Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-10-10
Pu³tusk: Dostawy kompresów, pieluchomajtek oraz innego asortymentu dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pu³tusku Sp. z o. o.
Numer og³oszenia: 214139 - 2014; data zamieszczenia: 10.10.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy w Pu³tusku Sp. z o.o. , ul. Teofila Kwiatkowskiego 19, 06-102 Pu³tusk, woj. mazowieckie, tel. 23 691 99 01, faks 23 691 99 06.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.spzoz.pultusk.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: www.szpital.pultusk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Dostawy kompresów, pieluchomajtek oraz innego asortymentu dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pu³tusku Sp. z o. o..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Dostawy kompresów, pieluchomajtek oraz innego asortymentu dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pu³tusku Sp. z o. o. Warto¶æ zamówienia nie przekracza wyra¿onej w z³otych równowarto¶æ kwot okre¶lonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych. Przedmiotem zamówienia s± dostawy sprzêtu medycznego jednorazowego u¿ytku w tym odzie¿y operacyjnej dla Szpitala Powiatowego Sp. z o.o. w Pu³tusku. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia i przewidywane ilo¶ci stanowi druk - Formularz cenowy, stanowi±cy za³±cznik nr 2 do SIWZ.
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3, 33.14.16.41-5, 31.71.11.40-6, 33.14.16.40-8, 33.14.12.00-2, 33.72.12.00-2, 39.22.43.20-7, 33.72.11.00-1, 33.14.11.19-7.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: tak, liczba czê¶ci: 16.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca przed³o¿y w ofercie o¶wiadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca przed³o¿y w ofercie wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w ci±gu ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, odpowiadaj±ce swoim rodzajem dostawom stanowi±cym przedmiot zamówienia wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania, odbiorców i za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie ( min. 1 dostawa) na kwotê nie mniejsz± ni¿ warto¶æ oferty
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca przed³o¿y w ofercie o¶wiadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca przed³o¿y w ofercie o¶wiadczenie w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Warunek ten zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca przed³o¿y w ofercie op³acon± polisê OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ warto¶æ oferty
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY, US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, dostawy lub us³ugi odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:
inne dokumenty
1. Próbki oferowanego asortymentu w ilo¶ci szczegó³owo opisanej w za³±czniku nr 2
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wype³niony formularz ofertowy- za³±cznik nr 1 do SIWZ, 2. Wype³niona specyfikacja asortymentowo - cenowa - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SIWZ odpowiednio na czê¶æ/zadanie na któr± sk³adana jest oferta, 3. O¶wiadczenie Wykonawcy o spe³nieniu wymagañ dotycz±cych przedmiotu zamówienia - za³±cznik nr 6 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1. W zwi±zku z regulacj± art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówieñ Publicznych, Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ dokonania nastêpuj±cych zmian w umowie: 1) w zakresie: a) numeru katalogowego produktu, b) nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów, c) przedmiotowym (produkt zamienny), d) zamiany ilo¶ci poszczególnych pozycji asortymentowych w ramach zadania przy zachowaniu tej samej ceny, e) zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa zwi±zanych z przedmiotowym zamówieniem. f) zmiany numeru katalogowego lub nazwy w³asnej produktu, o ile zmiana ta zosta³a dokonana przez producenta i potwierdzona stosownymi dokumentami. g) zmiany sposobu konfekcjonowania. h) przed³u¿enia terminu realizacji umowy w przypadku niewykorzystania zakresu rzeczowego w okresie trwania umowy. i) zmiany jako¶ci, parametrów lub innych cech charakterystycznych przedmiotu zamówienia, je¿eli zmiany te wynikaj± z faktu wprowadzenia na rynek przez producenta produktu równowa¿nego, zmodyfikowanego, b±d¼ udoskonalonego i równoczesnym wycofaniu produktu bêd±cego przedmiotem umowy; j) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulega wy³±cznie cena brutto, cena netto pozostaje bez zmian. k) zmian stawek op³at celnych wprowadzonych decyzjami odno¶nych w³adz. 2) w sytuacji gdy: a) wprowadzony zostanie do sprzeda¿y przez wykonawcê produkt zmodyfikowany (udoskonalony), b) wyst±pi przej¶ciowy brak produktu z przyczyn le¿±cych po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objêtego umow±, c) Wykonawca zaoferuje ni¿sz± cenê. Powy¿sze zmiany nie mog± skutkowaæ zmian± ceny jednostkowej, warto¶ci umowy i nie mog± byæ niekorzystne dla Zamawiaj±cego. 2. Zmiany wymienione w pkt. 1 ppkt. 1) lit. J) oraz k) nastêpuj± z mocy prawa i obowi±zuj± od dnia obowi±zywania odpowiednich przepisów.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.pultusk.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Szpital Powiatowy w Pu³tusku Sp. z o.o. ul. T. Kwiatkowskiego 19 , 06-102 Pu³tusk.
