Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-10-17
Wałbrzych: Wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na drogach publicznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha oraz na drogach wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha
Numer ogłoszenia: 217427 - 2013; data zamieszczenia: 17.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu , ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdkium.walbrzych.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowwa Gminy Wałbrzych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na drogach publicznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha oraz na drogach wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem przetargu jest wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na drogach publicznych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha oraz na drogach wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania Zadanie I Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na publicznych drogach gminnych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha i wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Zakres rzeczowy: wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg na powierzchni łącznie ok. 7.000 m2. Zamówienie obejmuje: 1) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni bitumicznych - wykonywane masami betonu asfaltowego, asfaltu lanego, masami na zimno - na powierzchni ok. 5.100 m2, 2) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni niebitumicznych - należą do nich: roboty brukarskie przy wykonywaniu nawierzchni jezdni z kostek kamiennych, bazaltowych, betonowych, nawierzchni chodników z płytek, kostek betonowych, kostek kamiennych, trylinki, a także roboty krawężnikowe i naprawa dróg gruntowych, itp. - na powierzchni ok. 1.900 m2. Zadanie obejmuje osiedla: Książ, część Szczawienka, część Piaskowej Góry, Podzamcze, Biały Kamień, Konradów, część Starego Zdroju, Sobięcin, część Śródmieścia, Gaj, Glinik Nowy. Granicą dzielącą miasto Wałbrzych na zadanie I i na zadanie II jest droga krajowa nr 35 Golińsk-Wrocław. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót remontowych, szczegółowy zakres tych robót będzie określony w dzienniku budowy, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym i obligatoryjnym zgłoszeniu do właściwego organu. Wykonawca, który wygra przetarg zobowiązany będzie do pełnienia dyżurów w dodatkowe dni wolne od pracy, niedziele i święta oraz - w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - na wniosek Zamawiającego wg potrzeb. W sytuacjach nagłych (klęsk żywiołowych) Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych powstałych nagle, a mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie później niż w czasie 1 godziny od powiadomienia przez Zamawiającego lub uprawnione organy. Zadanie II Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na publicznych drogach gminnych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha i wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Zakres rzeczowy: wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg na powierzchni łącznie ok. 7.000 m2. Zamówienie obejmuje: 1) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni bitumicznych - wykonywane masami betonu asfaltowego, asfaltu lanego, masami na zimno - na powierzchni ok. 5.100 m2, 2) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni niebitumicznych - należą do nich: roboty brukarskie przy wykonywaniu nawierzchni jezdni z kostek kamiennych, bazaltowych, betonowych, nawierzchni chodników z płytek, kostek betonowych, kostek kamiennych, trylinki, a także roboty krawężnikowe i naprawa dróg gruntowych, itp. - na powierzchni ok. 1.900 m2. Zadanie obejmuje osiedla: Lubiechów, część Szczawienka, WSSE, Poniatów, część Piaskowej Góry, część Starego Zdroju, Nowe Miasto, część Śródmieścia, Kozice, Rusinowa, Podgórze, Glinik Stary. Granicą dzielącą miasto Wałbrzych na zadanie I i na zadanie II jest droga krajowa nr 35 Golińsk-Wrocław. