eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzernichówOdbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernichów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-12

Czernichów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernichów
Numer ogłoszenia: 225198 - 2013; data zamieszczenia: 12.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Czernichów z/s w Tresnej , ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów, woj. śląskie, tel. 033 8661325, faks 033 8661287.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czernichow.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czernichów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest : a)wykonanie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na stałe oraz z nieruchomości zamieszkałych okresowo ( nieruchomości wykorzystywane do celów rekreacyjno -wypoczynkowych ) z terenu gminy Czernichów. b)sprzątanie i zagospodarowanie odpadów z przystanków, placów, parkingów, innych miejsc publicznych wymienionych w wykazie obiektów komunalnych, miejsc, placów publicznych oraz likwidacja dzikich składowisk) c)odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu cmentarzy komunalnych d)odbiór i zagospodarowanie odpadów z obiektów będących własnością gminy, zgodnie z załącznikiem nr 8 SIWZ 2.Wykaz obiektów komunalnych placów publicznych objętych odbiorem i zagospodarowaniem odpadów, rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów, ilość nieruchomości okresowo zamieszkałych, ilość mieszkańców oraz częstotliwość odbioru stanowi załącznik nr 8 SIWZ Powierzchnia gminy wynosi 5626 ha. W jej skład wchodzą 4 sołectwa: Czernichów, Tresna, Międzybrodzie Żywieckie, Międzybrodzie Bialskie. Liczba ludności wg stanu na 30.04.2013 r. wynosiła ok. 6790 mieszkańców. Na terenie gminy znajduje się 2145 budynków zamieszkałych stale i ok. 1065 nieruchomości zamieszkałych okresowo. Czernichów jest gminą wiejską o zabudowie rozproszonej. Dostęp do niektórych nieruchomości może być utrudniony z uwagi na: niewystarczającą szerokość niektórych dróg dojazdowych do nieruchomości, rodzaj nawierzchni niektórych dróg dojazdowych, ukształtowanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych ulic, dróg dojazdowych. 3.Ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które winny być odebrane i zagospodarowane, szacuje się na około 3600 Mg/rok, czyli ok. 1800 Mg-0,5 roku. 4.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 391, ze zm.), ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm.), ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 21), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. ( Dz. U. z 2013 r. poz. 122) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.( Dz. U. z 2012 r. poz. 645 ) w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), Planem Gospodarki Odpadami - Uchwałą Nr IV2512012 z dnia 24 sierpnia 2012 r Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego 2014, Uchwałą nr XXIV-229-2012 Rady Gminy Czernichów z 28.12.2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czernichów, przyjętym uchwałą Rady Gminy Czernichów nr XXVI-249-2013 z 14.03.2013 r., 5.Częstotliwość wykonywania usługi z nieruchomości zamieszkałych stale i okresowo: 5.1 Nieruchomości zamieszkałe stale: a)Odpady zmieszane (balast) - 1 raz w miesiącu, dodatkowy odbiór na zgłoszenie telefoniczne w dniu wyznaczonym przez Wykonawcę b)Odpady segregowane ( szkło, papier tektura, tworzywo sztuczne, metale) - 1 raz w miesiącu c)Odpady ulegające biodegradacji - odpady kuchenne 2 razy w miesiącu w dniach wyznaczonych przez Wykonawcę w harmonogramie , natomiast odpady ogrodowe na zgłoszenie telefoniczne przez właściciela nieruchomości bezpośrednio Wykonawcy. Odbiór w terminie wyznaczonym w harmonogramie przez Wykonawcę . d)Żużel z pieców w okresie grzewczym tj. od 1 października do 31 grudnia - 2 razy w miesiącu zgodnie z harmonogramem. 5.2Nieruchomości zamieszkałe okresowo: Odpady wymienione w ppkt. 5.1 w każdy poniedziałek. Na zgłoszenie telefoniczne do wykonawcy odbiór odpadów w pozostałe dni winien odbyć się w terminie 24 godzin od chwili zgłoszenia przez właściciela nieruchomości. 6.W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi : 6.1 Odbieranie od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Czernichów następujących rodzajów odpadów: a) papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne b) szkło (bezbarwne i kolorowe) i odpady opakowaniowe ze szkła c) odpady organiczne: zielone i kuchenne d) żużel z kotłów c.o. e) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny g) meble i inne odpady wielkogabarytowe h) zużyte opony 6.2. Akcje zbiórki odpadów wielkogabarytowych , sprzętu elektrycznego oraz zużytych opon Przeprowadzenie jednej zbiórki w czasie trwania umowy z terenów nieruchomości zamieszkałych na stałe oraz nieruchomości okresowo zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli) , zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon na zgłoszenie Zamawiającego w terminie z nim ustalonym. Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. 6.3. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywało się w następujący sposób: 6.3.1. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV lub jeśli RIPOK odmówi, to zgodnie z art. 20 ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r o odpadach tj. do najbliższej instalacji zastępczej . 6.3.2. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, o której mowa w art.20 ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r o odpadach zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami 6.4. Działania informacyjne Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie Czernichów. Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamieści Harmonogram odbioru odpadów, Harmonogramy odbioru odpadów wielkogabarytowych zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon. 7.Wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 7.1. