Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-06-13
Maszewo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Maszewo
Numer ogłoszenia: 226586 - 2013; data zamieszczenia: 13.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Maszewo , Plac Wolności 2, 72-130 Maszewo, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 418 78 43, faks 91 418 75 06.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.maszewo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Maszewo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 4.Charakterystyka Gminy Maszewo: 4.1.gmina miejsko-wiejska, 4.2.powierzchnia terenu Gminy Maszewo wynosi ok. 211 km2, 4.3.Gminę zamieszkuje 8 533 mieszkańców zameldowanych na pobyt stały, 135 zameldowanych na pobyt czasowy; 4.4.liczba nieruchomości na terenie Gminy, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi - 2.090 budynków mieszkalnych jednorodzinnych zamieszkałych przez ok. 8137 osób oraz 9 budynków mieszkalnych wielorodzinnych (164 lokale mieszkalne) zamieszkałych przez ok. 531 osób; 4.5.ilość wytworzonych odpadów komunalnych ogółem, które trzeba będzie odebrać od właścicieli nieruchomości szacuje się na ok. 1.845 Mg/rok oraz ok. 143 Mg/rok zebranych selektywnie, 4.6.Gmina Maszewo utworzy punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), który będzie prowadzić i obsługiwać we własnym zakresie. 5. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 5.1. Dostarczenie właścicielom nieruchomości, których wykaz (wraz z podaniem ilości i pojemności pojemników do zbiórki selektywnej, które mają być dostarczone właścicielom poszczególnych nieruchomości) przekaże wybranemu wykonawcy Zamawiający przed rozpoczęciem wykonania usługi odbioru odpadów komunalnych: 5.1.1 pojemników do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych (dotyczy właścicieli nieruchomości nieposiadających pojemników do zbierania odpadów zmieszanych), wykonane z blachy ocynkowanej lub z tworzywa sztucznego, o pojemności 55l, 110 lub 120l, 240l lub 1100l, o konstrukcji umożliwiającej ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów; wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości zakup, wynajem, dzierżawę lub inną formę dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych, na ich wniosek i koszt, na podstawie odrębnej umowy właściciela nieruchomości z wykonawcą (poza przedmiotem niniejszego zamówienia) bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu żadnych kosztów; 5.1.2. pojemników do zbiórki selektywnej odpadów komunalnych, dla każdego właściciela nieruchomości 3 pojemniki na poszczególne frakcje odpadów: 1- papier, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, 2 - szkło, 3 - odpady biodegradowalne, z blachy ocynkowanej lub z tworzywa sztucznego, o konstrukcji umożliwiającej ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów, o pojemności 110 lub 120l (dla zabudowy jednorodzinnej), 240l (dla zabudowy jednorodzinnej, jeżeli będą z tych pojemników korzystać dwie sąsiednie nieruchomości lub wielorodzinnej w uzasadnionych przypadkach) i 1100l (dla zabudowy wielorodzinnej); szacowana ilość pojemników: o pojemności 110 lub 120l - 4.500 szt, o pojemności 240l - 60 szt., o pojemności 1100l - 36 szt. Pojemniki pozostają własnością wykonawcy. Właściciel nieruchomości będzie je używał, a Zamawiający ponosi koszty ich wynajmu i eksploatacji. Wykonawca, po wykonaniu umowy, zapewni właścicielowi nieruchomości, na jego wniosek, nabycie używanych przez niego pojemników, za cenę uwzględniającą ich zużycie. 5.1.3. worków do zbiórki selektywnej, 120 dm3 z folii PEHD, przezroczyste na papier, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, zielone na szkło, brązowe na odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, przez cały okres trwania umowy, jeżeli właściciel zgłosi wykonawcy zapotrzebowanie na te worki (wykonawca przekazuje worki na wniosek właściciela nieruchomości niezależnie od posiadanych przez niego pojemników do selektywnej zbiórki odpadów). Koszt worków wykonawca uwzględni w cenie jednostkowej zryczałtowanej, określonej w ofercie wykonawcy, za 1 Mg zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów selektywnie zbieranych. Zgodnie z postanowieniami zawartymi w Regulaminie worki powinne być o odpowiednich kolorach : 1)worek przezroczysty lub pojemnik: a)papier i tektura, b)tworzywa sztuczne i metale, c)opakowania wielomateriałowe, 2)worek zielony - na szkło, 3)worek /pojemnik brązowy - na odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone. 5.2. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżnianie wszystkich pojemników na odpady, również już posiadanych przez mieszkańców metalowych pojemników na odpady o poj, 110 lub 120l, z podziałem na następujące frakcje: 5.2.1. zmieszane odpady komunalne - w ilości nieograniczonej; 5.2.2. odpady komunalne selektywnie zbierane: papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło, odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w ilości nieograniczonej. 5.3Transport i przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi do Zakładu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Słajsinie, dalej zwanym w RIPOK. Zgodnie z art. 9e ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r poz. 391) w związku z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), Wykonawca odebrane z terenu Gminy Stepnica odpady komunalne zmieszane, biodegradowalne i zielone oraz zbierane selektywnie przekazywać będzie do należącego do Celowego Związku Gmin R-XXI Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Słajsinie, gm. Nowogard, którego Gmina Stepnica jest udziałowcem. Obiekt ten jest Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych ( dalej RIPOK ) dla regionu gospodarki odpadami R-XXI. Opłatę za zagospodarowanie odpadów przekazanych do RZGOK w Słajsinie ponosił będzie Zamawiający. Adres Instalacji: Słajsino 30, 72-200 Nowogard Podmiot Odpowiedzialny za eksploatację instalacji: Celowy Związek Gmin R-XXI, Słajsino 30, 72-200 Nowogard www.czg.nowogard.pl 5.4 Transport i przekazywanie odebranych selektywnie zebranych odpadów komunalnych - do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów do RIPOK w Słajsinie. 