Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-10-09
Mrągowo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Mrągowo
Numer ogłoszenia: 213823 - 2014; data zamieszczenia: 09.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Mrągowo , ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7412924, faks 089 7412924.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminamragowo.net
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Mrągowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Mrągowo, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 t.j. ze zm.), oraz z uchwałą Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego nr XVIII/333/12 z dnia 19.06.2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mrągowo, a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego. W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z obszaru gminy Mrągowo, - transport odpadów komunalnych, - zagospodarowanie odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującym prawem i przepisami WPGO dla województwa Warmińsko-Mazurskiego, - dostarczanie worków do selektywnej zbiórki odpadów, - organizacja i prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Gmina Mrągowo liczy: 7917 mieszkańców, ok. 2302 gospodarstw podzielonych na 31 sołectw (dokładne zestawienie w podziale na poszczególne miejscowości zawiera tabela zamieszczona w dziale III pkt 6 SIWZ) ZABUDOWA JEDNORODZINNA I WIELORODZINNA. Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany (workowo - pojemnikowy) zbiórki odpadów komunalnych. Usługa odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Mrągowo, obejmuje: 1) odbieranie z nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych kod 20 03 01. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach ( w przypadku utrudnionego dojazdu do nieruchomości pojazdów ciężarowych w okresie jesienno-zimowym dopuszcza się gromadzenie odpadów w workach). Urządzenia do gromadzenia odpadów zmieszanych: pojemniki, kontenery i worki, które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów, zapewnia właściciel lub zarządca nieruchomości. Częstotliwość odbioru: - zabudowa wielorodzinna (między innymi w miejscowościach: Szestno, Boże, Lembruk, Polska Wieś, Rydwągi, Piotrówka, Marcinkowo budynek nr 38 i 175 ) - 1 raz w tygodniu (jednakże w sytuacji, gdy właściciele wspólnego budynku wielorodzinnego, indywidualnie wyposażą się w pojemniki na odpady komunalne, dopuszcza się raz na dwa tygodnie, po uzgodnieniu z Zamawiającym) - zabudowa jednorodzinna - 1 raz na 2 tygodnie 2) selektywne odbieranie odpadów komunalnych, w tym przyjmowanie do punktu selektywnego zbierania odpadów. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym i pojemnikowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków i pojemników: - żółty - do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, kod 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 20 01 39, 20 01 40 - niebieski - do gromadzenia odpadów z papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury, kod 20 01 01, 15 01 01 - zielony - do gromadzenia odpadów ze szkła, opakowań ze szkła, kod 20 01 02, 15 01 07 - brązowy - do gromadzenia odpadów biodegradowalnych, w szczególności odpadów zielonych ( w okresie od 1 maja do 30 listopada) - biały - do gromadzenia popiołu z palenisk domowych ( w okresie od 1 października do 30 kwietnia), kod 20 01 99. Worki, pojemniki do selektywnej zbiórki zapewnia i dostarcza Wykonawca w zależności od potrzeb mieszkańców. Wykonawca uzupełni na własny koszt worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości zapewniającej funkcjonowanie systemu. Częstotliwość odbioru - dla żółtego, niebieskiego, zielonego koloru worka lub pojemnika - nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie od 01 kwietnia do 30 września raz na dwa tygodnie w miesiącu, - odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone w okresie od 01 maja do 30 listopada, raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem oraz dodatkowo w miesiącach styczniu i lutym zbierane będą choinki. - popioły z palenisk domowych - w okresie od 01 października do 30 kwietnia raz na dwa tygodnie w miesiącu, zgodnie z harmonogramem b) meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, kod 20 03 07, 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36. Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą terminach. Częstotliwość odbioru - co najmniej dwa razy w roku - wiosną i jesienią ( w okresie od 1 marca do 30 listopada). c) Odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów budynku lub lokalu mieszkalnego - na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę , należy zbierać selektywnie w pojemniku udostępnionym przez przedsiębiorcę i oznakowanym numerem odpowiadającym właścicielowi, na którego żądanie pojemnik zostanie ustawiony i odebrany w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia . Firma wywozowa odbierze selektywnie zebrany odpad budowlany w ilości nie większej niż 1 tona rocznie od gospodarstwa domowego. W przypadku nadwyżki odpadów budowlanych i rozbiórkowych, właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zawarcia odrębnej umowy (poza przedmiotem niniejszego zamówienia) na odbiór i zagospodarowanie ww. odpadów, bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu żadnych kosztów. Częstotliwość odbioru - na zgłoszenie właściciela nieruchomości. d) Odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych (przeterminowane leki, chemikalia, farby, zużyte baterie i akumulatory, kod 20 01 32, 20 01 34) - leki odbierane będą w punktach aptecznych i zakładach opieki zdrowotnej, - baterie i akumulatory małogabarytowe odbierane będą w punktach stacjonarnych (wykaz punktów zostanie przekazany Wykonawcy). Pojemniki na zużyte baterie, zaopatrzone w małe otwory wrzutowe, dostarczy Wykonawca. Pozostałe odpady niebezpieczne wyselekcjonowane z odpadów komunalnych przyjmowane będą w punkcie zbierania odpadów. Częstotliwość załadunku i wywozu - co najmniej 1 raz na 3 miesiące. e) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opadów typu (dzwon) z przeznaczeniem na szkło, plastik