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 7.1.1. Sporządzanie dla Zamawiającego kwartalnych sprawozdań (w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy) zawierających: a)informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; b)informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisku odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; c)liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d)wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. 7.1.2. Wraz z pierwszym sprawozdaniem (za okres VII - IX.2013 r.) należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz wszystkich nieruchomości z których zostały odebrane odpady komunalne, ze wskazaniem ilości . 7.1.3. Wraz z kolejnymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano oraz wykaz nieruchomości, od których zaprzestano odbierać odpady komunalne. 7.1.4. Do każdego sprawozdania należy przedłożyć informację z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zawierającą: wykaz nieruchomości, z których mieszkańcy dostarczyli odpady zebrane selektywnie, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania. 7.1.5. Do sprawozdania należy przedłożyć informację o odebranych odpadach wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym podczas prowadzonej akcji , ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania. 7.1.6 Przekazywanie dla Zamawiającego wraz z fakturami kart przekazania odpadów lub karty ewidencji odpadów poszczególnych odpadów w danym miesiącu potwierdzonych przez instalację przyjmującą odpady 7.1.7. Ww. sprawozdania i raporty muszą być przekazywane Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej (pliki Excel lub Word). 7.2. W zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 7.2.1. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne na podstawie opracowanego przez siebie Harmonogramu odbioru odpadów, zatwierdzonego co do treści i formy przez Zamawiającego. Harmonogram obejmie okres od 1 lipca 2013 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt Harmonogramu odbioru odpadów w formie papierowej i elektronicznej (wersja edytowalna) przed zawarciem umowy. Zamawiający zatwierdzi Harmonogram odbioru odpadów lub przedstawi do niego uwagi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania tego Harmonogramu. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi do ponownej akceptacji. 7.2.2. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia Harmonogramu odbioru odpadów na własnej stronie internetowej w terminie 7 dni od dnia akceptacji przez zamawiającego oraz eksponowania go przez cały okres, na jaki został przygotowany. Zamawiający umieści także Harmonogram na własnej stronie internetowej. 7.2.3. Harmonogram musi zawierać trasę objazdu, dni w jakich odbywać się będzie odbiór zbieranie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych w poszczególnych sołectwach lub ich częściach. 7.2.4. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 7.2.6. Wykonawca poinformuje mieszkańców (w sposób zwyczajowo przyjęty) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru jeżeli takie wystąpią. 7.2.7. Wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi oraz nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia. 7.2.8. Opracowanie harmonogramu odbioru odpadów dotyczy nieruchomości zamieszkałych na stałe i okresowo. 7.3. W zakresie pojemników na odpady komunalne zmieszane i pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: 7.3.1. Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości zakup lub dzierżawę pojemników do zbierania odpadów komunalnych. Koszty zakupu czy dzierżawy pojemników przez mieszkańców stałych i właścicieli nieruchomości okresowo zamieszkałych nie mogą być wliczone w koszt usługi 7.3.2. Wykonawca zaopatrzy bezpłatnie właścicieli nieruchomości w worki na odpady segregowane oraz zmieszane balast. W celu pobrania pierwszej partii worków Wykonawca w każdym sołectwie utworzy punkt poboru worków. Kolejne worki będą dostarczane w systemie: za każdy odebrany worek Wykonawca pozostawia na posesji worek nowy. Worki do segregacji muszą posiadać następujące parametry: a) kolor: worki w kolorze żółtym o zabarwieniu przezroczystym z oznakowanym napisem SUROWCE do gromadzenia papieru, tektury, metali i tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych worki w kolorze białym o zabarwieniu przezroczystym z oznakowanym napisem SZKŁO OPAKOWANIOWE do gromadzenia szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła b) worki muszą być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości minimum 0,02 mm c) worki na odpady ulegające biodegradacji - worek w kolorze brązowym z oznakowanym napisem BIO d) worki muszą wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy. 7.3.3. W przypadkach niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek przyjąć odpady jako zmieszane i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 7.4. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 7.4.1. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 7.4.2. Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 7.4.3. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 7.4.4.Wykonawca ma obowiązek tak zorganizować transport odpadów, aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego. 7.4.5. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 7.5. Inne obowiązki wykonawcy: 7.5.1. Wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczenie niedogodności dla mieszkańców Gminy Czernichów do niezbędnego minimum. 7.5.2. Dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia zapewnienie, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości odpowiednich środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi na terenie Gminy Czernichów w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 7.5.3. Garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej. 7.5.4. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo wykonawcy. 