Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-08-23
Trzebinia: Zmiana Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia
Numer ogłoszenia: 227909 - 2010; data zamieszczenia: 23.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Trzebinia , ul. Józefa Piłsudskiego 14, 32-540 Trzebinia, woj. małopolskie, tel. 032 6127227, faks 032 6121147.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzebinia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zmiana Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ETAP I - OPRACOWANIA WSTĘPNE A.Analiza materiałów wejściowych do opracowania, w tym m.in.: - obowiązującego dokumentu Zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzebinia (uchwalonego Uchwałą Nr LXII/II/499/98 Rady Miasta Trzebini z dnia 30 stycznia 1998 r. i zmienionego uchwałami: Nr LIX/II/570/98 z dnia 15 czerwca 1998 r., Nr XLIX/573/2002 z dnia 27 września 2002 r., Nr VI/48/V/2007 z dnia 29 marca 2007 r. oraz Nr XII/114/V/2007 z dnia 28 września 2007 r., - opracowania ekofizjograficznego sporządzonego dla obszaru całej gminy, - wyników badań hydrogeologicznych terenów pod rozbudowę cmentarza komunalnego w Lgocie i w Krystynowie, - uchwały Nr XLIV/472/V/2010 Rady Miasta Trzebini z dnia 26 marca 2010 r. w sprawie przystąpienia do zmiany studium, - innych, sporządzonych na podstawie przepisów odrębnych. B. Ocena kompletności pod względem merytorycznym oraz aktualności, materiałów dla potrzeb sporządzanego opracowania, w formie tekstowej (w tym w szczególności opracowania ekofizjograficznego), wykonanie niezbędnych materiałów na potrzeby projektu zmiany studium, w formie tekstowej i rysunkowej. C. Analiza wniosków do zmiany studium, odpowiedzi na zawiadomienia i propozycje ich rozpatrzenia: - część tekstowa - zestawienie tabelaryczne, propozycje rozpatrzenia, uzasadnienia do propozycji rozpatrzenia i rozstrzygnięcia Burmistrza, - część rysunkowa - rysunek przedstawiający rozmieszczenie terenów, co dla których wniesione zostały wnioski. D. Podsumowanie wszystkich wykonanych analiz i ocen - sentencjonalne przedstawienie wniosków wynikających z analiz, oraz możliwości i ograniczeń w zagospodarowaniu, w odpowiedniej formie. ETAP II - PROJEKT ZMIANY STUDIUM A. Projekt zmiany studium: Część tekstowa zmiany studium: 1) uwarunkowania, 2) ustalenia, określające kierunki zagospodarowania przestrzennego gminy, 3) uzasadnienie zawierające objaśnienia przyjętych rozwiązań, Część rysunkową zmiany studium dostosowaną do formy graficznej obowiązującego dokumentu: 1) rysunek nr 1 w skali 1 : 10000 -Kierunki przekształceń struktury przestrzennej, 2) rysunku nr 2 w skali 1 : 10000 - Kierunki ochrony i rewaloryzacji krajobrazu 3) rysunku nr 3 w skali 1 : 10000 - Uwarunkowania rozwoju B. Ocena oddziaływania na środowisko - zawartość wynikająca z obowiązujących przepisów. C. Analiza uzgodnień i opinii uzyskanych do projektu zmiany studium, w formie tekstowej - zestawienie w tabelaryczne, zawierające propozycje rozpatrzenia wraz z uzasadnieniami. D. Projekt zmiany studium do wyłożenia do publicznego wglądu w formie ujednoliconej: Ujednolicona część tekstowa obowiązującego dokumentu i zmiany studium, z wyróżnieniem projektowanej zmiany: 1) uwarunkowania, 2) ustalenia, określające kierunki zagospodarowania przestrzennego gminy, 3) uzasadnienie zawierające objaśnienia przyjętych rozwiązań zmiany studium, 4) syntezę ustaleń projektu zmiany studium. Ujednolicona część rysunkowa obowiązującego dokumentu i zmiany studium, z wyróżnieniem projektowanej zmiany: 1) rysunek nr 1 w skali 1 : 10000 -Kierunki przekształceń struktury przestrzennej, 2) rysunku nr 2 w skali 1 : 10000 - Kierunki ochrony i rewaloryzacji krajobrazu 3) rysunku nr 3 w skali 1 : 10000 - Uwarunkowania rozwoju Projekt uchwały zatwierdzającej zmianę studium. ETAP III A. Analiza uwag do projektu zmiany studium: - część tekstowa - zestawienie tabelaryczne, propozycje rozpatrzenia, uzasadnienia do propozycji rozpatrzenia i rozstrzygnięcia Burmistrza, - część rysunkowa - rysunek przedstawiający rozmieszczenie terenów, których uwagi dotyczą. B. Projekt zmiany studium (część tekstowa i rysunkowa) po uwzględnieniu uwag, po ponownych uzgodnieniach w zależności od potrzeb, do ponownego wyłożenia, lub do uchwalenia w wersji ujednoliconej. C. Dokumentacja formalno - prawna procesu sporządzania zmiany studium. CZYNNOŚCI I PRACE PROCEDURALNE DO WYKONANIA PRZEZ WYKONAWCĘ ORAZ PRACE DODATKOWE 1. Analiza i opracowanie propozycji rozpatrzenia wniosków zgłoszonych do projektu zmiany studium oraz uwag i wniosków zgłoszonych w postępowaniu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. 2. Prezentacje (wersji elektronicznej) koncepcji i projektu zmiany studium władzom gminy (burmistrzowi, Komisji Inwentaryzacji i Rozwoju Rady Miasta i innym komisjom rady). 3. Opracowanie projektu zmiany studium wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, z uwzględnieniem uwag władz gminy. 4. W ramach opiniowania projektu zmiany studium - prezentacja projektu komisji urbanistyczno-architektonicznej. 