Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-05
Tarnobrzeg: Wykonanie projektu wykonawczego na remont DW723 w ramach projektu Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 723 w Tarnobrzegu objętego Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 priorytet II, działanie 2.1, schemat A- drogi wojewódzkie.
Numer ogłoszenia: 213187 - 2012; data zamieszczenia: 05.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Tarnobrzega , ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie, tel. 015 8226570, faks 015 8222504.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnobrzeg.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektu wykonawczego na remont DW723 w ramach projektu Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 723 w Tarnobrzegu objętego Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 priorytet II, działanie 2.1, schemat A- drogi wojewódzkie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie projektu wykonawczego na remont DW723 w ramach projektu Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 723 w Tarnobrzegu objętego Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 priorytet II, działanie 2.1, schemat A- drogi wojewódzkie. 1. Przepisy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia: Dokumentacja projektowa winna spełniać wymogi określone w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz w przepisach prawnych, normach, normatywach, katalogach, wytycznych i innych, niezbędnych przy realizacji zamówienia, obowiązujących w dniu przekazania dokumentacji Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest znać i stosować wszystkie przepisy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w brzmieniu obowiązującym w okresie obowiązywania umowy. Dokumentacja musi być opracowana zgodnie z: - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej , specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami). - Ustawą z dn. 10 kwietnia 2003 r. szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - (tekst jednolity Dz. U. z 2010 nr 243 poz. 1623 z późniejszymi zmianami). - Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia2012r w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz. U.z dnia 27 kwietnia2012r nr 0 poz.262 ). - Ustawą z 21 marca 1985 o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2004 nr 204 poz. 2086 z późniejszymi zmianami). - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określania metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389). - Ustawa z dnia 11 sierpnia 2001r. o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu (Dz.U. z 2001r. Nr 84 poz. 906 z póź. zmianami) - Ustawą Prawo zamówień publicznych z dn. 29 styczeń 2004 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) 2. Zakres rzeczowy opracowań dokumentacyjnych : Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej w następującym zakresie: Projekt remont drogi wojewódzkiej w pasie drogowym: - drogi wojewódzkiej nr 723 (ul. Sikorskiego wraz z Al. Warszawską) na dł. 8,7 km tj. na odcinku od 0+572 km do 9+990 km z wyłączeniem odcinków od 1+152 km do 1+375 km (skrzyżowanie ul. Sikorskiego-Wiejska), od 5+124 km do 5+307 km, od 5+430 do 5+612 i od 8+474 do 8+514 (skrzyżowanie Al. Warszawskiej z ul. Sobowska i Piętaka) w zakresie: remontu konstrukcji jezdni wraz z nawierzchnią bitumiczną, remont chodników i krawężników, remont parkingów, remont przepustów, remont barier, remont nasypów, remont elementów odwodnienia (kanalizacja deszczowa, odwodnienie liniowe), oznakowanie poziome i pionowe . 3. W ramach zleconej dokumentacji projektowej, należy opracować dla każdej ulicy oddzielnie następujące stadia i elementy: a) projekty wykonawcze we wszystkich wymaganych branżach, obejmujące remont ulic w zakresach rzeczowych wyżej wykazanych (w ilości 6 kpl. w wersji papierowej i 2 kpl. w wersji elektronicznej w formacie PDF), b) opracowanie pomiarów natężenia ruchu z określeniem struktury rodzajowej i kierunkowej (w ilości 2 kpl. w wersji papierowej i 2 kpl. w wersji elektronicznej), c) przedmiary robót dla wszystkich branż (w ilości 2 kpl. w wersji papierowej i 2 kpl. w wersji elektronicznej w formacie PDF), d) kosztorysy inwestorskie dla wszystkich branż (w ilości 2 kpl. w wersji papierowej i 2 kpl. w wersji elektronicznej w formacie PDF), e) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla wszystkich branż (w ilości 2 kpl. w wersji papierowej i 2 kpl. w wersji elektronicznej w formacie PDF), f) materiały przetargowe w wersji elektronicznej w formie PDF obejmujące dokumentację projektową zbiorczą uwzględniające wszystkie ulice, w tym: projekty wykonawcze, przedmiary robót, STWiOR, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej , specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późniejszymi zmianami .(w ilości 2 kpl.w wersji elektronicznej), g) kosztorys inwestorski zbiorczy uwzględniający wszystkie ulice ( w ilości 2 kpl.w wersji papierowej i 2 kpl. w wersji elektronicznej w formacie PDF). 4. Do Wykonawcy należy: 1. Uzyskanie w imieniu zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji, uzgodnień i opinii umożliwiających realizację inwestycji oraz innych opracowań (np. wykaz istniejącej zieleni ) i dokumentów wymaganych rozwiązaniami projektowymi. 