Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-08-27
Konstancin-Jeziorna: całodobową ochronę
obiektu Polskiej Akademii Nauk - Mądralin
w Otwocku, ul. Mlądzka 1, Emów
Numer ogłoszenia: 222206 - 2015; data zamieszczenia: 27.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Polska Akademia Nauk Dom Rencisty , ul. Chodkiewicza 3/5, 05-510 Konstancin-Jeziorna, woj. mazowieckie, tel. 22 7564116, 7547176, faks 22 7564116.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: placówka zapewniająca całodob. opiekę osobom niepełnosp. przewlekle chorym i starszym.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: całodobową ochronę obiektu Polskiej Akademii Nauk - Mądralin w Otwocku, ul. Mlądzka 1, Emów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na wykonaniu wszelkich dopuszczalnych prawem czynności mających na celu ochronę obiektu Polskiej Akademii Nauk -Mądralin usytuowanego w Otwocku ul. Mlądzka 1, 05-400 Emów w zakresie przewidzianym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, (Dz.U. 2014 poz. 1099 ze zm.). 2. Obiekt przewidziany do ochrony składa się z czterech budynków: jednego o charakterze biurowo-administracyjnym oraz trzech o charakterze hotelowym oraz dwóch garaży zlokalizowanych na zalesionej działce o powierzchni 17,5 hektara. Obiekty nie są użytkowane. 3. Teren podlegający ochronie jest ogrodzony przy czym około 50 % ogrodzenia jest w bardzo złym stanie technicznym. 4. Teren jest oświetlony jedynie w obrębie zabudowań. 5. Zadanie realizowane będzie przez jednego pracownika ochrony fizycznej przez pełne 24 godziny na dobę. 6. Ochrona obiektu polegać będzie na: a) prowadzeniu systematycznych, rejestrowanych obchodów terenu chronionego, b) w razie konieczności podejmowaniu skutecznych działań mających na celu zapobieżenia przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także niedopuszczenie do wstępu na teren chroniony osób nieuprawnionych, a) informowaniu odpowiednich służb i osób wymienionych w Instrukcji ochrony obiektu o zaistniałych zdarzeniach losowych tj. pożarze, awarii sieci wodociągowej, gazowej, elektrycznej itp. b) w przypadku stwierdzenia zaistnienia przestępstwa na terenie chronionego obiektu powiadomieniu o tym fakcie organów ścigania . Zabezpieczeniu pozostawionych przez przestępców śladów i dowodów, przed ich zatarciem lub utratą, do czasu przybycia odpowiednich służb. c) współdziałaniu z organami ochrony przeciwpożarowej w przypadku powstania pożaru aż do momentu jego likwidacji. 7. Wykonawca zapewni możliwość uruchomienia patroli interwencyjnych podejmujących w przypadku zagrożenia działania na terenie chronionego obiektu w czasie nie przekraczającym 15 minut od chwili zgłoszenia. 8. Szczegółowy zakres czynności wynikający ze świadczonej usługi zostanie zawarty w Instrukcji Ochrony Obiektu opracowanej przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym. 9. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia pracownikom Wykonawcy pełniącym ochronę, pomieszczeń socjalnych z dostępem do sanitariatów. 10. Wykonawca musi zapewnić pracownikom ochrony na czas pełnienia dyżuru: a) jednolite ubranie wskazujące na charakter pełnionych obowiązków, dostosowane do aktualnej pory roku, b) imienny identyfikator ze zdjęciem przypięty w widocznym miejscu w czasie pełnienia dyżuru, c) środki łączności bezprzewodowej umożliwiającej stały kontakt z osobą pełniącą dyżur, d) stałą łączność ze stacją monitorowania, e) piloty napadowe. 11. Wykonawca będzie wykonywać usługi stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia w oparciu o osoby: a) nie karane, posiadające aktualne (nie wcześniejsze niż sprzed 6 miesięcy) na dzień zawierania niniejszej umowy zaświadczenie wydane przez Krajowy Rejestr Karny (Wykonawca jest zobowiązany do odsunięcia od wykonywania umowy osobę lub osoby, w przypadku których po dniu podpisania umowy powziął informację, że są ujawnione w KRK jako osoby karane, jak również osoby, wobec których toczy się postępowanie karne lub karno-skarbowe); b) cechujące się wysoką kulturą osobistą, brakiem nałogów (w szczególności uzależnienia od alkoholu lub innych środków odurzających), prezencją właściwą dla Zamawiającego jako instytucji publicznej; c) posiadające podstawową wiedzę techniczną umożliwiającą obsługę bramowych i ręcznych wykrywaczy metalu, systemów przeciwpożarowych i systemów kamer przemysłowych; d) posiadające nie wyższy niż lekki stopień niepełnosprawności; e) posiadające sprawność psychofizyczną umożliwiającą podjęcie działań interwencyjnych o charakterze ochronnym w przypadku zaistnienia stanu bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia albo uszkodzenia majątku. 