7.5.5 Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, złych warunków atmosferycznych; 7.5.6. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, w szczególności z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Czernichów 7.5.7. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 7.5.8. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 7.5.9. Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (np. uszkodzenie chodnika, pojemnika na odpady itp.) 7.5.10. Prowadzenie kampanii informacyjnej (ogłoszenia na tablicach informacyjnych, strona internetowa Wykonawcy, informacja na stronę Zamawiającego) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni świątecznych. 7.5.11. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (sesjach Rady Gminy, Komisjach Gminnych, Radach Sołeckich, zebraniach wiejskich itp.) prowadzonych przez Zamawiającego w przypadku jego zaproszenia, a na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3-dniowym. 7.5.12. Umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 7.5.13. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie trwania umowy ustawy z dnia 29 sierpnia 1991 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926. ze zm.) 7.5.14. Odbiór odpadów z wszystkich bez wyjątku nieruchomości zamieszkiwanych stale oraz okresowo zlokalizowanych na terenie gminy Czernichów, w tym z wszystkich miejsc trudnodostępnych, górskich, do których prowadzą tylko wąskie drogi z małym polem manewru. W przypadku trudnych warunków atmosferycznych lub braku możliwości dojazdu pracownicy Wykonawcy będą zobowiązani do podejścia do nieruchomości położonej w trudnodostępnym miejscu w celu opróżnienia pojemników lub odbioru worków z odpadami. w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 7.5.15. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wszystkich nowych nieruchomości zgłaszanych przez Zamawiającego- zarówno zamieszkałych stale jak i okresowo. W takim przypadku Wykonawca będzie odbierał odpady z tych nieruchomości począwszy od pierwszego określonego w harmonogramie terminu odbioru odpadów, przypadającego po zgłoszeniu. Wykonawca zaopatrzy przedmiotowe nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów, bądź pojemniki do zbierania odpadów zgodnie z pkt. 7.3.1. 7.6. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska 7.6.1. Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych pracownicy Wykonawcy mają obowiązek natychmiast usunąć. 7.6.2. Jeżeli miejscem opróżniania pojemników na odpady stałe nie jest miejsce ich ustawienia, to zachowanie porządku i czystości w takim miejscu należy do Wykonawcy. 7.6.3. W przypadku nieterminowego wywozu odpadów, jeśli dojdzie do ich nadmiernego nagromadzenia również poza pojemnikami, uprzątnięcie miejsca ustawienia pojemników należy do Wykonawcy. 7.6.4. Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 7.6.5. Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu) winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej), w szczególności §4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.30.00 - Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.W prowadzonym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 8 000,00 złotych (słownie: osiem tysięcy złotych). 2.Wykonawcy zobowiązani są wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ((Dz. U z 2007 r. Nr 42, poz275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz.620.) 3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na niżej wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Porąbce nr 68 8124 0009 2001 0000 0172 0003. Kserokopię dowodu wpłaty wadium (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. 4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Czernichów zs w Tresnej, ul. Żywiecka 2 , 34-311 Czernichów w biurze 22, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 6.Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada; a)wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Czernichów b)zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach c)wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych realizuje usługi polegające na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 1000 Mg z terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej na obszarze wiejskim, przyjmując okres świadczenia usług nie dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: a)Bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy Czernichów lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Czernichów, która zlokalizowana jest na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2012 r. poz. 645 ). b)Następującymi pojazdami: - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady oraz wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Wykonawca w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy wyposaży pojazdy w system : - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych; .Wykonawca w ciągu 10 dni od dnia podpisania umowy w siedzibie Urzędu Gminy zainstaluje centralny system umożliwiający kontrolę na bieżąco lokalizacji sprzętu zainstalowanymi GPS. W przypadku awarii urządzenia GPS wykonawca zobowiązany jest zastąpić w sprzętem posiadającym w sprawny GPS zainstalowanym w centralnym systemie Zamawiającego. Zainstalowany sprzęt GPS w czasie trwania umowy będzie konserwowany i w razie potrzeby niezwłocznie naprawiany przez Wykonawcę. Po wykonaniu umowy sprzęt podlega zwrotowi Wykonawcy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 300 000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)Formularz Ofertowy 2)Wzór umowy 3)Dokument potwierdzający wniesienie wadium. 4)Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.czernichow.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Czernichów z siedzibą w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Czernichów z siedzibą w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów, biuro 22.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.