5. Wprowadzenie zmian do projektu zmiany studium, wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień oraz rozpatrzenia uwag. 6. Ponowne uzgadnianie projektu zmiany studium i wprowadzenie zmian do projektu wynikających z ponownych uzgodnień i opiniowania. 7. Udział w dyskusji publicznej. 10. Pisemne uzasadnienie zawierające informacje o udziale społeczeństwa w postępowaniu oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa, na podstawie art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227). 11.Pisemne podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru przyjętego dokumentu, sporządzone na podstawie art. 55 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227). 12. Przygotowanie projektu zmiany studium do uchwalenia, prezentacja na sesji rady i wyjaśnienia komisjom rady przed sesją. 14. Sporządzenie wykazu dokumentów formalno - prawnych i innych wykazów wynikających z obowiązujących przepisów. 15. Sporządzenie dokumentacji formalno - prawnej. ILOSĆ EGZEMPLARZY 1.Na poszczególnych etapach realizacji umowy wszystkie opracowania i materiały przekazywane będą przez Wykonawcę w 2egz. w wersji analogowej (rysunki w wersji kolorowej) 2. Każda zaakceptowana wersja opracowania lub jego części przekazywana będzie w postaci elektronicznej. 3. Zmiana studium w wersji uchwalonej przekazany zostanie w: 6 egz. rysunku w wersji kolorowej, 1 egz. rysunku w wersji czarno-białej, 1 egz. na płycie CD, 1 egz. (rysunki analiz, rysunki zmiany studium, rysunki prognozy) na płycie CD w programie EWMapa. UWAGA: Rysunki zmiany studium, rysunek prognozy winny zostać przekazane Zamawiającemu z zastosowaniem uzgodnionego rozwarstwienia w formacie programu EWMapa (evr.). Rysunki i materiały kierowane do opiniowania i uzgodnień, do prezentacji powinny zostać przekazane w formatach powszechnie dostępnych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Powtórzenie czynnosci przewidzianych procedurą uchwalania planu
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.41.00.00 - Usługi planowania przestrzennego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: zamawiający nie żąda wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten będzie spełniony poprzez udokumentowanie wykonania przez Wykonawcę dwóch zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy uchwalonych przez radę gminy, w okresie ostatnich trzech lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy, to w tym okresie) odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. Sporządzenie studium ( lub zmiany studium) dla obszaru całej gminy będzie traktowane dla potrzeb niniejszego postępowania, jako dwie zmiany studium. Dla ww. opracowań należy określić: - krótki opis przedmiotu zmiany studium, w tym określenie głównych funkcji terenów objętych zmianą studium, - daty: wykonania i uchwalenia przez radę gminy, - wartość przedmiotu zamówienia oraz odbiorcę, - dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Za zadania odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia zamawiający uznaje zmianę studium sporządzoną dla obszaru o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony poprzez dysponowanie zespołem projektowym specjalistów ze wszystkich dziedzin wymaganych w związku z przedmiotem postępowania i problematyką planu. Wykonawca zapewni wykonanie opracowania przez osoby posiadające wymagane przepisami uprawnienia i odpowiednie przygotowanie zawodowe, wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z wymaganiami ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 oraz z 2002 r. Nr 23, poz. 221, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052), w tym zapewni wykonanie opracowania przez co najmniej: - dwóch członków izby urbanistów, lub - jednego członka izby urbanistów i jednego członka izby architektów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
wycena opracowania sporządzoną na podstawie cennika, proponowany harmonogramem płatności za poszczególne etapy opracowania, w rozbiciu na części wymienione w załączniku nr 1do siwz, z uwzględnieniem płatności w wysokości 30 % całości oferowanej kwoty, po sprawdzeniu z pozytywnym wynikiem zgodności z prawem uchwały w sprawie przyjęcia zmiany studium przez wojewodę,
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w zakresie: -Kluczowego personelu wykonawcy. Zamawiający dokona zmian kluczowego personelu wykonawcy w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zmianę (np. stan zdrowia, rezygnacja z pracy, itp.) -Terminu wykonania zamówienia. Termin może ulec zmianie w przypadku konieczności powtórzenia czynności przewidzianych procedurą sporządzania planu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.trzebinia.pl (BIP)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Trzebini, Wydział Architektury Budownictwa i Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Referat Architektury i Budownictwa,
32-540 Trzebinia ul. Narutowicza 10, pok. nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.09.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta w Trzebini, ul. Narutowicza 10, II piętro pok. 11.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.