5.5. Prowadzenie, dwa razy w roku, zbiórki z terenów nieruchomości zamieszkałych mebli i odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; terminy i harmonogram zbiórek zostaną uzgodnione przez wykonawcę z Zamawiającym. Realizacja usługi będzie polegała na poinformowaniu mieszkańców o organizowaniu tzw. wystawki (z podaniem dnia i godzin odbioru w/w odpadów) w formie ogłoszeń, strona internetowa wykonawcy oraz Zamawiającego, informacja w administracjach osiedlowych wszystkich zasobów mieszkaniowych na terenie Gminy; akcja powinna być tak zaplanowana, żeby w trakcie jednorazowej kampanii (wiosennej lub jesiennej) objęty był cały obszar terenu Gminy. 5.6. Wykonawca odbierze odpłatnie gruz np. z budów mieszkańców na ich zlecenie i koszt. 6. Wymagania Zamawiającego w zakresie częstotliwości odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: 6.1. z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej należy odbierać odpady zmieszane co dwa tygodnie, a odpady zbierane selektywnie w workach i pojemnikach - co 4 tygodnie; 6.2. z obszarów zabudowy wielorodzinnej należy odbierać odpady zmieszane co tydzień a odpady zbierane selektywnie w workach i pojemnikach - co 4 tygodnie; 6.3. z nieruchomości zamieszkałych czasowo - odpady będą zbierane w okresie od 01 kwietnia do 30 września: zmieszane - co dwa tygodnie a zbierane selektywnie w workach i pojemnikach - co 4 tygodnie; 6.4. częstotliwość odbioru odpadów komunalnych biodegradowalnych i zielonych selektywnie zebranych w workach i pojemnikach: 6.4.1. dla terenu miejskiego - co dwa tygodnie, 6.4.2. z obszarów zabudowy wielorodzinnej - co tydzień, 6.4.3. dla pozostałych rodzajów zabudowy na terenie wiejskim - co 4 tygodnie. 6.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany częstotliwości odbierania odpadów komunalnych przez wykonawcę, uzasadnioną zmianą Regulaminu; zmiana częstotliwości odbierania odpadów nie zmienia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 6.6. właściciele nieruchomości umożliwią dostęp wykonawcy do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości (wg harmonogramu odbioru), przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy, z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z tym że: 6.6.1. wystawione pojemniki nie mogą być zlokalizowane poza terenem nieruchomości dłużej niż 12 godzin przed i po terminie odbioru odpadów, określonym w harmonogramie odbioru oraz nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych; 6.6.2. odbieranie odpadów odbywać się musi zgodnie z podanym do publicznej wiadomości harmonogramem odbioru odpadów komunalnych; w przypadku wystąpienia święta ustawowego termin wywozu może ulec przesunięciu dzień przed lub dzień po terminie wskazanym w harmonogramie; 7. Wymagania Zamawiającego w zakresie pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości - do wykonawcy należy: 7.1. wymaga się, aby odpady komunalne były gromadzone w: 7.1.1. pojemnikach : - do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych, z blachy ocynkowanej lub z tworzywa sztucznego, o pojemności 55l, 110 lub 120l, 240l lub 1100l, o konstrukcji umożliwiającej ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów; - do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych selektywnie, z blachy ocynkowanej lub z tworzywa sztucznego, o pojemności 110 lub 120l, 240l lub 1100l, o konstrukcji umożliwiającej ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów; 7.1.2. workach zielonych z folii PEHD o minimalnej pojemności 120 dm3 - na czyste opakowania szklane kolorowe i bezbarwne, takie jak: szklane butelki po napojach, słoiki i inne naczynia szklane na terenie nieruchomości, na której powstał ten rodzaj odpadu; 7.1.3. workach przezroczystych z folii PEHD o minimalnej pojemności 120 dm3- na papier i tekturę (w tym papier, tekturę, opakowania z papieru, tektury i kartonu, gazety, czasopisma, katalogi, zeszyty, papierowe torby, worki, opakowania papierowe pozostałe, papier szkolny i biurowy itd.), czyste tworzywo sztuczne (opakowania z tworzyw sztucznych po napojach, opakowania po kosmetykach tj. po szamponach, odżywkach, itp., opakowania po środkach czystości tj. po płynach do prania, płukania, itp., opakowania po żywności tj. po mleku, jogurtach, serkach, itp., folia opakowaniowa tj. woreczki, worki, reklamówki, itp., niezależnie czy zostały wykonane z PE, PP, PE, PEHD, PS i pozostałych tzw. sztucznych), metal (opakowania z metali żelaznych i nieżelaznych: puszka aluminiowa i stalowa po napojach, opakowania metalowe po konserwach, produktach itp. złom metali żelaznych i nieżelaznych: armatura, przedmioty metalowe itp.), opakowania wielomateriałowe (np. kartony po mleku, sokach), bezpośrednio na terenie nieruchomości, na której powstał ten rodzaj odpadu; 7.1.4. workach brązowych z folii PEHD o minimalnej pojemności 120 dm3 - na odpady ulegające biodegradacji. 7.2Pojemniki muszą być oznakowane : - nazwą lub logo wykonawcy, - informacją w prostej formie graficznej w formie nalepki z opisem o sposobie korzystania z nich. Kolory pojemników na odpady segregowane lub nalepki na nich o sposobie korzystania z pojemników muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z 25 października 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Nr 219 poz. 1858 ). 