eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SuwałkiWykonanie dodatkowych robót budowlanych, elektrycznych, sanitarnych do Umowy nr 01/B/12/2014 z dnia 05 grudnia 2014r., zmienionej Aneksem nr 1 z 29 kwietnia 2015r., w ramach realizacji zadania pn. Przebudowa i rozbudowa istniejącej hali mięsnej wraz z infrastrukturą techniczną.



Ogłoszenie z dnia 2015-08-24

Suwałki: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych, elektrycznych, sanitarnych do Umowy nr 01/B/12/2014 z dnia 05 grudnia 2014r., zmienionej Aneksem nr 1 z 29 kwietnia 2015r., w ramach realizacji zadania pn. Przebudowa i rozbudowa istniejącej hali mięsnej wraz z infrastrukturą techniczną.
Numer ogłoszenia: 217410 - 2015; data zamieszczenia: 24.08.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Targowiska Miejskie Spółka z o.o., ul. Sejneńska 6D, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 87 5666514, 5630613, faks 87 5666514.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych, elektrycznych, sanitarnych do Umowy nr 01/B/12/2014 z dnia 05 grudnia 2014r., zmienionej Aneksem nr 1 z 29 kwietnia 2015r., w ramach realizacji zadania pn. Przebudowa i rozbudowa istniejącej hali mięsnej wraz z infrastrukturą techniczną..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych, elektrycznych, sanitarnych do Umowy nr 01/B/12/2014 z dnia 05 grudnia 2014r., zmienionej Aneksem nr 1 z 29 kwietnia 2015r., w ramach realizacji zadania pn. Przebudowa i rozbudowa istniejącej hali mięsnej wraz z infrastrukturą techniczną..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.08.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Remontów i Budownictwa Ogólnego Spółka z o.o.,, ul. Przytorowa 2, 16-400 Suwałki, kraj/woj. podlaskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 90951,90 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 91059,29

  • Oferta z najniższą ceną: 91059,29 / Oferta z najwyższą ceną: 91059,29

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy P.z.p. zamówienie z wolnej ręki dla dotychczasowego wykonawcy robót budowlanych to zamówienie dodatkowe nieobjęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczające łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego (tj. ok. 3,13 % - dla obecnego zamówienia na zamówienie dodatkowe w stosunku do zamówienia podstawowego), niezbędne do prawidłowego wykonania zadania, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie konieczności wykonania zamówienia dodatkowego robót budowlanych: W trakcie realizacji umowy o roboty budowlane nr 01/B/12/2014 z dnia 05 grudnia 2014 r. dotyczącej Przebudowy i rozbudowy istniejącej hali mięsnej wraz z infrastrukturą techniczną zaistniała konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych udzielonych z wolnej ręki dla dotychczasowego Wykonawcy. Przedmiotowe zamówienie dodatkowe nie-objęte zamówieniem podstawowym nie przekracza 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego (koszt robót dodatkowych wynosi brutto 112.002,93 zł co stanowi 3,13 % wartości zamówienia podstawowego). Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stało się konieczne na wskutek sytuacji nie-możliwej wcześniej do przewidzenia. Do okoliczności niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia należy zaliczyć wystąpienie gruntów nienośnych w miejscu lokalizacji zaprojektowanego budynku hali mięsnej, niestandardową głębokość posadowienia poszczególnych etapów rozbudowy remontowanego budynku, brak połączeń konstrukcyjnych poszczególnych etapów wcześniejszych rozbudów, oraz powstałą konieczność usunięcia kolizji separatora tłuszczów z nie zainwentaryzowanymi i nie oznakowanymi czynnymi instalacjami podziemnymi.Zaistniała sytuacja nie pozwoliła na kontynuacje prac budowlanych na podstawie pozwolenia na budowę z dnia 18 lipca 2013 r. Zaprojektowany w tym miejscu budynek hali mięsnej nie mógł być wyremontowany zgodnie z projektem, ponieważ powstała konieczność wprowadzenia istotnych zmian w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego.Projektant wykonał zamienny projekt budowlany, w którym zostały wprowadzone konieczne zmiany, zatwierdzone decyzją Nr 101/2015 z dnia 27-05-2015 zmieniającą ostateczną decyzję z dn. 18-05-2013, Zmiany te były niemożliwe do przewidzenia na etapie wszczęcia postępowania. Uzasadnionym okazało się: zmiana lokalizacji hydrantu p.poż., zmiana lokalizacji separatora tłuszczu, zmiana miejsca włączenia projektowanej instalacji kanalizacji deszczowej i sanitarnej, zmiana układu instalacji wewnętrznych kanalizacji sanitarnej, deszczowej, elektrycznej. Zmiana układu ścian wewnętrznych i zewnętrznych skutkowała na, zmianę układu ciągów wentylacji mechanicznej (ich przekrojów, urządzeń zamontowanych na ciągach zwiększenie zasilania w energię elektryczną tych urządzeń), zmianę ilości rolet wydzielających stanowiska handlowe oraz zmianę ich napędu, likwidację dodatkowego wejścia do budynku. Rezygnacja z odbudowy stropu żelbetowego wymusiła zmianę opraw oświetlenia wewnętrznego i ewakuacyjnego. Powyższe zmiany skutkowały dodatkowymi, nie przewidzianymi w zamówieniu podstawowym, robotami ziemnymi i instalacyjnymi oraz robotami drogowymi. Powyższych zmian nie można wydzielić od zamówienia podstawowego, ponieważ są ze sobą ściśle powiązane, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania robót dodatkowych. Po wykonaniu robót o których mowa powyżej możliwa będzie kontynuacja robót zgodnie z zamówieniem podstawowym. Na w/w okoliczności został sporządzony protokół konieczności Nr 2/2015 z dnia 24-06-2015 do którego zostały dołączone kosztorysy inwestorskie robót dodatkowych wraz z przedmiarami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.