Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-10-13
Rzeszów: Przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach oraz Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół
Numer ogłoszenia: 215891 - 2014; data zamieszczenia: 13.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie , ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8534097, faks 17 8534682.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcen.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach oraz Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Cześć I zamówienia: Przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach w ramach projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach w postaci warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) w ramach doskonalenia pracy nauczycieli - uczestników projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim - projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół realizowanego przez Powiat Lubaczowski w partnerstwie z Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie w oparciu o Roczne Plany Wspomagania. 2. Zamówienie dotyczy przeprowadzenia warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) w 25 placówkach oświatowych zlokalizowanych na terenie powiatu lubaczowskiego.- wykaz placówek tj.:-Publiczne Gimnazjum w Łukawcu, Łukawiec 84, 37 - 626 Łukawiec;-Publiczne Gimnazjum w Wielkich Oczach, ul. Leśna 13, 37-627 Wielkie Oczy; -Publiczne Gimnazjum w Dachnowie, Dachnów 106, 37-611 Cieszanów;-Szkoła Podstawowa w Nowym Lublińcu, Nowy Lubliniec 75, 37-612 Stary Lubliniec;-Publiczne Gimnazjum w Basznie Dolnej, ul. Szkolna 24, 37-621 Basznia Dolna; -Publiczne Gimnazjum w Horyńcu Zdroju, ul. Sobieskiego 2A, 37-620 Horyniec Zdrój;-Publiczne Gimnazjum nr 1 w Lubaczowie, ul. Konopnickiej 5A, 37-600 Lubaczów;-Publiczne Gimnazjum nr 2 w Lubaczowie, ul. Kopernika 22, 37-600 Lubaczów;-Zespół Szkół w Lubaczowie, Liceum Ogólnokształcące, ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów;-Zespół Szkół w Lubaczowie, Technikum, ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów;-Zespół Szkół w Lubaczowie, Zasadnicza Szkoła Zawodowa, ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów;-Publiczne Gimnazjum w Oleszycach, ul. Mickiewicza 1, 37-630 Oleszce;-Zespół Szkół w Oleszycach, Technikum, ul. Zielona 1, 37-630 Oleszyce;-Zespół Szkół w Oleszycach, Zasadnicza Szkoła Zawodowa, ul. Zielona 1, 37-630 Oleszyce;-Miejskie Przedszkole nr 3 w Lubaczowie, Słowackiego 16, 37-600 Lubaczów;-Publiczne Gimnazjum w Narolu, ul. Graniczna 11, 37-610 Narol;-Publiczne Gimnazjum w Rudzie Różanieckiej, Ruda Różaniecka 180, 37-613 Ruda Różaniecka;-Publiczne Gimnazjum w Łukawicy, Łukawica 9, 37-610 Narol;-Publiczne Gimnazjum w Młodowie, Szkolna 48, 37-600 Basznia Górna;-Liceum Ogólnokształcące w Lubaczowie, ul. Kościuszki 26, 37-600 Lubaczów;-Publiczne Gimnazjum w Cieszanowie, os. Nowe Sioło 15, 37-611 Cieszanów;-Publiczne Gimnazjum w Starym Dzikowie, ul. Kościuszki 83, 37-632 Stary Dzików;-Publiczne Gimnazjum w Cewkowie, Cewków 81, 37-632 Cewków;-Publiczne Gimnazjum w Lisich Jamach, ul. Lwowska 45, 37-600 Lubaczów;-Samorządowe Przedszkole w Narolu, ul. Graniczna 11, 37-610 Narol.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości placówek oświatowych, w których będą prowadzone warsztaty modułowe (wykłady i konsultacje grupowe), jednakże ilość placówek nie będzie mniejsza niż 20. Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia.4. Głównym celem projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie lubaczowskim poprzez objęcie 46 szkół i 4 przedszkoli kompleksowym wparciem odpowiadającym ich potrzebom.5. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31 maja 2015 r. 6. Dla każdej placówki objętej wsparciem łącznie zaplanowano przeprowadzenie 22 godzin w ramach 6 warsztatów modułowych, w tym 4 moduły z trenerem, każdy po 4 godziny oraz 2 moduły z ekspertem każdy po 3 godziny - 1 godzina szkoleniowa = 45 minut.7. Łączna liczba godzin, które przeprowadzi Wykonawca we wszystkich placówkach wynosi 550 godzin, w tym 400 godz. realizowanych przez trenerów oraz 150 godz. realizowanych przez ekspertów - 1 godzina szkoleniowa = 45 minut.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości godzin (jednakże ilość godzin nie będzie mniejsza niż 440). Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia.9. Średnia liczba uczestników/uczestniczek warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) w każdej grupie wyniesie około 10 osób.10. Sale wykładowe zapewnia Zamawiający. Zamawiający nie ponosi kosztów dojazdu kadry szkoleniowej na miejsce szkolenia. 11. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą wyłonionym w procedurze przetargowej i po podpisaniu umowy. Harmonogram ustalany będzie dla każdej grupy/placówki oddzielnie. Zajęcia w danej grupie/placówce rozpoczną się w terminie 4 dni roboczych od daty przekazania przez Zamawiającego Wykonawcy informacji zawierającej termin rozpoczęcia zajęć oraz nazwę placówki, w której mają odbywać się zajęcia. Wszelkie zmiany w harmonogramie muszą zostać uzgodnione z Zamawiającym i nie wymagają zmiany umowy. 12. Zamawiający zastrzega, że w jednym dniu mogą odbywać się warsztaty modułowe (wykłady, konsultacje grupowe) w 4 placówkach jednocześnie.13. Zamawiający zastrzega, że zajęcia mogą być realizowane w dowolne dni tygodnia w godzinach od 8:00 do 20:00, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut. z wyłączeniem niedzieli w wymiarze:a) 4 godzin szkoleniowych dziennie w przypadku warsztatów modułowych (wykłady, konsultacje grupowe) prowadzonych przez trenera,b) 3 godzin szkoleniowych dziennie w przypadku warsztatów modułowych (wykłady, konsultacje grupowe) prowadzonych przez eksperta,Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany polegającej na:a) zmniejszeniu ilości godzin szkoleniowych dziennie, jednakże nie mniej niż do 2 godzin szkoleniowych dziennie zarówno w przypadku godzin szkoleniowych prowadzonych przez trenera jak i w przypadku godzin szkoleniowych prowadzonych przez eksperta, b) zwiększeniu ilości godzin szkoleniowych dziennie do:-8 godzin szkoleniowych dziennie w przypadku warsztatów modułowych (wykłady, konsultacje grupowe) prowadzonych przez trenera,-6 godzin szkoleniowych dziennie w przypadku warsztatów modułowych (wykłady, konsultacje grupowe) prowadzonych przez eksperta,14. Wykonawca powinien zabezpieczyć przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) na najwyższym poziomie merytorycznym w następującej tematyce:1) Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora w placówce. 2) Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? 3) Jak efektownie wykorzystywać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? 4) Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 5) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. 6) Doradztwo edukacyjno - zawodowe w szkole. 7) Szkoła promuje wartości edukacji. 8) Nauczyciel 45+. 9) Rodzice są partnerami szkoły. 10) Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym.11) Projekt edukacyjny w szkole. 12) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet. 13) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 14) Praca z uczniem zdolnym. 15) Praca z uczniem młodszym. 16) Budowa koncepcji pracy szkoły. 17) Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 18) Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła. 19) Oferta edukacyjna droga do właściwej realizacji podstawy programowej. 20) Wykorzystanie EWD w ewolucji wewnętrznej szkoły. 21) Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się. 22) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. 23) Ocenianie kształtujące. 24) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych). Zamawiający zastrzega, że powyższe tematy mogą ulec uszczegółowieniu w odniesieniu do diagnozy potrzeb szkoły. Obowiązki Wykonawcy: a) zapewnienie trenerów i ekspertów, w obszarze tematycznym wskazanym w pkt. 14 do przeprowadzenia warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych), posiadających kwalifikacje zawodowe oraz wiedzę i praktyczne umiejętności odpowiednie do rodzaju i zakresu tematycznego danego obszaru umożliwiających profesjonalną realizację przedmiotu zamówienia. b) przygotowanie oraz opracowanie merytoryczne wszystkich treści (zasobów) do prowadzenia zajęć w tym opracowanie programu oraz scenariusza zajęć oraz zapewnienie wszelkich materiałów szkoleniowych na zajęcia, które są niezbędne do przeprowadzenia warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) zgodnych z obszarem tematycznym wskazanym w pkt. 14. c) przekazanie Zamawiającemu jednego kompletu materiałów szkoleniowych w tym przesyłanie lub dostarczenie Zamawiającemu wersji elektronicznych materiałów wykorzystywanych na warsztatach modułowych (wykładach i konsultacjach grupowych), w tym opracowanego programu oraz scenariusza zajęć. Zamawiający ma prawo przedstawić uwagi do w/w materiałów, a Wykonawca ma obowiązek je uwzględnić i zgodnie z nimi przeprowadzić zajęcia, d) wyznaczenie jednej osoby pełniącej funkcję koordynatora organizacyjnego - opiekuna odpowiedzialnego za zarządzanie informacją, kontakt z uczestnikami, Koordynatorem Projektu, osobami wskazanymi przez Zamawiającego oraz organizację warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych), e) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach związanych z realizacją warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych), Cześć II zamówienia: Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 1. Przedmiotem zamówienia części II jest prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia poprzez przeprowadzenie spotkań (wykładów i konsultacji) w ramach sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli w projekcie Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim - projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół realizowanego przez Powiat Lubaczowski w partnerstwie z Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie w oparciu o Roczne Plany Wspomagania. 