7.3Wykonawca powiadamia Zamawiającego o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych; wykonawca ma obowiązek przyjąć odpady jako zmieszane i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 7.4 Odpady komunalne zmieszane będą gromadzone w pojemnikach: 7.4.1. na terenie nieruchomości zamieszkałych przez 1 - 4 osoby - pojemnik lub pojemniki o łącznej pojemności co najmniej 110 lub 120l, 7.4.2. na terenie nieruchomości zamieszkałych przez kolejne 4 osoby powyżej 4 łączna wymagana pojemność pojemników jest odpowiednio powiększana. 7.5Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych powinny posiadać deklarację zgodności CE wystawioną przez producenta lub spełniać wymagania Polskich Norm. 8.Wymagania w zakresie transportu odpadów komunalnych: 8.1. zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości; 8.2. zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych; 8.3. zakazuje się odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy; 8.4. wykonawca odbiera odpady poza ustalonym harmonogramem (na zgłoszenie Zamawiającego), jeżeli zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a nieodebranie odpadów zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców; 8.5. wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 9. Wymagania w zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń - wykonawca zapewnia: 9.1Zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu. 9.2Poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. 9.3Posiadanie aktualnych dokumentów potwierdzających wykonanie czynności mycia i dezynfekcji. 9.4Opróżnianie pojazdów z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz parkowanie ich wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej wykonawcy. 10. Wymagania w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia, tj. 10.1. Sporządzanie dla Zamawiającego kwartalnych sprawozdań (w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2012 r. poz. 630 ), zawierających: 10.1.1. informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; 10.1.2. informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania na składowisku odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; 10.1.3. liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 10.1.4. wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają selektywnie odpadów); 10.1.5. wraz z pierwszym sprawozdaniem (za okres VII, VIII, IX.2013 r.) należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz wszystkich posesji, z których zostały odebrane odpady komunalne, ze wskazaniem rodzaju odpadów oraz ilości i pojemności pojemników; 10.1.6. wraz z kolejnymi sprawozdaniami należy przedłożyć wykaz posesji, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano oraz wykaz posesji, od których zaprzestano odbierać odpady komunalne; 10.1.7. na żądanie Zamawiającego wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 10.2. Zakres dodatkowej sprawozdawczości: 10.2.1. raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (oraz ilościach i rodzajach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów) od właścicieli poszczególnych nieruchomości w ramach harmonogramu, 10.2.2. raporty miesięczne zawierające informacje o ilościach i rodzajach odpadów (a także ilościach odebranych worków oraz rodzajach i ilościach pojemników i kontenerów opróżnionych w związku z odbiorem tych odpadów wraz ze wskazaniem nieruchomości, której odbiór dotyczył) odebranych od właścicieli nieruchomości poza harmonogramem, 10.2.3. informacje z systemów GPS dotyczące wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów (otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu hakowiec lub bramowiec), 10.2.4. raporty miesięczne zawierające informacje o ilości wydanych worków z podziałem na frakcje oraz rodzaj i ilość wydanych (sprzedanych, wydzierżawionych, wynajętych) pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. 11.Wymagania w zakresie harmonogramu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: 11.1. wykonawca sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w terminie 7 dni od otrzymania od Zamawiającego wykazu nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne; harmonogram zatwierdza Zamawiający; 11.2. harmonogram musi zawierać: wykaz wszystkich nieruchomości, godziny, w jakich może się odbywać wywóz odpadów z punktów zbiórki odpadów komunalnych z budynków wielorodzinnych oraz jednorodzinnych, rodzaj i ilość pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych, z informacją o pojemnikach już z posiadanych przez właściciela nieruchomości i o pojemnikach dostarczonych przez wykonawcę, w ramach przedmiotu umowy; 11.3. wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, deszczu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne; we wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej ustnym, uzgodnieniu między stronami; zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy; 11.4. wykonawca informuje mieszkańców (m.in. za pośrednictwem internetu) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów odbioru odpadów komunalnych wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od pracy; 11.5. wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia; 11.6. Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą określi w umowie dotyczącej realizacji przedmiotu zamówienia, termin dostarczenia szczegółowego wykazu adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych oraz niezbędnych informacji do prowadzenia ewidencji oraz kontroli odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynikających z zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 11.7. Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym określi terminy oraz godziny funkcjonowania przedsiębiorstwa wykonawcy w zakresie odbierania odpadów komunalnych. 12. Inne obowiązki wykonawcy: 12.1. wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy Maszewo do niezbędnego minimum; 12.2. zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie przedmiotu zamówienia; 12.3. porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych; 12.4. garażowanie pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej; 12.5. wyposażenie własnych pracowników zajmujących się odbiorem i transportem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo wykonawcy; 12.6. dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych; w takich przypadkach wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia; 12.7. ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; 12.8. okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; 12.9. ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia; 12.10. uzgodnienie z Zamawiającym planowanych tras poruszania się pojazdów w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia - w ciągu 7 dni od otrzymania od Zamawiającego wykazu nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 2.1.pieniądzu, 2.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3.gwarancjach bankowych, 2.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Urzędu Miasta Maszewa: 81 9375 1054 68000 231 3000 0020. 3.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 4.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Maszewie, Plac Wolności 1, w sekretariacie Urzędu, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 5.Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają zezwolenie na zbieranie i transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 ze zm.); są wpisani do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Maszewo, prowadzony przez Burmistrza Maszewa oraz posiadają zezwolenie na zbieranie i transport odpadów. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożenia dokumentów potwierdzających posiadanie zezwolenia oraz wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Maszewa, na zasadzie spełnia/nie spełnia;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w tym względzie wykonawca wykonał (lub wykonuje) w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych od właścicieli nieruchomości w ilości co najmniej 900 Mg/rok (w jednym lub wielu zadaniach). Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie, na zasadzie spełnia/nie spełnia;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponuje bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Maszewo lub w odległości nie większej niż 60 km od jego granicy; do której posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 1.3.2. dysponuje: - co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz - co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz - co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej spełniającymi wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie określa się
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w tym względzie : wykonawca musi posiadać dostęp do środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100.000,00 zł (sto tysięcy zł), W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Te same zasady Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych w walucie. 2.wykonawca musi posiadać ubezpieczoną odpowiedzialność cywilną w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (jeden milion zł). Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca ma ubezpieczoną odpowiedzialność cywilną, zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia n/w okoliczności, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1.wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego; 2.zmiana treści umowy wynikać będzie z konieczności dostosowania do bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znowelizowanego bądź wprowadzonego w trakcie wykonywania zamówienia (w tym zmiana wysokości podatku VAT); 3.zmiana sposobu i organizacji wykonywania przedmiotu umowy uzasadniona wprowadzonymi przez Zamawiającego zmianami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Maszewo oraz zmianami uchwały Rady Miejskiej Maszewa w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów; 4.zwiększenia lub zmniejszenia liczby nieruchomości, od których należy odbierać odpady komunalne; 2.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego opis zmiany i uzasadnienie zmiany. 3.Zmiana postanowień umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 4.Zmiany umowy, o których mowa w pkt 3, muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.maszewo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Pl. Wolności 2. 72-130 Maszewo u p. Marty Gibkiej.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego. Pl. Wolności 2. 72-130 Maszewo.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Słaboszów oraz zorganizowanie, utrzymanie i obsługa stacjonarnego PSZOK w 2025 roku
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kozłów oraz zorganizowanie, utrzymanie i obsługa stacjonarnego PSZOK w 2025 roku
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Krzywda
- "Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Świerczów"
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 tj. inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11...
- Usługa odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych na terenie Gminy Wicko w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.