Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2014-07-01
Ropa: Modernizacja drogi nr 721/1 i 721/2 (Ko³o Wojtanowskiego) w miejscowo¶ci £osie.
CPV: 45233142-6
Numer og³oszenia: 219796 - 2014; data zamieszczenia: 01.07.2014
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ropa , Ropa 733, 38-312 Ropa, woj. ma³opolskie, tel. 018 3534014, 3534017, faks 018 3534017.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.ropa.iap.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Modernizacja drogi nr 721/1 i 721/2 (Ko³o Wojtanowskiego) w miejscowo¶ci £osie. CPV: 45233142-6.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia s±: Roboty drogowe pn.: Modernizacja drogi nr 721/1 i 721/2 (Ko³o Wojtanowskiego) w miejscowo¶ci £osie. CPV: 45233142-6 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji odcinka drogi o d³ugo¶ci 200 m i szeroko¶ci nawierzchni 2,75 m. Zakres Robót obejmuje: - profilowanie i zagêszczanie pod³o¿a - 660,00 m2 - wykonanie dolnej warstwy podbudowy z pospó³ki naturalnej, gr. 30 cm - 660,00 m2, - wykonanie górnej warstwy podbudowy z t³ucznia, gr. 8 cm - 580,00 m2, - wykonanie nawierzchni asfaltowej, gr. 6 cm - 550,00 m2, - obsypanie poboczy pospó³k± naturaln± (2 x 0,50 m) - 200,00 m2, - roboty ziemne (profilowanie skarp) - 60,00 m3. Informacje dodatkowe. 1. Wszystkie powy¿sze roboty zosta³y w sposób szczegó³owy ujête w kosztorysie ofertowym do wype³nienia przez Wykonawcê. 2. Termin realizacji zadania do 17.08.2014 r. 3. Roboty winne byæ zrealizowane zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i sztuk± budowlan±. 4. Okres gwarancji -36 miesiêcy. 5. Droga, która jest przedmiotem modernizacji znajduje siê w terenie o niewielkim nachyleniu pod³u¿nym. Pas drogowy jest w±ski, ma szeroko¶æ oko³o 3,50 m, w tym nawierzchnia o szer. oko³o 2,50 m. Modernizowana droga gminna posiada obecnie nawierzchniê gruntowo - ¿wirow±. Drogi dojazdowe do placu budowy posiadaj± nawierzchniê asfaltow±. Konstrukcja tych nawierzchni nie pozwala na zastosowanie przez Wykonawcê robót ciê¿kiego sprzêtu do transportu materia³ów na plac budowy. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca zobowi±zany jest do dostosowania ¶rodków transportu do faktycznych warunków wystêpuj±cych w terenie, uwzglêdniaj±c w szczególno¶ci no¶no¶æ dróg dojazdowych oraz warunki atmosferyczne. W przypadku wyst±pienia zniszczeñ spowodowanych przez Wykonawcê a powsta³ych na drogach po przekazaniu placu budowy, Wykonawca zobowi±zany jest do ich naprawy wy³±cznie na swój koszt. Prace drogowe utrudnione bêd± przez brak mijanek na drogach dojazdowych do placu budowy. Szczegó³owy zakres robót zawiera przedmiar robót stanowi±cy za³±cznik do SIWZ..