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót remontowych, szczegółowy zakres tych robót będzie określony w dzienniku budowy, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym i obligatoryjnym zgłoszeniu do właściwego organu. Wykonawca, który wygra przetarg zobowiązany będzie do pełnienia dyżurów w dodatkowe dni wolne od pracy, niedziele i święta oraz - w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - na wniosek Zamawiającego wg potrzeb. W sytuacjach nagłych (klęsk żywiołowych) Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych powstałych nagle, a mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie później niż w czasie 1 godziny od powiadomienia przez Zamawiającego lub uprawnione organy. Zadanie III Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg publicznych powiatowych, wojewódzkich i krajowej nr 35 na powierzchni łącznie ok. 712.500 m2. Zamówienie obejmuje: 1) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni bitumicznych - wykonywane masami betonu asfaltowego, asfaltu lanego, masą z recyklera, masami na zimno, 2) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni niebitumicznych - należą do nich: roboty brukarskie przy wykonywaniu nawierzchni jezdni i chodników z kostek brukowych betonowych, płytek betonowych chodnikowych, kostki kamiennej oraz masy bitumicznej. Przedmiot zamówienia: droga krajowa nr 35 obejmuje osiedla i ulice: ul. Wrocławska - część Książa, część Lubiechowa, część Szczawienka, część Piaskowej Góry, ul. Armii Krajowej, ul. Bolesława Chrobrego - część Starego Zdroju, ul. Kolejowa - część Nowego Miasta, ul. Gen. Sikorskiego - część Śródmieścia, ul. Niepodległości - część Podgórza, ul. Wałbrzyska - część Glinika Starego, drogi wojewódzkie obejmują osiedla i ulice: droga nr 367 - ul. 1 Maja, ul. Zachodnia - część Śródmieścia, część Sobięcina; droga nr 375 - ul. Gen. Andersa, ul. II Armii - część Białego Kamienia, część Sobięcina; droga nr 376 - Al. Ch. De. Gaullea, ul. Wieniawskiego, ul. Gałczyńskiego - część Szczawienka, część Podzamcza, część Piaskowej Góry; droga nr 379 - ul. Świdnicka, ul. Strzegomska - część Rusinowej, część Podgórza; droga nr 381 - ul. Parkowa, ul. 11 Listopada, ul. Noworudzka - część Rusinowej, część Nowego Miasta, część Starego Zdroju, drogi powiatowe obejmują osiedla i ulice: część Piaskowej Góry, część Poniatowa, część Białego Kamienia, część Starego Zdroju, część Śródmieścia, część Podgórza, część Nowego Miasta, część Sobięcina, część Gaju, część Glinika Nowego, cześć Rusinowej - ul. Wyszyńskiego, ul. Długa, ul. Piotrowskiego, ul. Orkana, ul. Wańkowicza, ul. Żeromskiego, ul. Wysockiego, ul. Bolesława Chrobrego, Al. Wyzwolenia, ul. Matejki, pl. Na Rozdrożu, ul. Mickiewicza, ul. Niepodległości, ul. Piłsudskiego, ul. 1 Maja, ul. Kosteckiego, ul. Moniuszki, ul. Noworudzka, ul. Bystrzycka. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót remontowych, szczegółowy zakres tych robót będzie określony w dzienniku budowy, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym i obligatoryjnym zgłoszeniu do właściwego organu. Wykonawca, który wygra przetarg zobowiązany będzie do pełnienia dyżurów w dodatkowe dni wolne od pracy, niedziele i święta oraz - w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - na wniosek Zamawiającego wg potrzeb. W sytuacjach nagłych (klęsk żywiołowych) Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych powstałych nagle, a mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie później niż w czasie 1 godziny od powiadomienia przez Zamawiającego lub uprawnione organy..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy - Prawo zamówień publicznych do 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.00-1, 45.23.32.22-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości - zadanie I - 15.000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych), - zadanie II - 15.000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych), - zadanie III - 27.000,00 zł. (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy złotych), 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - nr 30 1030 1289 0000 0000 9000 3208 z zaznaczeniem na przelewie: Wadium przetargowe - Wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na drogach - zadanie Nr 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert, przed upływem terminu otwarcia ofert, znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w kopercie, jednakże dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Prosimy nie załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą wg zasad określonych w niniejszym punkcie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert. Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane wykazujące spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia, o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za robotę porównywalną z przedmiotem zamówienia uważa się robotę budowlaną polegającą na wykonywaniu: zadanie I prac utrzymaniowych, konserwacyjnych, naprawczych, remontowych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych w miastach i/lub gminach o łącznej powierzchni co najmniej 6.000 m2. zadanie II prac utrzymaniowych, konserwacyjnych, naprawczych, remontowych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych w miastach i/lub gminach o łącznej powierzchni co najmniej 6.000 m2. zadanie III prac utrzymaniowych, konserwacyjnych, naprawczych, remontowych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych w miastach o łącznej powierzchni co najmniej 10.000 m2. Przez jedną robotę budowlaną Zamawiający rozumie robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia. Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania niezbędnymi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi do wykonania zamówienia, tzn.: zadanie I a) sprzęt zagęszczarka - szt. 2 walec 10 t - szt. 1 walec 7,5 t - szt. 1 skrapiarka - szt. 1 piła do cięcia nawierzchni bitumicznej - szt. 2 młot spalinowy - szt. 2 sprężarka powietrza - szt. 1 koparko-spycharka lub równiarka - szt. 1 ciągnik (niezależnie od KM) - szt. 1 ciągnik z przyczepą (niezależnie od KM) - szt. 1 samochód wywrotka max. 10 ton - szt. 1 kocioł KAP - szt. 2 frezarka do nawierzchni - szt. 1 piła do cięcia kostki betonowej - szt. 1 recykler - szt. 1 szczotka mechaniczna - szt. 1 urządzenie do ogrzewania i osuszania remontowanych miejsc - szt. 1 beczkowóz - szt. 1, b) urządzenia zabezpieczające B-33 - 4szt., A-14 - 6 szt., A-12b - 4 szt., A-12c - 4 szt., U-3b - 4 szt., U-51 - 10 szt., pachołki U-55 - 20 szt. zadanie II a) sprzęt zagęszczarka - szt. 2 walec 10 t - szt. 1 walec 7,5 t - szt. 1 skrapiarka - szt. 1 piła do cięcia nawierzchni bitumicznej - szt. 2 młot spalinowy - szt. 2 sprężarka powietrza - szt. 1 koparko-spycharka lub równiarka - szt. 1 ciągnik (niezależnie od KM) - szt. 1 ciągnik z przyczepą (niezależnie od KM) - szt. 1 samochód wywrotka max. 10 ton - szt. 1 kocioł KAP - szt. 2 frezarka do nawierzchni - szt. 1 piła do cięcia kostki betonowej - szt. 1 recykler - szt. 1 szczotka mechaniczna - szt. 1 urządzenie do ogrzewania i osuszania remontowanych miejsc - szt. 1 beczkowóz - szt. 1, b) urządzenia zabezpieczające B-33 - 4szt., A-14 - 6 szt., A-12b - 4 szt., A-12c - 4 szt., U-3b - 4 szt., U-51 - 10 szt., pachołki U-55 - 20 szt. zadanie III a) sprzęt zagęszczarka - szt. 2 walec wibracyjny prowadzony - szt. 1 pojazd dostosowany do przewozu gorącej mieszanki mineralno-asfaltowej w pojemnikach izolowanych cieplnie - szt. 1 walec 10 t - szt. 1 walec 7,5 t - szt. 1 skrapiarka - szt. 1 piła do cięcia nawierzchni bitumicznej - szt. 2 młot spalinowy - szt. 2 sprężarka powietrza - szt. 1 koparko-spycharka lub równiarka - szt. 1 ciągnik (niezależnie od KM) - szt. 1 ciągnik z przyczepą (niezależnie od KM) - szt. 1 samochód wywrotka max. 10 ton - szt. 1 kocioł KAP - szt. 2 frezarka do nawierzchni - szt. 1 piła do cięcia kostki betonowej - szt. 1 recykler - szt. 1 szczotka mechaniczna - szt. 1 urządzenie do ogrzewania i osuszania remontowanych miejsc - szt. 1 beczkowóz - szt. 1, b) urządzenia zabezpieczające B-33 - 4 szt., A-14 - 8 szt., A-12b - 6 szt., A-12c - 6 szt., U-3b - 6 szt., U-51 - 10 szt., pachołki U-55 - 20 szt.Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: zadanie I a) 2 grupami roboczymi składającymi się z minimum 5-ciu pracowników na stanowiskach robotniczych, b) co najmniej 1 pracownikiem (kierownikiem budowy) z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi lub uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, posiadającym min. 5-letnie doświadczenie (liczone od daty uzyskania uprawnień) oraz będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB), c) przynajmniej 1 pracownikiem, który będzie brał udział w realizacji zamówienia (kierownik budowy lub pracownik na stanowisku robotniczym) przeszkolonym w zakresie kierowania ruchem na drodze, zadanie II a) 2 grupami roboczymi składającymi się z minimum 5-ciu pracowników na stanowiskach robotniczych, b) co najmniej 1 pracownikiem (kierownikiem budowy) z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi lub uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, posiadającym min. 5-letnie doświadczenie (liczone od daty uzyskania uprawnień) oraz będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB), c) przynajmniej 1 pracownikiem, który będzie brał udział w realizacji zamówienia (kierownik budowy lub pracownik na stanowisku robotniczym) przeszkolonym w zakresie kierowania ruchem na drodze, zadanie III a) 2 grupami roboczymi składającymi się z minimum 5-ciu pracowników na stanowiskach robotniczych, b) co najmniej 1 pracownikiem (kierownikiem budowy) z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi lub uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi, posiadającym min. 5-letnie doświadczenie (liczone od daty uzyskania uprawnień) oraz będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB), c) przynajmniej 2 pracowników, którzy będą brać udział w realizacji zamówienia (kierownik budowy /pracownicy na stanowisku robotniczym) przeszkolonych w zakresie kierowania ruchem na drodze.Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert.Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane wykazujące spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia, o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za robotę porównywalną z przedmiotem zamówienia uważa się robotę budowlaną polegającą na wykonywaniu: zadanie I prac utrzymaniowych, konserwacyjnych, naprawczych, remontowych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych w miastach i/lub gminach o łącznej powierzchni co najmniej 6.000 m2. zadanie II prac utrzymaniowych, konserwacyjnych, naprawczych, remontowych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych w miastach i/lub gminach o łącznej powierzchni co najmniej 6.000 m2. zadanie III prac utrzymaniowych, konserwacyjnych, naprawczych, remontowych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych dróg o nawierzchniach bitumicznych i niebitumicznych w miastach o łącznej powierzchni co najmniej 10.000 m2. Przez jedną robotę budowlaną Zamawiający rozumie robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia.; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych: w zakresie wynikającym z uregulowań prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, osób wymienionych w ofercie Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, oraz że osoby te będą spełniały warunki opisane w SIWZ, zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody o znacznych rozmiarach, zmiana wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Zmiana będzie wprowadzona do umowy od dnia wejścia w życie ustawowej zmiany stawki podatku VAT, waloryzacja cen jednostkowych netto - z dniem 1 grudnia 2014 r. ceny jednostkowe netto zostaną zwaloryzowane o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony w 2014 r. przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej Monitor Polski. Ceny jednostkowe ustalone na tej podstawie będą obowiązywać od 1 grudnia 2014 r. do 31 grudnia 2015 r., sposobu rozliczenia niniejszej umowy. Zmiana będzie wprowadzona w formie pisemnej. Wykonawca/Zamawiający zobowiązany będzie wystąpić do Zamawiającego/Wykonawcy na piśmie z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy przedstawiając przyczyny zmiany i jeżeli jest to konieczne zobowiązany będzie przedstawić odpowiednie dokumenty. Strona, która otrzymała wniosek, przedstawi swoje stanowisko w ciągu 7 dni licząc od dnia otrzymania kompletnego, z pełnym uzasadnieniem, wniosku drugiej strony.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdkium.walbrzych.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2013 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1,pok. 37..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: zadanie I.