12. Wykonawca dodatkowo zobowiązany będzie do: a) zapewnienia łączności telefonicznej (telefony komórkowe) z odpowiednimi służbami, między pracownikami oraz Zamawiającym. b) zapewnienia swoim pracownikom środków czystości, narzędzi, sprzętu oraz innych elementów koniecznych do należytego wykonania prac objętych niniejszym zamówieniem; c) złożenia przed podpisaniem umowy imiennej listy pracowników do Zamawiającego, w przypadku zmian- uaktualniania listy, d) natychmiastowego odsunięcia, na żądanie Zamawiającego, od pracy pracownika nie wypełniającego według Zamawiającego należycie obowiązków, w tym pracowników będących pod wpływem alkoholu lub nie spełniającego warunków określonych w umowie, e) niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu wszelkich naruszeń prawa i regulaminów wewnętrznych obowiązujących na terenie obiektów określonych w zał. nr 1, jak również zauważonych uszkodzeń: sieci c.o., sieci elektrycznej, sieci informatycznej, sieci gazowej, sieci wodociągowo - kanalizacyjnej, wyposażenia węzłów sanitarnych, sprzętu biurowego, drzwi rozsuwanych, systemu kamer przemysłowych i monitorów, czujek p. poż., wind, podnośników dla niepełnosprawnych itp. oraz dokonywanie na bieżąco stosownych wpisów w książce dyżurów z powyższego zakresu, f) przeszkolenia i zapoznania przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków wszystkich pracowników wykonujących zadania objęte niniejszą umową z planami ewakuacyjnymi oraz przepisami BHP i przeciwpożarowymi, a także innymi procedurami obowiązującymi na terenie obiektów i ponawianie tych szkoleń nie rzadziej niż co 6 miesięcy, g) zapewnienia, przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków, znajomości przez pracowników ochrony topografii obiektów, w tym rozkładu pomieszczeń, przebiegu dróg ewakuacyjnych itp., h) zaznajomienia, przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków, pracowników ochrony z rozmieszczeniem i obsługą w podstawowym zakresie wyłączników głównych energii elektrycznej, zaworów głównych wodnych i gazowych, wyłączników urządzeń podtrzymujących napięcie, wyłączników systemów antywłamaniowych i przeciwpożarowych, i) prowadzenia książki dyżurów i raportów z przebiegu ochrony, której wzór zatwierdzi Zamawiający, w sposób umożliwiający stwierdzenie godzin rozpoczęcia i zakończenia dyżuru przez każdego pracownika ochrony oraz umożliwiającej wpisy zdarzeń mających znaczenie dla ochrony obiektu, j) wykonywania doraźnych poleceń Zamawiającego lub pracowników przez niego wyznaczonych, k) potwierdzania obchodów terenu i obiektów. 13. Wykonawca musi zapewnić wyposażenie obiektu w system rejestracji obchodów umożliwiający osobie upoważnionej przez Zamawiającego do informacji o realizowanych obchodach. 14. Wykonawca na własny koszt zainstaluje system telewizji dozorowej z co najmniej dwumiesięcznym przechowywaniem danych, wyposażony w co najmniej osiem kamer. 15. Zaleca się aby Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia, po uprzednim uzgodnieniu terminu z Zamawiającym, dokonali wizji lokalnej obiektów będących przedmiotem ochrony, co umożliwi im zapoznanie się ze specyfiką obiektu a także należyte oszacowanie kosztów instalacji systemu telewizji dozorowej oraz rejestracji obchodów..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu złożenia oferty a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium, w wysokości wynoszącej 10.000,00 PLN. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 53 1130 1017 0020 1462 9420 0027. 4. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagane jest dołączeni oryginału dokumentu, a w przypadku wpłaty pieniężnej - kopii dowodu dokonania przelewu. 5. Dalsze postępowanie dotyczące przechowywania, zwrotu bądź zatrzymania wadium reguluje art.46 ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem aktualnej koncesji ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wydanej na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia, na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o dostarczone przez Wykonawców dokumenty i oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, z należytą starannością co najmniej 3 usługi polegające na ochronie obiektów składających się z terenów zadrzewionych wraz z budynkami. Usługi te winny być wykonywane co najmniej przez okres 12 miesięcy na kwotę nie mniejszą niż 80.000,00 PLN brutto w okresie 12 miesięcy realizacji każda. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o dostarczone przez Wykonawców dokumenty i oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku Wykonawca musi wykazać, że dysponuje centrum monitorowania alarmów z możliwością uruchomienia patroli interwencyjnych podejmujących w przypadku zagrożenia działanie na terenie chronionego obiektu. