Ogłoszenie z dnia 2010-08-13
Kraków: Usługi szkoleniowe w ramach projektu Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej - Etap I;
Szkolenie pn.: Ewaluacja działań w obszarze pomocy i integracji społecznej
Numer ogłoszenia: 219749 - 2010; data zamieszczenia: 13.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej , ul. Piastowska 32, 30-070 Kraków, woj. małopolskie, tel. 0-12 422 06 36, faks 0-12 422 06 36 w. 44.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi szkoleniowe w ramach projektu Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej - Etap I; Szkolenie pn.: Ewaluacja działań w obszarze pomocy i integracji społecznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Nazwa zamówienia -Usługi szkoleniowe w ramach projektu Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej - Etap I; Szkolenie pn.: Ewaluacja działań w obszarze pomocy i integracji społecznej Termin realizacji zamówienia - Rozpoczęcie realizacji zamówienia w terminie 2 tygodni liczonych od dnia zawarcia umowy i przez okres 7 tygodni z 1 - tygodniową przerwą między 2 cyklami szkoleniowymi. Ilość planowanych szkoleń i ich przybliżone terminy realizacji -10 grup szkoleniowych: 1. Cykl: szacowany termin: wrzesień-październik dla 5 grup, 1 tydzień przerwy 2. Cykl: szacowany termin: październik-listopad dla 5 grup. W ramach każdej z grup przewiduje się 3 dni szkolenia zrealizowanego w ciągu 3 tygodni, tj. po jednym dniu szkoleniowym w tygodniu. Szacunkowa ilość uczestników-liczebność grup - Łącznie około 150 uczestników, tj. 10 grup po około 15 uczestników Tematyka-nazwa szkolenia - Ewaluacja działań w obszarze pomocy i integracji społecznej Minimalna wymagana treść szkoleń oraz proponowana ilość godzin szkoleniowych na dany temat: A. Zagadnienia wstępne: -Sposoby definiowania ewaluacji - różne podejścia -Ewaluacja działań w obszarze pomocy i integracji społecznej - podstawowe cele -Typy ewaluacji (ex ante; bieżąca, ad hoc; a posteriori - końcowa, zamykająca itp.) -Funkcje ewaluacji (wydestylowanie pojęcia ewaluacji ze skojarzeń z procedurami kontrolno - dyscyplinującymi np. audyt, jak i z monitoringiem, sprawozdawczością, superwizją itp.). B. Metody i techniki badań społecznych w praktyce: -Podstawowe metody i techniki badań socjologicznych -Charakterystyka i praktyczna użyteczność podstawowych metod badawczych (podejście jakościowe i ilościowe) -Warsztat - metoda, technika badawcza a obszar badań (próby powiązań), - Projektowanie badań społecznych w praktyce (obszary szczególnej uwagi, podstawowe błędy w projektowaniu badań i budowie narzędzi), -Warsztat - projektowanie narzędzi badawczych. C. Przygotowanie ewaluacji (z wykorzystaniem badania projektu Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej - Model ewaluacji w pomocy społecznej): -Definiowanie celów ewaluacji w kontekście prowadzonych działań (cele, rezultaty twarde, rezultaty miękkie), -Definiowanie wskaźników (twardych i miękkich) i źródeł ich weryfikacji, z uwzględnieniem zasobów informacyjnych projektu Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej (serwis internetowy projektu, Internetowa Biblioteka Małopolskich Obserwatoriów, Internetowy Obserwator Statystyk Społecznych) -Warsztat - określanie celów, rezultatów, wskaźników (w szczególności dot. rezultatów miękkich) projektu ewaluacji, - Selekcja metod i technik badawczych w dopasowaniu do celów ewaluacji, -Warsztat - Selekcja metod i technik badawczych w dopasowaniu do celów ewaluacji, -Prezentacja /dobrych praktyk/ - przykładowe projekty ewaluacyjne D. Realizacja ewaluacji: Zlecanie ewaluacji podmiotom zewnętrznym: -Czynności przygotowawcze: OPZ, kryteria oceny ofert, warunki udziału w postępowaniu; dobór metod i technik badawczych, próba badawcza, konstruowanie raportu - zasady, ocena; odbiór zamówienia - Warsztat - przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, odbiór zamówienia -Zastosowanie wyników ewaluacji w projektowaniu przyszłych działań - organizacja /ucząca się/ -Prezentacja /dobrych praktyk/ - przykładowe raporty ewaluacyjne - wzory. E. Zakończenie 24 godziny dydaktyczne dla jednej grupy. Łącznie 240 godzin dydaktycznych (10 grup x 24 h). Wymogi odnośnie materiałów szkoleniowych - Opracowanie kompletu materiałów szkoleniowych dla uczestników. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu 1 egzemplarz materiałów w formie papierowej oraz w formie elektronicznej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 28.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty i stanowiące załączniki do oferty złożonej przez Wykonawcę
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty i stanowiące załączniki do oferty złożonej przez Wykonawcę
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty i stanowiące załączniki do oferty złożonej przez Wykonawcę
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty i stanowiące załączniki do oferty złożonej przez Wykonawcę
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty i stanowiące załączniki do oferty złożonej przez Wykonawcę
