Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-04
Łuków: Zaprojektowanie i wykonanie pracowni OZE wraz z dostawą niezbędnych urządzeń w Zespole Szkół Nr 2 w Łukowie w ramach projektu Szkoły nowych możliwości - dostosowanie kształcenia zawodowego
Numer ogłoszenia: 22259 - 2014; data zamieszczenia: 04.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Nr 2 im. Aleksandra Świętochowskiego w Łukowie , ul. Warszawska 88, 21-400 Łuków, woj. lubelskie, tel. 25 798 66 34, faks 25 798 66 34.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zs2.lukow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka podlegla administracji samorządowej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie pracowni OZE wraz z dostawą niezbędnych urządzeń w Zespole Szkół Nr 2 w Łukowie w ramach projektu Szkoły nowych możliwości - dostosowanie kształcenia zawodowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych mających na celu zmianę sposobu użytkowania części pomieszczeń szkolnych w Zespole Szkół Nr 2 w Łukowie i urządzenie w nich pracowni OZE z pięcioma stanowiskami do nauki pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych oraz dostawa urządzeń niezbędnych do utworzenia pracowni OZE - zgodnie z założeniami i ustaleniami programu funkcjonalno-użytkowego stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ. Planowana inwestycja będzie realizowana przez Zespół Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie z siedzibą przy ul. Warszawskiej 88, 21-400 Łuków Pomieszczenia, w których planowane jest utworzenie pracowni do montażu OZE znajdują się w budynku wolnostojącym na terenie szkolnym. Budynek posiada instalację elektryczną, instalację CO i instalację hydrauliczno - sanitarną połączone z głównym budynkiem szkoły oraz przyłącze pomocne do podłączenia dostarczonych urządzeń do sieci CO oraz hydraulicznej i CWU. Utworzenie pracowni do montażu OZE jest planowane w miejscu jednostki mieszkalnej zajmującej dwa pomieszczenia, pomiędzy którymi istnieje przejście. Dodatkowo Zamawiający dysponuje trzecim małym pomieszczeniem, które również można zagospodarować na potrzeby pracowni do montażu OZE. Budynek nie posiada komina. W ramach zamówienia należy utworzyć następujące stanowiska: stanowisko z kotłem na biomasę z podajnikiem automatycznym - mini kotłownia; stanowisko z powietrzną pompą ciepła; stanowisko z urządzeniami do sterowania i pomiaru turbiny wiatrowej; stanowisko z urządzeniami do sterowania i pomiaru panelem słonecznym; stanowisko z urządzeniami do sterowania i obserwacji pomiaru ogniwa fotowoltaicznego. Turbina wiatrowa, ogniwa fotowoltaiczne i kolektory słoneczne powinny zostać umieszczone na zewnątrz budynku. Zamawiający wymaga aby Wykonawca w pracach projektowych i budowlanych uwzględnił konieczność podłączenia w/w urządzeń do istniejących instalacji: elektrycznej, CO i CWU. 2. Przedmiot zamówienia będzie obejmował: a) sporządzenie dokumentacji techniczno-budowlanej niezbędnej do zmiany sposobu użytkowania pomieszczeń na pracownię montażu OZE i wykonania robót budowlanych związanych z ich dostosowaniem oraz instalacją niezbędnych urządzeń wewnątrz i na zewnątrz budynku; b) uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, w tym w szczególności uzyskanie pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania pomieszczeń i wykonania robót budowlanych adaptacyjnych od organu administracji architektoniczno-budowlanej; c) wykonanie robót budowlanych wynikających z opracowanej dokumentacji techniczno-budowlanej zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia; d) dostawa i montaż urządzeń do pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych; e) rozruch, regulacja elektryczna i hydrauliczna, i przekazanie do eksploatacji; f) instruktaż w zakresie podstawowej obsługi zainstalowanych urządzeń podczas 10 h zajęć dydaktycznych; g) nieodpłatne usługi serwisowe w okresie gwarancyjnym. 3. Całość prac należy wykonać zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych. Tom II. Instalacje sanitarne i przemysłowe, pod kierunkiem uprawnionych osób, z uwzględnieniem wymogów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Po zakończeniu montażu wszystkich elementów i osprzętu należy przeprowadzić badania zainstalowanych urządzeń. Próby i odbiór należy wykonać zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych. Instalacje sanitarne i przemysłowe oraz wytycznymi producentów poszczególnych urządzeń. Z przeprowadzonych prób należy sporządzić protokoły. 4. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu Szkoły nowych możliwości - dostosowanie kształcenia zawodowego. Celem głównym projektu jest wyższa jakość i atrakcyjność oferty edukacyjnej Zespołu Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie (Technikum i ZSZ) poprzez wdrożenie 2 programów rozwojowych poprawiających skuteczność edukacji zawodowej oraz podnoszących prestiż ZS Nr 2 w regionie. Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, Partnerem - Zespół Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie. Projekt jest realizowany w Zespole Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie, ul. Warszawska 88, 21-400 Łuków. 