2. Uzyskanie aktualnej numerycznej mapy do celów projektowych w formie elektronicznej i papierowej wraz z inwentaryzacją wszystkich urządzeń i zieleni 3. Uzyskanie w razie potrzeby w imieniu inwestora warunków technicznych przebudowy i zabezpieczenia urządzeń infrastruktury technicznej, opinii, decyzji oraz innych uzgodnień wymaganych rozwiązaniami projektowymi, 4. Przygotowanie we własnym zakresie i na własny koszt wszystkich materiałów do projektowania. 5. Dokonanie wizji w terenie i zapoznanie się z kopią mapy zasadniczej a tam gdzie istnieją wątpliwości sprawdzenie przy pomocy odkrywek sieci uzbrojenia podziemnego. 6. Konsultowanie przyjętych rozwiązań projektowych w trakcie wykonywania tych opracowań z Zamawiającym ( Wydział Spraw Komunalnych i Środowiska, Zamówień Publicznych, Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta do spraw osób niepełnosprawnych oraz Architektury i Budownictwa - sekcja drogowa). 7. Wykonawca zobowiązuje do jednorazowej aktualizacji kosztorysów na wniosek Zamawiającego. 8. W ramach udzielonej gwarancji za przedmiot umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania czynności określonych § 6 i 13 niniejszej umowy . 5. Wymagania dotyczące przekazania dokumentacji Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej. Wykonana dokumentacja będzie branżowo wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na komplet przedmiotu zamówienia. Posiadać będzie oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 20 ustawy Prawo budowlane, podpisane przez projektantów i sprawdzających odpowiedzialnych za spełnienie tych wymagań, że została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i w stanie kompletnym z punku widzenia celu, któremu ma służyć. Wykonawca dołączy do projektu wykonawczego komplet kopii wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane uprawnień projektantów i sprawdzających oraz aktualnych zaświadczeń z właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Wszelkie kopie dokumentów zamieszczonych w dokumentacji projektowej będą poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. Wykonawca w opracowaniu projektowym zastosuje nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień z uwzględnieniem rozporządzenia Komisji WE nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV. Wykonawca w terminie wskazanym przez organ wydający decyzje formalno-prawne wniesie ewentualne poprawki, uzupełnienia czy wyjaśnienia wskazane w postanowieniu organu. W przyjętych rozwiązaniach projektowych muszą być użyte wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania. Projektant zobowiązuję się do opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami art. 29 , art. 30 i art. 31 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 roku Nr 113 poz. 759 ze zm..) W przypadku powoływania się podczas opisywania przyjętych rozwiązań projektowych na konkretne nazwy własne gotowych produktów i/lub gotowe rozwiązania systemowe producentów (tylko w przypadku określonym w ustawie) , wykonawca ma obowiązek określić konkretne parametry techniczne i jakościowe danego rozwiązania projektowego oraz umieścić informację o możliwości zastosowania rozwiązania równoważnego pod warunkiem spełnienia wskazanych parametrów technicznych i jakościowych. Wykonawca określając przedmiot zamówienia poprzez wskazanie norm, aprobat, specyfikacji i systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, dopuści rozwiązania równoważne. 6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny ( Dz.U. Nr 16 poz. 93 ze zm.) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz.759 ze zm.).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej 2 dokumentacje projektowe, których przedmiotem było wykonanie projektu wykonawczego z zakresu budowy, przebudowy, remontu lub odbudowy dróg, klasy minimum G oraz załączy dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osobę, na funkcję wymienioną poniżej, która spełnia następujące wymagania: 1) osoba proponowana do pełnienia funkcji Projektant: - minimalne doświadczenie i kwalifikacje: Doświadczenie: wykonał ( a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje), co najmniej dwie dokumentacje projektowe, których przedmiotem było wykonanie minimum projektu wykonawczego z zakresu budowy, przebudowy, remontu lub odbudowy dróg, klasy min. G Kwalifikacje: posiada uprawnienia budowlane do projektowania dróg i ulic w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 roku nr 83, poz. 578 z późniejszymi zmianami) 2) osoba proponowana do pełnienia funkcji Projektant branży Instalacyjnej: - minimalne doświadczenie i kwalifikacje: Doświadczenie: wykonał ( a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje), co najmniej dwie dokumentacje projektowe, których przedmiotem było wykonanie minimum projektu wykonawczego z zakresu budowy, przebudowy, remontu lub odbudowy kanalizacji deszczowej Kwalifikacje: posiada uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 roku nr 83, poz. 578 z późniejszymi zmianami) Uwaga: Zamawiający uzna uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne postanowienia umowy: 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku: 1.1 Skrócenia albo wydłużenia terminu wykonania przedmiotu Umowy, wyłącznie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: a) siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności; zmiana terminu realizacji o liczbę dni oddziaływania zdarzenia zewnętrznego ; b) wezwania przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu umowy o czas niezbędny na uzupełnienie; c) przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie d) postępowania administracyjnego; zmiana terminu realizacji o liczbę dni przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów e) szczególnie uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu materiałów wyjściowych do umowy; zmiana terminu realizacji o liczbę dni ich pozyskania f) zmiany przepisów prawa; g) udzielenia wykonawcy zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego; od których wykonania uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy. W takim przypadku termin wykonania zamówienia podstawowego może być przesunięty o czas niezbędny na zlecenie i wykonanie zamówienia dodatkowego lub zamiennego, h) wydania polecenia zmiany; 1.2 Zamawiający jest uprawniony do zawieszenia wykonania umowy w takim czasie i w taki sposób, w jaki uważa to za konieczne. Zawieszenie następuje na podstawie pisemnego powiadomienia doręczonego wykonawcy najpóźniej na 14 dni przed terminem zawieszenia. Jeżeli okres zawieszenia przekracza 60 dni i zawieszenie nie wynika z nie wywiązywania się z płatności przez zamawiającego, to wykonawca może, zawiadamiając Zamawiającego, domagać się zezwolenia na wznowienie wykonania umowy w terminie 30 dni lub rozwiązać umowę, z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia. 1.3 Zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy wraz z ograniczeniem należnego wykonawcy wynagrodzenia. 2. Ponadto zamawiający ma prawo jednostronnie zobowiązać wykonawcę do dokonania następujących zmian w przedmiocie umowy (polecenie zmiany): a) pominąć element przedmiotu umowy; 2.1 Przed wydaniem polecenia zmiany zamawiający może zobowiązać wykonawcę do przedłożenia w określonym terminie stanowiska w zakresie: a) Uzasadnienia dokonania zmiany b) Opisu działań, czynności i opracowań niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy objętego poleceniem zmiany c) Zmiany wynagrodzenia - w przypadku zaistnienia okoliczności określonej w § 10 w pkt. 2 a 2.2 Zamawiający, po ewentualnym otrzymaniu od wykonawcy stanowiska w zakresie polecenia zmiany, jest uprawniony do wydania polecenia zmiany. 3. O zmianach teleadresowych, zmianach rachunku bankowego i tym podobnych wykonawca powiadomi pisemnie zamawiającego. Takie zmiany nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy. 4. Strony dopuszczają możliwość zmiany na etapie realizacji umowy podmiotów trzecich, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, za pomocą których wykonawca wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku zaproponowany nowy podwykonawca, zobowiązany jest wykazać spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotychczasowy podwykonawca. Zmiana taka nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. 5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy będą dokonywane wyłącznie na piśmie w formie aneksu do umowy za zgodą obydwu STRON (za wyjątkiem tych opisanych w pkt. 3 i 4)
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tarnobrzeg.eobip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Tarnobrzega
ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg
Pok. 205.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Tarnobrzega Ul. Mickiewicza 7 39-400 Tarnobrzeg.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie projektu wykonawczego na remont DW723 w ramach projektu Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 723 w Tarnobrzegu objętego Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 priorytet II, działanie 2.1, schemat A- drogi wojewódzkie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z TARNOBRZEGA
- Wykonywanie usług w zakresie przeglądów technicznych, konserwacji i napraw sprzętu oraz aparatury medycznej Wojewódzkiego Szpitala im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu
- Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowych wraz z nadzorem autorskim dla zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi wewnętrznej - ulicy Wakacyjnej w Tarnobrzegu"
- "Modernizacja pomieszczeń Starostwa Powiatowego - system oddymiania, oświetlenie awaryjne" - etap II
- Zakup i dostaw leku onkologicznego na potrzeby Wojewódzkiego Szpitala im. Zofii z Zamoyskich Tarnowskiej w Tarnobrzegu
- Rewitalizacja alei parkowych w zabytkowym zespole parkowo - pałacowym w Grębowie
- Modernizacja dróg powiatowych nr 1129R, 1114R, 1089R, 1121R
więcej: przetargi w Tarnobrzegu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja drogi gminnej nr 118 407E
- Przebudowa zatok autobusowych w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: pn. "Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce"
- Opracowanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 622 w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów na odcinku od km ok. 4+544 do km ok. 12+240
- Budowa zbiorników retencyjnych w obrębach Tauroszyszki, Dziedziule, Widugiery, Gmina Puńsk, Powiat Sejneński, Województwo Podlaskie
- Opracowanie projektu i wykonanie robót związanych z rozbudową PSZOK-u zlokalizowanego w Rudzie Śląskiej przy ul. Noworudzkiej 8
- Opracowanie ekspertyzy tech. zawilgocenia i przecieków w częściach podziemnych bud. przy ul. Skarbka z Gór 17 A i 17 B w Warszawie wraz z opracowaniem projektu i wyceną robót naprawczych, remontowych.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.