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o dostarczone przez Wykonawców dokumenty i oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca musi wykazać, że dysponuje: a) Koordynatorem przewidzianym do kierowania zespołem ochrony obiektu (co najmniej 1 osoba) posiadającym kwalifikacje pracownika ochrony fizycznej, b) Pracownikami przewidzianym do bezpośredniej ochrony obiektu (co najmniej 3 osoby) posiadającymi co najmniej roczny staż w ochronie budynków zlokalizowanych na zamkniętym terenie zadrzewionym. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o dostarczone przez Wykonawców dokumenty i oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o dostarczone przez Wykonawców dokumenty i oświadczenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 75
- 2 - Ilość należycie wykonanych usług - 10
- 3 - Posiadanie certyfikatu - 10
- 4 - Okres działalności na rynku - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana umowy może nastąpić za zgodą stron w formie pisemnego aneksu, obustronnie podpisanego, pod rygorem nieważności. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy nie mogą naruszać art. 144 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany stawki jednej roboczogodziny pracownika ochrony bezpośredniej należnego Wykonawcy w przypadku zmiany: a. stawki podatku od towarów i usług, b. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3- 5 ustawy z dn. 10 października 2012 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia, o której mowa powyżej, obowiązywać będzie od dnia zawarcia aneksu do Umowy, nie wcześniej jednak niż wejście w życie zmienionych przepisów oraz po otrzymaniu przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w ust. 6 poniżej. 5. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 lit. a. wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 6. Za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w ust. 3 lit. a. wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku zawierającego: a. w przypadku zmiany, o której mowa w ust.3 lit. b. wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy, w tym wykazanie związku pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany, o której mowa w ust.3 lit. b. na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował, kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, w szczególności koszty podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej. b. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 lit. c. wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w tym wykazanie związku pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany zasad, o których mowa w ust. 3 lit. c. na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 3 lit. c. c. Zamawiającemu przysługuje w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku, o którym mowa w ust.6 żądanie udostępnienia do wglądu, księgowych dokumentów źródłowych, w zakresie niezbędnym do oceny zasadności wprowadzenia zmiany. 7. Zmiana Umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w ust. 3 obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę i składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeszcze nie wykonano.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego PAN Dom Rencisty,
05-510 Konstancin-Jeziorna, ul. Chodkiewicza 3/5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.09.2015 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego PAN Dom Rencisty, 05-510 Konstancin-Jeziorna, ul. Chodkiewicza 3/5.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KONSTANCINA-JEZIORNY
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych
- Dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Konstancin-Jeziornej w 2025 r.
- Zakup i dostawa sprzętu IT wraz z licencjami w ramach Grantu w projekcie "Cyberbezpieczny Samorząd Gminy Konstancin-Jeziorna"
- Zakup i dostawa śruty sojowej (8x27) i rzepakowej(18x27), rok 2025
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, obiektu i mienia Centrum Kultury "Browar B" przy ul. Łęgskiej 28 we Włocławku."
- Wykonywanie usług portierskich i dozoru od 01.01.2025 do 31.12.2025 r.
- Świadczenie usług całodobowej ochrony fizycznej obiektu i mienia Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, ul. Ogrodowa 5/7, 00-893 Warszawa
- Usługa w zakresie ochrony obiektów Zespołu Wolskich Placówek Edukacji Kulturalnej w Warszawie
- "Świadczenie usług ochrony całodobowej budynków Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. przy ul. Bagatela 12 oraz Al. Stanów Zjednoczonych 53 w Warszawie"
- Usługa w zakresie całodobowej ochrony i dozoru mienia przez koncesjonowaną firmę ochroniarską w siedzibie WUP Kielce na lata 2025-2026
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.