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.31.42-6.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 17.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowi±zany do wniesienia wadium w wysoko¶ci: 1.700,00 z³ (s³ownie:- jeden tysi±c siedemset z³otych 00/100-) w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) w pieni±dzu; b) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 2. W przypadku z³o¿enia wadium w formie pieniê¿nej, wadium nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku Spó³dzielczym w Gorlicach, nr 18 8795 0005 2001 0019 3858 0002. Wadium winno byæ na koncie Zamawiaj±cego nie pó¼niej ni¿ przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dowód potwierdzenia z³o¿enia wadium nale¿y za³±czyæ do oferty. 3. W przypadku z³o¿enia wadium w formie gwarancji, porêczeñ, orygina³ dokumentu nale¿y z³o¿yæ nie pó¼niej ni¿ przed up³ywem terminu sk³adania ofert w kasie Urzêdu Gminy Ropa. Kopiê dokumentu, nale¿y do³±czyæ do oferty, za wyj±tkiem pkt. 4. 4. Je¶li Wykonawca prze¶le ofertê poczt± winien kopiê dowodu wniesienia wadium za³±czyæ do oferty, natomiast orygina³ umie¶ciæ w oznaczonej kopercie orygina³ dowodu wniesienia wadium. 5. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania z zastrze¿eniem pkt. 12, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. 6. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, z zastrze¿eniem pkt. 10. 7. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. UWAGA: W przypadku z³o¿enia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, dokument ten winien zawieraæ klauzulê gwarancji zap³aty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu ni¿ej wymienionych w pkt 11 i 12 okoliczno¶ci. 8. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 5, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 9. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek Wykonawcy. 10. Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieni±dzu przez Wykonawcê, którego oferta zosta³a uznana za najkorzystniejsz±, na wniosek tego Wykonawcy, zaliczane jest przez Zamawiaj±cego na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 11. Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiaj±cego w przypadku, gdy: a) odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pe³nomocnictw, chyba, ¿e udowodni, i¿ wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku nast±pi na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia wg zasady spe³nia/nie spe³nia.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku: Warunek ten zostanie spe³niony, gdy Wykonawca: a) wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie) przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykona³ min. 2 zadania w zakresie budowy i/lub przebudowy lub remontu dróg odpowiadaj±cych przedmiotowi niniejszego zamówienia, o warto¶ci brutto min. 50.000,00 z³otych, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty miejsca wykonania, b) za³±czy dowody dotycz±ce najwa¿niejszych robót, okre¶laj±ce, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±ce, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone. Sprawdzenie ww. warunku udzia³u w postêpowaniu odbywaæ siê bêdzie na podstawie wykazu robót budowlanych i przed³o¿onych przez Wykonawcê po¶wiadczeñ / o¶wiadczeñ wg zasady spe³nia / nie spe³nia.
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku nast±pi na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia wg zasady spe³nia/nie spe³nia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku: Warunek zostanie spe³niony, gdy Wykonawca: 4.1) wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: min. 1 osob± na stanowisko Kierownika Budowy z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, 4.2) wska¿e podstawê do dysponowania tymi osobami, 4.3) o¶wiadczy, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ. Sprawdzenie ww. warunku udzia³u w postêpowaniu odbywaæ siê bêdzie na podstawie wykazu osób i przed³o¿onych przez Wykonawcê informacji o podstawie do dysponowania i o¶wiadczenia, wg zasady spe³nia / nie spe³nia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku nast±pi na podstawie z³o¿onego przez Wykonawcê o¶wiadczenia wg zasady spe³nia/nie spe³nia.