2. Głównym celem projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie lubaczowskim poprzez objęcie 46 szkół i 4 przedszkoli kompleksowym wparciem odpowiadającym ich potrzebom.3. W okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2014 r. zaplanowano organizację spotkań (wykładów i konsultacji) z ekspertem, dla 4 sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów oraz nauczycieli na łączną ilość 16 godzin - 1 godzina szkoleniowa = 45 minut. Na każdą sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów oraz nauczycieli zaplanowano po 1 spotkaniu (wykłady i konsultacje) trwającym 4 godziny każde. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości sieci współpracy i samokształcenia (jednakże ilość sieci współpracy i samokształcenia nie będzie mniejsza niż 3). Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości godzin (jednakże ilość godzin nie będzie mniejsza niż 12). Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia. 6. Łączna liczba uczestników/uczestniczek spotkań w ramach sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli wyniesie średnio po 25 osób na każdą sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów oraz nauczycieli. 7. Warsztaty i konsultacje w ramach spotkań sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli odbędą się na terenie powiatu lubaczowskiego tj. w: a) Powiatowej Bibliotece Publicznej w Lubaczowie ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów -Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli, -Sieć nauczycieli przedmiotów matematyczno - przyrodniczych;b) Bibliotece Pedagogicznej w Lubaczowie ul. Rynek 25, 37-600 Lubaczów -Sieć nauczycieli przedszkoli,-Sieć wychowawców i pedagogów szkolnych.8. Wykonawca powinien zabezpieczyć przygotowanie i przeprowadzenie spotkań (warsztatów i konsultacji) na najwyższym poziomie merytorycznym w następującej tematyce:-Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli: Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole. Temat szczegółowy: Interpretacja oświatowych aktów prawnych;-Sieć nauczycieli przedmiotów matematyczno - przyrodniczych: Jak wspierać dziecko w uczeniu się? Temat szczegółowy: Geogebra; -Sieć nauczycieli przedszkoli: Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;-Sieć wychowawców i pedagogów szkolnych: Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Temat szczegółowy: Przemoc i agresja. Trening zastępowania agresji;Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację spotkań (wykładów i konsultacji) w ramach sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli. 9. Obowiązki Wykonawcy: a) zapewnienie ekspertów, w obszarze tematycznym wskazanym w pkt. 8 do przeprowadzenia spotkań (wykładów i konsultacji), posiadających kwalifikacje zawodowe oraz wiedzę i praktyczne umiejętności odpowiednie do rodzaju i zakresu tematycznego danego obszaru umożliwiającą profesjonalną realizacje przedmiotu zamówienia.b) przygotowanie oraz opracowanie merytoryczne wszystkich treści (zasobów) do prowadzenia spotkań (wykładów i konsultacji) oraz zapewnienie wszelkich materiałów szkoleniowych, które są niezbędne do przeprowadzenia spotkań (wykładów i konsultacji) zgodnych z obszarem tematycznym wskazanym w pkt. 8. c) przekazanie Zamawiającemu jednego kompletu materiałów szkoleniowych w tym przesyłanie lub dostarczenie Zamawiającemu wersji elektronicznych materiałów wykorzystywanych na spotkaniach (wykładach i konsultacjach). Zamawiający ma prawo przedstawić uwagi do w/w materiałów, a Wykonawca ma obowiązek je uwzględnić i zgodnie z nimi przeprowadzić spotkania (wykłady i konsultacje), d) wyznaczenie jednej osoby pełniącej funkcję koordynatora organizacyjnego - opiekuna odpowiedzialnego za zarządzanie informacją, kontakt z uczestnikami, Koordynatorem Projektu, osobami wskazanymi przez Zamawiającego oraz organizację spotkań (wykładów i konsultacji), e) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach związanych z realizacją spotkań (wykładów i konsultacji),.