Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-07-26
Kłodawa: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2.750.000,00 PLN NA POKRYCIE DEFICYTU BUDŻETOWEGO W ROKU 2011
Numer ogłoszenia: 216336 - 2011; data zamieszczenia: 26.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie , ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa, woj. wielkopolskie, tel. 063 2730622, faks 063 2730688.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.klodawa.wlkp.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU ZŁOTOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2.750.000,00 PLN NA POKRYCIE DEFICYTU BUDŻETOWEGO W ROKU 2011.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi (kod CPV 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu usługi udzielania kredytu) polegającej na udzieleniu i obsłudze kredytu złotowego, długoterminowego w kwocie 2.750.000,00 zł (słownie: dwa miliony siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100) na sfinansowanie deficytu budżetowego Gminy Kłodawa w roku 2011. Zamawiający informuje, iż w celu ujednolicenia sposobu obliczenia ceny oferty, Wykonawcy naliczając należne odsetki od kredytu, za dzień udzielenia kredytu winni wstępnie przyjąć, iż Zamawiający pobierze kredyt w 2 transzach w wysokości: I transza- 1.250.000,00 PLN do 15 października 2011 roku, II transza - 1.500.000,00 PLN do 15 grudnia 2011 roku. 2. Uruchomienie kredytu - bezgotówkowe, w w/w dwóch transzach, realizowane na zlecenie płatnicze kredytobiorcy na wskazany przez niego rachunek. Numer rachunku bankowego zostanie podany Wykonawcy wybranemu w postępowaniu, przed podpisaniem umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. 3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego transze kredytu w terminie 3 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. Od niewykorzystywanej kwoty kredytu, Wykonawca nie pobierze prowizji. 4. Spłata rat kapitałowych i odsetek odbywać się będzie w ratach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca począwszy od wypłaty I transzy kredytu, liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty. Bank każdorazowo powiadomi Zamawiającego najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty kapitału i odsetek. Odsetki naliczane będą tylko od kwoty uruchomionej według stanu na ostatni dzień miesiąca. 5. Karencja w spłacie kapitału - do 30 stycznia 2012 r. 6. Okres kredytowania ustala się z comiesięcznym okresem spłaty kapitału wraz z odsetkami: a) raty odsetkowe - spłaty od 31 października 2011 r. b) raty kapitałowe - spłaty od 31 stycznia 2012 r. 7. Dla celów wyliczenia ceny i porównania ofert należy przyjąć następujące założenia: - miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365/366, - WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia w Dzienniku Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich 8. Zamawiający nie dopuszcza żadnej prowizji przed udzieleniem kredytu i w okresie kredytowania poza prowizją przygotowawczą. 9. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia zerowej prowizji za przedterminową spłatę kredytu oraz zerowej opłaty za zmianę wysokości kredytu, zmianę ilości transz, zmianę terminu wypłaty poszczególnych transz lub zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 10. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 11. Płatność odsetek w terminach, o których mowa w pkt. 9 jest bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa. 12. W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania. 13. Oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej. Stopa procentowa (wyliczona w sposób określony w ofercie) równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości wynikającej z oferty. Marża nie ulega zmianie w okresie obowiązywania umowy. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M ustalana dla okresu obrachunkowego według notowań z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dzień całkowitej wypłaty kredytu. Okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kwoty kredytu i kończy się dzień przed spłatą raty odsetek. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stopy referencyjnej WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. 14. W umowie kredytowej spłata rat następować będzie w ostatnim dniu miesiąca w oparciu o kalendarz rzeczywisty. 15. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów (prowizji i opłat) związanych z przyznaniem, uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania poza wymienionymi w formularzu ofertowym. 16. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji od przyznanego lecz niewykorzystanego kredytu. 17. Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z odsetkami stanowi: a) Weksel własny in blanco Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu sie egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego do kwoty stanowiącej 2- krotność kwoty przyznanego kredytu. Wykonawca wystawi Zamawiającemu zaświadczenie potwierdzające odbiór weksla in blanco. 18. Za opóźnienie w realizacji dyspozycji rozliczeniowej, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - na wniosek Zamawiającego - Wykonawca zapłaci odsetki ustawowe naliczane od dysponowanej kwoty. Niezależnie od powyższego Zamawiający może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych. 19. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji w wysokości 1% wartości kredytu za każdy dzień opóźnienia. 20. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty części lub całości kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 21. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty całości kredytu Wykonawca dokona nieodpłatnej rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu trzech dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. 22. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty kredytu, strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 23. Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 24. Należy przyjąć, że w przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie na dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 25. Zamawiający potwierdza zgodę w postaci kontrasygnaty Skarbnika Gminy pod treścią umowy kredytowej. 26. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do projektu umowy załączonego do oferty wybranego Wykonawcy, które dotyczyć będą doprecyzowania zapisów umowy i dostosowanie ich do aktualnych wymogów. 