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na publicznych drogach gminnych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha i wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Zakres rzeczowy: wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg na powierzchni łącznie ok. 7.000 m2. Zamówienie obejmuje: 1) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni bitumicznych - wykonywane masami betonu asfaltowego, asfaltu lanego, masami na zimno - na powierzchni ok. 5.100 m2, 2) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni niebitumicznych - należą do nich: roboty brukarskie przy wykonywaniu nawierzchni jezdni z kostek kamiennych, bazaltowych, betonowych, nawierzchni chodników z płytek, kostek betonowych, kostek kamiennych, trylinki, a także roboty krawężnikowe i naprawa dróg gruntowych, itp. - na powierzchni ok. 1.900 m2. Zadanie obejmuje osiedla: Książ, część Szczawienka, część Piaskowej Góry, Podzamcze, Biały Kamień, Konradów, część Starego Zdroju, Sobięcin, część Śródmieścia, Gaj, Glinik Nowy. Granicą dzielącą miasto Wałbrzych na zadanie I i na zadanie II jest droga krajowa nr 35 Golińsk-Wrocław. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót remontowych, szczegółowy zakres tych robót będzie określony w dzienniku budowy, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym i obligatoryjnym zgłoszeniu do właściwego organu. Wykonawca, który wygra przetarg zobowiązany będzie do pełnienia dyżurów w dodatkowe dni wolne od pracy, niedziele i święta oraz - w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - na wniosek Zamawiającego wg potrzeb. W sytuacjach nagłych (klęsk żywiołowych) Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych powstałych nagle, a mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie później niż w czasie 1 godziny od powiadomienia przez Zamawiającego lub uprawnione organy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.00-1, 45.23.32.22-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: zadanie II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie II Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót utrzymaniowo - konserwacyjnych na publicznych drogach gminnych zarządzanych przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha i wewnętrznych stanowiących własność Gminy w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Zakres rzeczowy: wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg na powierzchni łącznie ok. 7.000 m2. Zamówienie obejmuje: 1) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni bitumicznych - wykonywane masami betonu asfaltowego, asfaltu lanego, masami na zimno - na powierzchni ok. 5.100 m2, 2) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni niebitumicznych - należą do nich: roboty brukarskie przy wykonywaniu nawierzchni jezdni z kostek kamiennych, bazaltowych, betonowych, nawierzchni chodników z płytek, kostek betonowych, kostek kamiennych, trylinki, a także roboty krawężnikowe i naprawa dróg gruntowych, itp. - na powierzchni ok. 1.900 m2. Zadanie obejmuje osiedla: Lubiechów, część Szczawienka, WSSE, Poniatów, część Piaskowej Góry, część Starego Zdroju, Nowe Miasto, część Śródmieścia, Kozice, Rusinowa, Podgórze, Glinik Stary. Granicą dzielącą miasto Wałbrzych na zadanie I i na zadanie II jest droga krajowa nr 35 Golińsk-Wrocław. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót remontowych, szczegółowy zakres tych robót będzie określony w dzienniku budowy, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym i obligatoryjnym zgłoszeniu do właściwego organu. Wykonawca, który wygra przetarg zobowiązany będzie do pełnienia dyżurów w dodatkowe dni wolne od pracy, niedziele i święta oraz - w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - na wniosek Zamawiającego wg potrzeb. W sytuacjach nagłych (klęsk żywiołowych) Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych powstałych nagle, a mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie później niż w czasie 1 godziny od powiadomienia przez Zamawiającego lub uprawnione organy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.00-1, 45.23.32.22-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zadanie III.