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Część I zamówienia: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w stosunku do Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują następujące usługi: - przeprowadzenie co najmniej 2 form doskonalenia dla osób dorosłych (szkolenia, warsztaty), na łączną ilość 100 godzin potwierdzonych dowodami, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie. b) Część II zamówienia: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w stosunku do Wykonawców, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują następujące usługi: -przeprowadzenie co najmniej 2 form doskonalenia dla osób dorosłych (szkolenia, warsztaty), nie mniej niż 10 godzin każda potwierdzonych dowodami, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Część I zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony - w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum 8 osobami, w tym 4 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi: -Wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, -Wiedzę merytoryczną i umiejętności prowadzenia szkoleń w zakresie obszarów tematycznych wskazanych w punkcie 14 I części przedmiotu zamówienia, -Posiadanie doświadczenia w prowadzeniu zajęć z nauczycielami tj. przeprowadzenie min. 8 form doskonalenia np. szkoleń, warsztatów, konsultacji grupowych, indywidualnych, wykładów dla nauczycieli w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin, w zakresie tematyki wskazanej w punkcie 14 I części przedmiotu zamówienia; -Przygotowanie do pracy z dorosłymi: ukończony kurs edukatorski lub kurs z andragogiki lub przeprowadzenie szkoleń, warsztatów, wykładów dla dla osób dorosłych w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 50 godzin, -Umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, -Znajomość zasad funkcjonowania placówek oświatowych, -Znajomość przepisów prawa oświatowego, -Znajomość wymagań wobec szkół i placówek wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. 2013 poz. 560), oraz 4 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi: -Wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, -Stopień nauczyciela dyplomowanego, -Wiedzę merytoryczną i umiejętności prowadzenia szkoleń w zakresie obszarów tematycznych wskazanych w punkcie 14 I części przedmiotu zamówienia, -Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami tj. przeprowadzenie min. 10 form doskonalenia np. szkoleń, warsztatów, konsultacji grupowych, indywidualnych, wykładów dla nauczycieli w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert na łącznym wymiarze nie mniejszym niż 120 godzin, w zakresie tematyki wskazanej w punkcie 14 I części przedmiotu zamówienia, -Przygotowanie do pracy z dorosłymi: ukończony kurs edukatorski lub kurs z andragogiki lub przeprowadzenie szkoleń, warsztatów, wykładów dla dla osób dorosłych w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 50 godzin, -Umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, -Znajomość zasad funkcjonowania placówek oświatowych, -Znajomość przepisów prawa oświatowego, -Znajomość wymagań wobec szkół i placówek wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego(t.j. Dz.U. 2013 poz. 560). b) Część II zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony - w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum 2 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi: -Wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, -Stopień nauczyciela dyplomowanego -Wiedzę merytoryczną i umiejętności prowadzenia szkoleń w zakresie obszarów tematycznych wskazanych w punkcie 8 II części przedmiotu zamówienia, -Doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami tj. przeprowadzenie min. 5 form doskonalenia np. szkoleń, warsztatów, konsultacji grupowych, indywidualnych, wykładów dla nauczycieli w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 50 godzin, w zakresie tematyki wskazanej w punkcie 8 II części przedmiotu zamówienia, -Przygotowanie do pracy z dorosłymi: ukończony kurs edukatorski lub kurs z andragogiki lub przeprowadzenie szkoleń, warsztatów, wykładów dla dla osób dorosłych w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w łącznym wymiarze nie mniejszym niż 50 godzin, -Posiadanie umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, -Znajomość zasad funkcjonowania placówek oświatowych, -Znajomość przepisów prawa oświatowego, -Znajomość wymagań wobec szkół i placówek wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. 2013 poz. 560).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. druk Oferta, 2. Wykonawca możepolegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać si ę o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo (w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii) dopełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców winno być dołączone do oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, których dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: a. zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: -wystąpienia siły wyższej - oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązywania się z umowy w jej obecnym brzemieniu, -zmian we wniosku o dofinansowanie projektu, -ograniczenia finansowego po stronie Zamawiającego, z przyczyn od niego niezależnych; -innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. b. zmniejszenia ilości placówek oświatowych, w których będą prowadzone warsztaty modułowe (wykłady i konsultacje grupowe),jednakże ilość placówek nie będzie mniejsza niż 20. Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia - dotyczy części I zamówienia/zmniejszenia ilości sieci współpracy i samokształcenia, jednakże ich ilość nie będzie mniejsza niż 3. Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia - dotyczy części II zamówienia. c. zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie zamówienia: -w przypadku wycofania z realizacji części przedmiotu zamówienia ze względów organizacyjnych, ekonomicznych lub finansowych Zamawiającego, -w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę zmian postanowień umowy, strony umowy zobowiązane są do poinformowania o tym fakcie drugą stronę i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie. 4. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych powyżej okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania. 5. Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności stanowiące podstawę do zmiany w umowie nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z zawarta umową.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pcen.pl/zamowienia-publiczne/postepowania-powyzej-30-tys.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, ul. Niedzielskiego 2, 35-036
Rzeszów, pokój nr 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.10.2014 godzina 14:00, miejsce: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, pokój nr 1 - Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na potrzeby projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół 2.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach w ramach projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie procesu wspomagania w szkołach w postaci warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) w ramach doskonalenia pracy nauczycieli - uczestników projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim - projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół realizowanego przez Powiat Lubaczowski w partnerstwie z Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie w oparciu o Roczne Plany Wspomagania. 2. Zamówienie dotyczy przeprowadzenia warsztatów modułowych (wykładów i konsultacji grupowych) w 25 placówkach oświatowych zlokalizowanych na terenie powiatu lubaczowskiego.- wykaz placówek tj.: -Publiczne Gimnazjum w Łukawcu, Łukawiec 84, 37 - 626 Łukawiec; -Publiczne Gimnazjum w Wielkich Oczach, ul. Leśna 13, 37-627 Wielkie Oczy; -Publiczne Gimnazjum w Dachnowie, Dachnów 106, 37-611 Cieszanów; -Szkoła Podstawowa w Nowym Lublińcu, Nowy Lubliniec 75, 37-612 Stary Lubliniec; -Publiczne Gimnazjum w Basznie Dolnej, ul. Szkolna 24, 37-621 Basznia Dolna; -Publiczne Gimnazjum w Horyńcu Zdroju, ul. Sobieskiego 2A, 37-620 Horyniec Zdrój; -Publiczne Gimnazjum nr 1 w Lubaczowie, ul. Konopnickiej 5A, 37-600 Lubaczów; -Publiczne Gimnazjum nr 2 w Lubaczowie, ul. Kopernika 22, 37-600 Lubaczów; -Zespół Szkół w Lubaczowie, Liceum Ogólnokształcące, ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów; -Zespół Szkół w Lubaczowie, Technikum, ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów; -Zespół Szkół w Lubaczowie, Zasadnicza Szkoła Zawodowa, ul. Kościuszki 161, 37-600 Lubaczów; -Publiczne Gimnazjum w Oleszycach, ul. Mickiewicza 1, 37-630 Oleszce; -Zespół Szkół w Oleszycach, Technikum, ul. Zielona 1, 37-630 Oleszyce; -Zespół Szkół w Oleszycach, Zasadnicza Szkoła Zawodowa, ul. Zielona 1, 37-630 Oleszyce -Miejskie Przedszkole nr 3 w Lubaczowie, Słowackiego 16, 37-600 Lubaczów; -Publiczne Gimnazjum w Narolu, ul. Graniczna 11, 37-610 Narol; -Publiczne Gimnazjum w Rudzie Różanieckiej, Ruda Różaniecka 180, 37-613 Ruda Różaniecka; -Publiczne Gimnazjum w Łukawicy, Łukawica 9, 37-610 Narol; -Publiczne Gimnazjum w Młodowie, Szkolna 48, 37-600 Basznia Górna; -Liceum Ogólnokształcące w Lubaczowie, ul. Kościuszki 26, 37-600 Lubaczów; -Publiczne Gimnazjum w Cieszanowie, os. Nowe Sioło 15, 37-611 Cieszanów; -Publiczne Gimnazjum w Starym Dzikowie, ul. Kościuszki 83, 37-632 Stary Dzików; -Publiczne Gimnazjum w Cewkowie, Cewków 81, 37-632 Cewków; -Publiczne Gimnazjum w Lisich Jamach, ul. Lwowska 45, 37-600 Lubaczów; -Samorządowe Przedszkole w Narolu, ul. Graniczna 11, 37-610 Narol. (...)3. Dla każdej placówki objętej wsparciem łącznie zaplanowano przeprowadzenie 22 godzin w ramach 6 warsztatów modułowych, w tym 4 moduły z trenerem, każdy po 4 godziny oraz 2 moduły z ekspertem każdy po 3 godziny - 1 godzina szkoleniowa = 45 minut. 