i papier w ilości 25 szt. ( 10 szt. plastik, 10 szt. szkło, 5 szt. papier) zlokalizowane przy zabudowie wielorodzinnej (zastąpi workowy system zbiórki posegregowanych odpadów komunalnych dla mieszkańców tych nieruchomości) należy opróżniać z częstotliwością raz na dwa tygodnie, a w razie zwiększonej ilości z częstotliwością nie dopuszczając do przepełnienia . Lokalizacja pojemników do selektywnej zbiórki odpadów typu dzwon na terenie Gminy Mrągowo przedstawia się następująco: Boże - 10 szt. ( 4 szt. plastik; 4 szt. szkło; 2 szt. papier) Polska Wieś - 3 szt. ( 1 szt. plastik; 1 szt. szkło; 1 szt. papier) Lembruk - 2 szt. ( 1 szt. plastik; 1 szt. szkło) Piotrówka - 2 szt. ( 1 szt. plastik; 1 szt. szkło) Szestno - 8 szt. ( 3 szt. plastik, 3 szt. szkło; 2 szt. papier). f) wszystkie opady selektywne zbierane mogą być we własnym zakresie dostarczane przez mieszkańców zamieszkałych na terenie gminy Mrągowo do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych 3) organizację i prowadzenie na terenie miasta lub gminy Mrągowo punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mrągowo, 4) zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych w sposób opisany w SWIZ. PUNKT SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW Wykonawca w terminie do 31 stycznia 2015 r. na własny koszt zorganizuje i uruchomi centralny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dla mieszkańców Gminy Mrągowo, z godzinami pracy od poniedziałku do soboty od 7.00 do 15.00. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniami czynników atmosferycznych. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą: a) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury b) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu c) szkło, opakowania ze szkła d) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone e)odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych (przeterminowane leki, chemikalia, farby, zużyte baterie i akumulatory ) f) zużyte opony, g) odpady budowlane i rozbiórkowe h) popiół z palenisk domowych i) meble i odpady wielkogabarytowe, j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Wykonawca jest odpowiedzialny za odbiór i zagospodarowanie odpadów, które zostaną dostarczone przez mieszkańców do Punktu Selektywnego Odbioru Odpadów Komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest dysponować terenem w granicach administracyjnych Gminy Mrągowo lub Gminy Miasta Mrągowo w celu organizacji i prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. PSZOK może być zlokalizowany na terenie bazy magazynowo-transportowej pod warunkiem, że znajduje się w granicach administracyjnych Gminy Miasta Mrągowo lub Gminy Mrągowo. WYKAZ URZĄDZEŃ DO GROMADZENIA ODPADÓW : Do gromadzenia odpadów na terenie Gminy Mrągowo służą: a) pojemniki o pojemności: - 60 l, 120 l, 240 l, 1100 l Do selektywnej zbiórki odpadów Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć: b) w dniu odbierania odpadów, worki z folii polietylenowych o grubości zapewniającej wytrzymałość worków dla odpowiedniej frakcji odpadów, w kolorach: żółtym, niebieskim, zielonym, brązowym i białym Wielkość worków: 60l, 120l Na workach umieszcza się w widocznym miejscu na tle, odpowiadającym kolorom dla danego rodzaju odpadów widoczny napis: SZKŁO - w przypadku worka na opady ze szkła PAPIER - w przypadku worka na odpady z papieru i tektury PLASTIK - w przypadku worka na odpady z tworzyw sztucznych ZIELONE - w przypadku worka na odpady biodegradowalne, zielone POPIÓŁ - w przypadku worka na popioły WYKAZ SPRZĘTU TECHNICZNEGO 1. Wykonawca musi posiadać narzędzia, wyposażenie, sprzęt i urządzenia techniczne niezbędne do realizacji zamówienia, lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału. Zgodnie z wykazem z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r ( Dz.U. z 2013 poz. 122) w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne powinny znajdować się: a) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (śmieciarki), b) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) ponadto jeden samochód z dźwigiem HDS 2. Szczegółowe wymagania dla pojazdów: a) wszystkie ww. pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, powinny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne, b) pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu, c) konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) pojazdy powinny być wyposażone w system: - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, e) pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, f) pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. g) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, h) pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu), 3. Wymagania dla bazy magazynowo -transportowej: a) baza magazynowo - transportowa powinna być usytuowana w gminie, z terenu której odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny, b) teren bazy transportowej powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, c) baza magazynowo - transportowa powinna być wyposażona w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, d) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, e) na terenie bazy transportowej powinien znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. f) teren bazy magazynowo - transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012r., poz. 145 ze zm.) Szczegółowy opis przedmiotu oraz wielkość i zakres zamówienia zawarty jest w rozdziale III SIWZ.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.12.00 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium do dnia 21.10.2014 r. do godz. 10:00 w wysokości - 10 000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Mrągowie: Bank Millenium Nr 57 1160 2202 0000 0000 6193 6121 z dopiskiem: Wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mrągowo z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Datą wniesienia wadium jest data uznania wskazanego rachunku bankowego. Wadium może być wniesione w następujących formach: w pieniądzu; poręczeniach bankowych; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.) Wadium wnoszone w poręczeniach bankowych; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(Dz.U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.), - należy złożyć w kasie Urzędu Gminy w Mrągowie do dnia 21.10.2014 r. do godz. 10:00. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku, gdy: a) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, ze wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności będącej przedmiotem zamówienia tj. a)Wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Mrągowo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, b) Aktualne zezwolenie na transport i zbieranie odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ, c) Nadany przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska numer rejestrowy umożliwiającego zbieranie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Ocena spełniania powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 pzp oraz złożonych przez Wykonawcę ww. dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługę lub usługi odbierania odpadów komunalnych zmieszanych o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych co najmniej 1000 Mg/rok wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) w zakresie wyposażenia (pojazdów) umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu nieruchomości posiadają/dysponują: - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jeden pojazd bez funkcji kompaktującej. - jeden samochód z dźwigiem HDS Wszystkie ww. pojazdy powinny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne. Ponadto wykonawca zapewni, aby pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju, a także wyposażenie w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów. Pojazdy powinny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z roku 2013, poz. 122). Ocena spełniania powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 pzp oraz złożonego wykazu potencjału technicznego. b) w zakresie bazy transportowo - magazynowej. Wykonawca obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową położoną na terenie administracyjnym Gminy Mrągowo lub Gminy Miasto Mrągowo lub w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Mrągowo, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo-transportowa powinna spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z roku 2013, poz. 122). Ocena spełniania powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia c) w zakresie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) posiadają lub dysponują nieruchomością położoną w granicach administracyjnych Gminy Mrągowo lub Gminy Miasta Mrągowo umożliwiającą zbieranie przekazanych z terenu nieruchomości położonych w granicach Gminy Mrągowo selektywnie zebranych odpadów. PSZOK powinien być wyposażony w wagę samochodową najazdową umożliwiającą określenie wagi przyjmowanych w punkcie odpadów. Ocena spełniania powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawcy złożą oświadczenie o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 pzp.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Wykonawca musi wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 200 000 zł. b)Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300 000 zł. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy, Oświadczenie - baza magazynowa, Oświadczenie - PSZOK, Wykaz podwykonawców
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Przewiduje się zmiany w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących zakresach: 1) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku: - zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) 2) dostosowania zapisów umownych do zmian przepisów prawa, które nastąpią po dacie zawarcia umowy, w tym aktów prawa miejscowego, 3) zmian prowadzących do poprawy jakości obsługi mieszkańców Gminy Mrągowo bez wzrostu kosztów realizacji zamówienia. 4) wydłużenia okresu realizacji zamówienia maksymalnie o 30 dni w przypadku nie zawarcia do dnia 25.12.2015r. umowy z nowym wykonawcą, wybranym zgodnie z przepisami prawa; 5) zmiany harmonogramu i częstotliwości odbioru odpadów komunalnych w przypadku wystąpienia wyjątkowo trudnych warunków atmosferycznych, np. w postaci obfitych opadów śniegu 6) Wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe, lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, 7) Wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustania stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Zamawiającego), przy pomocy których Zamawiający realizuje przedmiot umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gminamragowo.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Mrągowo 11-700 Mrągowo, ul. Królewiecka 60A, pok. Nr 9.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Mrągowo 11-700 Mrągowo, ul. Królewiecka 60A, pok. Nr 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z MRĄGOWA
- Rozbudowa cmentarza komunalnego w Mrągowie
- Prowadzenie i utrzymanie amfiteatru wraz z zapleczem socjalnym, infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Jaszczurcza Góra w Mrągowie
- Świadczenie usługi Superwizora, Integracji sensorycznej (Warsztaty edukacyjne z metody integracji sensorycznej wraz z materiałami)
- Zarządzanie, utrzymanie i konserwacja terenów cmentarzy komunalnych
- Remonty bieżące dróg na terenie miasta Mrągowa o nawierzchni bitumicznej, dróg o nawierzchni betonowej, gruntowej oraz z kostki granitowej
więcej: przetargi w Mrągowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ODBIÓR, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW OD ZAMAWIAJĄCEGO W ROKU 2025 Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Chrzanów
- Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 191212 powstałych w procesie przetworzenia odpadów wielkogabarytowych, z instalacji w Gliwicach przy ul. Rybnickiej 199B
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości należących do Gminy Milanówek.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie/unieszkodliwienie odpadów pochodzących z utrzymania czystości w budynkach i na terenach komunalnych Gminy Wielka Wieś w 2025 r
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.