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie III Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg publicznych powiatowych, wojewódzkich i krajowej nr 35 na powierzchni łącznie ok. 712.500 m2. Zamówienie obejmuje: 1) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni bitumicznych - wykonywane masami betonu asfaltowego, asfaltu lanego, masą z recyklera, masami na zimno, 2) roboty w zakresie utrzymania, konserwacji i remontów nawierzchni niebitumicznych - należą do nich: roboty brukarskie przy wykonywaniu nawierzchni jezdni i chodników z kostek brukowych betonowych, płytek betonowych chodnikowych, kostki kamiennej oraz masy bitumicznej. Przedmiot zamówienia: droga krajowa nr 35 obejmuje osiedla i ulice: ul. Wrocławska - część Książa, część Lubiechowa, część Szczawienka, część Piaskowej Góry, ul. Armii Krajowej, ul. Bolesława Chrobrego - część Starego Zdroju, ul. Kolejowa - część Nowego Miasta, ul. Gen. Sikorskiego - część Śródmieścia, ul. Niepodległości - część Podgórza, ul. Wałbrzyska - część Glinika Starego, drogi wojewódzkie obejmują osiedla i ulice: droga nr 367 - ul. 1 Maja, ul. Zachodnia - część Śródmieścia, część Sobięcina; droga nr 375 - ul. Gen. Andersa, ul. II Armii - część Białego Kamienia, część Sobięcina; droga nr 376 - Al. Ch. De. Gaullea, ul. Wieniawskiego, ul. Gałczyńskiego - część Szczawienka, część Podzamcza, część Piaskowej Góry; droga nr 379 - ul. Świdnicka, ul. Strzegomska - część Rusinowej, część Podgórza; droga nr 381 - ul. Parkowa, ul. 11 Listopada, ul. Noworudzka - część Rusinowej, część Nowego Miasta, część Starego Zdroju, drogi powiatowe obejmują osiedla i ulice: część Piaskowej Góry, część Poniatowa, część Białego Kamienia, część Starego Zdroju, część Śródmieścia, część Podgórza, część Nowego Miasta, część Sobięcina, część Gaju, część Glinika Nowego, cześć Rusinowej - ul. Wyszyńskiego, ul. Długa, ul. Piotrowskiego, ul. Orkana, ul. Wańkowicza, ul. Żeromskiego, ul. Wysockiego, ul. Bolesława Chrobrego, Al. Wyzwolenia, ul. Matejki, pl. Na Rozdrożu, ul. Mickiewicza, ul. Niepodległości, ul. Piłsudskiego, ul. 1 Maja, ul. Kosteckiego, ul. Moniuszki, ul. Noworudzka, ul. Bystrzycka. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót remontowych, szczegółowy zakres tych robót będzie określony w dzienniku budowy, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym i obligatoryjnym zgłoszeniu do właściwego organu. Wykonawca, który wygra przetarg zobowiązany będzie do pełnienia dyżurów w dodatkowe dni wolne od pracy, niedziele i święta oraz - w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych - na wniosek Zamawiającego wg potrzeb. W sytuacjach nagłych (klęsk żywiołowych) Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zabezpieczenia miejsc niebezpiecznych powstałych nagle, a mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, nie później niż w czasie 1 godziny od powiadomienia przez Zamawiającego lub uprawnione organy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.00-1, 45.23.32.22-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2015.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z WAŁBRZYCHA
- "Wykonywanie przeglądów technicznych przewodów kominowych"
- Sporządzenie programu prac konserwatorskich i wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich stropu drewnianego w salonie włoskim w Zamku Książ w Wałbrzychu
- Termomodernizacja budynku Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 26 w Wałbrzychu
- "Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń w budynkach Miejskiego Zarządu Budynku Sp. z o.o. w Wałbrzychu"
- Dostawa pojemników na odpady
- "Ochrona osób i mienia na terenie Wałbrzyskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Wałbrzychu"
więcej: przetargi w Wałbrzychu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie remontu cząstkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i tłuczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego, zlokalizowanego na działce ewid. nr 173/4 w Złotym Stoku, w tym zwiększenie pojemności zbiornika wodnego" - w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
- Bieżące utrzymanie dróg, ulic, placów, chodników, parkingów, urządzeń BRD i wiat przystankowych, których zarządcą jest Burmistrz Bobolic w 2025 roku
- Budowa parkingu przy ul. Zdrowej 13
- Remonty dróg gminnych i wewnętrznych o nawierzchni z kostki brukowej położonych na terenie Gminy Koluszki
- Budowa przystanku autobusowego przy DW939 w Zbytkowie
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.