Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-01-04
Ogłoszenie nr 2135 - 2017 z dnia 2017-01-04 r.
Borzytuchom: Przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162040G w miejscowości Dąbrówka
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Dotyczy operacji pn. Przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162040G w miejscowości Dąbrówka
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 308382-2016
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 339348-2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Borzytuchom, krajowy numer identyfikacyjny
77097948200000, ul.
ul. Zwycięstwa
56,
77141
Borzytuchom, państwo
Polska, woj.
pomorskie, tel.
598 211 316, faks
598 211 390, e-mail
ug@borzytuchom.pl
Adres strony internetowej (URL): http://ug.borzytuchom.ibip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162040G w miejscowości Dąbrówka
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):PS.271.5.2016
II.2) Rodzaj zamówienia:Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162040G w miejscowości Dąbrówka. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi publicznej gminnej nr 162040G w miejscowości Dąbrówka na długości ok. 500 mb. Zakres robót obejmuje m.in.: - rozebranie istniejącej nawierzchni, - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie kanalizacji deszczowej, - ułożenie krawężnika (obrzeży), - regulacja wysokościowa armatury istniejącej sieci uzbrojenia terenu, - wykonanie nawierzchni. W ramach zamówienia zostaną wykonane m.in. następujące roboty budowlane: A. Branża drogowa: - jezdnia o nawierzchni z betonu asfaltowego szerokości 4,0 - 6,0 m, - chodnik jednostronny najazdowy o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm szerokości 1,5 m, - chodnik jednostronny o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm szerokości 2,0 m, - pobocza z kruszywa łamanego, - istniejące zjazdy do regulacji wysokościowej z KŁSM #0/31,5 - jednostronnie krawężnik betonowy wzdłuż drogi powiatowej, - spadki poprzeczne 2%, - odwodnienie spadkami podłużnymi i poprzecznymi do wykonanej w ramach zamówienia kanalizacji deszczowej, - uporządkowanie terenów zielonych i obsianie trawą. B. Branża sanitarna: Przedmiot zamówienia obejmuje odwodnienie przebudowywanej drogi gminnej oraz odwodnienie odcinka drogi powiatowej. Wody deszczowe z ulic zostaną zebrane poprzez wpusty uliczne i studnie do kolektora zbiorczego, który docelowo odprowadzi wody opadowe do istniejącego rowu gminnego za pośrednictwem przebudowanej studni zabudowanej na rowie gminnym. Kanalizacja deszczowa realizowana w ramach niniejszego zamówienia obejmuje: - kanalizację deszczową z rur PCV SN8 o średnicy O200, O250, O315 mm - lite, - przykanaliki od wpustów deszczowych z rur PCV SN8 o średnicy O200 mm - lite, - uliczne betonowe wpusty deszczowe z osadnikami, podłączone do wykonanej sieci kanalizacji deszczowej poprzez wykonane studnie kanalizacji deszczowej, studnie PCV oraz betonowe, - przebudowę istniejącej studni zabudowanej na przejściu rowu otwartego w kanał zamknięty. !!! UWAGA: Przed przystąpieniem do robót budowlanych w pasie drogi powiatowej należy sporządzić projekt czasowej organizacji ruchu zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. (Dz. U. nr 177 poz. 1729 z późn. zm.) zatwierdzony przez właściwy organ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ (Dokumentacja projektowa). Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 4. Przedmiar dołączony jest wyłącznie pomocniczo w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze. 5. Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną. 6. Miejsce wywozu gruzu i urobku wraz z utylizacją pozostaje w gestii Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu. 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: 1) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, operatorów sprzętu a także kierownika budowy; 2) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: - dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w pkt 1 zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od podpisania umowy. Powyższy obowiązek wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców i dalszych podwykonawców, - Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę; 3) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: -Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych, a w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się ze wskazanych obowiązków, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy. Szczegółowy zakres określa w zakresie: 1)Załącznik nr 7: Harmonogram rzeczowo-finansowy; 2)Załącznik nr 8: - Przedmiary robót - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - Dokumentacja projektowa
II.4) Główny kod CPV:
45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
Dodatkowe kody CPV:45231300-8,
45233000-9,
45231000-5
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 21/10/2016 IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW: LEMAR Leszek Bigus,
lemar@poczta.onet.eu,
Niezabyszewo 73c,
77-132,
Niezabyszewo, kraj/woj.
pomorskie IV.4) INFORMACJE DODATKOWE Informacje dodatkowe: |
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą robót budowlanych polegające na nieistotnej zmianie przebiegu trasy kanalizacji deszczowej poza pasem drogi gminnej. W związku z tym zmianie uległo wynagrodzenie wykonawcy (§5 ust. 1 umowy) na wartość 772 828,31 zł brutto. W związku z tym zmianie uległ harmonogram rzeczowo-finansowy stawiący załącznik nr 1 do umowy
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Właściciel działki nr 114/2 obr. Dąbrówka nie wyraził zgody na aktualny przebieg kanalizacji deszczowej uzasadniając, że utrudni mu korzystanie z jego działki. Dlatego też zażądał zmiany przebiegu jej trasy. W związku z tym, iż taka konieczność zaistniała oraz, że projektant wyraził zdanie, że jest możliwość zmiany nieistotnej przebiegu trasy strony ustalają zmianę przebiegu do istniejącego rowu gminnego.
Zmiana przebiegu kanalizacji deszczowej usprawni proces budowy i nie zmieni miejsca końcowego odprowadzenia wód.
W związku z powyższym stwierdza się konieczność skrócenia odprowadzenia do istniejącego rowu gminnego. Zaistniałe sytuacje nie były do przewidzenia na etapie wykonywania dokumentacji projektowej.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- BIEŻĄCE UTRZYMANIE GMINNYCH DRÓG GRUNTOWYCH NA TERENIE GMINY MIEDZICHOWO
- Remont cząstkowy ulic i dróg gminnych na terenie gminy Słomniki w 2025 roku.
- Bieżące utrzymanie nawierzchni dróg na terenie Gminy Bytom w 2025r.
- "Remont DW 577 wraz ze ścieżką rowerową od km 7+550 do km 9+000, odcinek Zdwórz - Gąbin"
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1900T w miejscowości Gościencin na odcinku od km 0+000 do km 1+699
- Remont drogi wojewódzkiej nr 581 od km 2+250 do km 4+800 na odcinku Gostynin - Kozice - nr postępowania 018/25
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.