27. W okresie dostępności kredytu Zamawiający zapłaci na wskazany przez wybranego w drodze niniejszego postępowania Wykonawcy rachunek bankowy- proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu - prowizję płatną w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek kredytowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 180.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Dowód wniesienia wadium należy umieścić w ofercie za Formularzem ofertowym ! 2) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł). 3) Dopuszcza się wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądza - przelewem na konto Zamawiającego nr 70 8545 0008 0000 0286 0014 9093 Bank Spółdzielczy w Kłodawie, z adnotacją - Wadium- udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego w wysokości 2.750.000,00 zł b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancji bankowych, d) gwarancji ubezpieczeniowych, e) poręczeń udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 4) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe, zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia pełnej kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zgłoszone w terminie związania ofertą, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5) Postanowienia punktu 3) stosuje się odpowiednio do poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2) i 5) ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto Zamawiającego w Banku: Bank Spółdzielczy w Kłodawie nr 70 8545 0008 0000 0286 0014 9093 z adnotacją Wadium- udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego w wysokości 2.750.000,00 zł , a kopię dokumentu przelewu należy dołączyć do oferty. 7) Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Za datę wniesienia wadium uważa datę faktycznego wpływu środków finansowych na konto Zamawiającego. 8) Wniesienie wadium w innej formie niż pieniądz Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy w terminie otwarcia oryginał dokumentu znajdował się będzie w ofercie. 9) Wadium winno być wniesione na okres związania ofertą określony w niniejszej Specyfikacji. 10) Wadium, które wpłynie na konto Zamawiającego po terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty i wykluczeniem z udziału w postępowaniu. 11) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46, ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 12) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (podstawa prawna dla ppkt. a, b, i c - Art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełniających w/w warunek udziału zostaną uznani Wykonawcy, którzy: - posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski oraz na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe /Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późn. zm./, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. - dołączą oświadczenie, że spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców oparty będzie na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełniających w/w warunek udziału zostaną uznani Wykonawcy, którzy: - dołączą oświadczenie, że spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców oparty będzie na zasadzie: spełnia/ nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy, na druku stanowiącym Załącznik Nr 1 do Specyfikacji. 2) Wypełnione i podpisane Oświadczenie Wykonawcy, wyłącznie na druku stanowiącym Załącznik A do Formularza ofertowego - jest to oświadczenie o spełnianiu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) Harmonogram spłaty kredytu i odsetek- Załącznik na druku własnym Wykonawcy 4) Projekt umowy z uwzględnieniem wszystkich podanych warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ- Załącznik na druku własnym Wykonawcy. 5) Pełnomocnictwo - każda bez wyjątku część oferty musi zostać podpisana przez osoby uprawnione do występowania w imieniu składającego ofertę i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Podpis musi być złożony w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej. Za osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy uznaje się osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wskazane we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej bądź w stosownym pełnomocnictwie. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy musi wynikać z oferty.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej z Wykonawcą umowy, o której mowa w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie: a) zmiany sposobu i zakresu usług, w tym: - zaistnienie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części lub całości przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, - możliwość zmiany zakresu przedmiotu umowy - prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu oraz prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów na pisemny wniosek Zamawiającego, - możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy- prawo zmiany terminu wypłaty i wysokości transzy kredytu na pisemny wniosek Zamawiającego, prawo zmiany ilości transz, - możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy - prawo zmiany harmonogramu spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, na pisemny wniosek Zamawiającego. b) wystąpienia innych okoliczności skutkujących koniecznością wprowadzenia zmian do umowy, w tym: - konieczność sprostowania oczywistych omyłek i błędów pisarskich, - zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, - zaistnienie innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, a skutkująca brakiem możliwości wykonania umowy. 2. Zmiany dokonane w w/w przypadkach wymagają dochowania formy pisemnej. Warunkiem dokonania w/w zmian jest następująca przesłanka: wprowadzone istotne zmiany nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego i nie mogą powodować zwiększenia wynagrodzenia dla Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.klodawa.wlkp.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa, pokój nr 12..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w kwocie 6 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie występującego w ciągu roku 2025 przejściowego deficytu budżetu Gminy Bodzentyn
- "Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 100 000,00zł. na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy na rok 2025"
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Krzepice i jej jednostek organizacyjnych w latach 2025-2028
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.