eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GłogówPrzebudowa i modernizacja ciągów technologicznych oczyszczalni ścieków. Modernizacja obiektów technologicznych, wymiana elementów metalowych i instalacji oświetlenia na istniejących pomostach reaktora biologicznego i Pompowni ścieków. Modernizacja zbiornika fekaliów na istniejącej oczyszczalni ścieków w Głogowie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-10

Głogów: Przebudowa i modernizacja ciągów technologicznych oczyszczalni ścieków. Modernizacja obiektów technologicznych, wymiana elementów metalowych i instalacji oświetlenia na istniejących pomostach reaktora biologicznego i Pompowni ścieków. Modernizacja zbiornika fekaliów na istniejącej oczyszczalni ścieków w Głogowie
Numer ogłoszenia: 220980 - 2013; data zamieszczenia: 10.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Głogowie Sp. z o.o. , ul. Łąkowa 52, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 8356261, faks (076) 834 16 65.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwik.glogow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Komunalna prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i modernizacja ciągów technologicznych oczyszczalni ścieków. Modernizacja obiektów technologicznych, wymiana elementów metalowych i instalacji oświetlenia na istniejących pomostach reaktora biologicznego i Pompowni ścieków. Modernizacja zbiornika fekaliów na istniejącej oczyszczalni ścieków w Głogowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa reaktora biologicznego w oczyszczalni ścieków w Głogowie wraz z częściową przebudową infrastruktury zewnętrznej oraz modernizację zbiornika fekaliów. 1.W zakres zamówienia obejmującego przebudowę reaktora biologicznego w oczyszczalni ścieków w Głogowie wraz z częściową przebudową infrastruktury zewnętrznej wchodzić będą następujące roboty : 1)Przygotowanie tymczasowych instalacji odwadniających i wypompowanie zawartości reaktora biologicznego, oczyszczenie wnętrza reaktora z osadu czynnego, a także przygotowanie tymczasowego systemu odwodnienia terenu przy reaktorze biologicznym. Wykonywanie robót przy reaktorze wymaga utrzymywania poziomu wód gruntowych na poziomie nie wyższym niż 0,5 m poniżej płyty dna zbiornika reaktora. Obniżony poziom wód gruntowych należy utrzymywać przez cały okres. 2)Demontaż istniejących mieszadeł ( 2x 1 szt )w komorach beztlenowych wraz z prowadnicami i żurawikami. 3)Demontaż istniejących mieszadeł w komorach tlenowych, nitryfikacji ( 2 x 2 szt ). 4)Demontaż istniejących mieszadeł pompujących ( pomp śmigłowych recyrkulacyjnych ) wraz z prowadnicami i żurawikami, przy ścianie działowej między komorami niedotlenionymi, denitryfikacji, a komorami beztlenowymi ( 2 mx 1 szt ). 5)Demontaż fragmentów rusztów napowietrzających na długości 2,46 m w każdej komorze tlenowej ( demontaż po 6 rzędów dyfuzorów rurowych w każdej komorze, w miejscach wydłużenia ścianek kierujących ). 6)Demontaż odcinków istniejących pomostów obsługowych kolidujących z planowaną przebudową reaktora biologicznego ( w komorach beztlenowych ). 7)Przebudowa ścian wewnętrznych w reaktorze biologicznym dla zwiększenia pojemności komór denitryfikacji i pomniejszenia komór beztlenowych oraz dla poprawy warunków hydraulicznych przepływu i mieszania ścieków w reaktorze. Nowe ściany żelbetowe wykonane będą z betonu B30 o stopniu wodoszczelności W8 oraz mrozoodporności F-250, zbrojone stalą A-IIIN (RB500). 8)Wycięcie dwóch otworów o D=750 mm w istniejących ściankach działowych między komorami tlenowymi, nitryfikacji, a komorami niedotlenionymi, denitryfikacji, przeznaczonych dla nowych układów recyrkulacji. 9)Wykonanie nowych odcinków pomostów dla montażu i obsługi nowych mieszadeł i mieszadeł pompujących ( pomp śmigłowych recyrkulacyjnych ) wraz z drabinkami włazowymi. Pomosty wykonane z profili walcowanych ceowników 240, 140 i 100 ze stali 18G2A i St3SX. Pomosty z kratek stalowych ocynkowanych typu Mostostal, zabezpieczone antykorozyjnie poprzez malowanie farbami chlorokauczukowymi. Balustrady pomostów ze stali nierdzewnej OH18N9 o powierzchni matowej mocowane do konstrukcji pomostów łącznikami stalowymi ocynkowanymi. 10)Montaż dwóch układów recyrkulacji osadu czynnego z komór nitryfikacji do komór denitryfikacji, z których każdy będzie składał się z : a)rurociągu DN600 łączącego komory nitryfikacji i denitryfikacji wraz z przejściem szczelnym, b)mieszadła pompującego ( pompy śmigłowej recyrkulacyjnej ) wraz z prowadnicą zamontowanego w komorze nitryfikacji. 11)Montaż nowych mieszadeł w komorach nitryfikacji ( 2 x 2 szt ). 12)Montaż nowych dodatkowych mieszadeł w komorach denitryfikacji wraz z prowadnicami ( 2 x 1 szt ). 13)Montaż nowych rurociągów DN400 ( 2 x 1 szt ) w nowych ściankach oddzielających komory denitryfikacji od beztlenowych. 14)Montaż w komorach denitryfikacji nowych mieszadeł pompujących ( pomp śmigłowych recyrkulacyjnych ) wraz z prowadnicami ( 2 x 1 szt ). 15)Montaż nowych mieszadeł dla komór beztlenowych wraz z prowadnicami ( 2 x 1 szt ). 16)Montaż nowych żurawików obrotowych ( 10 szt ) wraz z podstawami dla nowych mieszadeł i mieszadeł pompujących. 17)Wymiana membran drobnopęcherzykowych dla wszystkich dyfuzorów rurowych w obu komorach tlenowych. 