4. Łączna liczba godzin, które przeprowadzi Wykonawca we wszystkich placówkach wynosi 550 godzin, w tym 400 godz. realizowanych przez trenerów oraz 150 godz. realizowanych przez ekspertów - 1 godzina szkoleniowa = 45 minut.(...) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dziale IV.1 SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia części II jest prowadzenie lokalnych sieci współpracy i samokształcenia poprzez przeprowadzenie spotkań (wykładów i konsultacji) w ramach sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli w projekcie Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim - projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół realizowanego przez Powiat Lubaczowski w partnerstwie z Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie w oparciu o Roczne Plany Wspomagania. 2. Głównym celem projektu Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji - profesjonalny system doskonalenia nauczycieli w powiecie lubaczowskim jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie lubaczowskim poprzez objęcie 46 szkół i 4 przedszkoli kompleksowym wparciem odpowiadającym ich potrzebom. 3. W okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2014 r. zaplanowano organizację spotkań (wykładów i konsultacji) z ekspertem, dla 4 sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów oraz nauczycieli na łączną ilość 16 godzin - 1 godzina szkoleniowa = 45 minut. Na każdą sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów oraz nauczycieli zaplanowano po 1 spotkaniu (wykłady i konsultacje) trwającym 4 godziny każde. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości sieci współpracy i samokształcenia (jednakże ilość sieci współpracy i samokształcenia nie będzie mniejsza niż 3). Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości godzin (jednakże ilość godzin nie będzie mniejsza niż 12). Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu nie zrealizowania w całości przedmiotu zamówienia. 6. Łączna liczba uczestników/uczestniczek spotkań w ramach sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli wyniesie średnio po 25 osób na każdą sieć współpracy i samokształcenia dla dyrektorów oraz nauczycieli . 7. Warsztaty i konsultacje w ramach spotkań sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów oraz nauczycieli odbędą się na terenie powiatu lubaczowskiego tj. w: a) Powiatowej Bibliotece Publicznej w Lubaczowie ul. Kościuszki 161 , 37-600 Lubaczów -Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli, -Sieć nauczycieli przedmiotów matematyczno - przyrodniczych; b) Bibliotece Pedagogicznej w Lubaczowie ul. Rynek 25, 37-600 Lubaczów -Sieć nauczycieli przedszkoli, -Sieć wychowawców i pedagogów szkolnych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z RZESZOWA
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia oraz usług konserwacyjnych dla systemów na rzecz Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ z siedzibą w Rzeszowie.
- Dostawa wyposażenia medycznego wyszczególnionego w częściach na potrzeby Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie
- Zakup (dostawa) fabrycznie nowego samochodu osobowo - dostawczego.
- Usługa konserwacji, przeglądów oraz monitorowania instalacji przeciwpożarowych na obiektach UR przez okres 36 miesięcy
- Ubezpieczenie mienia nieruchomego i ruchomego, ubezpieczenie komunikacyjne oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością
- Dostawa materiałów dla systemów SSP i COD w ramach zadnia pn. "Wykonanie instalacji awaryjnej, ewakuacyjnej oraz dostosowanie ppoż w budynku H" Politechniki Rzeszowskiej
więcej: przetargi w Rzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wyłonienie Wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekosystemy wodne - struktura i funkcjonowanie w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II stopnia na Wydziale Biologii.
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Ekologia wód śródlądowych - konwersatorium" w celu modyfikacji kierun.: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. - KEY.
- "Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów/uczennic oraz nauczycieli w ramach realizacji projektu "Eksperci branży informatycznej" - z podziałem na II części
- Wyłonienie wykonawcy na konsultacje treści sylabusa kursu "Hydrobiologia - podstawy" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. projekt KEY
- usługa szkolenia: "Kurs komputerowy z certyfikatem ECDL (BASE)"
- "Zatrudnienie specjalistów w ramach projektu pn. "Tworzenie lokalnych systemów wsparcia dla seniorów - powtórka II"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.