK,- dopuszcza się możliwość zmiany dnia tygodnia i czasu funkcjonowania PSZOK w czasie obowiązywania umowy po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.- Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wymagane pozwolenia na użytkowanie PSZOK, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. 7) Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego przed rozpoczęciem oraz w trakcie realizacji zamówienia. a) W dniu podpisania umowy na realizację zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz punktów odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów. b) Wykonawca zgodnie ze wskazaniem właściciela nieruchomości wyposaży nieruchomość w niezbędne pojemniki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zawartej z Zamawiającym. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie do 15 dni po zakończeniu danego miesiąca, miesięczne raporty zawierające wykaz nieruchomości wyposażonych w pojemniki. c) Zamawiający dostarczy pojemniki do selektywnej zbiórki w oparciu o wykaz zawarty w tabeli nr 3 - Rozmieszczenie i ilość pojemników do selektywnej zbiórki, przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zawartej z Zamawiającym. d) Wykonawca jest zobowiązany do wykonania harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Stara Dąbrowa i uzgodnienia go z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. Przy sporządzaniu harmonogramu wykonawca musi uwzględnić listę punktów wywozowych, o której mowa w pkt a), częstotliwość odbioru odpadów w poszczególnych miejscowościach, listę punktów wywozowych , o której mowa w tabeli nr 3 oraz częstotliwość odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK i częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych gromadzonych przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy Stara Dabrowa w punktach wywozowych, o których mowa w pkt a). Harmonogram opracowany przez Wykonawcę wymaga akceptacji przez Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy. e) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Opracowany przez Wykonawcę i zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram, Zamawiający będzie publikował na stronie internetowej www.staradabrowa.pl, a Wykonawca w formie wydruków, będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. f) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.). g) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych ) odpadów komunalnych , wymienionych w tabeli nr 2 i kontenerów do gromadzenia selektywnie zbieranych odpadów w PSZOK. Wykonawca zobowiązany jest do ich napraw, systematycznej konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. h) Wykonawca odpowiada, także za stan sanitarny pojemników wymienionych w tabeli nr 3, przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do ich napraw, systematycznej konserwacji, mycia i dezynfekcji. Zamawiający zobowiązany jest na pisemny wniosek Wykonawcy do wymiany, na własny koszt, w/w pojemników w przypadku ich uszkodzenia niedającego się naprawić lub zniszczenia. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że powstałe uszkodzenia lub zniszczenia pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych powstały w wyniku działalności Wykonawcy, wówczas Wykonawca na własny koszt dokona napraw uszkodzonych pojemników lub wymieni je na nowe. i) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników do selektywnego zbierania odpadów komunalnych (papier+szkło+plastyk) i kontenerów do gromadzenia selektywnie zbieranych odpadów, w PSZOK. j) Wykonawca podczas odbioru zmieszanych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Stara Dąbrowa, będzie sprawdzał zawartość pojemników na ww odpady. W przypadku stwierdzenia znacznych ilości (powyżej 10%) odpadów frakcji zbieranych selektywnie, będzie na bieżąco informował Zamawiającego. Raporty z ww czynności Wykonawca dostarcza w ciągu 10 dni roboczych po przeprowadzonej kontroli i podaje w nim informacje: jakie nieruchomości sprawdzono i na jakich nieruchomościach stwierdzono obecność odpadów zbieranych selektywnie w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne, podając adres nieruchomości, datę przeprowadzonej kontroli oraz dokumentacje fotograficzną lub video. k) Pojazdy Wykonawcy w trakcie realizacji usług odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie mogą jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w pkt 12), 12) Jednoczesny odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami, jest dopuszczony tylko i wyłącznie w przypadku, gdy odbiór z pojemnika stanowiącego wyposażenie nieruchomości niezamieszkałej jest jednoznacznie ewidencjonowany elektronicznie z wyszczególnieniem danych o pojemności pojemnika i rodzaju odpadów w nim gromadzonych, które to dane mogą w sposób precyzyjny określić procentowy udział odpadów odbieranych z nieruchomości objętych i nieobjętych gminnym systemem gospodarowania odpadami. Określony w ten sposób udział stanowi podstawę określenia ostatecznej masy odpadów odebranych i zagospodarowanych w ramach realizacji usługi na rzecz Zamawiającego. 13) Odpady komunalne stanowiące przedmiot zamówienia zebrane z terenu gminy Stara Dąbrowa, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawić Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu, razem z fakturą) dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 14) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 15) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391, ze zm.), c) uchwały nr XXII-147-2012 Rady Gminy Stara Dąbrowa z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stara Dąbrowa (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2013 r. poz. 656 ze zm.), d) uchwały nr XXIV-171-2012 Rady Gminy Stara Dąbrowa z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Zachodniopom. z 2013 r. poz. 1884), e) uchwały nr XVI-218-12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Zachodniopomorskiego dla regionu szczecińskiego. 8) Dla potrzeb złożenia oferty Zamawiający szacuje łączną masę odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania z terenu nieruchomości zamieszkałych na poziomie: Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu gminy w celu zlokalizowania zakresu usług..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.12.00 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.13.00 - Usługi zbierania śmieci 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: a)w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank PKO BP S.A. w Stargardzie Szczecińskim Nr 39 1020 4867 0000 1502 0007 9905 b)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c)w gwarancjach bankowych, d)w gwarancjach ubezpieczeniowych, e)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4.Sposób przekazania wadium - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 5.Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6.W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7 ppkt 2). 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 14. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13.09.1996 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), gospodarowaniu odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1234 ze zm.) oraz ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), zbieraniu zużytego sprzętu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.07.2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495 ze zm.).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 usługę główną. Za usługę główną zamawiający uzna usługę odbioru i zagospodarowania lub przekazania do zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których każda była wykonana na rzecz właścicieli nieruchomości lub gmin, w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych o łącznej masie minimum 700 Mg.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował wyposażeniem umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej: a) dwoma pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych i wyposażonych w system zbierający odcieki oraz b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz c) jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. d) jednym pojazdem do odbierania kontenerów przystosowanych do transportu wozami hakowymi i bramowymi.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień Umowy jest dopuszczalna w przypadku: a)zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa, b)zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości. Zmiana postanowień Umowy z powyższych przyczyn może wpłynąć na zmianę wysokości wynagrodzenia, przy czym zwiększenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy może nastąpić wyłącznie o kwotę wzrostu wysokości kosztów świadczenia usługi udokumentowanych przez Wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.staradabrowa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stara Dąbrowa, Stara Dąbrowa 20, 73-112 Stara Dąbrowa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Stara Dąbrowa, 73-112Stara Dąbrowa, Stara Dąbrowa 20, w sekretariacie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.