18)Wykonanie nowych układów zasilania i sterowania dla 8 mieszadeł i dla 4 mieszadeł pompujących ( pomp śmigłowych recyrkulacyjnych ) oraz układów oświetlenia dla nowych odcinków pomostów. Zakłada się ponowne wykorzystanie istniejących kabli. Nowe trasy kablowe należy prowadzić w osłonach ze stali nierdzewnej. Wymiany wymaga instalacja oświetlenia pomostów tj. oprawy i kable. 19)Przesadzenie kępy krzewów cisu pospolitego ( ok. 14 m2 ) rosnących przy południowej ścianie reaktora biologicznego w inne miejsce oddalone w kierunku wschodnim. 20)Wykonanie chodnika przy południowej ścianie reaktora dla dojścia nowego pomostu obsługowego. Chodnik z kostki betonowej gr. 8 cm typu BEHATON na podsypce cementowo-piaskowej o szerokości zmiennej 1,5 - 2,0 m na długości ok. 15,5 m. Chodnik obustronnie okrawężnikowany na ławie betonowej z oporem, zlokalizowany w pasie zieleni pomiędzy drogą wewnętrzną, a istniejącym zbiornikiem reaktora. Ponadto w zakres zamówienia wchodzi również : 21)Rozruch urządzeń oraz rozruch technologiczny procesów biologicznego oczyszczania ścieków w komorach reaktora biologicznego. Potwierdzeniem osiągnięcia efektu rozruchu oczyszczonych ścieków będzie osiągnięcie efektu ekologicznego, co potwierdzą wykonane przez Akredytowane Laboratorium Badawcze wyniki ścieków oczyszczonych jak dla obiektów o RLM powyżej 100 tys. 22)Uporządkowanie terenu budowy, a w tym : likwidacja instalacji tymczasowych, zaplecza wykonawcy, zagospodarowanie odpadów z budowy. 23)Na pompowanie wody dla obniżenia poziomu wód gruntowych poniżej dna reaktora wykonawca sporządzi operat w celu uzyskania pozwolenia wodnoprawnego na zrzuty pompowanej wody gruntowej. 24)Wykonawca ma obowiązek uzyskania pozwolenia wodnoprawnego dla Oczyszczalni Ścieków na czas prowadzenia prac modernizacyjnych. Operat i pozwolenie wodnoprawne powinny zakładać wyłączenie z eksploatacji komór osadu czynnego i osadników wtórnych. W czasie modernizacji komór osadu czynnego pracować będzie wyłącznie część mechaniczna. 25)Wykonawca uzyska pozwolenie wodnoprawne docelowe na eksploatację urządzeń oczyszczalni ścieków po modernizacji. 2. W zakres zamówienia obejmującego modernizację zbiornika fekaliów wchodzić będą następujące roboty : 1) skucie skorodowanego betonu w dolnej części pogrubionej zbiornika i wypełniającego koryto, 2) usunięcie ( hydropiaskowanie ) skorodowanego betonu lub zaprawy ze ścian zbiornika, z dolnej części powierzchni stropu i otworów technologicznych, 3) naprawa powierzchni wewnętrznych zbiornika poprzez zamocowanie siatki Rabitza i nałożenie nowego tynku z zaprawy siarczanoodpornej, 4) zamontowanie zbrojenia pionowego i poziomego w dolnej części ścian, następnie ustawienie szalunku z płyt PE, 5) wypełnienie przestrzeni pomiędzy szalunkiem, a zbrojeniem betonem samozagęszczalnym, 6) po stwardnieniu betonu usunięcie szalunku i wykonanie powłoki zabezpieczającej zbiornik przed agresywnym środowiskiem..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45.31.73.00 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium ustala się w kwocie 80.000,00 złotych, słownie : osiemdziesiąt tysięcy złotych. 2.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa i modernizacja ciągów technologicznych oczyszczalni ścieków. Modernizacja obiektów technologicznych, wymiana elementów metalowych i instalacji oświetlenia na istniejących pomostach reaktora biologicznego i pompowni ścieków. Modernizacja zbiornika fekaliów na istniejącej oczyszczalni ścieków w Głogowie Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3.Wadium może być wnoszone również w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeń udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego albo załączyć do oferty. 4.Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i bez sprzeciwu, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1)nazwa i adres Zamawiającego; 2)nazwę przedmiotu zamówienia; 3)nazwę i adres Wykonawcy; 4)termin ważności gwarancji; 6.Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 7.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 8.Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrzenia. 9.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10.Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 12.Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach: 1)jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, 2)jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 3)jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4)jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie określa się

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane polegającej na budowie lub przebudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków o przepustowości dobowej min. 10.000 m3 i o wartości każdej min. 1,5 mln zł netto. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie określa się minimalnych standardów