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 22.10.2014 godzina 11:00, miejsce: Szpital Powiatowy w Pu³tusku Sp. z o.o., ul. Teofila Kwiatkowskiego 19, 06-102 Pu³tusk, I piêtro, sekretariat, pokój nr 8.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
CZÊ¦Æ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1: Materia³y i sprzêt jednorazowego u¿ytku 1.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 2 NAZWA: Zadanie Nr 2 - Materia³y dla potrzeb Oddzia³u Neonatologii 1.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 3 NAZWA: Zadanie Nr 3 - Materia³y dla potrzeb Oddzia³u Neonatologii 2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3, 31.71.11.40-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 4 NAZWA: Zadanie Nr 4 - Materia³y i sprzêt jednorazowego u¿ytku 2.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3, 33.14.16.40-8, 33.14.12.00-2, 33.14.16.41-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 5 NAZWA: Zadanie Nr 5 - Materia³y i sprzêt jednorazowego u¿ytku 3.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3, 33.14.16.40-8, 33.14.12.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 6 NAZWA: Zadanie nr 6 - Papiery rejestracyjne do aparatów medycznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 7 NAZWA: Zadanie nr 7 - Zestawy do kolonoskopii wirtualnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 8 NAZWA: Zadanie nr 8 - sprzêt pomocniczy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.72.12.00-2, 39.22.43.20-7, 33.72.11.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 9 NAZWA: Zadanie nr 9 - zestawy do zak³adania elektrod do serca.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3, 31.71.11.40-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 10 NAZWA: Zadanie Nr 10 - Sprzêt jednorazowego u¿ytku dla potrzeb OIT oraz Bloku Operacyjnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 11 NAZWA: Zadanie 11 : Narzêdzia laryngologiczne jednorazowego u¿ytku.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 12 NAZWA: Zadanie 12 : Zestawy i narzêdzia jednorazowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 13 NAZWA: Zadanie 13 : Pojemniki na odpady medyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 14 NAZWA: Zadanie 14: Kompresy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3, 33.14.11.19-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 15 NAZWA: Zadanie nr 15 - ¿ele po¶lizgowe do cewnikowania.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
CZÊ¦Æ Nr: 16 NAZWA: Zadanie 16: Podk³ady ch³onne i pieluchomajtki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: zgodnie z za³±cznikiem nr do SIWZ.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.14.10.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesi±cach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
INNE PRZETARGI Z PU£TUSKA
wiêcej: przetargi w Pu³tusku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materia³ów szewnych
- Sukcesywne dostawy wyrobów medycznych i materia³ów jednorazowych (...) do Aresztu ¦ledczego w Poznaniu
- DOSTARCZANIE ZESTAWÓW DO DRUKOWANIA MODELI STEREOLITOGRAFICZNYCH
- Dostawa materia³ów zu¿ywalnych do diagnostyki obrazowej
- Dostawê produktu leczniczego matrycy z klejem do tkanek
- Sukcesywna dostawa materia³ów jednorazowych
wiêcej: Elektrody »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.