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, obejmujący co najmniej usługi odpowiadające wymogom wskazanym w pkt 8.1.2) a) SIWZ, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przedkładane dokumenty - referencje potwierdzające że wykonane lub wykonywane przez Wykonawców usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie muszą zawierać, co najmniej: a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował/realizuje zamówienie, którego dokumenty dotyczą, b) wskazanie podmiotu na rzecz, którego realizowane było/jest zamówienie, c) opinię podmiotu wskazanego w pkt. b) stwierdzającą, że zamówienie zostało wykonane lub jest wykonywane należycie d) podpis upoważnionego przedstawiciela podmiotu wskazanego w pkt. b) 2.Informacje potwierdzające doświadczenie personelu Wykonawcy tj. osób wskazanych w pkt 8.1.3) a) SIWZ stanowiące Załącznik nr 4 do SIWZ oraz pisemne zobowiązanie innego podmiotu(podmiotów) do udostępnienia osoby(osób) zdolnych do wykonania zamówienia (o ile dotyczy), sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a do niniejszej SIWZ, którymi Wykonawca będzie dysponował lub inny dowód stanowiący podstawę do dysponowania osobami uczestniczącymi w wykonywaniu zamówienia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana istotnych postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na zasadach wskazanych w pkt. 2 - 9. 2. Zmiana może być wprowadzona jedną z następujących metod: a) Wykonawca może zaproponować zmianę przez złożenie pisemnej propozycji zmiany, która zdaniem Wykonawcy w razie przyjęcia pozwoli skrócić okres realizacji umowy lub obniży koszty realizacji umowy lub w inny sposób będzie korzystna dla Zamawiającego, b) Zamawiający może przedłożyć propozycję zmiany, jeżeli jej wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji Projektu, i która w razie przyjęcia pozwoli skrócić okres realizacji umowy lub obniży koszty realizacji umowy lub w inny sposób będzie korzystna dla Zamawiającego lub jeżeli konieczność jej wprowadzenia wynika z decyzji krajowych lub zagranicznych Instytucji zarządzających i monitorujących realizację Projektu, ze zmiany prawa lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 3. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmiany, spełniającą wymogi określone w pkt. 2, wraz z tą propozycją przedłoży: a) opis proponowanej zmiany, b) zakres proponowanej zmiany, c) szacunki, czy i w jaki sposób zakładana zmiana wpłynie na termin realizacji Przedmiotu umowy, oraz d) szacunki dotyczące wpływu zmiany na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem. 4. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający (w zależności od przypadku) w terminie 3 dni zatwierdzi, bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany, bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmiany, przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmiany, spełniającą wymogi opisane w ust. 3. 5. W przypadku upływu terminu podanego w pkt 4, traktuje się, iż propozycja wprowadzenia zmiany została odrzucona. 6. Do przesłanej zmodyfikowanej propozycji zmiany mają zastosowanie postanowienia pkt. 4-5. 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości grup szkoleniowych, w ramach danego cyklu szkolenia, w przypadku niemożności zrekrutowania minimum 11 uczestników w danej grupie szkoleniowej. W takim przypadku, Zamawiający na 3 dni przed terminem danego cyklu szkolenia, poinformuje Wykonawcę o zmniejszeniu liczby grup szkoleniowych w danym cyklu. W związku z wprowadzonymi zmianami, kwota wynagrodzenia Wykonawcy, zostanie zmniejszona o wartość nie wykonanych usług, ustaloną na podstawie oferty złożonej przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zakończonego zawarciem niniejszej umowy. 8. Każda zmiana do umowy wymaga formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie zmiany do Umowy - Aneksu. 9. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem postanowień pkt. 1- 8 jest nieważna.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
ul. Piastowska 32, 30-070 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.08.2010 godzina 11:00, miejsce: REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE ul. Piastowska 32, 30-070 Kraków pokój nr 7.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest udzielane w ramah projektu Małopolskie Obserwatorium Polityki Społecznej - Etap I, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, Działania 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Podziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Roboty budowlane, prace konserwatorskie i restauratorskie na Starym Cmentarzu Podgórskim w Krakowie - Etap 3 i Etap 4.
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy ścieżki rowerowej wraz z kładką przez Wisłę wzdłuż ul. Nowohuckiej - Program Budowy Ścieżek Rowerowych
- Dostawa serwera dla WIMiIP - DE-dzp.272-247/25
- wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji usług szkoleniowych w tematyce "organizacja pomocy społecznej" zgodnie z programem zatwierdzonym przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
- Obsługa konserwacji i kontroli szczelności wraz z serwisem, w skład których wchodzą: agregaty chłodnicze, klimakonwektory współpracujące, systemy VRF/ Multisplit, klimatyzatory typu split........
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Poprawa sprawności energetycznej oraz modernizacja Zespołu Pałacowo-Parkowego AGH w Młoszowej - etap II - DE-dzp.272-226/25
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa organizacja konferencji w ramach operacji pn.: "Promocja PS WPR 2023-2027 w województwie pomorskim"
- Zwiększenie cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miejskim w Makowie Mazowieckim
- Dostawa systemu monitoringu i kontroli dostępu dla Akademii Nauk Stosowanych
- USŁUGA PRZEPROWADZENIA SZKOLENIA PN.: "BUDOWANIE WSPÓŁPRACY I WSPÓŁPRACA LOKALNA NA RZECZ OSÓB POTRZEBUJĄCYCH WSPARCIA / POMOCY / OPIEKI"
- Realizacja zajęć z matematyki pn.: ,,MATEMATYKA Z MINECRAFTEM" dla uczniów w ramach projektu ,,ERA INŻYNIERA - Rozwój kompetencji kluczowych w Gminie Stalowa Wola".
- Usługi szkoleniowe w zakresie realizacji szkoleń/kursów zawodowych dla uczniów i nauczycieli w ramach realizacji projektu pn.: "Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowe umiejętności w transformacji"
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.