Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-12-01
Łódź: przygotowywanie oraz dostawa posiłków-obiadów
Numer ogłoszenia: 226953 - 2009; data zamieszczenia: 01.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Filia Łódź-Widzew , ul. Grota-Roweckiego 30, 93-217 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6771551, faks 042 6771550.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przygotowywanie oraz dostawa posiłków-obiadów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Kody klasyfikacji Wspólnego słownika zamówień (CPV) : 15110000-2 5532100 -usługi przygotowania posiłków 5552000 -usługi dostarczania posiłków 2.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie dwudaniowych obiadów (posiłki gorące) dla podopiecznych Domu Dziennego Pobytu przy ul. Fabrycznej 19 i przy ul. Zbocze 2a. 3.Zamówienie obejmuje przygotowanie ok. 18 920 obiadów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, bez prawa do roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. 4.Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, bez prawa do roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. 5.Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić ilość posiłków zgodną z zapotrzebowaniem złożonym na dany dzień, z uwzględnieniem próbek posiłków przechowywanych na terenie placówki. 6.Wykonawca zobowiązany będzie do nieodpłatnego przechowywania odpowiedniej gramatury danej potrawy dla celów badań przez Państwową Stację Sanitarno Epidemiologiczną, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7.Przygotowanie i dostarczenie obiadów , odbywać się będzie każdego tygodnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00-13.00 8.Zamawiający zobowiązuje się informować Wykonawcę o ilościach dostarczanych obiadów do godziny 10.00 w dniu poprzedzającym dostawę ( w przypadku dostaw w w poniedziałki w piątek poprzedzający dostawę) 9.Posiłki Wykonawca dostarczał będzie własnym transportem , w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. 10.Wykonawca zabezpieczy termosy do dowożenia. 11.Wykonawca zobowiązany będzie do umycia i dezynsekcji termosów po każdej dostawie posiłków-obiadów 12.Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowywania posiłków-obiadów o najwyższym standardzie , na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwem , zgodnie z normami HACCP. Przy przygotowaniu posiłków należy uwzględnić zalecaną wartość energetyczną oraz uwzględnić normy produktów każdej z grup. 13.Jadłospis układany będzie przez Wykonawcę na okres 10 dni i dostarczany Zamawiającemu do wcześniejszego zatwierdzenia wszystkie zmiany w jadłospisie sugerowane przez Zamawiającego będą wiążące dla Wykonawcy 14.Wykonawca gwarantuje cztery razy w tygodniu obiad mięsny na drugie danie. 15.Gramatura jednego obiadu powinna wynosić: -zupa 500 ml -mięso 100 gr -ziemniaki 250 gr -surówka 100 gr -sos 100 gr 16.Obiady powinny odpowiadać następującym kryteriom: -zawartość energii -850 kcal; -udział energii z białka -nie mniej niż 12% wartości energetycznej posiłku; -udział białka zwierzęcego -średnio 50% ogólnej ilości białka zawartego w posiłku; -udział energii z tłuszczu -do 30% 17.Sposób przygotowania obiadu: a) zupy należy przygotowywać na wywarach jarskich ( warzywnych) lub mięsnych z dodatkiem głównego składnika, zupy na wywarach z kości w ograniczonych ilościach; b) doprawianie zup nisko tłuszczową śmietaną lub mlekiem, albo masłem czy mąką, sporadycznie zasmażką; c) drugie danie powinno składać się z produktów białkowych, najlepiej pochodzenia zwierzęcego (mięso, ryby , drób) produktów bogatych we węglowodany złożone (ziemniaki, kasze, kluski) oraz dodatków warzywnych (surówki, warzywa gotowane). 18.Zamawiający oczekuje, że Wykonawca będzie przygotowywał obiady zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze pro zdrowotnym poprzez: -stosowanie tłuszczów roślinnych -ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych; -umiarkowane stosowanie mięsa (czerwonego) stosowanie mięsa drobiowego -stosowanie ryb; -miarkowane stosowanie jaj, cukru i soli; -duży udział warzyw i owoców w posiłkach w tym także nasiona roślin strączkowych 19.Posiłek oraz sposób jego przygotowania, transport powinien spełniać warunki określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( dz. Ustaw nr 171 poz. 1225) oraz w przepisach wykonawczych. 20.Wymagania stawiane Wykonawcą: a) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia w okresie wykonania umowy; b) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość dostaw zgodność z wymaganiami jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. c) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalna w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia d) ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą wyłącznie przez ustanowionych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. e) reklamacje dot. stwierdzonych nieprawidłowości , wad załatwiane będą z należytą starannością , rozumiano jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszej umowy , natychmiast w chwili jej zgłoszenia.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.11.00.00 - Mięso .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy , którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w szczególności: a) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania uprawnień oraz udokumentują to przez złożenie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień do wykonywania działalności związanych z przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego. b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz udokumentują to poprzez wykazanie realizacji przynajmniej dwóch dostaw odpowiadających swoim rodzajem oraz wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia; c) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia oraz udokumentują to poprzez złożenie aktualnych zaświadczeń , dokumentacji , informacji potwierdzających na dzień składania ofert, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzana w oparciu o przedłużone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty i oświadczenia, metoda warunku granicznego spełnienia/ nie spełnienia. 3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców nie spełniających wymagania określone przepisami art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. 4. Oferta Wykonawcy wykluczonego uznana zostanie za odrzuconą. 5. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli: a) jest niezgodna z ustawą b) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia , z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ; c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; d) zawiera rażącą niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; e) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia ; f) zawiera błędy w obliczeniu ceny; g) Wykonawca który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgłosił się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt.3; h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów 6. O wykluczeniu z postępowania oraz o odrzuceniu oferty Wykonawcy zostaną zawiadomieni niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Zawiadomienie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: a) wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 1 b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art 22 ust. 1 i art. 24 ust 1 i 2 Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru -załącznik nr 2 ; d) parafowany przez Wykonawcę Wzór umowy -załącznik nr 3 ; e) wypełniony i podpisany załącznik nr 4 -Wykaz wykonywanych dostaw 2.W celu potwierdzenia , że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia oraz nie podlega wykluczeniu, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: a) wykaz wykonanych w okresie nie dłuższym niż ostatnie dwa lata dostaw odpowiadających swoim rodzajem oraz wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia , z podaniem ich wartości przedmiotu, dot. wykonawców i odbiorców -załącznik nr 4. Na potwierdzenie niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni wykazać, że w ciągu ostatnich dwóch lat wykonali co najmniej dwie dostawy odpowiadające wartością i zakresem niniejszemu zamówieniu. 4.Postanowienia dotyczące składanych dokumentów: a) wszystkie dokumenty Wykonawcy składają w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; b) Zamawiający nie dopuszcza składania elektronicznych kopii dokumentów c) dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski , poświadczony przez Wykonawcę d) oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty , oświadczenia i załączniki , o których mowa w Specyfikacji Zamawiającego e) oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania , zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa f) jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela , jest on zobowiązany do przedłożenia dokumentu potwierdzającego uprawnienia składającego ofertę g) Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów-załączników. Wszystkie pola i pozycje wzorów winny być wypełnione , a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informację i dane oraz zawierać odpowiedzi na wszystkie pytania. Nie dopuszcza się składania alternatywnych co do treści i formy dokumentów; h) złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów, lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania 5.Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych ( konsorcja/ spółki cywilne) : a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia b) jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza , przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców , podpisanej przez wszystkich partnerów , przy czym termin na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia c) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takich funkcji , wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców , winno być dołączone do oferty d) oferta winna zawierać wszystkie dokumenty , oświadczenia i informacje wymienione w punktach: -pkt 1 ppkt c) -pkt 2 ppkt a) dla każdego partnera z osobna , pozostałe składane są wspólnie e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 6.Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej: a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w punkcie 2 ppkt 1 składa dokument lub dokumenty , wystawione w raju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert; b) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym i oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscu zamieszkania. 7. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych: a) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne , z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę; b) dokumenty niejawne, zastrzeżone składane w ofercie Wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób; c) po dokonaniu czynności otwarcia ofert komisja zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne , z wyjątkiem niepodlegających ujawnieniu oraz z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę; d) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów , których jawność wynika z innych aktów prawnych , w tym m. in. z zapisu art 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. e) zgodnie z art. 11 ust 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. Ustaw z 2003r. Nr 153 poz. 1503 z późniejszymi zmianami) przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnienie do wiadomości publicznej informacji technicznych , technologicznych, organizacyjnych przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uml.lodz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Filia Łódź-Widzew
93-217 Łódź ul. Gen. St. Grota Roweckiego 30.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.12.2009 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Filia Łódź-Widzew 93-217 Łódź ul. Gen. St. Grota Roweckiego 30 sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- "Dostawa odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej dla pracowników GDDKiA Oddziału w Łodzi wraz z Rejonami"
- Wykonanie robót rozbiórkowych wraz z robotami towarzyszącymi w podziale na 4 części.
- 14/ZP/2025 Zorganizowanie, przygotowanie oraz przeprowadzenie zajęć dla członków Klubu Seniora przy Domu Seniora Uniwersytetu Łódzkiego - zajęcia gimnastyki z elementami fizjoterapii (...)
- EZ.28.44.2025 Usługa 36 miesięcznej pogwarancyjnej obsługi serwisowej dla aparatów RTG Revolution z detektorem DRX Plus dla WCOiT im. M. Kopernika w Łodzi.
- Dostawa obuwia - półbutów wyjściowych, półbutów służbowych i butów zimowych męskich do Centralnej Składnicy Magazynowej przy Areszcie Śledczym w Łodzi
- "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn. Zwiększenie oferty kulturalnej Muzeum Kinematografii poprzez rewaloryzację zabytkowego kompleksu"
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa pieczywa i artykułów mięsnych dla potrzeb Małopolskiego Szpitala Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły
- Dostawa świeżych wędlin i mięsa do Jednostek Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o."
- "Sukcesywna dostawa mięsa oraz wędlin do Dolnośląskiego Centrum Sportu w Jakuszycach."
- SUKCESYWNA DOSTAWA MIĘSA, WĘDLIN I DROBIU DO ZESPOŁU SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEGO NR 2 W WARSZAWIE
- Dostawa produktów spożywczych na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 14 im. ks. G. Piramowicza w Gdańsku na 2025r.
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych w roku 2025
więcej: Mięso »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.