Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-03
Izbica Kujawska: Przebudowa drogi gminnej nr 191221C w miejscowościach Dziewczopole, Gąsiorowo, Błenna od km 1+415 do km 2+812,40 na działkach o nr ewid. 147, 351, 363 w obrębie ewidencyjnym Błenna gm. Izbica Kujawska.
Numer ogłoszenia: 21283 - 2014; data zamieszczenia: 03.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Izbica Kujawska , ul. Marszałka Piłsudskiego 32, 87-865 Izbica Kujawska, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2865009, faks 54 2865009.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.izbicakuj.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 191221C w miejscowościach Dziewczopole, Gąsiorowo, Błenna od km 1+415 do km 2+812,40 na działkach o nr ewid. 147, 351, 363 w obrębie ewidencyjnym Błenna gm. Izbica Kujawska..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 191221C w miejscowościach Dziewczopole, Gąsiorowo, Błenna od km 1+415 do km 2+812,40 na działkach o nr ewid. 147, 351, 363 w obrębie ewidencyjnym Błenna gm. Izbica Kujawska. 2) Założenia projektowe - droga gminna lokalna - klasa L, - szerokość jezdni - 3.50 m, - pobocza obustronne po 125cm - w tym 75 cm wzmocnione, 50cm gruntowe, - szerokość korony drogi - 6.00m, - prędkość projektowa 30km/h. 3) Konstrukcje: Zaprojektowano drogę i jej elementy o parametrach: a) j e z d n i a - warstwa ścieralna gr. 3 cm z masy BA AC 8S50/70, - warstwa wiążąca gr. 3 cm z masy BA AC 8W50/70, - podbudowy gr. 23 cm z kamienia wapiennego łamanego dwuwarstwowa: * dolna warstwa z kamienia wapiennego 0/63mm o grubości warstwy 15cm, * górna warstwa gr.8cm z kamienia wapiennego 0/32mm z zaklinowaniem i zamiałowaniem nawierzchni, - warstwa odsączająca gr. 12cm z piasku na szerokości podbudowy, - profilowane, zagęszczone podłoże gruntowe, b) w z m o c n i e n i e p o b o c z a - warstwa wzmacniająca gr.20cm z kamienia wapiennego 0/32mm z zaklinowaniem, zamiałowaniem, - warstwa odsączająca gr.21cm z piasku, połączona z warstwą odsączającą podbudowy, - profilowane, zagęszczone podłoże gruntowe, c) z j a z d y d o g o s p o d a r s t w, s k r z y ż o w a n i a - masa min-asfaltowa z BA gr. 5 cm, - podbudowa gr.30 cm z kamienia wapiennego 0/63mm z zaklinowaniem i zamiałowaniem, - warstwa odcinająca gr. 10 cm z piasku, - profilowane zagęszczone podłoże gruntowe, d) z j a z d y p o l n e - nawierzchnia gr. 30 cm z kamienia wapiennego 0/63mm z zaklinowaniem i zamiałowaniem, - warstwa odcinająca gr. 10 cm z piasku, - profilowane, zagęszczone podłoże gruntowe, - z paskiem bitumicznym szerokości 35cm zabezpieczającym krawędź jezdni gr.5cm, 4) Odwodnienie: Zaprojektowano za pomocą spadków podłużnych niwelety, poprzecznych przekroju oraz przepustów: - w km 1+936 średnicy 300mm z PP długości 7.00m pod drogą posadowionych na ławie z pospółki z lewostronnym wpustem ulicznym i ściekiem szer. 50cm z prefabrykatów betonowych gr. 15cm, posadowionych na ławie betonowej z oporem gr.12cm z betonu C12-15 od km 1+917 do km 1+947 (lewostronnie), prawostronnym zakończeniem ścianką czołową. - w km 2+809.40 średnicy 600mm z rur betonowych zakończonych typowymi ściankami czołowymi, długości 12.00m na ławie gr.20cm z kruszywa łamanego, wykonanego w osi rowu drogi wojewódzkiej, z odtworzeniem rowu na długości 60.00m zgodnie z warunkami ZDW. 3. Szczegółowy zakres zadań zawiera: 1) przedmiar robót - kosztorys ofertowy 2) Opis techniczny - projekt budowlany 3) Rysunki konstrukcyjne 4) Szczegółowe specyfikacje techniczne.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.00 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.33.00 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego 45.11.27.30 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45.23.32.53 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców, aby oferta była zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 zł (Słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum trzech robót budowlanych o zakresie i charakterze porównywalnym z niniejszym zamówieniem, tzn. roboty budowlane o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto każda, zawierające w swym zakresie budowę, przebudowę bądź remont drogi/ulicy oraz załączenie dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone lub innych dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie; Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wypełniony wykaz narzędzi i urządzeń technicznych pozwalających na wykonanie przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy spełnią warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy jeśli wykażą, że dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi o specjalności drogowej, która jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli przepisy obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tego wymagają. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać się posiadaniem opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 200 000,00 zł. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony i podpisany formularz oferty, z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) parafowany przez Wykonawcę wzór umowy - załącznik nr 4 do SIWZ, 3) Wykonawca złoży do oferty wypełniony kosztorys ofertowy, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ, oraz koszt opracowania projektu stałej organizacji ruchu w obszarze przebudowywanego skrzyżowania z drogą wojewódzką z uwzględnieniem oznakowania pionowego i poziomego (wraz z zakupem i montażem znaków), a także koszt opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas realizacji robót prowadzonych w pasie drogowym - załącznik nr 6 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przygotował kosztorys ofertowy na podstawie załączonego przedmiaru robót, 4) Wykonawca złoży do oferty dowód wniesienia wadium, 5) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy: a) w zakresie terminów wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku wystąpienia: - przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, - działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, - wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru, - wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. Warunkiem wprowadzenia zmian będzie spisany protokół przez Inspektora Nadzoru i Wykonawcę, zaakceptowany przez Zamawiającego. b) w zakresie wysokości wynagrodzenia brutto jeśli wynikać to będzie ze zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie Wykonawcy brutto zostanie zmniejszone bądź zwiększone w stosunku odpowiednim do zmiany wysokości podatku VAT, wynagrodzenie Wykonawcy netto ( t.j. bez podatku VAT) jest niezmienne.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.izbicakuj.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy i Miasta w Izbicy Kujawskiej
ul. Marszałka Piłsudskiego 32
87-865 Izbica Kujawska
pokój nr 22 I piętro
Godziny urzędowania: pn. - pt. 7.30 - 15.30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy i Miasta w Izbicy Kujawskiej ul. Marszałka Piłsudskiego 32 87-865 Izbica Kujawska pokój nr 15 I piętro /sekretariat/ Godziny urzędowania: pn. - pt. 7.30 - 15.30.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja realizowana będzie z udziałem środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochodzących z tytułu wyłączeń gruntów rolnych z produkcji rolniczej oraz ze środków budżetu gminy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja drogi powiatowej nr 2277L w miejscowości Piotrowice gmina Strzyżewice
- Remont drogi gminnej nr 011050L w miejscowości Zadębce
- Budowa drogi gminnej ul. Dworskiej (129048G) w Gościcinie
- "Termomodernizacja budynku Chodzieskiego Domu Kultury".
- Budowa zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu w Dąbiu woj. wielkopolskie
- "Rozbudowa ul. Legionów na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Wołominie"
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.