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Wype³niony i podpisany formularz oferty - Za³±cznik Nr 1. b) Wype³niony i podpisany Kosztorys ofertowy jako element pomocniczy - Za³±cznik Nr 1A
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1. Istotne postanowienia do umowy zawiera wzór umowy stanowi±cy Za³±cznik Nr 7 do SIWZ. 2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy zgodnie z zapisami we wzorze umowy. 1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia niniejszej umowy mog± byæ dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem niewa¿no¶ci. 2. Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wyst±pienia, co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, w zakresie: 2.1. Zmiany terminu realizacji zadania w przypadku: a) konieczno¶ci zlecenia zamówieñ dodatkowych, w trybie zgodnym z przepisami ustawy prawo zamówieñ publicznych; b) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia; c) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucaj±; d) gdy organy i instytucje uzgadniaj±ce nie wyda³y uzgodnieñ w ustawowym terminie, a w przypadku zarz±dzaj±cych mediami w terminie 2 miesiêcy; e) warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, w szczególno¶ci: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemo¿liwiaj±cy pracê maszyn budowlanych, gwa³towne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi, opady ¶niegu, zalegaj±cy ¶nieg itd..; f) Natrafienia przez Wykonawcê na urz±dzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemo¿liwiaj±ce planowe wykonanie robót; g) Innych przyczyn zewnêtrznych niezale¿nych od Zamawiaj±cego i Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac, a w szczególno¶ci brak mo¿liwo¶ci dojazdu oraz transportu materia³ów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudow± dróg dojazdowych oraz protestami mieszkañców z blokad± dróg; 2.2. Zmian osobowych w przypadku: a) zmiany osób realizuj±cych zamówienie pod warunkiem, ¿e osoby te bêd± spe³nia³y wymagania okre¶lone w SIWZ; b) zmiany podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, zmiana jest mo¿liwa tylko w przypadku gdy nowy podwykonawca posiada to¿sam± wiedzê i do¶wiadczenie zawodowe, potencja³ techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a tak¿e jest w sytuacji ekonomicznej i finansowej jak dotychczasowy podwykonawca, c) rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile pos³u¿enie siê Podwykonawc± doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia nale¿nego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwi±zañ technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie mo¿e dotyczyæ czynno¶ci, które zgodnie z SIWZ musz± byæ wykonane przez Wykonawcê osobi¶cie. 2.3. Pozosta³ych zmian: a) w ka¿dym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego (np.: powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie warto¶ci zamówienia); b) W przypadku urzêdowej zmiany wysoko¶ci stawki podatku VAT, dopuszcza siê mo¿liwo¶æ sporz±dzenia aneksu do umowy uwzglêdniaj±cego zmianê warto¶ci umowy z tego tytu³u. c) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy, w tym zmiany procentowej wysoko¶ci p³atno¶ci faktury czê¶ciowej w przypadku przed³u¿enia terminu realizacji zamówienia nie wynikaj±cej z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy; d) wprowadzenia robót dodatkowych; e) zmiana warto¶ci zobowi±zania przy rozliczeniu ró¿nic obmiarowych, robót dodatkowych, robót zamiennych; f) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urz±dzeñ wywo³ane przez wy³adowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnêtrzne, zgony i niemo¿liwe do przewidzenia wydarzenia), które bêd± mia³y wp³yw na tre¶æ zawartej umowy i termin realizacji; g) obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy; spowodowane rezygnacj± przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami. g) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia, i) powierzenia czê¶ci zamówienia Podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia, je¿eli Wykonawca nie zak³ada³ wykonania zamówienia przy pomocy Podwykonawców w trakcie sk³adania
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ropa.iap.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy Ropa, 38-312 Ropa 733, woj. ma³opolskie..
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 17.07.2014 godzina 09:30, miejsce: Budynek Urzêdu Gminy Ropa, 38-312 Ropa 733, woj. ma³opolskie pokój nr 1 (sekretariat - II piêtro)..
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie remontu cz±stkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i t³uczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Bie¿±ce utrzymanie dróg, ulic, placów, chodników, parkingów, urz±dzeñ BRD i wiat przystankowych, których zarz±dc± jest Burmistrz Bobolic w 2025 roku
- Remonty dróg gminnych i wewnêtrznych o nawierzchni z kostki brukowej po³o¿onych na terenie Gminy Koluszki
- Wykonanie remontów cz±stkowych dróg i placów na terenie Gminy Wejherowo w latach 2025 - 2026 w podziale na czê¶ci
- Wykonanie remontów cz±stkowych dróg powiatowych o nawierzchni bitumicznej na terenie Powiatu Radomszczañskiego z podzia³em na czê¶ci
- Wykonanie robót drogowych w zakresie remontów uszkodzonych nawierzchni wewnêtrznych ci±gów komunikacyjnych i ich oznakowania oraz wykonanie nowych obiektów drogowych i utwardzeñ (...)
wiêcej: Roboty w zakresie naprawy dróg »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.