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia : a) kierownikiem budowy (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych dla budowy będącej przedmiotem zamówienia, co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót sanitarnych oraz udokumentowane kierowanie robotami przy budowie, przebudowie, modernizacji co najmniej dwóch oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 10.000 m3 na dobę i o wartości każdej min. 1,5 mln zł netto; b) kierownikiem robót ogólnobudowlanych ( 1 osobą ) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót ogólnobudowlanych, doświadczenie na stanowisku kierownika robót konstrukcyjno - budowlanych przy budowie konstrukcji żelbetowych; c) kierownikiem robót elektrycznych ( 1 osobą ) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych, doświadczenie w kierowaniu robotami budowy instalacji elektrycznych oraz montażu AKPiA przy budowie, przebudowie, modernizacji oczyszczalni ścieków. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami nt. posiadanych kwalifikacji oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 1.000.000 zł. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie ww. warunku polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w rozdziale VII pkt. 1.2 ppkt. 5 ) SIWZ, dotyczącej tych podmiotów. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Te same zasady Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych w walucie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kosztorys ofertowy opracowany metodą kalkulacji uproszczonej na podstawie dokumentacji projektowej wraz ze zbiorczym zestawieniem materiałów i sprzętu. Do kosztorysów ofertowych należy załączyć skrócone zestawienie R, M, S (ilość, cena jednostkowa) oraz założeń wyjściowych do kosztorysowania tj. cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowej pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w stosunku do treści oferty w następujących okolicznościach : 1)Zamawiający dopuszcza zmianę osoby inspektora nadzoru i kierownika budowy, specjalistów pod warunkiem, że nowa osoba posiada takie same uprawnienia lub kwalifikacje i spełnia wymogi SIWZ. 2)Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji przedmiotowej umowy w przypadku: a)konieczności wykonania zamówień dodatkowych; b)zaistnienia sytuacji skutkującej, że rozpoczęcie robót jest niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, 3)Przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie Przedmiotu Umowy w przypadku: a)zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b)szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, c)siły wyższej, klęski żywiołowej, d)jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na Terenie Budowy, e)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 4)Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a)wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b)konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowej. 5)Jeżeli powstanie konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w szczególności: a)niedostępnością na rynku materiałów lub/i urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, wynikającą z zaprzestania produkcji lub/i wycofania z rynku tych materiałów lub/i urządzeń; b)pojawieniem się na rynku materiałów lub/i urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c)koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. d)konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Każde ze wskazanych w lit. a - d zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 6)W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej za zgodą Zamawiającego. Na wniosek wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i uzasadnieniem. Projekt taki wymagać będzie akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 7)Zmiany wynagrodzenia : a)jeżeli nastąpi zmiana urzędowej stawki podatku VAT, b)konieczność zmiany zakresów rzeczowych elementów zamówienia ujętych w kosztorysie ofertowym (popartych pisemnym uzasadnieniem nadzoru inwestorskiego i zaakceptowanych przez Zamawiającego) wynikających z takiej przyczyny, iż w dokumentacji projektowej wystąpiły braki lub błędy, także te polegające na niezgodności z przepisami prawa, lub stwierdzono w toku prowadzenia prac wady w dokumentacji lub rozbieżności ze stanem faktycznym na budowie, c)powzięcia wiadomości o nowych rozwiązaniach technicznych lub technologicznych korzystniejszych dla zamawiającego, d)konieczności ograniczenia zakresu robót poprzez pominięcie robót, które okazały się zbędne, e)konieczności wykonanie rozwiązań zamiennych (równoważnych) w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej. 8)Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 k.c. - Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. 9)Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. 10)Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1)opis zmiany, 2)uzasadnienie zmiany, 3)koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4)czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 11)Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor nadzoru, oraz Kierownik budowy. 12)Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 13)Nie stanowią natomiast zmiany istotnej umowy w rozumieniu art 144 ustawy PZP zmiany związane z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy ( np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych teleadresowych)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwik.glogow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Głogowie. ul. Łąkowa 52. 67-200 Głogów u p. Tatiany Urbanowicz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.07.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Głogowie. ul. Łąkowa 52. 67-200 Głogów.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.