5. Gwarancja i rękojmia: Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli 24 miesięcznej gwarancji oraz rękojmi, licząc od dnia zakończenia czynności odbioru robót (podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 44.62.12.00 - Kotły grzewcze 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 42.51.11.10 - Pompy grzewcze 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.31.50.00 - Instalowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania i innego sprzętu elektrycznego w budynkach 09.33.11.00 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 51.13.00.00 - Usługi instalowania generatorów pary, turbin, sprężarek i palników .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1 800 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset złotych); 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 PZP: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42 z 2007r. poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A. 02 1500 2208 1222 0000 3075 0000. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków w kancelarii pok. 209 lub dołączyć do oferty. 7. Wniesienie wadium po terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt 2 PZP.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej: - jedną robotę polegającą na wykonaniu instalacji solarnej, - jedną robotę polegającą na wykonaniu pomieszczenia kotłowego na paliwo odnawialne, - jedną robotę polegającą na wykonaniu instalacji powietrznej pompy do CWU. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedłoży wykaz wykonanych robót budowlanych na lub w formie druku stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone (referencje, protokoły odbioru).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne zaświadczenia właściwej izby samorządu zawodowego o wpisaniu na listę jej członków; - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenia właściwej izby samorządu zawodowego o wpisaniu na listę jej członków; - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz aktualne zaświadczenia właściwej izby samorządu zawodowego o wpisaniu na listę jej członków; - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenia właściwej izby samorządu zawodowego o wpisaniu na listę jej członków. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedłoży wykaz osób na lub w formie druku stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, polegających na: - zmianie terminu zakończenia zamówienia spowodowanej klęską żywiołową lub warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów - stwierdzonych dwustronnym protokołem stron wystąpienia powyższych okoliczności; - zmianie dotyczącej zakresu robót i wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli wystąpią okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia, w jakim wykonane roboty budowlane pozostają do całości robót określonych umową; - zmianie rozwiązań technicznych - gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej spowodowałaby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy, przy czym w takiej sytuacji dopuszcza się wprowadzenie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej wraz z ewentualną zmianą terminu zakończenia robót.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://splukow.bip4.e-zeto.eu/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Łukowie,
Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych,
ul. Czerwonego Krzyża 4/4, 21-400 Łuków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2014 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków, sekretariat p. nr 209.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Postępowanie prowadzone jest przez Powiat Łukowski z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa do przeprowadzenia postępowania oraz podpisania umowy ws. udzielenia zamówienia publicznego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z ŁUKOWA
- Budowa toalety publicznej z infrastrukturą towarzyszącą w m. Łuków
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1334L od KM 0+000 do KM 9+000 odcinek Tuchowicz - Zagoździe
- Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej nr 1311L w zakresie budowy drogi dla pieszych w m. Krynka oraz drogi dla pieszych i rowerów na ul. Farfak w Łukowie
- Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej nr 1357L na odcinku Wola Burzecka - Adamów
- Zakup i dostawa sprzętu sieciowego i oprogramowania w ramach programu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- LEASING OPERACYJNY MALOWARKI DROGOWEJ
więcej: przetargi w Łukowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie systemu klimatyzacji pomieszczeń przedszkolnych Przedszkola nr 6 w Oleśnicy
- Prace modernizacyjne budowlano-wykończeniowe w 5 pracowniach nauki zawodu i gabinecie terapeutycznym
- Wykonanie remontu pomieszczeń w Szkole Podstawowej Nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach zad. inwest. pn. ,,Budowa obiektu szkolnego na Odolanach - prace przygotowawcze" - nr post.: 31/ZP/24
- Modernizacja 5 piętra w budynku głównym PCM Sp. z o.o. w celu utworzenia oddziału geriatrii w formule zaprojektuj-wybuduj
- Wykonanie dokumentacji projektowej na rozbudowę, przebudowę dróg gminnych na terenie Gminy Dąbrówka w podziale na części. Liczba części 3
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.